Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko se takavetoinen paljon kesympi? Hetken sitäkin pohdin lähinnä sen n. 5k pienemmän hinnan takia (ja näytti paperilla suht. pirteältä), mutta en sitten käynyt edes ajamassa, koska ei se 5k nyt sitten kuitenkaan niin kauheasti enää tossa konkurssissa tunnu ja kenties se joskus luopuessa tasoittuu..Tässä oli testattu lahnaa takavetoista. Tosin sellaistakin ajaneena en kyllä tunnista ongelmaa saati kuminauhamaista käytöstä. Auton saa asetettu häiritsevän herkästi reagoivasta täysin eco-lahnaan.
Väittäisin, että mobiilissa on säätö. Se on vaan siellä jossain ja syvällä. Sieltähän pääsee lähes kaikkiin auton asetuksiinkin käsiksi. En kyllä äsken löytänyt, kun user profile -kohta oli ihan tyhjä. Oliskohan ne poistanut nuo säätömahdollisuudet.Mobiiliappiksesta puuttuu mahis säätää AC-latauksen tehoja. En oo tsekannu onnistuuko autosta. Tolla nyt ei isoa merkitystä itselle, mutta jollekin jolla ei mallit välttämättä aina kestä sitä 11kW voi olla ikäväkin homma, jos laturissakaan ei älyä (esim. omassa Wallessa ei ole).
Suurinpiirtein 5 s neliveto, 7 s takaveto. EV6:sta tais olla vielä hynyn N:n vastine, jossa oli nelivetoa parempi aika. Kyllä sen eron huomaa vaikka toki takavedollakin pääsee ihan liikkeelle.Onko se takavetoinen paljon kesympi? Hetken sitäkin pohdin lähinnä sen n. 5k pienemmän hinnan takia (ja näytti paperilla suht. pirteältä), mutta en sitten käynyt edes ajamassa, koska ei se 5k nyt sitten kuitenkaan niin kauheasti enää tossa konkurssissa tunnu ja kenties se joskus luopuessa tasoittuu..
Teslat ovat kokoisikseen keveimpiä, kun taas Mese on keskiarvon raskaammalla puolella. Kun tuohon tietoon yhdistyy vielä 10 kWh suurempi akku, niin 0,1 kWh/100 km pienempi ajoneuvon kulutus tarkoittaa kovaa hyötysuhdetta. Tuolla tekniikalla kun tehtäisiin se maalailemani Model 3:a 50-75 kg keveämpi 176 cm kapea maltillistehoinen viistoperä, niin menisi kulutus alle kympin että heilahtaisi.Mikäköhän tuon CLA:n paino on versus M3 AWD? Oletus on että paljon painavampi, joten siinä tapauksessa tuo kulutus kyllä kuulostais hyvältä.
Täytyy myöntää, että kiinalaiset sähköautot ovat alkaneet hieman kiinnostamaan. Eivät ehkä hintansa puolesta, vaan enemmänkin ulkonäön johdosta.Nyt kun eurooppalaiset valmistajat lätkii noita pirun rumia näyttöjä repsikan paikalle, niin sitä perusteellaan sillä että kiinassa pitää olla repsikan paikalla näyttö. Mutta sitten kun katsoo jotain hyvin myyviä malleja BYD:ltä ja kiinassa kovassa nosteessa olevalta Xiaomilta, niin ei niillä mitään näyttöjä ole repsikan paikalla.
Xiaomin SU7 sisusta itseasiassa näyttää hyvinkin perinteiselle ja tyylikkäälle, mitä nyt iso keskinäyttö on. Ei ole pianomustaa muovia missään ja painikkeetkin on fyysisiä niin ratissa kuin näytön allakin.
Xiaomin SU7 sisusta itseasiassa näyttää hyvinkin perinteiselle ja tyylikkäälle, mitä nyt iso keskinäyttö on. Ei ole pianomustaa muovia missään ja painikkeetkin on fyysisiä niin ratissa kuin näytön allakin.
No meillä ainakin nuoriso on ottanut repsikkanäytön omakseen, tykkäävät räplätä musiikkia sen kautta tai kattella videoita. Vaimo taas ei ole edes koskenut koko näyttöön. Vähän 50/50 sen hyödyllisyys omien kokemusten perusteella.Nyt kun eurooppalaiset valmistajat lätkii noita pirun rumia näyttöjä repsikan paikalle, niin sitä perusteellaan sillä että kiinassa pitää olla repsikan paikalla näyttö.
