Lähinnähän voidaan keskustella mitä ne päivitykset nyt ovat merkittävää tuoneet? En ole ihan vakuuttunut, että joku käyttöliittymän nopeus on millään lailla merkittävä jos Travel assist toimii ja Android Autolla navigoidaan. Teslalla nämä päivitykset ovat mielestäni usein erittäin hyviä, mutta toisaalta itse koen että ne ovat myös välttämättömiä kun taas muilla autoilla kun Android auto toimii niin aika se ja sama tuleeko mitään päivityksiä koskaan.
Päivitysten sisältö on tietenki tärkeä, kun puhutaan päivityksistä. Moni voi argumentoida, että esim. Teslan matriisivalopäivitys tai risteävän liikenteen hälymerkit ja piippaukset on vähän hassuja hehkuttaa, kun olisi pitänyt olla voimassa jo kun auto julkaistiin. Ei mahtanut toki olla silloin vielä sertifikaattia niille valoille, kun ne autot tuli. Risteävästä liikenteestä en oikein tiedä mitä sanoisi, olisi sekin saanut olla jo aiemmin.
Ehkä itse ajattelen tuota asiaa, niinkuin ostaisi kännykän, jossa on joko käyttöjärjestelmän päivitystukivuosia vaikka 8 verrattuna kahteen. Kyllähän ne vehkeet toimii jos toimii niillä alkuperäisillä softilla. Toisaalta joillain merkeillä menee nimenomaan softabugien ratkaisemiseen parhaimmillaan aikaluokkaa vuosi, ja päivitys pitää tehdä huollossa. Tähän joku toki heittää joka sivulla näkyvän tuulilasinpyyhinjutun Teslaa vastaan, se on mitä on...

Tämmönen tekkinörtti nyt tykkää kaikenlaisista päivityksistä, oli se sitten käyttöliittymään liittyvä tai jotain pieniä muutoksia, kuten uudet itse upattavat auton lukitusäänet tai auton ulkonäön kustomointi näytöllä. Ehkä tämä on osasyynä, miksi Tesla mahtaa olla ainoa automerkki, millä on tekkipalstalla oma aktiivinen lanka. Kyllähän tuolta tulee ihan hyviäkin päivityksiä, joita nyt ei vaan oltu yksinkertaisesti keksitty auton julkaisuhetkellä. Kuten vaikkapa muokattavat pikatoiminnot ratin rullasta. Nämä ei toki kaikille ole tärkeitä, mutta ne varmaan sitten iskevät tiettyyn käyttäjäkuntaan. Minulle ne ovat tärkeitä, koska ne luovat jatkuvasti uutta kiinnostusta omaa autoa kohtaan, eikä se jää tuntumaan vanhaksi ja samaksi.
Ehkäpä me kaikki voisimme hieman miettiä, miten puhumme toisista automalleista ja merkeistä. Ehkäpä vähemmän kärkkäästi, minä mukaanlukien. Kärkkäät kommentit luovat vastareaktioita, niitä ei välttämättä tarvittaisi ollenkaan. Toisten preferensseistä voi olla kiinnostunut ja niitä pitää yrittää kunnioittaa. Lupaan henkilökohtaisesti, etten jatkossa hyökkää ivallisesti mitään automerkkiä tai mallia kohtaan. Tämä koskekoot niin meitä Telsauskovaisia, Teslaivailijoita, legacyuskovaisia kuin legacyivailijoitakin.