Blastermasterin EV6 AWD:llä mukava latausväli on 200 km kovemmilla nopeuksilla. Tarkoittaa sitä, että matka jatkuu vielä. Pelkkä Hki-Tre sujuu leikiten. EVDatabasen 110 km/h@-10 C on vanhalle nelivedolle 285 km ja faceliftille 320 km (akkua kasvatettiin 09/2024).
Jos vanhalla nelivedolla tekee mukavasti pitkää matkaa em. olosuhteissa kahdella latauspysähdyksellä mennen laturille 10 %:lla ja ladaten nopeasti (jopa 16 - 20 min) 80:een, on keskimmäinen latausväli 0,7 * 285 km = 200 km. Ensimmäinen siivu voi olla enintään 285 km (=selvästi yli Tampereen), ja viimeinen enintään 0,8 * 285 km = 228 km.
Edit. Olikin puhe EV6 GT:stä. Kyseinen katiska on erittäin suorituskykyinen automalli 430 kW tehollaan (0-100 3,5 s), minkä myötä kulutus on normaalia nelivetoa suurempi. Ohessa tuon tehomallin kulutukset ABRP:lla, Hki-Tre.
Kesäksi (+20 C) laitoin nopeutta 109 % vs. rajoitus, mutta enintään 129 km/h. Perillä on 45 % akkua, jos täydellä lähti.
Talvella (-20 C) nopeus oli 110 %/109 km/h. Perillä 32 %, jos sadalla lähti.
@Grez taisit tarkoittaa, että 37 kW teholla (ajaen 137 km/h) olisi kulutus 37 / (137 / 100) = 27 kWh/100 km.