Steriilissä showroomissa ihan kiva, mutta lätkittynä pitkin autoa esim. ovien kahvoihin ja lähelle käsinojia ne on naarmuilla ja rasvajälkiä täynnä. Jossain vähemmän liikennettä näkevällä paikalla taas äkkiä näkyvästi pölyisiä ja helposti naarmuilla jos joku osuu vahingossa tai koittaa putsata väärällä tavalla.Mistä tämä pianomustan pinnan äklötys oiken kumpouaa ? Se mainitaan joka revikassa ja sitten samasta asiasta huudellaan kaikilla foorumeilla kuin mitäkin mantraa. Ei se minun mielestä rumaa ole oleenkaan, päinvastoin , oikein käytettynä. Parempi sen on kuin jokin maalattu "hopea/metalli" jäljitelmä. Mutta taas mennään niihin hankaliin makuasioihin...
Isoon keskinäyttöön tottuneena toi uuden CLA käyttis oli kummallinen, penkin lämmitin vaati kaksi klikkausta, eli ei saa omaa ikoniriviä.Tullut sellainen fiilis että arvostelijoita äklöttää sormenjäljet. En kyllä sinänsä ymmärrä ko. ongelmaa kun omasta kokemuksesta esim. noi Kian kiiltävät muovit pysyvät ihan ok kunnossa. Kun verrataan vaikka siihen keskinäyttöön joka on minuutin käytön jälkeen paljon kauheampi (jos siihen paistaa aurinko vinosti jolloin ne sormenjäljet näkee). Toki omassa nappulat ovat nappuloita ja mattaa, että esim. joku ratin haptinen kiiltävä nappula voi olla aika eri.
No kukin tavallaan tietysti, mutta ennemmin keskinäytöstä ollaan palaamassa takaisin että jonkin verran niitä nappuloita pitää olla (paitsi kiinalaiset design filosofialaiset, lasken Teslan myös tähän).
Vaikka Mersun uudelle MMA-pohjalle voi tehdä myös polttiksia (Suomen tuontiohjelmaan kuuluvat vain täyssähkö-CLA:t), niin en kuvan perusteella näe mitään polttismaisuuksia, jotka rajoittaisivat takatiloja. Akku on tasainen levy ilman kardaanitunnelia. Takapenkin alla on onebox, mutta sitä tilaa ei juuri hyödynnetä (pl. ID.2), eikä osa liity polttiksiin. Tavaratilan korkeutta rajoittaa kaksipykäläinen vaihdelaatikko, mutta se ei liity mihinkään polttisalustaan.Ilmeisesti moni tykkää tuosta pulleammasta kylkilinjasta ja korkeasta pyöreästä keulasta, tässä nyt muutama design-ihmetykseksi. Akut korottaa autos valitettavasti. Mikähän Teslan ulkonäössä ihmisiä ärsyttää?
CLA heikkous voi olla ahtaat takatilat, koska polttispohjalle. Toki A on muutoinkin C-sarjaa pienempi, C-sarja enempi Ioniq 6 ja Model 3 kilpailija, ainakin ennen.
![]()
Ilmeisesti moni tykkää tuosta pulleammasta kylkilinjasta ja korkeasta pyöreästä keulasta, tässä nyt muutama design-ihmetykseksi. Akut korottaa autos valitettavasti. Mikähän Teslan ulkonäössä ihmisiä ärsyttää?
CLA heikkous voi olla ahtaat takatilat, koska polttispohjalle. Toki A on muutoinkin C-sarjaa pienempi, C-sarja enempi Ioniq 6 ja Model 3 kilpailija, ainakin ennen.
![]()
Model on muuten ihan ok ulkopäin sivusta, mutta keula on ruma. Lisäksi häiritsee se jollain ylöspäin kapeneva muoto takaapäin katsottuna. CLA on mielestäni hieno. Taycania ei voita mitään. Toi Hyny on ihan hirveä koko takaosaltaan.
