- Liittynyt
- 26.06.2017
- Viestejä
- 1 904
Onko tuo kuinka yleistä että pitää nousta kesken ajan suoristamaan housuja? Onko merkitystä jos auto sammuu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>
Kyllä tuo on hiukan ärsyttävä ominaisuus E-tronissa, kun olen vieläkin tottunut siihen että Tesla pitää virrat päällä miten käyttäjä haluaa. Samalla kun auto keksii katkaista virrat, loppuu kabiinin lämmitys tai viilennys ja kompressorijääkaapilta tippuu virrat. Mökkireissuilla auton lastaus kestää helposti puoli tuntia ja sinä aikana saa käydä painelemassa start nappia 2-3 kertaa. Esi-ilmastointikin on max 30min ja ei anna virtaa 12V pistokkeelle. Tähän ei ole mitään järkevää syytä kun auto on maasähkössä kiinni ja lataa. Ainoa syy lienee että ohjausmoduulit on otettu samasta katalogista dinosaurusautojen kanssa. Näiden kanssa oppii silti elämään.Onko tuo kuinka yleistä että pitää nousta kesken ajan suoristamaan housuja? Onko merkitystä jos auto sammuu?
Tämähän se juuri on, tuntuu jotenkin hölmöltä kiistellä parhaasta luukun paikasta kun sen sanelee lähes täysin pääasiallinen latauspaikka ja käyttäjän omat tottumukset. Joissain malleissa oleva molemminpuoleinen luukku autaa toki paljon, siinä kohtaa pääsee vähintään hyväksyttävään kompromissiin lähes kaikissa tilanteissa.Se, että mikä on paras on täysin henkilökohtaisista tarpeista riippuva juttu ja yhtä parasta sijaintia ei voi edes teoriassa olla. Sen takia on kaikista paras, että eri autoissa on latausluukku eri paikassa ja silloin voi ainakin jossain määrin yrittää valita sen mukaan, että mikä on itselle paras.
Makuasioita niin näistä on hyvä kiistellä.Tämähän se juuri on, tuntuu jotenkin hölmöltä kiistellä parhaasta luukun paikasta kun sen sanelee lähes täysin pääasiallinen latauspaikka ja käyttäjän omat tottumukset. Joissain malleissa oleva molemminpuoleinen luukku autaa toki paljon, siinä kohtaa pääsee vähintään hyväksyttävään kompromissiin lähes kaikissa tilanteissa.
Yllättävän hyvin ne leafin luukut pelaa, vaikka äkkiä kuvittelisi että ne ovat aina jumissa.Ei ole väärää sijaintia muuta kuin keulan jääpaska-alue. Kaikki muu hoituu 7,5 m kaapelilla.
Paskainen paikka se silti on. Frunkiakaan ei mieluusti käytä paskaisuuden takia.Yllättävän hyvin ne leafin luukut pelaa, vaikka äkkiä kuvittelisi että ne ovat aina jumissa.
Molemminpuoleinen luukku on näppärä. Ei tarvii miettiä kumminpäin tuut kotiin. Sietäisi olla kaikissa vakiona.Joissain malleissa oleva molemminpuoleinen luukku autaa toki paljon, siinä kohtaa pääsee vähintään hyväksyttävään kompromissiin lähes kaikissa
Molemminpuoleinen luukku on näppärä. Ei tarvii miettiä kumminpäin tuut kotiin. Sietäisi olla kaikissa vakiona.
Kivempi se on vetää piuha kuin piuha lyhintä reittiä autoon. Helppous ja mukavuus.Mun mielestä tuo on enemmänkin reissuhaaste - Kotiin voi hommata sen pituisen piuhan että saa auton niin kuin haluaa.
Jos asuu kerrostalossa / rivarissa, niin eipä niitä piuhoja niin optimaalisesti aina vedellä kun ei ole välttämättä niin helppoa porailla kannakkeita tai jättää piuhoja paikalleen kun ne saattavat olla naapureiden tiellä.Mun mielestä tuo on enemmänkin reissuhaaste - Kotiin voi hommata sen pituisen piuhan että saa auton niin kuin haluaa.
