Ja 200tkm on kilsaraja. Perustakuussa, joka siis sen 2v, ei ole kilsarajaa.Paljonko se 5v takuulaajennus maksoikaan? Ja oliko siinä kilsaraja?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja 200tkm on kilsaraja. Perustakuussa, joka siis sen 2v, ei ole kilsarajaa.Paljonko se 5v takuulaajennus maksoikaan? Ja oliko siinä kilsaraja?
Ei tule sama akku.Olen ymmärtänyt että 45 tulee tämän 50 akku ja uuteen 50 tulee sama eli akkupaketti päivittyy uudempaan saman 111kwh akkuun molemmissa.
Ja 200tkm on kilsaraja. Perustakuussa, joka siis sen 2v, ei ole kilsarajaa.
Ainahan se noin on näissä takuissa. Joko aika tai kilometrit.Tarkoittaako tämä siis sitä että 200tkm katkeaa kaikki jatkotakuut vaikka aikaa olisi jäljellä?
Eli jos ajat ekan 2v aikana 100tkm niin vaikka ottaisit 3v lisää takuuta niin se katkeaa 200tkm kohdalla?
Ainahan se noin on näissä takuissa. Joko aika tai kilometrit.
Ei ole aina, esim. Porschella ei ole kilsarajaa jatkotakuussa.
Kyllä minä tuon ainakin olen tulkinnut selkeästi niin, että 14 v ja 200 tkm tyssää. Porschella siis.Jatkotakuuvakuutus on mahdollista hankkia Porschelle, joka on korkeintaan 14 vuoden ikäinen, sekä alle 200 000 km ajettu
Siellähän ne on Porschen sivuilla kerrottu mitä kattaa ja mitä ei. Erittäin hyvin kattava näyttäisi olevan, lähinnä normaalisti kuluvat osat ja huoltojen yhteydessä normaalistikin vaihdettavat jutut rajattu ulos.Eri asia on sitten mitä tuo vakuutus kattaa, vaikka varsinaista km rajoja ei olisikaan
Kyllä minä tuon ainakin olen tulkinnut selkeästi niin, että 14 v ja 200 tkm tyssää. Porschella siis.
Jopas vaativaa softaa kun rauta päivittyy noin usein.Voiko BMW Operating System 8- tai BMW Operating System 8.5 -käyttöjärjestelmän päivittää BMW Operating System 9 -käyttöjärjestelmään, joka on varustettu lisävarusteisella BMW Digital Premiumilla?
Ei. BMW Operating System 9 perustuu uudentyyppiseen järjestelmäkohtaiseen laitteistoon ja infrastruktuuriin. BMW Operating System 8- tai BMW Operating System 8.5 -käyttöjärjestelmän vaihtaminen BMW Operating System 9 -käyttöjärjestelmään tai BMW Operating System 9 -käyttöjärjestelmän jälkiasennus ei ole mahdollista.
IDrive 9 ei käsittääkseni ole tulossa esim. iX:ään. Se on nyt halvemmissa malleissa, kuten iX1 ja iX2. Noissa taas eri rauta. Toiminnoiltaan 8.5 ja 9 on hyvin lähellä toisiaan. 8.5 on monipuolisempi. Ajoin puolisen vuotta iDrive9:n kanssa ja nyt 1kk ollu 8.5.iX osalta 2024 malliin saa 8.5 ja siihen ei saa tätä uutta 9 versiota laisinkaan. Ehkä facelift sitten saa.
Jopas vaativaa softaa kun rauta päivittyy noin usein.
Käyttölogiikka on sama mutta 9 tulee enemmän tätä appi herkkua jne. eli pelejä, streamaus palvelut jne.IDrive 9 ei käsittääkseni ole tulossa esim. iX:ään. Se on nyt halvemmissa malleissa, kuten iX1 ja iX2. Noissa taas eri rauta. Toiminnoiltaan 8.5 ja 9 on hyvin lähellä toisiaan. 8.5 on monipuolisempi. Ajoin puolisen vuotta iDrive9:n kanssa ja nyt 1kk ollu 8.5.
8.5 on Linux ja 9 Android. Eri ihan eri systeemit. Aiemmin 9 ei ollut rullaa keskikonsolissa, kuten iX 8.5, mutta uudessa X3 on 9 ja rulla.Käyttölogiikka on sama mutta 9 tulee enemmän tätä appi herkkua jne. eli pelejä, streamaus palvelut jne.
Tämä aiheuttaa bmw:ssä hieman ärsytystä, että en voi päivittää esim. 8.0 - 8.5 vaikka käytännössä samat asiat, muutama graafinen ilme tehty erilaiseksi. Toki 8 - 9 eron ymmärrän sitten enemmän jne. Noh, ei auta. 8.0 mennään ja sillä sipuli. Jos jotain, niin pystyy enemmän "muokkaamaan" softaa vrt 8.5 - 9.0.8.5 on Linux ja 9 Android. Eri ihan eri systeemit. Aiemmin 9 ei ollut rullaa keskikonsolissa, kuten iX 8.5, mutta uudessa X3 on 9 ja rulla.