Jäi mainitsematta, että Highlandin keula on paremman näköinen kokonaisuudessan kun vanha, mutta erityisesti tosta etupuolelta katsoen, koska umpioiden design.. Sivusta katsoen sekin kuitenkin jollain lailla tökkii. Ei näissä kuvissa niinkään, mutta livenä mielestäni epäsuhtainen verrattuna muuhun autoon. Taycan vastaavasti kuvissa pliisumpi kun vierestä katsoen.Hyvä, jos CLA yhä pitkä kuin Model 3, voisi olla hyvinkin seuraava auto.
Mielipiteitähän nämä ovat, mutta omaan silmään Model 3 on enemmän muotoilullisia yhtäläisyyksiä, kuin CLA:ssa Taycaniin, kun keulaa analysoidaan _vain muotoja huomioiden_. Keskeisin on keulan mataluus, joka on tuttua aina urheiluautoista.
Löytyykö kokemuksia Ford Explorerista? Tiputtivat hintoja tällä viikolla ja Premium-paketilla, koukulla ja paremmilla istuimilla tuon saisi leivottua 2,99% korolla aikalailla samaan kk-erään kuin Model Y tällä hetkellä.
Product Details
www.ford.fi
Tuo Highland Tesla on ihan jees, 3/5. Taycan on kyllä luonnossa aika pirun hieno, matala ja leveä. Vaikka ei edes ole hirveän matala.Jäi mainitsematta, että Highlandin keula on paremman näköinen kokonaisuudessan kun vanha, mutta erityisesti tosta etupuolelta katsoen, koska umpioiden design.. Sivusta katsoen sekin kuitenkin jollain lailla tökkii. Ei näissä kuvissa niinkään, mutta livenä mielestäni epäsuhtainen verrattuna muuhun autoon. Taycan vastaavasti kuvissa pliisumpi kun vierestä katsoen.
Mistä tämä pianomustan pinnan äklötys oiken kumpouaa ? Se mainitaan joka revikassa ja sitten samasta asiasta huudellaan kaikilla foorumeilla kuin mitäkin mantraa. Ei se minun mielestä rumaa ole oleenkaan, päinvastoin , oikein käytettynä. Parempi sen on kuin jokin maalattu "hopea/metalli" jäljitelmä. Mutta taas mennään niihin hankaliin makuasioihin...
No meillä ainakin nuoriso on ottanut repsikkanäytön omakseen, tykkäävät räplätä musiikkia sen kautta tai kattella videoita. Vaimo taas ei ole edes koskenut koko näyttöön. Vähän 50/50 sen hyödyllisyys omien kokemusten perusteella.
Siinä on kyllä Audi mennyt yleisestikin halpuutukseen pikkuhiljaa, kun vielä perusnelosessa B6-B7 -korisissa noin 20v sitten hopean väriset listat oli aitoa alumiinia.
Ainakin edellisen kopan (polttis) CLA oli takapenkillä niin pieni, ettei keskimittainen aikuinen mahtunut siellä istumaan normaalisti. Piti lysähtää ihan ihmeelliseen asentoon, ettei tarvinut istua niskat kenossa. Kyllä sinne alle 15v lapset ehkä mahtuu. Mahtaako olla yhtään isompi tuo uusi..CLA heikkous voi olla ahtaat takatilat, koska polttispohjalle. Toki A on muutoinkin C-sarjaa pienempi, C-sarja enempi Ioniq 6 ja Model 3 kilpailija, ainakin ennen.
Minä matkustin Helsinkiin ja takaisin ihan mukavasti vm.23 CLA takapenkillä. Olenkin toki 176cm lyhyt.Ainakin edellisen kopan (polttis) CLA oli takapenkillä niin pieni, ettei keskimittainen aikuinen mahtunut siellä istumaan normaalisti. Piti lysähtää ihan ihmeelliseen asentoon, ettei tarvinut istua niskat kenossa. Kyllä sinne alle 15v lapset ehkä mahtuu. Mahtaako olla yhtään isompi tuo uusi..
Minä matkustin Helsinkiin ja takaisin ihan mukavasti vm.23 CLA takapenkillä. Olenkin toki 176cm lyhyt.