Onhan Teslakin tehnyt vastaavan rajoituksen.Kyllä tuo on hiukan ärsyttävä ominaisuus E-tronissa, kun olen vieläkin tottunut siihen että Tesla pitää virrat päällä miten käyttäjä haluaa. Samalla kun auto keksii katkaista virrat, loppuu kabiinin lämmitys tai viilennys ja kompressorijääkaapilta tippuu virrat. Mökkireissuilla auton lastaus kestää helposti puoli tuntia ja sinä aikana saa käydä painelemassa start nappia 2-3 kertaa. Esi-ilmastointikin on max 30min ja ei anna virtaa 12V pistokkeelle. Tähän ei ole mitään järkevää syytä kun auto on maasähkössä kiinni ja lataa. Ainoa syy lienee että ohjausmoduulit on otettu samasta katalogista dinosaurusautojen kanssa. Näiden kanssa oppii silti elämään.
Riittää kun toinen kankku nousee penkistä sopivasti. Ojentaa lapsille takapenkille jotain tai vastaavaa. Ihan hyvin tuossa voisi olla muutaman sekunnin varoaika ennen kuin auto sammuu. Vähän tuo on ärsyttävää, kun musat katkeaa, Android auto ja sen myötä navigointi häviää jne. ja sitten auto alkaa uudestaan käynnistämään noita kaikkia ja aina se ei ole kaikista nopeinta. Autosta siis periaatteessa häviää sähköt tuon penkiltä nousun takia.Onko tuo kuinka yleistä että pitää nousta kesken ajan suoristamaan housuja? Onko merkitystä jos auto sammuu?
Siis häviää vaikka olisi vöissä tai ovi kiinni? Jos näin niin onpas tyhmää suunnittelua.Riittää kun toinen kankku nousee penkistä sopivasti. Ojentaa lapsille takapenkille jotain tai vastaavaa. Ihan hyvin tuossa voisi olla muutaman sekunnin varoaika ennen kuin auto sammuu. Vähän tuo on ärsyttävää, kun musat katkeaa, Android auto ja sen myötä navigointi häviää jne. ja sitten auto alkaa uudestaan käynnistämään noita kaikkia ja aina se ei ole kaikista nopeinta. Autosta siis periaatteessa häviää sähköt tuon penkiltä nousun takia.
Minusta Model S herjaa jotain, jos ei ole vöitä kiinni ja nousee penkiltä. Eli laittaa vaihteen vapaalle tai parkille. Muistaakseni niin.Siis häviää vaikka olisi vöissä tai ovi kiinni? Jos näin niin onpas tyhmää suunnittelua.
Bemarikin ärsyttävästi sammuttaa itsensä kun hyppää ulos autosta mutta jos vöissä tai ei avaa ovea ni pysyy ilman rajaa päällä.
Tämähän se juuri on, tuntuu jotenkin hölmöltä kiistellä parhaasta luukun paikasta kun sen sanelee lähes täysin pääasiallinen latauspaikka ja käyttäjän omat tottumukset.
Veikkaan, että joillakin valmistajilla on ajateltu myös turvallisuusnäkökulmia. Peruuttamalla parkkeeraaminen on huomattavasti turvallisempaa, siksi latausluukku kannattaa sijoittaa taakse.
Arvaisin argumentin olevan se, että siellä pienessä neliössä on yleensä vähemmän ja hitaampaa liikennettä, kuin sen ulkopuolella.Miksi peruuttaminen olisi turvallisempaa? Itse näen, että peruuttaminen on aina hankalampaa pieneen neliöön kuin avoimelle tielle/pihalle (toki syytä ja hyvä katsoa, että tie avoin...). Sitten jos vaikkapa autokatokseen peruutat (suoraan ajamisen sijaan), niin tulee kaikenlaista ongelmaa takaluukun avaamisen ja vaikka urheilu-/kauppakassien noston kanssa.
