- Liittynyt
- 24.05.2025
- Viestejä
- 15
Maskiteippien altakin voinee päätellä että kyseessä on iso ja kallis möhkäle liian isolla grillimaskilla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Maskiteippien altakin voinee päätellä että kyseessä on iso ja kallis möhkäle liian isolla grillimaskilla.
Kannattaa käydä katsomassa myös Skodillaq. Ei tarvitse hiveltää rattia ja muutenkin eri tyylinen sisältä.Päätymässä ID4 hankkimiseen. Budjetti 30k näyttäisi riittävän noin vm.2022 ja ajettu n.40-60tkm (pienempi akkuinen) ja n. 80tkm ylöspäin isompi.
Mitähän varustetasoa kannattaa katsella? Täältä varmaan autosta löytyy kokemusta. Vähän kyllä jännittää ostaa pelkällä akku takuulla...
Toki tuolla saisi sen Maxus 6 vm.2024 ja vähän ajettuna, mutta ei taida uskaltaa![]()
Itselle pakollisia varusteita oli Matrix-valot ja Travel Assist. Lisäksi kannattaa arvioida vetokoukku tarve, jälkiasenteiset on ongelmallisia. Tosin ne ongelmat liittyivät ohelmistopäivityksiin ja tuohon autoon niitä ei ole enää tulossa.Päätymässä ID4 hankkimiseen. Budjetti 30k näyttäisi riittävän noin vm.2022 ja ajettu n.40-60tkm (pienempi akkuinen) ja n. 80tkm ylöspäin isompi.
Mitähän varustetasoa kannattaa katsella? Täältä varmaan autosta löytyy kokemusta. Vähän kyllä jännittää ostaa pelkällä akku takuulla...
Toki tuolla saisi sen Maxus 6 vm.2024 ja vähän ajettuna, mutta ei taida uskaltaa![]()
Budjettiin ehkä menisi AWD ioniq5 jopa premium varustelutasolla... Ainut missä häviää volkkarille on valot(vs. matriisi ledit) mutta muuten kyllä reilusti enemmän vastiketta rahalle. Ioniqissa vielä takuutakin n. 2v jäljelläPäätymässä ID4 hankkimiseen. Budjetti 30k näyttäisi riittävän noin vm.2022 ja ajettu n.40-60tkm (pienempi akkuinen) ja n. 80tkm ylöspäin isompi.
Mitähän varustetasoa kannattaa katsella? Täältä varmaan autosta löytyy kokemusta. Vähän kyllä jännittää ostaa pelkällä akku takuulla...
Toki tuolla saisi sen Maxus 6 vm.2024 ja vähän ajettuna, mutta ei taida uskaltaa![]()
Tuolla rahalla saisit -22-23 Model Y:n takuulla, matriisiledeillä ja akun esilämmityksellä. Jopa isoakkuista nelivetoa löytyy.Päätymässä ID4 hankkimiseen. Budjetti 30k näyttäisi riittävän noin vm.2022 ja ajettu n.40-60tkm (pienempi akkuinen) ja n. 80tkm ylöspäin isompi.
Mitähän varustetasoa kannattaa katsella? Täältä varmaan autosta löytyy kokemusta. Vähän kyllä jännittää ostaa pelkällä akku takuulla...
Toki tuolla saisi sen Maxus 6 vm.2024 ja vähän ajettuna, mutta ei taida uskaltaa![]()
Kyselin aikasemmin "mikä auto minulle" ketjussa, niin tajunnut tähän laittaa mitä pitäisi löytyä. 2 aikuista + 3 lasta, joten:Itselle pakollisia varusteita olit Matrix-valot ja Travel Assist. Lisäksi kannattaa arvioida vetokoukku tarve, jälkiasenteiset on ongelmallisia. Tosin ne ongelmat liittyivät ohelmistopäivityksiin ja tuohon autoon niitä ei ole enää tulossa.
Jos noilla kriteereillä etsisin autoa niin ainakin Nissan Ariya, Model Y, Mustang, Enyaq ja Polestar kannattaa koeajaa. Toyota BZ4X taitaa olla kohtuu pitkällä "akkutakuulla" ja Kia EV6 taitaa olla myös pitkällä takuulla.
