Nykyisin Teslan navista löytyy kaikki laturit, jotka vain suinkin näkyy Googlen karttapalvelussa. Käytännössä siis samat laturit kuin kaikissa jotka käyttää Googlen softaa: uudet VAGit jne. Näyttää myös käyttöasteet etc tiedot.Kannattaa palata joitain sivuja taakse päin tässä ketjussa, kun juuri oli keskustelut kun Teslan navigointi suosii omia latureitaan ja toisena jäi fiilis voiko luottaa siihen, että laturit löytyvät ylipäätään navista.
Itse olen tottunut hoitamaan navigoinnin 90% auton omalla navilla niin, että haarukoin vain lataustauko kerrallaan eteenpäin. Noin pystyn aika nopeasti ja helpommin arpomaan missä tykkään tehdä pysähdyksen ja paljonko sähköenergiaa tulen tarvitsemaan. Suurin osa ajoista kun tulee vedettyä tuttuja reittejä niin on paljon parempi tatsi siitä missä haluan pysähtyä ja syödä yms vs. auton päättelyt. Ehkä sitä kaipaisin joskus, että auton naviin voisi erikseen nakutella paljonko on toive että perillä tai stopilla on akussa prosentteja. Nyt monesti naksuttelen juuri ennen laturia jo seuraavan stopin naviin ja sitten latauksessa seurailen appin puolelta paljonko tarjoilee rangea ja odottelen, että seuraavaan stoppiin on extraa ~30km. Itseasiassa tuollainen OTA-päivitys voisi jopa kiinnostellakin, kun taas Matrixit yms muut oleelliset kikkulat varmistan ihan auton tilaushetkessä ilman, että odottelen pätsilottoa tuleeko vai lähteekö autosta jotain ominaisuuksia.
Väittäisin, että Googlen data on ajantasaisin laturitietojen osalta, siksi Gmaps jos löytyy autosta, olisi se paras.
Reititys on yhä monopolisoitu, eli valikoi superit.