Taitaa olla joku viidakon vanha sanonta, joka on jäänyt elämään vaikka autoissa on kameraa ja sensoria vaikka kuinka paljon. Mun mielestä tavalllisella parkkipaikalla ruudusta peruuttaminen enää yhtään sen vaarallisempaa, kuin eteenpäin liikkeelle lähteminenkään.Miksi peruuttaminen olisi turvallisempaa? Itse näen, että peruuttaminen on aina hankalampaa pieneen neliöön kuin avoimelle tielle/pihalle (toki syytä ja hyvä katsoa, että tie avoin...). Sitten jos vaikkapa autokatokseen peruutat (suoraan ajamisen sijaan), niin tulee kaikenlaista ongelmaa takaluukun avaamisen ja vaikka urheilu-/kauppakassien noston kanssa.
Itseasiassa auton puhtain paikka, eikä ole ainakaan toistaiseksi tarvinnut pestä käsiä luukkuun koskemisen jälkeen. Kun muistelee edellisen auton bensaluukkua, niin paljon kuraisempi se oli jo muutaman päivän loska-/suolakylvyn jälkeen.Paskainen paikka se silti on. Frunkiakaan ei mieluusti käytä paskaisuuden takia.
Luulen että kaikilla paitsi tyyliin porschella on ajateltu pelkästään taloudellisuusnäkökulmia ja mihin se siinä omassa autossa on halvinta laittaa. Muuten kaikilla muillakin olisi pistoke molemmin puolin.Veikkaan, että joillakin valmistajilla on ajateltu myös turvallisuusnäkökulmia. Peruuttamalla parkkeeraaminen on huomattavasti turvallisempaa, siksi latausluukku kannattaa sijoittaa taakse.
Vähän riippuu minkälaista vierusautoa on estämässä näkymää tai sensoreista. Mutta pakittamisen itse näen turvallisempana kun voi lähteä eteenpäin ja näkee.Taitaa olla joku viidakon vanha sanonta, joka on jäänyt elämään vaikka autoissa on kameraa ja sensoria vaikka kuinka paljon. Mun mielestä tavalllisella parkkipaikalla ruudusta peruuttaminen enää yhtään sen vaarallisempaa, kuin eteenpäin liikkeelle lähteminenkään.
Eikö näissä nyt siis ollutkaan käynnistysnappia?Itseä on ärsyttänyt pariin otteeseen kanssa tuo auton sammuminen Volvolla. Normaalisti ei mitään haittaa, mutta jos jostain syystä tarvitsee takapenkillä tai kontissa häärätä jotain 10s ja jatkaa matkaa, niin aika rasittavaa. P on pakko painaa päälle jos pysähdyt, ja sen jälkeen jos nouset kuskin penkiltä auto sammuu.
Varmaan sama setti ku bemarissa. On siinä se start/stop nappi mutta ei sitä tartte painaa sammuttaakseen. senku lähtee menee autosta ni menee pois päältä ja lukkoon.Eikö näissä nyt siis ollutkaan käynnistysnappia?
Eli on käynnistysnappi mutta silti pitää tehdä erikseen jotain jos haluaa jättää ns. tyhjäkäynnille lämpiämään? Jos nyt syystä X ei saa äpistä etänä päälle lämmitystä.Varmaan sama setti ku bemarissa. On siinä se start/stop nappi mutta ei sitä tartte painaa sammuttaakseen. senku lähtee menee autosta ni menee pois päältä ja lukkoon.
Volvosta en tiiä mutta bemarissa vaatii rullan kliksautuksen jos haluaa että auto jää lämpenemään/viilenemään ku lähtee menee autosta.Eli on käynnistysnappi mutta silti pitää tehdä erikseen jotain jos haluaa jättää ns. tyhjäkäynnille lämpiämään? Jos nyt syystä X ei saa äpistä etänä päälle lämmitystä.
Riippuu varmaan ihan autosta. Ioniqissa perälatausluukun ympäristö puhtainta aluetta. Keula paskaisin heti perän jälkeen. Varmaan tietysti riippuu siitäkin ajaako pääasiassa ruuhkassa vai tyhjällä tiellä. Etelän ruuhkassa suolapaskassa Ioniq 5:n ruhtinaallinen 3 litran pissapoikasäiliö kuluu loppuun yhdellä Tku-Hki-Tku pätkällä Ja tietysti joutuu avaamaan konepellin lisäystä varten 0/6.Itseasiassa auton puhtain paikka, eikä ole ainakaan toistaiseksi tarvinnut pestä käsiä luukkuun koskemisen jälkeen. Kun muistelee edellisen auton bensaluukkua, niin paljon kuraisempi se oli jo muutaman päivän loska-/suolakylvyn jälkeen.