Molemmat pihassa ja en ehkä korealaiseen lähtis. Varsinkin kun tuli tuo lisätieto tavaratilasta. Puhtaasti pitkän matkan autona Ioniq saattais olla parempi, edellyttäen ettei takaluukut sun muut kolise. Normaalissa pyörittelyssä rasittava kun kääntösäde iso ja jopa niinkin yksinkertainen asia kuin ovien (automaatti)lukot toimii typerästi. Sähköautona hyny on parempi, autona huonompi.Budjettiin ehkä menisi AWD ioniq5 jopa premium varustelutasolla... Ainut missä häviää volkkarille on valot(vs. matriisi ledit) mutta muuten kyllä reilusti enemmän vastiketta rahalle. Ioniqissa vielä takuutakin n. 2v jäljellä
Mäkin mutuilin, että Ioniq 5:ssa tuntui koeajolla olevan iso kääntösäde vs. muihin tyypittelemiini autoihin, vaikka samalla mutuilin sen pituudeltaan pienemmän oloiseksi kun EV6 tai jopa Model 3. Miten hynyssä toimii nuo automaattilukot?Molemmat pihassa ja en ehkä korealaiseen lähtis. Varsinkin kun tuli tuo lisätieto tavaratilasta. Puhtaasti pitkän matkan autona Ioniq saattais olla parempi, edellyttäen ettei takaluukut sun muut kolise. Normaalissa pyörittelyssä rasittava kun kääntösäde iso ja jopa niinkin yksinkertainen asia kuin ovien (automaatti)lukot toimii typerästi. Sähköautona hyny on parempi, autona huonompi.
Lyhyt vastaus on, että toimii, mutta ei toimiMäkin mutuilin, että Ioniq 5:ssa tuntui koeajolla olevan iso kääntösäde vs. muihin tyypittelemiini autoihin, vaikka samalla mutuilin sen pituudeltaan pienemmän oloiseksi kun EV6 tai jopa Model 3. Miten hynyssä toimii nuo automaattilukot?
Kiassa on samaa ainakin pari juttua. Takaluukun takana seisominen avaa ainoastaan sen takaluukun eivätkä ovien kahvat pompsahda auki. Tämä mielestäni ihan ok, koska ovet aukeavat sen jälkeen kyllä hipaisemalla sitä kahvaa eikä avaimia tarvita. Tuota automaattilukitusta ei ole siinäkään, vaan vaatii myös kahvahipaisun. Nyt tuohon on jo tottunut, mutta Teslan jälkeen unohdin ekan pari viikkoa lähes aina ovet auki. Mielestäni sama feature oli ainakin aiemmin by default myös vaggineissa - eli ovet eivät lukittuneet ilman kahvaan koskemista tms. sirkustemppuja. Tota laturipiuhaa en ole itse huomannut, mutta luultavasti on sekin samanlainen. Se oli kyllä ihan samanlainen Teslassakin jos ei laturissa ollut nappia. Tässä toki taitaa saada sen asetuksista siten, että ei lukitu AC:nä ollenkaan.Lyhyt vastaus on, että toimii, mutta ei toimiEsim. kaupassa kun käy, niin takaluukku kyllä aukeaa automaattisesti, mutta sen jälkeen korean nörtti on pistänyt bitit siten, että auto ei enää seuraa ovien lukitusta. Eli jos avaat takaluukun, niin ovet saat painaa kaukosäätimestä. Tais olla niinkin, että myös toisinpäin ei toimi eli jos ovet ovat avattu automaattisesti, niin takaluukun sensori on off. Harvoin käytän näinpäin, niin en muista. Ovet eivät jostain perverssistä syystä mene automaattisesti lukkoon, kun poistuu auton luota. Mutta jos ne ovat automaattisesti avautuneet, niin se kyllä osaa ne lukita jos ovea ei avata. Laturipiuhan lukitus menee ovien avaamisesta takaisin päälle muutaman sekunnin turhan nopeasti. Just kun saat tavarat etupenkille, niin naks piuha lukossa.
tl;dr; kaukosäädintä saa naputella ahkeraan ihan puhtaasti koreanörttien koodaamisen takia, auto kyllä pystyisi parempaan.
Kia EV6 AWD tosiaan on sisartaan Ioniq 5 AWD:tä 40 mm pidempi, millä ei kuitenkaan ole juuri mitään merkitystä kääntösäteeseen. Sen sijaan Ioniq 5:n 100 mm pidempi akseliväli tekee kankeasta tosi kankean.Mäkin mutuilin, että Ioniq 5:ssa tuntui koeajolla olevan iso kääntösäde vs. muihin tyypittelemiini autoihin, vaikka samalla mutuilin sen pituudeltaan pienemmän oloiseksi kun EV6 tai jopa Model 3. Miten hynyssä toimii nuo automaattilukot?
