Itseänikin kiinnostaa. Aika kova setti kun takuukin 5v ilman km rajaa.Onko kukaan tutustunut Smart #5 mikä on sen juttu? Tuntuu hinta olevan kohdallaan ja saa aika kovaa tekniikkaa myös.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itseänikin kiinnostaa. Aika kova setti kun takuukin 5v ilman km rajaa.Onko kukaan tutustunut Smart #5 mikä on sen juttu? Tuntuu hinta olevan kohdallaan ja saa aika kovaa tekniikkaa myös.
Mikä tämä "merkki" siis on? Muistelin, että joskus smart oli mersu mutta oliko se edes ikinä niinkään?Itseänikin kiinnostaa. Aika kova setti kun takuukin 5v ilman km rajaa.
![]()
Puokkiin omistavat Mersu ja kiinalaiset smartin.Mikä tämä "merkki" siis on? Muistelin, että joskus smart oli mersu mutta oliko se edes ikinä niinkään?
200 000km takuu akullekin, ja tuo 5v ilman kilometrirajaakin näkyy olevan.
Millaiset lienee kaistavahdit/travell assistit tälläisessä?
Mielenkiintoinen tuote ja hinta on kai kilpailukykyinen? Nopeasti katsottuna se on joko täysin perusmalli LFP akulla fiksuin 72kwh akulla, tai sit suoraaan Pulse 4wd ja 55 000e mut 92kwh akkukin NMC:llä.
Melkein kun mun Enyaq aikanaan. Jotain tuollaista sähköjärjestelmän vikaa siinä itsekkin ajattelin olevan kun jatkuvasti joku moduuli paskana. Eikä se tietenkään helpota että huollossa selittävät että osa ongelmista on softassa, ei voi tehdä mitään ja sitten taas monesta muusta piti itse kerätä todisteita että uskoivat.Koko juttu on maksumuurin takana, mutta jo muutamat ensimmäiset kappaleet kertovat, että harvinaisen vikainen Enyaq on jollekin onnettomalle päätynyt. Ja huolto on korjaillut vika kerrallaan saamatta tilannetta paremmaksi... Onkohan tuon sähköjärjestelmää koskaan tutkittu kokonaisuutena? Vitonen vetoa, että 12v-sähköjärjestelmässä on jotain jännitepiikkejä tai tuotantolinjalla paskasti kiinnitetty maakaapeli. Vagenin tutustumista autoon odotellessa...
![]()
Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi
Reilut kolme vuotta vanhan Škoda Enyaqin takuu on mennyt umpeen, mutta auto ei ole omistajan mukaan yli 10 000 euroa maksaneista korjauksista huolimatta kunnossa. Autossa on niin paljon vikoja, että se on ollut välillä myös ajokelvoton.moottori.fi
Puokkiin omistavat Mersu ja kiinalaiset smartin.
Eli Wikipedia on väärässä? Smart (marque) - WikipediaMersulla ei ole enää omistusta ollenkaan ko. merkistä.
On, 50%. Denza-merkin omistuksesta Mersu on luopunut viime syksynä.Mersulla ei ole enää omistusta ollenkaan ko. merkistä.
On, 50%. Denza-merkin omistuksesta Mersu on luopunut viime syksynä.
Miten on ajettavuus ja avustimet toimineet Suomessa?
Entä miten näissä on huollot? Joku käytä 20tkm välein valon alla?
Ei kokemusta mutta jos tästä ovat aloittaneet tai tekemistä tämän kans niin hell noOnko kukaan tutustunut Smart #5 mikä on sen juttu? Tuntuu hinta olevan kohdallaan ja saa aika kovaa tekniikkaa myös.
Ei kokemusta mutta jos tästä ovat aloittaneet tai tekemistä tämän kans niin hell no
Itselle Smartista ainakin tulee nämä mieleen...
Niin en kokoa tarkoittanut mutta onko valmistaja sama? Jos on niin niin juoksisin karkuunJoo, ei kyllä ole mitään tekemistä enään noiden kanssa. Jos miettii ni pienin #1 on EX30 Volvos isokokoisempi auto.
Niin en kokoa tarkoittanut mutta onko valmistaja sama? Jos on niin niin juoksisin karkuun![]()
Ei vielä juttuja VAG konsernin päämarkkina-alueelta? Meille ei näitä olla tarjoamassa.
#5 tais olla näytillä automessuilla. Tosin oli joku off-road versio, hemmetin korkealta vaikutti.