Eilisen pesun jälkeen (vähintään -10 astetta ulkona), niin joutui hieman avittamaan luukun aukeamista käsillä kun tiivisteessä oli hieman kosteutta, mutta jo tänään toimi kuten kesälläkin.
Luukku itsessään on aika massiivisen kokoinen, ja olenkin ihmetellyt, että miksi pistoke ei voisi olla syvemmällä jolloin sen voisi sulkea latauksen ajaksi eikä sinne sataisi lunta sisään.
Ei minun teslassa mitään 30min rajaa esi-ilmastoinnissa ole? Eikä tarvitse mitään startti nappulaa jatkuvasti painella kun autoa lastaa.Onhan Teslakin tehnyt vastaavan rajoituksen.
Tesla limits functionality of 12V power sockets and USB ports in 2024.32 software update
Tesla has made a significant change in a recent software update to how power is delivered to the 12V power sockets and USB ports, disabling them in most scenarios other than when driving. Previously Tesla […]driveteslacanada.ca
Huomaa tuo 12V rajoitus.Ei minun teslassa mitään 30min rajaa esi-ilmastoinnissa ole? Eikä tarvitse mitään startti nappulaa jatkuvasti painella kun autoa lastaa.
Juu tuo on tullut, mutta en tätä huomannut sinun viestissäsi. Tämä olisi ehkä ollut hyvä tarkentaa tuossa? Kommentoit vain tuohon viillennys, lämmitys ja 12V rajoitukseen, että teslassa on aivan sama homma, joka nyt ei pidä paikkaansa. Ymmärrän kyllä, että puutteita löytyy ja moni on vielä melko iso, mutta nämä virheelliset kommentit nyt eivät hyödytä ketään.Huomaa tuo 12V rajoitus.
Teslassa voi kyllä laittaa ilmastoinnin etänä päälle mutta jos avaat oven ja menet sisään, niin istut ja poistut. Niin ilmastointi sammuu ellet sitä erikseen laita keepille. Toki rajoitusta ei ole kuin se että ei anna pitää alle 20% enää päällä.Juu tuo on tullut, mutta en tätä huomannut sinun viestissäsi. Tämä olisi ehkä ollut hyvä tarkentaa tuossa? Kommentoit vain tuohon viillennys, lämmitys ja 12V rajoitukseen, että teslassa on aivan sama homma, joka nyt ei pidä paikkaansa. Ymmärrän kyllä, että puutteita löytyy ja moni on vielä melko iso, mutta nämä virheelliset kommentit nyt eivät hyödytä ketään.
Ehkä jossain 2000€ nurkilla, vanteet+renkaat+tpms+työt.Hei, millaisessa hintahaarukassa liikkuvat kohtuu hyvä vanne + talvirengaspaketti "tavalliselle" sähköautolle? 18 tuuman vannekoko olisi optimaalinen.
Riippuu paljonko haluat nähdä vaivaa. Saksasta tai Puolasta saa edullisesti uutta vastaavia vanteita asiaan erikoistuneista palveluista. Useimmiten tuolta ei saa pakettina nordic-talvirenkaita, mutta ne voi hommata erikseen. Ruotsista gummihuset ja Suomesta Rengaskontti ovat olleet usein kilpailukykyisiä ja muutaman kympin voi säästää vielä Saksasta tilaamalla. Usein tämä riippuu rengaskoosta. Joskus voi löytyä edullisesti ajamattomat tori.fi kautta.Hei, millaisessa hintahaarukassa liikkuvat kohtuu hyvä vanne + talvirengaspaketti "tavalliselle" sähköautolle? 18 tuuman vannekoko olisi optimaalinen.