Ongelmaa ei tosiaan lukkojen kanssa itselläkään ollut 3vuoteen. Mutta tyhmää oli, ettei kuljettaja profiilia osaa tunnistaa avaimesta kun autolla kaksi käyttäjää. Tätä jäin aikanaa Passatista kaipaamaan. Noh, ei tarvi enää murehtia hynysestä mutta ihan mukava auto oli 3v ja 82tkm. Todella hyvä pitkälle matkalle. Juhannusreissun jälkeen osannee kertoa seuraajasta kokemuksiaIoniq 5 lukkojen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa 3 vuoteen. Ihmiset toki tekevät autojen pienistä eroavaisuuksista elämää isompia usein. Toivoisin vaan seuraavaan autoon tavalliset kahvat eikä mitään esiin työntyviä mutta onhan noillakin sisään päästy.
Henk. koht. en tiedä kumpi vituttaa noissa enemmän, käytettävyys vai se, että insinöörimieli näkee miten paljon paremmin asiat voisi tehdä samoilla rautapalikoilla. ID.4 kanssa homma toimii, ei tarvetta kaivella avaimia, kahvatkin paremmat (vaikka mulla on ioniqissa pop-up lisävaruste).Ioniq 5 lukkojen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa 3 vuoteen. Ihmiset toki tekevät autojen pienistä eroavaisuuksista elämää isompia usein. Toivoisin vaan seuraavaan autoon tavalliset kahvat eikä mitään esiin työntyviä mutta onhan noillakin sisään päästy.
Ihan samanlainen rautakanki se EV6 on. Vertailuksi Id.4 kääntösäde vähän yli 10 m. Korealaisella vanhat 60-70 luvun parkkihallit ovat yhtä tuskaa. Uudemmissa isommissakin tulee haastetta päästä kerralla ruutuun, jos ajoväylä on kapea/pysäköity kapeaksi. Sama tietysti koskee myös latauspisteitä, aikamoinen vekslaaminen.Kia EV6 AWD tosiaan on sisartaan Ioniq 5 AWD:tä 40 mm pidempi, millä ei kuitenkaan ole juuri mitään merkitystä kääntösäteeseen. Sen sijaan Ioniq 5:n 100 mm pidempi akseliväli tekee kankeasta tosi kankean.
Kian kääntöympyrän 11,6 m muuttuu Ioniq 5:ssä akselivälin takia: 11,6 m / 2 900 mm * 3 000 mm = 12,0 m.
Eipä tuo Id.4:ssakaan ihan ideaali kahden käyttäjän kanssa ole. Tuli yllätyksenä, että molemmat eivät näe appista auton täysiä tietoja (Seatin apissa Mii näkyi molemmille samanlailla). "Privacy reasons" syynä, vain autossa sisäänkirjautunut käyttäjä näkee appissa kaikki tiedot. Akun tila, ilmastointi yms. onneksi näkyy molemmille eli ei suuren suuri dealbreaker.Ongelmaa ei tosiaan lukkojen kanssa itselläkään ollut 3vuoteen. Mutta tyhmää oli, ettei kuljettaja profiilia osaa tunnistaa avaimesta kun autolla kaksi käyttäjää. Tätä jäin aikanaa Passatista kaipaamaan. Noh, ei tarvi enää murehtia hynysestä mutta ihan mukava auto oli 3v ja 82tkm. Todella hyvä pitkälle matkalle. Juhannusreissun jälkeen osannee kertoa seuraajasta kokemuksia
ID4 lisäksi katsoisin tosiaan Skoda Enyaqin.Päätymässä ID4 hankkimiseen. Budjetti 30k näyttäisi riittävän noin vm.2022 ja ajettu n.40-60tkm (pienempi akkuinen) ja n. 80tkm ylöspäin isompi.
Mitähän varustetasoa kannattaa katsella? Täältä varmaan autosta löytyy kokemusta. Vähän kyllä jännittää ostaa pelkällä akku takuulla...