Hinnanalennus tulee ilmeisesti myös noihin varastoautoihin joissa on 0,99% korkotarjous.Tuli tämän hinnanalennuksen innoittamana käytyä koeajamassa tuo Explorer itsekin... Itse pidin perusvarustelun verhoilusta enemmän, mutta koeajolla kävi selväksi, että sen äänentoisto on aivan onneton; epäilin että joku oli säätänyt sen vaan persilleen, mutta sitten kun ne ääniasetukset löysin niin ei, sieltä oli itseasiassa säädetty jo bassoasetus tappiin ja silti bassoa oli vaikea erottaa yli 80 nopeudessa R5 kitkoilla ajellessa. Jotenkin tuli olo, että olisiko koeajoautossa peräti jotain vikaa... Joten Premium varustelu oli pakko ruksia itsekin ja siihen sitten AGR-penkit että saa osakangaspenkit takaisin.
Kojelauta oli omaan silmään laadukkaanoloinen, ovipaneelit perussiistit, mutta ratin ja keskikonsolin kiiltomusta muovi ei kyllä innostanut. Rattinapit tosiaan huonot, niiden layout myös jotenkin sekavan oloinen; toki leiskaan ja vasteeseen ehti melkein tottua jo koeajolla kohtalaisesti. Takatilat oli jalkatilaltaan myös hieman elroqqia ahtaammat; etupenkit on hieman paksummat? (toki riittävät reilu 180cm pitkän ajoasennossa mahtui takapenkille vielä ok).
Ajotuntuma tuntui lähes elroqqia vastaavalta, hieman kevyempi ja tunnottomampi ohjaus (toki voi riiippua jostain asetuksesta); melua vaikeampi nyt vertailla kun elroqissa tosiaan nastat alla.
Tarjouksen lupasi vasta tälle päivälle kun sanoi pistävänsä sitten heti hyvän myyntipäällikön kanssa neuvottelun jälkeen; saa nyt katsoa mitä se sitten tarkoittaa.
Mielestäni Turun Hedinillä mainostivat 1,99% korkoa näihin... ja sanoi antavansa sitä vastaavan paremman hyvityksen vaihtoautosta jos ei rahoitusta tarvitse. Mutta kun tarjousta ei ole vielä tullut niin saa nyt nähdä et mitä se tarkoittaa.Hinnanalennus tulee ilmeisesti myös noihin varastoautoihin joissa on 0,99% korkotarjous.
Sehän riippuu lasten pituudesta, tässä vaikka Autogefühlin videolta takatilat: (linkki siis suoraan takatiloihin)Ainakin edellisen kopan (polttis) CLA oli takapenkillä niin pieni, ettei keskimittainen aikuinen mahtunut siellä istumaan normaalisti. Piti lysähtää ihan ihmeelliseen asentoon, ettei tarvinut istua niskat kenossa. Kyllä sinne alle 15v lapset ehkä mahtuu. Mahtaako olla yhtään isompi tuo uusi..
Mielestäni Turun Hedinillä mainostivat 1,99% korkoa näihin... ja sanoi antavansa sitä vastaavan paremman hyvityksen vaihtoautosta jos ei rahoitusta tarvitse. Mutta kun tarjousta ei ole vielä tullut niin saa nyt nähdä et mitä se tarkoittaa.
Taisin taas muotoilla huonosti. Siis jäin käsitykseen että 1,99% olisi ollut tehdastilattuihin.0,99% mutta todellinen lienee lähellä 1,99%
Uusi Ford Explorer Yksityishenkilöt | Ford FI
Tällä sivulla kerromme ajankohtaisista tarjouksista yksityisasiakkaille. Tutustu kattavasti varustellun uusi Ford Explorer kampanjoihin, uutuuksiin ja etuihin.www.ford.fi
Tarkoittaa, että otat myös jostain toisesta liikkeestä saman tarjouksenMielestäni Turun Hedinillä mainostivat 1,99% korkoa näihin... ja sanoi antavansa sitä vastaavan paremman hyvityksen vaihtoautosta jos ei rahoitusta tarvitse. Mutta kun tarjousta ei ole vielä tullut niin saa nyt nähdä et mitä se tarkoittaa.