Virrat ja lämmitykset pysyvät päällä myös jos jättää oven huulille kuten Mariini kirjoitti ja muitakin workaroundeja on. Tuo riittää hyvin auton lastaukseen. Ei olisi ensimmäinen kerta että Tesla muuttaa tuota uudelleen asiakaspalautteen perusteella.Juu tuo on tullut, mutta en tätä huomannut sinun viestissäsi. Tämä olisi ehkä ollut hyvä tarkentaa tuossa? Kommentoit vain tuohon viillennys, lämmitys ja 12V rajoitukseen, että teslassa on aivan sama homma, joka nyt ei pidä paikkaansa. Ymmärrän kyllä, että puutteita löytyy ja moni on vielä melko iso, mutta nämä virheelliset kommentit nyt eivät hyödytä ketään.
No ei tuo nyt niin kamalalta kuulosta jos yhdellä painalluksella homma hoituu, eikä tarvitse mistään valikoiden syövereistä kaivella.Volvosta en tiiä mutta bemarissa vaatii rullan kliksautuksen jos haluaa että auto jää lämpenemään/viilenemään ku lähtee menee autosta.
On perseestä että sammuttaa itsensä, edellinen plugari oli kanssa samallainen.
Kerro nyt mistä saa renkaita noin halvalla? Vianor myy omaan R5:t 1400e:llä, Ruotsista näemmä saa tonnilla. Kilsoja tulee vuodessa melkein 40k, mielellään pudottaisi kuluja reilusti.Riippuu paljonko haluat nähdä vaivaa. Saksasta tai Puolasta saa edullisesti uutta vastaavia vanteita asiaan erikoistuneista palveluista. Useimmiten tuolta ei saa pakettina nordic-talvirenkaita, mutta ne voi hommata erikseen. Ruotsista gummihuset ja Suomesta Rengaskontti ovat olleet usein kilpailukykyisiä ja muutaman kympin voi säästää vielä Saksasta tilaamalla. Usein tämä riippuu rengaskoosta. Joskus voi löytyä edullisesti ajamattomat tori.fi kautta.
Viimeksi ostin lähes uudet Q7 19" vanteet 400e kotiin toimitettuna Saksasta, uudet Nokian R5 550e Ruotsista ja paikallinen rengasliike laittoi pakettiin 80 eurolla. Aikaa etsimiseen meni kyllä useampi tunti, mutta auton taka-akselimassa on 1770kg, joten kantavuuksia piti huomioida.
Jos menet Vianoriin ja pyydät paketin niin hinta on varmasti alkaen 2000e.
Osta kesällä ja katso myös vaihtoehtoiset koot. Koot jotka menevät vakiona vain premium-autoihin ovat myös premium-hintaisia. 245 leveät olivat heinäkuussa Gummihusetissa 126e per kpl, kun 255 leveät olivat sen 400e per kpl.Kerro nyt mistä saa renkaita noin halvalla? Vianor myy omaan R5:t 1400e:llä, Ruotsista näemmä saa tonnilla. Kilsoja tulee vuodessa melkein 40k, mielellään pudottaisi kuluja reilusti.
Kysy Reffiltä sähköpostilla, saat kuvaston mistä valita mieleiset omaan autoosi, sitte vaan kumit ja paineanturit samaan ja vanteelle; postnord tuo paketin kotiin.Hei, millaisessa hintahaarukassa liikkuvat kohtuu hyvä vanne + talvirengaspaketti "tavalliselle" sähköautolle? 18 tuuman vannekoko olisi optimaalinen.
Miksi peruuttaminen olisi turvallisempaa?
Tuo on kyllä ikävä juttu. Itse katsoin tesla model S 90D facelift 2016 vakuutuksen jo ennakkoon ennen ostoa. Muistaakseni IF yhtiössä olisi ollut halvin."Halpoja" sähköautoja kun on odotettu mediassa kuin Vapahtajaa, niin katselimpa autoa vaihtaessa ihan mielenkiinnosta mitä noille "halvoille" n. 20k sähköautoille maksaa peruskaskot. Tuloksena sellainen 2-3 kertainen eli 4-800€ enemmän kuin mitä tuohon omaan 15k€ polttikseen maksaa.
Noilla vakuutushinnoilla ei tulisi kyllä omaan vähäkilometriseen talouteen vaikka olisi kotilatausmahdollisuus halvalla yöpörssisähköllä. Käytännössä kun bensaan menee arviolta 750€/vuosi (6l/100km, 7000km, 1,8€/l), niin jää sähköautolla "säästö" aika vähiin vaikka olettaisi, että huoltokuluja bensaan tulee öljynvaihdon verran enemmän. Säästöä kuitenkin pitäisi tulla, että viitsii halvalla pieniakkuisella puljata välilatauksien kanssa vähänkään pidemmillä reissuilla. Pienillä kilometreillä näyttääkin, että tällä hetkellä edes optimitapauksessa (kotilataus pörssisähkö) säästöä ei juuri synny ja muissa tapaukissa (taloyhtiölataus, julkiset latauspisteet) sähköautoilu olisi merkittävästi kalliimpaa kuin perinteinen kaasuttelu.
Periaatteessa tällainen kyllä harmittaa, sillä itselläkin kiinnostusta sähköön olisi ja jonkin verran olisin käytännöllisyydestäkin valmis tinkimään. Tällä hetkellä vaan vaikuttaa, että ei ole edes kustannusten osalta mitenkään järkevä ratkaisu ja vertautuu dieselin hankkimiseen bensan sijaan pienillä kilometreillä.
Näköjään rengaskontissa 19” R5 SUV olis 300 €/kpl. Paljon ajavana kannattaa vähän käyttää sitten omaa harkintaa mitä ja mistä ostaa ja mitä painottaa. Itselleni kelpaisi aivan hyvin 1-2 generaatiota vanhemmatkin renkaat kunhan on tuoreet - ei se kehitys niin nopeaa ole.Kerro nyt mistä saa renkaita noin halvalla? Vianor myy omaan R5:t 1400e:llä, Ruotsista näemmä saa tonnilla. Kilsoja tulee vuodessa melkein 40k, mielellään pudottaisi kuluja reilusti.
Volvoille saa ainakin Volviasta edulliset vakuutukset. Noin 50-60 €/kk kaskoineen. Käyttövoima ei vaikuta. Omavastuut 150-200 € vahingosta riippuen, sisältää tuulilasit ja parkkipaikat yms."Halpoja" sähköautoja kun on odotettu mediassa kuin Vapahtajaa, niin katselimpa autoa vaihtaessa ihan mielenkiinnosta mitä noille "halvoille" n. 20k sähköautoille maksaa peruskaskot. Tuloksena sellainen 2-3 kertainen eli 4-800€ enemmän kuin mitä tuohon omaan 15k€ polttikseen maksaa.
Noilla vakuutushinnoilla ei tulisi kyllä omaan vähäkilometriseen talouteen vaikka olisi kotilatausmahdollisuus halvalla yöpörssisähköllä. Käytännössä kun bensaan menee arviolta 750€/vuosi (6l/100km, 7000km, 1,8€/l), niin jää sähköautolla "säästö" aika vähiin vaikka olettaisi, että huoltokuluja bensaan tulee öljynvaihdon verran enemmän. Säästöä kuitenkin pitäisi tulla, että viitsii halvalla pieniakkuisella puljata välilatauksien kanssa vähänkään pidemmillä reissuilla. Pienillä kilometreillä näyttääkin, että tällä hetkellä edes optimitapauksessa (kotilataus pörssisähkö) säästöä ei juuri synny ja muissa tapaukissa (taloyhtiölataus, julkiset latauspisteet) sähköautoilu olisi merkittävästi kalliimpaa kuin perinteinen kaasuttelu.
Periaatteessa tällainen kyllä harmittaa, sillä itselläkin kiinnostusta sähköön olisi ja jonkin verran olisin käytännöllisyydestäkin valmis tinkimään. Tällä hetkellä vaan vaikuttaa, että ei ole edes kustannusten osalta mitenkään järkevä ratkaisu ja vertautuu dieselin hankkimiseen bensan sijaan pienillä kilometreillä.
Suurin eli 500€ omavastuu.@jm82 mikä tuossa on omavastuu?