Kiitos kaikille, on tullut hyviä ehdotuksia. Jotenkin mennyt nuo ohi. Skoda Enyaq, Nissan Ariya vaikuttaisi nopealla vilkaisulla oikein mielenkiintoisilta. Pitää tarkemmin tutkia noita, kuhan tässä lomareissulla joutaa. Jos noiden käyttäjiä löytyy, niin saa kertoa kokemuksia. Varustepaketista, ei ole niin väliä tärkeämpi oli olla koukku ja kattotelineille mahdollisuus. Kuhan saa lämmityksen ja viilennyksen sovelluksella päälle niin hyvä on. Valoilla yms ei niin väliä, nykyisessä led-valot (jotka on huonot muiden mielestä), ja hyvin on niilläkin pärjännyt.ID4 lisäksi katsoisin tosiaan Skoda Enyaqin.
Riippuen ajoprofiilista, ottaisin kyllä mielummin isoakkuisen - pieniakkuinen tietty toimii jos talvella ei tarvitse ajella pidempiä reissuja. Pidemmässä reissussa isoakkuinen on reilusti parempi, varsinkin talvella kun kulutus on kova ja latausnopeus isolla akulla myös parempi.
Varustepaketeista on muiden on minusta vaikea sanoa että mitä juuri sinä tarvitset - jos nyt tarvitset mitään.
Itselleni merkittävin ero ID4 vs. Enyaq välillä oli ratin hipaisunapit. Sinänsä tykkään VW:n tavasta pistää vakionopeudensäädin ratin nappeihin, mutta ID4:ssä osittaiset hipaisunapit ovat vähän ärsyttävät. Kyllähän niitä oppii käyttämään jos on pakko, eipä siinä. Skodassa vakkari on erillisessä viiksessä, eikä ratin nappeja oikeastaan tarvitse ajossa juuri mihinkään.Kiitos kaikille, on tullut hyviä ehdotuksia. Jotenkin mennyt nuo ohi. Skoda Enyaq, Nissan Ariya vaikuttaisi nopealla vilkaisulla oikein mielenkiintoisilta. Pitää tarkemmin tutkia noita, kuhan tässä lomareissulla joutaa. Jos noiden käyttäjiä löytyy, niin saa kertoa kokemuksia. Varustepaketista, ei ole niin väliä tärkeämpi oli olla koukku ja kattotelineille mahdollisuus. Kuhan saa lämmityksen ja viilennyksen sovelluksella päälle niin hyvä on. Valoilla yms ei niin väliä, nykyisessä led-valot (jotka on huonot muiden mielestä), ja hyvin on niilläkin pärjännyt.
On tämä valinta vaikeaa![]()
Meillä Mach E 2022 iso akku ja takaveto. Alustaan kun tottuu (on todella "sporttinen" eli jäykkä) niin autona kyllä kiva. Tilaa on meille ainakin tarpeeksi ( 2 aikuista ja 2 teiniä.Kyselin aikasemmin "mikä auto minulle" ketjussa, niin tajunnut tähän laittaa mitä pitäisi löytyä. 2 aikuista + 3 lasta, joten:
- tilava ja iso tavaratila
- vetokoukku
- mahdollisuus kattotelineille.
Tuo usean puhelimen välillä vaihto on kyllä turhan hankalaa, välillä tuskaillut samaa kun 95% ajosta menee privaattiluurilla oikein, mutta joskus harvoin haluaisi duuniluurin teams-puheluun.DCC on ihan kiva lisä, selkeästi huomaa mikä asetus on päällä. Ärsyttävästi individual asetus ei pysy päällä startissa vaan pitää erikseen painaa päälle. Uudessa softassa onnistuu kyllä nopeasti. ISA:nkin saa siedettävän näppärästi pois. Nopein tapa vaihtaa kahden puhelimen välillä on vielä hakusessa, aika monen valikon takaa saa kaivaa. Tämä onneksi koskee vain tilannetta, jossa molemmat käyttäjät ovat puhelimensa kanssa mukana. ID.4 vakkarinappi on kyllä ihan perseestä, muuten hipaisujen "sinnepäin" tarkkuus riittää, mutta vakkarissa on vähän väliä paljonko se kerralla pistää menemään. Ärsyttävästi vielä default on +-10 km/h, jos se olis +-1 km/h niin virhepainallus ei aiheuttaisi liian isoa reaktiota autossa.
e: Korealaiseen verrattuna kaistavahti ei ole napannut kertaakaan kiinni. Hynyssä eka asia käynnistyksen jälkeen on pitää kaista-avustimen nappia pohjassa sen poiskytkemiseksi. Ei toimi pätkääkään, jos haluaa ajella muualla kuin keskellä kaistaa urissa.