![]()
smart #5 Concept viitoittaa tietä malliston laajenemiselle - Messukeskus
Auto2025- tapahtumaan esille saatu smart Concept #5 on tähän mennessä tilankäytöltään smart-malliston tilavin ja monipuolisin auto. Sen muotokieli korostaa myöhemmin tänä keväänä paljastettavan uutuuden, #5:n, seikkailunhaluista luonnetta itsevarman ulkonäön sekä pitkälle kehitettyjen teknisten...www.messukeskus.com
![]()
Eiköhän noita ole muitakin, ainakin malleissa joissa on säädettävä ilma-alusta.Olisi kyllä ihan hyvä markkinarako kun tällä hetkellä taitaa Solterra edelleen olla ainoa sähköauto tuolla 20 cm paremmalla puolen.
Joo jos tuollainen litistetty keula miellyttää. Omaan silmään järkyttävän ruma. Nuo valotkin..hyi.Onpa hienon näkönen toi.
Totta kai laski kun tuleva auto on jo tilattu, toisaalta. Katsoin itse samaa taas eilistä lehteä lukiessa ja totesin, että siinäpä laskevat kun toivomaansa autoa ei saisi kuitenkaan mahdollisesti toimitettuna tänä kesänä( olikohan toimitusajat luokkaa 25- 30 viikkoa tietyille kokoonpanoille)![]()
Ford alensi sähköisten Explorerin ja Caprin hintoja
Kummankin mallin hinnat putoavat 2 200 – 3 600 euroa. Lisäksi kaikkien Extended Range -mallien vakiovarustukseen on lisät...autouutuus.blogspot.com
Fr0d laski Explon sekä Caprin hintoja.
Aina kun joku sanoo noin, niin pakko kysyä: no mikä on sitten ihailtavan kaunis ?Joo jos tuollainen litistetty keula miellyttää. Omaan silmään järkyttävän ruma. Nuo valotkin..hyi.
Ihailtavan kauniista en osaa sanoa mutta hienompia esim uusi Mazda tai RAV5 keula.Aina kun joku sanoo noin, niin pakko kysyä: no mikä on sitten ihailtavan kaunis ?
Omasta mielestä volkkari saanut tuossa selvän piristysruiskeen nykyiseen ilmeeseen verrattuna. Ainakin tuosta kuvakulmasta.
Saako muita kuin Teslan tilattua etänä? Lähinnä siis kun näissä hinnan tiputus tapauksissa etätilaus on ihan ylivoimainen kun tilauksen voi kuluitta perua, joten käytännössä myyjän pitää laskea hintaa jo tilatuille jos tulee joku hintaromahdus, koska muuten kaikki vaan peruu tilauksensa ja tilaa uudestaan.Totta kai laski kun tuleva auto on jo tilattu, toisaalta. Katsoin itse samaa eilistä lehteä lukiessa ja totesin, että siinäpä laskevat kun toivomaansa autoa ei saisi kuitenkaan mahdollisesti toimitettuna tänä kesänä( olikohan toimitusajat luokkaa 25- 30 viikkoa tietyille kokoonpanoille)
Tämä taitaa olla jo se sama vanha alennus, jonka johdosta ylläpito vaihtoi autonsa? Hinnat kuitenkin maaliskuusta jo voimassa.![]()
Ford alensi sähköisten Explorerin ja Caprin hintoja
Kummankin mallin hinnat putoavat 2 200 – 3 600 euroa. Lisäksi kaikkien Extended Range -mallien vakiovarustukseen on lisät...autouutuus.blogspot.com
Fr0d laski Explon sekä Caprin hintoja.
Onhan Audilla säätövaraa 25cm asti ainakin og e-tronissa. Varmaan muissakin. BMW iX on kans just yli 20cm.Eiköhän noita ole muitakin, ainakin malleissa joissa on säädettävä ilma-alusta.
Noissa usein pieni ongelma että ulosjoustot jää olemattomiksi kun nostetaan ylös. Eli käytännössä vain hyvin lyhytaikaiseen käyttöönOnhan Audilla säätövaraa 25cm asti ainakin og e-tronissa. Varmaan muissakin. BMW iX on kans just yli 20cm.
Tämä lopullinen taitaa olla kyllä huomattavasti aneemisemmalla 15 cm maavaralla. Tosin vähän epäselvää tuleeko tuosta vielä jotain varusteluversioita isommallakin maavaralla kun jossain oli maininta myös 21 cm maavarasta. Olisi kyllä ihan hyvä markkinarako kun tällä hetkellä taitaa Solterra edelleen olla ainoa sähköauto tuolla 20 cm paremmalla puolen. Toki rangelle huono, mutta kyllä itselle ainakin maavara kelpaa rangen kustannuksellakin.
