Yleistä keskustelua sähköautoista

Harmi, että tosiaan Ford ei ole tuossa rattiasiassa seurannut MEB:stä volkkaria ja skoda, joissa nykyään on taas oikeat napit
Heidän design oli kuulemma niin pitkällä, että lopetellessaan yhteistyötä VW:n kanssa ei niitä painikkeita ehtinyt enää vaihtaa( sanoi kaksikin myyjää). Uskoo ken haluaa mutta perseestä ne ovat. Niiden ja erittäin vaarallisten korjausliikkeiden vuoksi kehätiellä pikkusohjossa jätin auton hankkimatta ja menin Skoda-linjalla. Siinäkin on hieman hassu rattidesign kun oikeanpuoleisilla painikkeilla ei hirveästi käyttöä ole( on niillä jokaisella funktio mutta olisivat vaikka laittaneet volan rullaan). Tulee tuttu Volvo mieleen.

Fordin penkki oli eri planeetalta Skodaan ja Kiaan verrattuna. Elroqin ajotuntuma(, jota teknarikin näemmä tukee) oli taas aivan eri planeetalta etuveto-Kiaan ja neliveto-Capriin verrattaessa(Caprissa varmaan softavika mutta minkäs teet kun se vika osuu koeajopäivälle).
 
Onko KIA korjannut pedaalivasteen?

Tuo pedaalivaste oli itselle syy aikanaan hylätä Ioniq 6. Se perus takavetomalli tuntui olevan viritetty kuminauhamaiseksi vr Teslan napakka jopa räjähtävä reagointi.

Kian vaste riippuu ajotilasta. Sportilla vastaa Teslaa, normalilla auto on aika lahna. Sama kun Teslan chill-mode, jota en tainnut kyllä kymmentä kilometriä pidempään kokeilla
 
On se Kian vähän isompi kuin tuosta kuvakulmasta näyttää. Kaapeli yms. pientä mahtuu. Enemmän kannattaa katsoa sitä Kian pesunestesäiliötä, mikä näkyy melkein kokonaan kuvassa. Ihan vitsi, ei taida edes kolmea litraa mahtua.
Kieltämättä ei ole mikään massiivinen. Etenkin Kiassa tuohon olisi mahtunut isompikin purkki kun ei ole sitä hynyssä olevaa kolmatta nestettä. Tosin itse en ole kuin kerran täyttänyt tämän 18tkm aikana.
 
Kaikki moodit kokeiltu, ”repäisy” ekan 0,5 - 1 s aikana kuminauha.

Ehkä ne on korjannut asian.
Kyllä prefaceliftissä ainakin on pieni viive vauhdissa ennen kun etupää tulee mukaan, ellei sitten ole sportti päällä. Paikaltaan reagoi varmaan OK, en ole varmaan kertaakaan ottanut mitään WOT liikennevalolähtöä.
 
Aikamoinen pettymys kaikin puolin tuo CLA. Ulkonäkö on ruma liiallisine valoineen, sisustus on vähintään yhtä ruma suuren laatikkomaisen kiiltävän mustan näyttölevylaudan ansiosta.

Odotin paljon enemmän tältä ennakkotietojen perusteella. Ja että Mersu olisi oppinut jotain EQS:n muotoilun ja hyperscreenin saamasta vastaanotosta. Lisäksi sedanin sijaan saisi olla liftback ja alustakin on valitettavasti yhteinen polttiksien kanssa
 
Kieltämättä ei ole mikään massiivinen. Etenkin Kiassa tuohon olisi mahtunut isompikin purkki kun ei ole sitä hynyssä olevaa kolmatta nestettä. Tosin itse en ole kuin kerran täyttänyt tämän 18tkm aikana.
Huh? Mulla menee purkillinen yhdellä Tku-Hki-Tku välillä oikein pahimmilla keleillä. Häiritsevän usein joutuu täyttämään. Toki verrokkina edellisessä pitkän matkan ranskattaressa ollut joku 5+ litran säiliö, koko kannun sai viskata jos oli ihan tyhjä. Varoitti vielä todella hyvissä ajoin.

Kyllä prefaceliftissä ainakin on pieni viive vauhdissa ennen kun etupää tulee mukaan, ellei sitten ole sportti päällä. Paikaltaan reagoi varmaan OK, en ole varmaan kertaakaan ottanut mitään WOT liikennevalolähtöä.
Tässä oli testattu lahnaa takavetoista. Tosin sellaistakin ajaneena en kyllä tunnista ongelmaa saati kuminauhamaista käytöstä. Auton saa asetettu häiritsevän herkästi reagoivasta täysin eco-lahnaan.
 


MB CLA

Ihan ok ja hienoa tekniikkaa, 10min 300km wltp-rangea ja 320kw latausteho. Mutta ulkonäkö ruma: akkupaketti nostaa autoa, tekee sivusta pullean ja keulan muotoilu sukkulamainen.

Infoteimentin koko tervetullut, mutta näyttää olevan navia heilutellessa laginen joka aika surullinen juttu.

Hyvännäköisiä aerodynaamisia autoja on esim. Lucid ja Model 3/S, sekä Xiaomi SU7 taikka Nio. Sellainenkin mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: dmn
Huh? Mulla menee purkillinen yhdellä Tku-Hki-Tku välillä oikein pahimmilla keleillä. Häiritsevän usein joutuu täyttämään. Toki verrokkina edellisessä pitkän matkan ranskattaressa ollut joku 5+ litran säiliö, koko kannun sai viskata jos oli ihan tyhjä. Varoitti vielä todella hyvissä ajoin.
Jos noin paljon kuluu niin sitten en ihmettele että ärsyttää. Mä yleensä käytän nestettä vasta kun ei nää mitään tai lisäkuran lento päättyy ja silloinkin aika vähän. Eli suolakurakelissa tuollaisella tku-hel-tku reissulla ehkä muutama kerta per suunta.
 
Jos noin paljon kuluu niin sitten en ihmettele että ärsyttää. Mä yleensä käytän nestettä vasta kun ei nää mitään tai lisäkuran lento päättyy ja silloinkin aika vähän. Eli suolakurakelissa tuollaisella tku-hel-tku reissulla ehkä muutama kerta per suunta.
No korealaisten tapauksessa osa ongelmaa ovat ne äärimmäiset paskat pissapojan suuttimet, jotka ovat vielä ei-säädettäviä. Vanhan miehen kusinorot osuu just ja just lasin alalaitaan motarivauhdeissa. Ei taida paljoa huonompaa toteutusta markkinoilta löytyä.

e: Eikä muuten ollut faceliftissä suutinten ulkonäön perusteella korjattu. EV3 ihan samaa paskaa. Luulis, että noi olis aika nopeasti saaneet tarpeeksi kuluttajapalautetta.
 
Hyvännäköisiä aerodynaamisia autoja on esim. Lucid ja Model 3/S. Sellainenkin mahdollista.
Tästä tuli mieleen onko kukaan nähnyt testejä joissa todellista ilmanvastusta olisi yritetty mitata? Nyt kun etenkin sähköautojen aikakaudella tuo tuntuu nousseen aika tärkeäksikin numeroksi jota mielellään esitellään mainoksissa. Hevosvoimat ja 0-100 ajat on jo perinteisesti vähän sinne päin, puhumattakaan ilmoitetuista kulutuksista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
271 137
Viestejä
4 684 537
Jäsenet
76 710
Uusin jäsen
Elkku01

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom