Yleistä keskustelua sähköautoista

Auto 10/2022 eli takuu on vajaa pari kk vanha

Ilmoitat sinne, että tämä ei ole takuuasia vaan kuluttajansuojalain mukainen virhe ja virhe pitää korjata.

Ja "vastaantulona" ehdotat että maksat itse osan ja myyjä/maahantuoja sopivat sitten keskenään kuka kuittaa loput.
 
Ja osa maksaa sen 30€. Mutta Vagineissa tuo pensaluukun solenoidi on hajoillut jo 20v. Luulisi olevan ostaessa tiedossa.

Siis se luukun lukitus avautuu sähköisesti? Mielenkiintoinen ratkaisu. Perinteisesti lukituksen avaus on kai toteutettu kuljettajan paikalta mekaanisella yhteydellä tai sitten luukussa/tankinkorkissa on ollut lukkopesä?
 
Siis se luukun lukitus avautuu sähköisesti? Mielenkiintoinen ratkaisu. Perinteisesti lukituksen avaus on kai toteutettu kuljettajan paikalta mekaanisella yhteydellä tai sitten luukussa/tankinkorkissa on ollut lukkopesä?
Eikai muissa ku joissain japseissa ole ollut mekaanista luukun avausta enää vuosikymmeniin? Lukkopesää korkissa ei taida olla senkään vertaa olla nähty enää aikoihin paitsi raskaassa kalustossa.
 
Joo sain huollosta sijaisautoksi Corollan ja bensaluukun fyysinen vaijerivipu oli jalkatilaan piilotettu. Aiemmassa Lexuksessakin oli oven karmin lähellä siellä missä perinteisesti konepellin vipu. On tuo ainakin toimiva systeemi, mieluummin noin kun jatkuvasti hajoava alihankintasolenoidi.
 
Joo sain huollosta sijaisautoksi Corollan ja bensaluukun fyysinen vaijerivipu oli jalkatilaan piilotettu. Aiemmassa Lexuksessakin oli oven karmin lähellä siellä missä perinteisesti konepellin vipu. On tuo ainakin toimiva systeemi, mieluummin noin kun jatkuvasti hajoava alihankintasolenoidi.
Jep, toimiva se systeemi on ja erittäin hyvä. Sitä vaan meinasin että ei noita muissa ku japseissa enää ole.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuli kyllä täydellisenä yllätyksenä näiden sähköisten luukkujen toiminta Suomen olosuhteissa, eikä kukaan osannut tätä aavistella

/s
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuli kyllä täydellisenä yllätyksenä näiden sähköisten luukkujen toiminta Suomen olosuhteissa, eikä kukaan osannut tätä aavistella

/s

Aina se hifislety "hienompien" juttujen kanssa ei todellakaan ole se parempi. En muutenkaa näe yhtään asiaa mikä tuollaisessa sähköisessä olisi parempi ku se että painaa siitä ja se aukeaa kuten ennenkin, toimintavarmasti.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuli kyllä täydellisenä yllätyksenä näiden sähköisten luukkujen toiminta Suomen olosuhteissa, eikä kukaan osannut tätä aavistella

/s

Oi voi, olipas harvinaisen raskas video.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuli kyllä täydellisenä yllätyksenä näiden sähköisten luukkujen toiminta Suomen olosuhteissa, eikä kukaan osannut tätä aavistella

/s

No ei nyt ehkä yllätyksenä, kaikki sähköinen noissa keleissä menee ihan päin vittua :D Itselläkin ollut auto tuossa jäässä jo pari kertaa tänä talvena, onneksi on nyrkillä auki hakattava latausluukku (Volvo C40).

Edellinen V60 niin sitäkin tankkausluukkua sai vähän kovistella parina päivänä parina vuonna.

Mutta on tuo kyllä perseestä että anturit antaa virhelukemia jos se ei millilleen mene kiinni pakkasella. Itse kun ei mitään sille voi.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuli kyllä täydellisenä yllätyksenä näiden sähköisten luukkujen toiminta Suomen olosuhteissa, eikä kukaan osannut tätä aavistella

/s

Esilämmitys ei toimi, auto sammuu heti kun nouset pois penkistä, luukut ei aukee. Hiukan on vielä legacy merkeillä kehitettävää sähköautoissa. Tuo molemmilla puolilla olevat latausluukut on tottakai käytettävyyden kannalta paremmat kuin vain yhdellä puolella. Mutta vähän tulee "molemmissa käsissä rannekello" vibat. :D
 
ID4:n yksi ärsytyksen aiheita oli juurikin tuo auton sammutus välittömästi samalla sekunnin kymmenyksellä kun ahterin paino nousee pois penkiltä edes sadasosasekunnin ajaksi. Joo, kyllä sen saa jäämään päälle ratin viereisestä napista, mutta kun vyötä laittaessa tai talvivaatteiden kanssa haluaa vähän nostaa persettä ja asettaa vaatteita paremmin niin auto päättää samalla sammuttaa auton. Tuokin sellainen asia, minkä olisi saanut korjattua, jos edes joku olisi autoa joskus kunnolla koeajanut ennen julkaisua...
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuli kyllä täydellisenä yllätyksenä näiden sähköisten luukkujen toiminta Suomen olosuhteissa, eikä kukaan osannut tätä aavistella

Hauska video. VAG/Audi laatua. Kannattaa katsoa tuo.

Itse olen ajanut 25tkm Peugeot e-2008 autolla. On siinäkin saanut latausluukkua vähän kovakouraisesti käsitellä, että on saanut auton lataukseen. Ei kumminkaan kovin montaa kertaa. Peugeot kyllä pysyy käynnissä, mutta vain 10 minuuttia?


Model S valitti eilen myös jostain? Ilmeisesti auton takaosa lumessa? Kun ajoin myöhemmin eilen, niin ei enää herjannut tuota jotain parkkeeraus juttua.
Screenshot_2025-01-04-01-55-45-98_6363807ab92e2e0eda247e306051b8d4~2.jpg
 
Esilämmitys ei toimi, auto sammuu heti kun nouset pois penkistä, luukut ei aukee. Hiukan on vielä legacy merkeillä kehitettävää sähköautoissa. Tuo molemmilla puolilla olevat latausluukut on tottakai käytettävyyden kannalta paremmat kuin vain yhdellä puolella. Mutta vähän tulee "molemmissa käsissä rannekello" vibat. :D
Meinaatko että teslan talviominaisuudet pieksee legacymerkeistä vaikka bemarin kun kerta on "hieman kehiteltävää"?
Mutta se mitä tosiaankin kaipaisin olisi taycan tyyliin eteen latauspaikat, ja molemmin puolin. Nuo takana olevat on aivan perseestä ja ei siitä mihinkään pääse, ainakin itse ajan mieluummin keula edellä parkkiin.
 
Toisaalta talvisessa säässä mielestäni helpompi lähteä etuperin liikkeelle.

Ei ole nyt kotona ollenkaan autokatosta, niin lunta kertyy auton päälle.
 
Toisaalta talvisessa säässä mielestäni helpompi lähteä etuperin liikkeelle.

Ei ole nyt kotona ollenkaan autokatosta, niin lunta kertyy auton päälle.
Nää on vähän näitä. Talvisessa säässä se vähän kurja peruuttaa myös siihen mestoille tullessa kun kamerasta ei näe mitään ja osassa autoista on tutkatkin halpuutettu pois. Toki jokaisen ajokotin omaavan pitäisi kyetä tähän hommaan ihan peileilläkin muuta ilmeisesti se ei ole ihan normi enää.
 
ID4:n yksi ärsytyksen aiheita oli juurikin tuo auton sammutus välittömästi samalla sekunnin kymmenyksellä kun ahterin paino nousee pois penkiltä edes sadasosasekunnin ajaksi. Joo, kyllä sen saa jäämään päälle ratin viereisestä napista, mutta kun vyötä laittaessa tai talvivaatteiden kanssa haluaa vähän nostaa persettä ja asettaa vaatteita paremmin niin auto päättää samalla sammuttaa auton. Tuokin sellainen asia, minkä olisi saanut korjattua, jos edes joku olisi autoa joskus kunnolla koeajanut ennen julkaisua...
Otat automaattisen käynnistyksen helvettiin ja wot? Tuolle oli asetus ainakin siinä nelkussa, jota koeajoin. Ei kyllä tullut mieleen nousta autosta välillä ulos.
 
Aiempaan Enyaq-latausluukkukuvioon liittyen:

Auto 10/2022 eli takuu on vajaa pari kk vanha. Olin yhteydessä Skodan paikalliseen huoltoliikkeeseen ja 70% osan kustannuksesta, mutta todentaminen + työt asiakkaan piikkiin.