![]()
Kiinan sähköautot vyöryvät Britanniaan – Tesla jää jalkoihin
Kiinalaiset sähköautot valtaavat nopeasti markkinaosuutta Isossa-Britanniassa, jossa tuontitulleja ei ole rajoittamassa kilpailua.moottori.fi
Kiina vie, muut...
![]()
Kiinan sähköautot vyöryvät Britanniaan – Tesla jää jalkoihin
Kiinalaiset sähköautot valtaavat nopeasti markkinaosuutta Isossa-Britanniassa, jossa tuontitulleja ei ole rajoittamassa kilpailua.moottori.fi
Kiina vie, muut...
Jotenkin tulee mieleen Y. Peräsässä samaa muotoilua jos sulkee pois tuon väreillä kikkailun. Sivuprofiilikin samanlainen, tosin Y:ssä Teslamaisen tyyliin ISOT ikkunat ja matalampi hartialinja.Uutta Nissan Leaffia. Ihan kyllä uudelta ja eri autolta näyttää.
Näyttää ihan hyvältä omaan makuun. Eli neutraalilta.
Leaf 156 eli oisko täti 160 kun perspektiivi tuo vähän pituuttaOnko tuo täti tosi lyhyt vai Leaf korkea ?
Uutta Nissan Leaffia. Ihan kyllä uudelta ja eri autolta näyttää.
Näyttää ihan hyvältä omaan makuun. Eli neutraalilta.
Jännä nämä korealaiset ja aasialaiset, kun eivät laita suksiluukkua tai kolmeen osaan kaatuvia takapenkkejä. Jos vaikka Eurooppaa ajatellaan, niin "kaikissa on" saksan autoissa jne.. Luulisi että olisi joskus muuallakin tarve pitkää tavaraa kuljettaa.. Mutta eipä tuota ole Model 3:ssakaan tms. Mutta esim. Kia EV3:een ei saa rahallakaan.
![]()
MITTAUKSET: Dongfengin mittaamalla arvioidut suoritukset ovat melkein kautta linjan vertailun heikoimmat. Nammi Boxin toimintamatka on lyhyin, pikalataus hitain, kulutus suurin, suorituskyky aneemisin ja melutaso korkein. Vain lyhyt jarrutusmatka tuo mittaustuloksiin valonpilkahduksen.
Samaa mieltä, että mikäli takatilat edes suunnilleen videon mukaan pitivät paikkaansa, niin tuohon uuteen Leaffiin mahtuu 2kpl turvaistuimia selkä menosuuntaan + isofix löytyi vielä apukuskinkin paikalta, niin ihan eri genren auto.Auto kuin auto muuttuu isoksi kasvottomaksi möhkö-SUV:ksi "uudistuessaan".
En ymmärrä tuota, että tehdään uusi ja eri segmentin auto eri kohderyhmälle ja sitten se nimetään jonkin vanhan automallin mukaan.
Ei tuo Kiinassa maksakkaan kuin 12t. Ja olettaisin että nuo muut maksavat Kiinassa sen 30t.Voisi ehkä hyväksyä jos hinta olisi merkittävästi halvempi, mutta ei se sitten kuitenkaan ole.
Hitto kun perinnevalmistajat tekisivät myös parempia autoja halvemmalla. Pienissä hankinnoissa moraalivalinnat ovat helpompia kuin suuremmissa, missä ei ole varaa maksaa tonneja/kymmeniätuhansia huonommasta tuotteesta.Tämänhän mahdollistaa vain ja ainoastaan länsimaiset itsekeskeiset moraalittomat ihmiset, jotka näitä ostavat.
No aika paljon käytetään vanhaa tuttua nimeä merkillä kun merkillä vaikka autoissa ei ole mitään yhteistä, paljon on Corollakin muuttunut vuosien varrellaAuto kuin auto muuttuu isoksi kasvottomaksi möhkö-SUV:ksi "uudistuessaan".
En ymmärrä tuota, että tehdään uusi ja eri segmentin auto eri kohderyhmälle ja sitten se nimetään jonkin vanhan automallin mukaan.
