Vaikuttaa useamman kWh / 100 km ihan kuten sanoittekin. Mä ton mainitsemani menomatkan (jolla vei sitten 22kWh) koitin ajaa iisisti jonossa maantieosuudet, mutta kun alkoi satamaan, niin ei se keskikulutus niistä motarin 22 lukemista oikein sitten yhtään alemmaksi muuttunut koko matkan aikana. Samalla reissulla 19,5 takaisin ja päästelin silloin kyllä ajoittain vähän reippaammin tulemaan Leppävirralle asti, jonka jälkeen oli sitten sen verran paljon liikennettä että meni jonohommiksi taas. Toi ~18 tai vähän alle kuulostaa aika realistiselle kulutukselle pidemmälle stintille, jossa keskinopeus n. 100km/h.. Satkua tai vähän yli ajaen menee varmaan aika helpostikin, mutta motareilla nousee 20kWh/100km tai ylikin, joka sitten nostaa ka:ta taas ylöspäin. Ihan tyytyväinen ollut itse noihin lukemiin. Odotin, että vie huomattavasti enemmän kuin Tesla, mutta ei noilla nurkkapyörityksessä ole juuri mitään eroa ja toi latausnopeus kompensoi esim. tolla 600km matkalla sen, että vaikka aiemmin joutuu laturille, niin yhdellä stopilla pärjäilee ja se isompi virtamäärä tulee sieltä suht.samassa ajassa kun käyrä pysyy flattina pitkään.Tuli ajettua Turku - Seinäjoki kuivassa ja sen perään Ähtäri - Turku pääosin sateessa. Aika samoja teitä siis, mennessä kulutus alle 18 ja paluu yli 20. EV6, 255 / 20" kumeilla. Kyllä se märkä ja ehkä viilempi keli aika paljon vaikuttaa.
Tietty enemmän rangea on silti aina enemmän rangea ja siinä missä Teslalla pystyi esim. ajamaan noita reipas 200km suuntaansa pituisia juttuja aika huoleti meno-paluu, niin tällä joutuu katselemaan laturimestoja valmiiksi, jollei halua ajella tientukkona ja toivoa ettei ala satamaan.