Electric Cars Ground Clearance Comparison Chart | EVspecs
Electric Cars Ground Clearance Comparison Chartwww.evspecs.org
Tässä on listattu mutta en ole varma onko mitat oikein. Ei siinä montaa Subarun hintaista autoa ole samalla maavaralla.
TM on mitannut Solterran koeajossa maavaraksi 21 cm. Katsoin nopeasti TM-talviautovertailut 2021-2025, koska niissä on kätevästi taulukoitu mitatut maavarat. Listaan kaikki täyssähköjen mitatut:Kuten sanottua, eipä Solterralla paljon kilpailua ole. Itseasiassa tuota listaa kun katsoo niin id4:n maavarakin taitaa olla väärin, kun ainakin kaikissa Volkkarin omissa materiaaleissa puhutaan 16.3 cm maavarasta ja Porsche Macanin maavarakin on vissiin ilmoitettu ilmajousitus maksimiasennossa (jossa ei yleensä saa ajaa kovin kovaa ym.), teräsjousilla 18 cm. Eli ainoa Suomessa saatavilla oleva Subarua parempaa maavaraa tarjoava sähköauto on sadan tonnin Volvo EX90.
Tai oikeastaan niin päin että tärkeämmäksi muuttujaksi tulee akun rakenne, ja sijoitus. Tuo maavarahan ei ole mitattu akkuun, vaikka se todennäköisesti matalimmalla onkin, mutta hyvin suojattu tuleva akkulotelokin auttaa.Jep, ihan samoilla hoodeillahan noi on. Joillain marginaaliporukalla eittämättä ajoprofiili sellainen että on selkeä ero onko maavara 21cm vai 19cm, mutta perusjonneille sillä ei ole merkitystä. Aika turhanomaista yksittäisspeksivänkkäystä taas kerran.
Ja Q8 etronissa on enemmän ja EQA, iX, ID.4GTX ja e-2008 melkein samassa. Eli onhan noita vaihtoehtoja monenlaiselle budjetille, uusia ja käytettyjä.Eli ainoa Suomessa saatavilla oleva Subarua parempaa maavaraa tarjoava sähköauto on sadan tonnin Volvo EX90.
Ja mistä ylipäänsä repäistiin että pitäisi löytää isompia maavaroja? Noi teknarin mittaukset nyt viimeistään osoittavat että ihan samoilla nurkilla pyöritään ja turha yrittää nostaa surabua mitenkään merkittävästi poikkeavaksi muista.Ja Q8 etronissa on enemmän ja EQA, iX, ID.4GTX ja e-2008 melkein samassa. Eli onhan noita vaihtoehtoja monenlaiselle budjetille, uusia ja käytettyjä.
Ihan hyvää tietoa tuo on. Vaikka se polttiksellakin on vittumaista osua maahan, niin sähkärillä jännittää puolta pahemmin. Meillä kotipihan liittymä on jyrkkä asfalttitielle ja siinä väärään suuntaan kääntymällä tai väärästä kohtaa ajamalla saa auton helposti pohjasta naarmuille. Sama se on monelle sitten mökkitiellä.Ja mistä ylipäänsä repäistiin että pitäisi löytää isompia maavaroja? Noi teknarin mittaukset nyt viimeistään osoittavat että ihan samoilla nurkilla pyöritään ja turha yrittää nostaa surabua mitenkään merkittävästi poikkeavaksi muista.
Joo hyvää tietoa on se, että maavara sähkärissä kuin sähkärissä käytännössä riittää ihan hyvin ilman että pitäisi subbea laittaa alle. skodaoctavioiden ja corollatojojen maavara on se ~14cm.Ihan hyvää tietoa tuo on. Vaikka se polttiksellakin on vittumaista osua maahan, niin sähkärillä jännittää puolta pahemmin. Meillä kotipihan liittymä on jyrkkä asfalttitielle ja siinä väärään suuntaan kääntymällä tai väärästä kohtaa ajamalla saa auton helposti pohjasta naarmuille. Sama se on monelle sitten mökkitiellä.
Kakkosautolla on tullu raapastua pohjaa parikin kertaa, toivottavasti ei tullut pahoja naarmuja.Joo hyvää tietoa on se, että maavara sähkärissä kuin sähkärissä käytännössä riittää ihan hyvin ilman että pitäisi subbea laittaa alle. skodaoctavioiden ja corollatojojen maavara on se ~14cm.