Vähän erikoinen ylipäätään miten päällekkäinen tämä on Aryan kanssa, miten noi edes eroaa kokonsa puolesta?Auto kuin auto muuttuu isoksi kasvottomaksi möhkö-SUV:ksi "uudistuessaan".
En ymmärrä tuota, että tehdään uusi ja eri segmentin auto eri kohderyhmälle ja sitten se nimetään jonkin vanhan automallin mukaan.
2+2 melkein aikusen kokoista -kombolla tilasin just uuden Enyaqin vanhan Enyaqin tilalle. Tavaratila kaakissa on hieman pienempi kuin Kodiaqissa, mutta on kuitenkin riittänyt kaikille reissuille. Vanhassa Kaakissa isoin ärsytys on hitaahko viihdejärjestelmä, mutta sen kanssa elää hyvin kun aika harvoin sitä ruutua lopulta tökkii. Hitaus vaivaa ensimmäistä sukupolvea, uudemmissa (eos tarkkaa vaihtokohtaa) on päivitetty rauta. Kattotelineet saa, kunhan ei ota coupe -versiota (jossa toki on pilattu myös tavaratila).Kyselin aikasemmin "mikä auto minulle" ketjussa, niin tajunnut tähän laittaa mitä pitäisi löytyä. 2 aikuista + 3 lasta, joten:
- tilava ja iso tavaratila
- vetokoukku
- mahdollisuus kattotelineille.
Ja ID3 maksaa siellä 16t. Pointti oli?Ei tuo Kiinassa maksakkaan kuin 12t. Ja olettaisin että nuo muut maksavat Kiinassa sen 30t.
Vähän erikoinen ylipäätään miten päällekkäinen tämä on Aryan kanssa, miten noi edes eroaa kokonsa puolesta?
Eipä noissa juuri ratin nappeja lukuun ottamatta eroa ole, jotka ovat tosiaan surkea viritelmä ID:ssä. Keskinäyttö molemmilla on samaa paskaa hipaisukenttä siellä alareunassa. Ajovalitsimesta en tykänyt alkuperäisessä id-sarjassa, se oli jotenkin hölmö siinä "mittariston" jatkona. Nyt uudessa erillisessä viiksessä se on kyllä paljon parempi kuin nämä keskikonsolin toteutukset. Saisi vaan olla korean tyyliin siten sijoitettu, että pyyhinvipukin mahtuisi oikealle puolelle ohjauspyörää. Pissapoika/pyyhin napista vasemman viiksen päästä on huonompi ratkaisu, varsinkin kun se nappi on vähän ö-luokkaa laadultaan.ID.X:ssä itseä puistattaa kaikki se "uudelleenajattelu" hipaisukytkimistä ajotapavalitsimen tunkemiseen siihen hemmetin sauvaan. Erilainen ei ole parempi.
Skodassako nimenomaan näin kävi? Mun mielestä Enyaqissa se toimii erinomaisesti, sen äänenvoimakkuushipsuttimen edessä on kangaspäällysteistä osaa johon on tosi hyvä tukea kättään kun näpyttelee näyttöä. Volkkarista kuvien perusteella puuttuu vastaava mikä vaikuttaa varsin ankealta suunnittelulta.Ihan mielenkiinnosta, onko kukaan teipannut umpeen sitä äänentoistohipaisuliuskaa Skodassa tai sisarissaan? Itse koeajoilla säädin äänenvoimakkuutta joka kerta kun yritin täppäiiä sitä keskinäyttöä.
Mä veikkaisin että samalle alustalle tehtyä Megane E-techiä on menny paremmin kaupaksi joka on tota Arya pienempi niin Nissan on tehnyt tuon uuden Leafin Aryan tilalle.Vähän erikoinen ylipäätään miten päällekkäinen tämä on Aryan kanssa, miten noi edes eroaa kokonsa puolesta?
Hitto kun perinnevalmistajat tekisivät myös parempia autoja halvemmalla. Pienissä hankinnoissa moraalivalinnat ovat helpompia kuin suuremmissa, missä ei ole varaa maksaa tonneja/kymmeniätuhansia huonommasta tuotteesta.
Jos ei ole varaa ostaa muuta kuin Kiinan auto, niin silloin pätevä vaihtoehto on olla ostamatta. Pitäisi ymmärtää mitä vahinkoa tuo Kiinan touhu tekee länsimaiden taloudelle, eikä vain mennä oma napa edellä ostelemaan kiinalaista kamaa vain siksi että on halpaa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.