8.5 ja 9 esiteltiin samana päivänä ja 9 siis ei ole mikään jatkumo 8.5:lle.
Autoissa joissa on 8, ei ilmeisesti rauta riitä pyörittämään 8.5. Siksi ei voi päivittää.Tämä aiheuttaa bmw:ssä hieman ärsytystä, että en voi päivittää esim. 8.0 - 8.5 vaikka käytännössä samat asiat, muutama graafinen ilme tehty erilaiseksi. Toki 8 - 9 eron ymmärrän sitten enemmän jne. Noh, ei auta. 8.0 mennään ja sillä sipuli. Jos jotain, niin pystyy enemmän "muokkaamaan" softaa vrt 8.5 - 9.0.
Näin ne kovasti väittävät. Niin tai näin, aina kaikki päivittyy. Ei auta itkuAutoissa joissa on 8, ei ilmeisesti rauta riitä pyörittämään 8.5. Siksi ei voi päivittää.
Näin ne kovasti väittävät. Niin tai näin, aina kaikki päivittyy. Ei auta itku
En ole päässyt vielä itse testaamaan. Teslabjörnin mittaukset alla.Mitäs toi iX kuluttaa moottoritieajossa kun mittarissa on vaikka 125 km/h eli aikalailla tasan rajoituksen mukaan?
Kattonut kans tota iX40, mutta akku vain 77 kWh ja hirveä mörssäri -> olisko jopa huononnus nykyiseen nähden. Jos edes samoissa pysyisi, niin kelpaisi.
Aika kova. ID.3 menee jollain 20 kWh ja XC40 jollain 25 kWh, eli kyllä tuo napsun parannus sitten olisi ja toki maantiellä selvä parannus. Mitä toi capacity meinaa, käytetty kapasiteetti vai akun netto?En ole päässyt vielä itse testaamaan. Teslabjörnin mittaukset alla.
Akun kapasiteetti eli tuo range on kun vedetään 0-100. 75% range on se mitä pitäisi ns. päästä tuolla kun akku ladattu siihen. Toki tämä on vain laskennallisesti otettu tuosta kokonaisrangesta.Aika kova. ID.3 menee jollain 20 kWh ja XC40 jollain 25 kWh, eli kyllä tuo napsun parannus sitten olisi ja toki maantiellä selvä parannus. Mitä toi capacity meinaa, käytetty kapasiteetti vai akun netto?
Okei, eli ei varmaan sitten ole totuus, aika erikoisen suuri bufferi olisi muuten? Omassa Volvossa tais olla esim. 69 kWh brutto ja 67 kWh netto.Akun kapasiteetti eli tuo range on kun vedetään 0-100. 75% range on se mitä pitäisi ns. päästä tuolla kun akku ladattu siihen. Toki tämä on vain laskennallisesti otettu tuosta kokonaisrangesta.
Samoin kuten rangekin, kun Bjorn laskee sen mukaan montako prosenttiä jää, että ei aja 0% täydestä latauksesta.
Upouusia 2 vuotta vanhoja joista on myös se 2 vuotta kulunut takuusta, koska ensirekisteröity Ruotsiin. 2 vuotta sitten ollut 26900e pyyntihinta. Sähköautoilun kannattavuus on huono uutinen lähinnä ruplilla eläjille.Upouusia ajamattomia täyssähköautoja kaupataan jo reilulla 20 000 eurolla – joukossa yllätys
Kaikkein halvimpien uusien sähköautojen joukkoon mahtuu nyt kaksi perheautoa, yksi pikkuauto ja monien yllätykseksi myös täyssähköinen pakettiauto.www.is.fi
En tiedä käsiteltiinkö jo tää uutinen mutta alkaa olemaan jo inhimilliset hinat sähköautoilla. Kohta on alkaa olevaan kannattavampaa ostaa tommonen vatkain kuin polttis . Ehkä vähän huonoja uutisia nykyisille sähköautoilijoille.
En kyllä vertaisi MG:tä Polestariin. Polle kuitenkin suunnitellaan Ruotsissa eikä ole Kiinan valtion omistuksessa kuten MG. Paremmalla omatunnolla ostaisin Polestarin kuin vaikkapa Teslan.Jos ei haittaa että on kiinalainen ankkuriketjunjatke kuten Polestar.
76,6 kokonais josta käytettävissä 70,1-71. Arviolta 80% latauksella pääsisi 224km motaria. 125km/h tietenkin nostaa kulutusta vähäsen.Okei, eli ei varmaan sitten ole totuus, aika erikoisen suuri bufferi olisi muuten? Omassa Volvossa tais olla esim. 69 kWh brutto ja 67 kWh netto.