Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo onhan se halvempi ja varmaan parempi diili kuin se id4. Mutta omaan makuun vaan vielä liian kallis.No ID4 52kWh on 42000. Sceniceissä on aika hyvät varustelut jo halvimmassa ja näköjään isoakkuinen tullut myös alas. Ihan kilpailukykyinen hinta jo.
Pistetään tekstinäkin lähde pdf tammikuu 2025
130hv urban range evolution 22kW / 85kW 130 40 312 km 14,7 0 0 € 36 390 €
130hv comfort range evolution 22kW / 130kW 130 60 466 km 15,0 0 0 € 39 990 €
220hv comfort range techno 22kW / 130kW 218 60 461 km 15,1 0 0 € 41 990 €
220hv comfort range iconic 22kW / 130kW 218 60 458 km 15,2 0 0 € 43 990 €
Business-versiot
130hv urban range evolution business 22kW / 85kW 130 40 312 km 14,7 0 0 € 32 390 €
130hv comfort range evolution business 22kW / 130kW 130 60 466 km 15,0 0 0 € 35 990 €
220hv comfort range techno business 22kW / 130kW 218 60 461 km 15,1 0 0 € 37 990 €
220hv comfort range iconic business 22kW / 130kW 218 60 458 km 15,2 0 0 € 39 990 €
170hv comfort range evolution 60 22kW / 130kW 170 428 km 16,4 0 0 € 41 390 €
170hv comfort range techno 60 22kW / 130kW 170 426 km 16,4 0 0 € 44 390 €
220hv long range techno 87 22kW / 150kW 218 619 km 16,9 0 0 € 49 390 €
220hv long range esprit Alpine 87 22kW / 150kW 218 607 km 17,3 0 0 € 51 390 €
220hv long range iconic 87 22kW / 150kW 218 606 km 17,3 0 0 € 52 990 €
Business-versiot
170hv comfort range evolution business 60 22kW / 130kW 170 428 km 16,4 0 0 € 38 390 €
170hv comfort range techno business 60 22kW / 130kW 170 426 km 16,4 0 0 € 39 990 €
220hv long range techno business 87 22kW / 150kW 218 619 km 16,9 0 0 € 44 390 €
220hv long range esprit Alpine business 87 22kW / 150kW 218 607 km 17,3 0 0 € 46 990 €
220hv long range iconic business 87 22kW / 150kW 218 606 km 17,3 0 0 € 47 990 €
Onko siinä niin huonot penkit? Yleensä Relluissa on aika hyvät. Voisin kyllä harkita Rellua jos nyt olisin uutta sähköautoa ostamassa.
Renaultissa ei minusta ollut säätöä, että reisitukea olisi saanut korkeammalle? Tai sitten en vain löytänyt sitä.Jäi kyllä mielikuva, että Rellun penkki oli ihan ok ja sähkösäädötkin löytyi. Niistä lienee saatavilla useampaa versiota. E-2008 penkki on minusta hyvin perusmalli, ei erityisen hyvä säätöjen rajallisuuden takia.
Aika hankala nähdä, että tuo 44 k€ 87 kWh hyvin varusteltu versio olisi erityisen kallis tai että pitäisi hinnan vielä tippua. Laatuvaikutelma minusta paljon id:tä parempi, googlen käyttis ja pitkä takuu, jonka saa halvalla 6 vuoteen asti.Joo onhan se halvempi ja varmaan parempi diili kuin se id4. Mutta omaan makuun vaan vielä liian kallis.
Oliko sähköpenkit? Minusta toimi ihan normaalisti joka suuntaan (sähköpenkeissä ainakin). En ole ihan varma mitä reisituella tarkoitat, perseosan kulmaa vai? Pösössä se on minusta vakiopenkissä turhan jyrkässä kulmassa, perse on ”kuopassa”. Jos rellu oli loivempi, niin menee minulle mieluisaan suuntaan.Renaultissa ei minusta ollut säätöä, että reisitukea olisi saanut korkeammalle? Tai sitten en vain löytänyt sitä.
Oli sähköpenkit. Tosiaan juuri noin itsellä, että perse saisi olla alempana, että olisi tukea paremmin. Penkkiä kyllä sai ylös ja alas, mutta se ei itsellä muuttanut tuota ongelmaa. Aika loiva siis tuo Renaultin penkki.Oliko sähköpenkit? Minusta toimi ihan normaalisti joka suuntaan (sähköpenkeissä ainakin). En ole ihan varma mitä reisituella tarkoitat, perseosan kulmaa vai? Pösössä se on minusta vakiopenkissä turhan jyrkässä kulmassa, perse on ”kuopassa”. Jos rellu oli loivempi, niin menee minulle mieluisaan suuntaan.
Cupra Bornin paras isoakkuinen versio on samaa luokkaa kuin Scenicin paremmin varustellut isoakkuiset. Pikkuakkuisen pyynti taitaa sekin alkaa nelosella. Meganen kaikki versiot jää alle. Born kun on id.3 klooneista tyylitellyin ja pitkätakuusin versio, niin silti tuntuu hinnat pitkältä ja ilmeisesti 58 kWh ei oikein myy, kun isoakkuinenkin sai 3 istuinta taakse. Muutama tonni pitäisi hinnoista poistaaMinusta nuo Rellun uudet hinnat ovat varsin kilpailukykyiset nykymarkkinassa ja varmasti osaltaan pakottaa muitakin tulemaan alaspäin.
Se kulma minusta säätyi kun muutti penkin korkeutta. Selkänojalla sitten kulma kuntoon. Voi myös olla, että en kokenut tarpeelliseksi edes säätää, aina inhonnut pösön penkin riukupaskalla asentoa.Oli sähköpenkit. Tosiaan juuri noin itsellä, että perse saisi olla alempana, että olisi tukea paremmin. Penkkiä kyllä sai ylös ja alas, mutta se ei itsellä muuttanut tuota ongelmaa. Aika loiva siis tuo Renaultin penkki.
Penkki voi varmaan olla jollekin oikein sopiva, mutta itse en saanut sopivia säätöjä, tai en osannut. Pituuttakin vaan 175cm, eli pitäisi olla helppo löytää sopiva säätö.
Tämä NAF talvikantamatesti on surullisenkuuluisa suunnittelultaan. TeslaBjörn ei aiemmin viitsinyt edes kommentoida sitä, mutta lopulta teki videon jossa selittää miksi tulokset eivät ole vertailukelpoisia.Norjan autoliitto ja Motor-lehti järjesti talvikelissä pituusajon.
Autot ovat siis järjestetty paljonko wltp:stä tulee eroa todelliseen.
edit. Tuossa linkki testiin. Knuste Tesla, Polestar med nest beste tall noensinne
Hinnat on käsittääkseni samat kuin aiemminkin mutta lisänä hinnastoon on tullut tuo ’business-versio” Osaako joku sanoa mitä eroa siinä on tavalliseen kun en tätä tietoa äkkispäätään mistään löytänyt?Pistetään tekstinäkin lähde pdf tammikuu 2025
Koodi:130hv urban range evolution 22kW / 85kW 130 40 312 km 14,7 0 0 € 36 390 € 130hv comfort range evolution 22kW / 130kW 130 60 466 km 15,0 0 0 € 39 990 € 220hv comfort range techno 22kW / 130kW 218 60 461 km 15,1 0 0 € 41 990 € 220hv comfort range iconic 22kW / 130kW 218 60 458 km 15,2 0 0 € 43 990 € Business-versiot 130hv urban range evolution business 22kW / 85kW 130 40 312 km 14,7 0 0 € 32 390 € 130hv comfort range evolution business 22kW / 130kW 130 60 466 km 15,0 0 0 € 35 990 € 220hv comfort range techno business 22kW / 130kW 218 60 461 km 15,1 0 0 € 37 990 € 220hv comfort range iconic business 22kW / 130kW 218 60 458 km 15,2 0 0 € 39 990 €
Scenic hinnat 2025 tammikuu lähde pdf