Joo se taisi olla juurikin tuo shooting brake lasikatolla. Mutta siinä en kokenut oloani ahtaaksi, muista ei tietoa.Ite oon pari senttiä pitempi ja oli kyllä vaikeuksia olla siellä takana. Tosin ei ollut farmari/shooting brake eikä ollut lasikattoa, mahtaako toisessa korimallissa sitten olla paremmin tilaa päälle..
En nyt tiedä onko yhtäkkiä tai mikään kova innostus, mutta kyllä tuo Muskin jatkuva sekoilu alkaa ottamaan ihan henkilökohtaisella arvotasolla päähän jo siinä määrin, että sopivalla diilillä voisi auton johonkin toiseen merkkiin vaihtaa. Plus alkaa tulla takuukilsat täyteen ensi talven aikana täyteen, eikä mm. lämpöpumppu ole toistaiseksi porsinut, joten helpompi nyt vaihtaa autoa kun takuullisia kilsoja vielä jonkin verran jälkellä. Tuon kategorian autojen (tilava neliveto ~50k€) tarjontatilanne on nykypäivänä aika paljon parempi kuin mitä se oli pari vuotta sitten.Miten näin kova innostus yhtäkkiä siirtyä pois Teslasta?
Näköjään on joo nappuloita, mikähän neronleimaus tämä on Mersulta yhdistää monta haptista nappulaa yhdeksi mekaaniseksi:
Video kohta 7sek eteenpäin:
Muuten kyllä aika kovat speksit perinteiseltä valmistajalta.
Aivan. Ihmettelin vain kun Sampsakin puhui/eti mahdollista vaihtoa.En nyt tiedä onko yhtäkkiä tai mikään kova innostus, mutta kyllä tuo Muskin jatkuva sekoilu alkaa ottamaan ihan henkilökohtaisella arvotasolla päähän jo siinä määrin, että sopivalla diilillä voisi auton johonkin toiseen merkkiin vaihtaa. Plus alkaa tulla takuukilsat täyteen ensi talven aikana täyteen, eikä mm. lämpöpumppu ole toistaiseksi porsinut, joten helpompi nyt vaihtaa autoa kun takuullisia kilsoja vielä jonkin verran jälkellä. Tuon kategorian autojen tarjontatilanne on nykypäivänä aika paljon parempi kuin mitä se oli pari vuotta sitten.
Sampsa taisi vähän saada kimmokkeen meikäläisen koeajostaAivan. Ihmettelin vain kun Sampsakin puhui/eti mahdollista vaihtoa.
Kannattaa myös tutkia voisiko käytetty olla vaihtoehto. Toki myös kaikkeen vaikuttaa korot jne.
Meikäläisen autohistoriasta voi kyllä todeta, että on se melko tasaisin väliajoin takuuvarmasti vähän puraissutSe on sitä kun kärpänen puraisee.
Tuossa kuvassa tuo näyttöpaneeli näyttää jotenkin hälmöltä. Hölmöyttä korosta anoin päätyjen turbiinit. Voisi noi IV asiat olla hieman huomaamattomammat. Mitä repsikan näytön tilalla on jos sitä ei tilaa ? tyhjää lasilevyä = musta ruutu?Edit, lainataan vielä tuosta se isompi kuva, ratin napit ehkä parempia.
Tarkoittaa, että otat myös jostain toisesta liikkeestä saman tarjouksenParilla kirikierroksella päädyt todennäköisesti tulokseen, että molemmilla tarjoajilla auton pohjahinta about sama, mutta korkojen verran viivan alla eroa.
Jonkinlainen taustavalaistu taideteos tyyliin maski.Mitä repsikan näytön tilalla on jos sitä ei tilaa ? tyhjää lasilevyä = musta ruutu?
En suoraan skodasta tiedä, mutta k-autolla ainakin hyvitykset ovat olleet aika miten sen nyt kohteliaasti sanoisi, vähemmän kaupankäyntiä edistäviä. Nettiauto pyynnit -2/3 k€ pois, jos on hyvitys, niin sitten se on varmaan aikalailla käypää tasoa.No sieltähän se tarjous sitten tuli... ja lähes 3000 korkeampi hyvitys kuin skodaan, eli kyllä tässä selkeästi on myyntihousut on Fordilla jalassa; ja väliraha matalampi kuin elroqqiin vaikka lähtöhinta muutaman tuhat korkeampi.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.