Koodi:170hv comfort range evolution 60 22kW / 130kW 170 428 km 16,4 0 0 € 41 390 € 170hv comfort range techno 60 22kW / 130kW 170 426 km 16,4 0 0 € 44 390 € 220hv long range techno 87 22kW / 150kW 218 619 km 16,9 0 0 € 49 390 € 220hv long range esprit Alpine 87 22kW / 150kW 218 607 km 17,3 0 0 € 51 390 € 220hv long range iconic 87 22kW / 150kW 218 606 km 17,3 0 0 € 52 990 € Business-versiot 170hv comfort range evolution business 60 22kW / 130kW 170 428 km 16,4 0 0 € 38 390 € 170hv comfort range techno business 60 22kW / 130kW 170 426 km 16,4 0 0 € 39 990 € 220hv long range techno business 87 22kW / 150kW 218 619 km 16,9 0 0 € 44 390 € 220hv long range esprit Alpine business 87 22kW / 150kW 218 607 km 17,3 0 0 € 46 990 € 220hv long range iconic business 87 22kW / 150kW 218 606 km 17,3 0 0 € 47 990 €
Sillä estetään hintakeskustelu niiden osalta, jotka auton ovat tilanneet vanhalla hinnalla. Voi olla muutakin, esim. hyny ei anna nollakorkoa business-hintaan. Autot ovat samoja. Mersulla tais joskus olla business-malleja, joissa varusteissskin oli eroja.Hinnat on käsittääkseni samat kuin aiemminkin mutta lisänä hinnastoon on tullut tuo ’business-versio” Osaako joku sanoa mitä eroa siinä on tavalliseen kun en tätä tietoa äkkispäätään mistään löytänyt?
Hylly tavarana näkyy olevan noita kalliimmalla lähtöhinnalla olevia Scenic versioita. no ehkä kivempi tehdä kauppaa jos tinkivaraa enemmän.Sillä estetään hintakeskustelu niiden osalta, jotka auton ovat tilanneet vanhalla hinnalla. Voi olla muutakin, esim. hyny ei anna nollakorkoa business-hintaan. Autot ovat samoja. Mersulla tais joskus olla business-malleja, joissa varusteissskin oli eroja.
Hinnasto päivätty tälle päivälle eli eiköhän kyse ole vain viiveestä hintojen päivittymisessä.Hylly tavarana näkyy olevan noita kalliimmalla lähtöhinnalla olevia Scenic versioita. no ehkä kivempi tehdä kauppaa jos tinkivaraa enemmän.
Vielä ei löytynyt suoraan sellaista mikä herättäisi sen tuntee, että haluan tämän nyt.
Model 3 Perffi.Sulla on kyllä kattavaa listaa, mutta mietin vaan että löydätköhän sä ikinä itselle autoa Toi tilan tunne lienee sulle sellainen juttu, että sen perusteella sun valinnat joskus varmaan tarkentuu. Mikä auto sulla nyt on?
Oltiin päivä jauhettu jarrunesteisteden vaihdosta mikä on se Teslan ainoa merkittävä huoltokohde. Raitisilmansuodattimet, pissapojat, ja muut nesteiden tason tarkkailut, jotka voi tehdä itse helposti parkkipaikalla pistän kyllä jonkun muun termin alle kuin "huoltaminen". Tämä on nyt hiukan termeillä leikkimistä mutta se mikä minua risoo on se että autoa täytyy viedä jonnekin huollettavaksi ja maksaa siitä kohtuullinen korvaus ja tässäkin threadissä on mainittu, että se ulkopuolisen tekemä jarruneste huolto saattaa tarkoittaa vain säiliössä olevan nesteen vaihtoa.Itseasiassa Tesla ei ole huoltovapaa ja sen ohjekirjassa luetellaan asiat mitä pitäisi huoltaa ja millä määräväleillä. Sen sijaan kyseiset huollot eivät ole pakollisia takuun kannalta.
Otat Mersun EQEn tai EQSsän jos ei tarvi täysin uusi olla?Tuli tässä nyt vähän tyypattua useampaa autoa jos sitä joskus pääsisi vaihtopuuhiin mutta vielä ei kyllä löytynyt sellaista mikä herättäisi samalta istumalta sen fiiliksen, että ostan nyt tämän.
Hiukan mietteitä mitä nyt tuli mieleen.
Cupra Tavascan VZ
- MEB alusta
- Käyttöliittymä nopea ja ominaisuudet myös
- Valikoita saa selaa, että löytää etsimänsä, ehkä logiikan voisi löytää, kaikissa MEBeissa samaa
- Carplay jne. toimii mutta ei tue HUDin kautta näkyvää reittiä, vain AA ja oma navi näkyvät
- Ajettavuus ihan hyvä, Cupra tilassa aika jäykkä/pomppiva ajaa mutta Comfortilla ihan mukana
- Kaipaisi parempaa lasia sivuoviin, puskee ääntä vähän läpi
- Popit myös ok mutta laimea basso
- Penkit ehkä perseelle hiukan kapeat, mutta eivät liian
- Takakonttia ei saa sisältä auki
Ford Explorer, Capri
- MEB alusta
- Aika paljon kovaa muovia siellä täällä, tuli vähän pakettiauto-fiilis Explorerista
- Softa toisinaan nyki ja vähän epäselvä missä on mitäkin
- Näytön sai pystyyn tai viistoon ja sille välille, hieno idea mutta ehkä pystyssä se parhain asento, että näkee
- Viistossa menee liian alas mielestäni
- Tilaa on Explorerissa, Capri samanlainen mutta pienempi ja tuntui ahtaalta
- Penkit on leveät
Skoda Enyaq
- Taisi olla perus varusteltu mitä kokeilin
- Tilaa on ja tuntuu isolta
- Tuntui perhevankkurilta
- Softa oli jotain vanhempaa ja oli hidas ja nykivä
- Penkit olivat leveät ja ei ahdistanut persettä
Kia EV6, ei facelift malli
- Penkit olivat liian kapeat
- Näyttöön ei suoraan yltänyt ellei kyyristänyt eteenpäin
- Kiiltomuovi teki halvan fiiliksen ja jostain syystä myös ratti tuntui samalta
- Softa toimi kohtalaisesti verrattuna MEBin vanhempaan softaan, mutta toisinaan miettii mitä hakee
- Penkki liian kapea omalle perseelle, puristi liikaa
BYD Seal - kokeiltu kun oli mahdollisuus
- Softa on nopea, toisinaan vähän sai hakea missä on mitäkin
- Kääntyvä näyttö antaa mahdollisuuden valita miten käytttää
- Keskikonsoli aika ylhäällä ja tuntuu vähän pieneltä sen takia
- Penkit ainakin omalla kohdalla ok mutta se tikattu tapa jne. oli jotenkin pois työntävä
- Tuntui osittain premiumilta ja osittain tuntui halvalta, vaikea kuvailla
Polestar 2
- Kävin tätä jo vuosia sitten kokeilemassa
- Kokeilin nyt uudelleen, niin sama tunkkainen ja ahdas fiilis jäi, en tykännyt, että ollaan kotelossa
- Kaasupoljon liian reunassa ja jalka osuu keskikonsoliin
- AA oli todella hidas ja kesti tovin, että reakoi mihinkään
Muita en nyt ole vielä kokeillut mutta tutkitaan mitä olisi vielä.
Ioniq 5 olen aikanaan käynyt kokeilemassa mutta se jäi jotenkin Kian tasolle ja se muistilappu osuus etunäytössä työntää pois
Vielä ei löytynyt suoraan sellaista mikä herättäisi sen tuntee, että haluan tämän nyt.
Toihan testi olisi aika helposti tehtävissä Suomessa, sinne vaan vetämää Tampere-Oulu väliä Pohjanmaan kautta kun korkeuseroja ei ole juuri yhtään. Lähdetään peräkanaa ajelemaan Tampereelta akku täynnä ja sitten yksitellen noukitaan kyytiin kun auto ei enään liiku.
Tai vaikka Oulusta lähtö ja Turku tähtäimeen, viimeiset taitaa hyytyä viimeistään jossain Porin ja Rauman välillä.
Käytettykin kelpaa. Hakusessa korkeampi eli SUV nykytermeillä. EQE takakontti kun ei aukea kokonaan niin se ei oikein natsaa. Voisi sitä silti kokeilla miten Mersu pelaa.Otat Mersun EQEn tai EQSsän jos ei tarvi täysin uusi olla?