Vähän vittuilulta tuntuu, koska varmaan ihan perusteltua olettaa, että ajoneuvon käytön kannalta olennaisen osan ei kai tulisi vikaantua näin nopeasti..
Oma ID3 jäätyi just parkkiruutuun. Ei voi kuin ihmetellä miksi tossa edes pitää olla lukitus.

No, saa leasing-yhtiö ja K-Auto tapella keskenään.
 
Jep, toimiva se systeemi on ja erittäin hyvä. Sitä vaan meinasin että ei noita muissa ku japseissa enää ole.

Ei ollut toimiva. Joskus oli meillä 2003 corolla, jossa ilmeisesti sinne vaijerin väliin pääsi aina kosteuttu ja jäätyi sopivalla kelillä kiinni, eli huonolla tuurilla piti ennen tankkausta käydä autoa säilyttämässä lämpimässä parkkihallissa.

Missää muussa autossa ei ole meidän perheellä ollut vaijeriluukkua, eikä kyllä ongelmiakaan, aina on solenoidi toiminut oli kesä tai talvi. Jos ei toimi noin yksinkertainen mekanismi (solenoidi), niin äärimmäisen tyhmä suunnittelumoka. Ehkä volsun yleisen laadun (laaduttomuuden) perusteella en ihmettelisi.
 
Onko täällä muilla VAG-latausluukkujen kanssa murheita?

-22 Enyaq ja tuo on kelien vähänkään viilentyessä yksi murheenkryyni. Pakko melkein ajaa luukku raollaan, kun pidemmälle reissulle mentäessä joutuu sitten jännäämään ladatessa, että aukeaako vai ei. Aistin marmorilla, että jonkinsortin tyyppivika, mutta ainakaan minulle ei huollossa ole korjausta / vaihtoa ehdotettu. Jotain mutistu aseöljyistä tai vastaavista ratkaisuista.
Ei oo kyllä temppuillut itsellä, mutta kuivaan joka kerta pesun jälkeen luukun voinee vaikuttaa asiaan. Jos solenoidi jumii hetimmiten vaihtamaan ettei joudu koko luukkua uusimaan.
 
Aiempaan Enyaq-latausluukkukuvioon liittyen:

Auto 10/2022 eli takuu on vajaa pari kk vanha. Olin yhteydessä Skodan paikalliseen huoltoliikkeeseen ja 70% osan kustannuksesta, mutta todentaminen + työt asiakkaan piikkiin.

Vähän vittuilulta tuntuu, koska varmaan ihan perusteltua olettaa, että ajoneuvon käytön kannalta olennaisen osan ei kai tulisi vikaantua näin nopeasti..
Toi koko osan vaihtohan kestää sen 15min youtuben ohjeella.
 
Meinaatko että teslan talviominaisuudet pieksee legacymerkeistä vaikka bemarin kun kerta on "hieman kehiteltävää"?
Mutta se mitä tosiaankin kaipaisin olisi taycan tyyliin eteen latauspaikat, ja molemmin puolin. Nuo takana olevat on aivan perseestä ja ei siitä mihinkään pääse, ainakin itse ajan mieluummin keula edellä parkkiin.
Ainakin ajastukset toimii ja latausluukkukin on lämmitetty.
Ainoa oikea paikka latauspaikalle on takana kuskin puolella. Tällöin ei tarvitse kuskin lähteä lampsimaan auton toiselle puolelle.
 
Ei ole olemassa ainoaa oikeaa paikkaa. Noilla kaikilla paikoilla on puolensa ja riippuen tilanteesta niillä kaikilla on omat huippuhetkensä. Esim. tuo Teslan paikka olisi omassa käytössä tosi huono, koska se blokkaa kulkemisen kuskin puolelta auton sivulla kokonaan koska oma auto ajetaan talliin etuperin. Ja tuolla kuskin puolen seinällä on säilytyksessä esim. työkaluja yms. tarpeellista.

Siksi itse preferoisin noita Taycanin latausportteja (monikossa) jos saisi valita.
 
Ainakin ajastukset toimii ja latausluukkukin on lämmitetty.
Ainoa oikea paikka latauspaikalle on takana kuskin puolella. Tällöin ei tarvitse kuskin lähteä lampsimaan auton toiselle puolelle.

Itse asiassa, jos sen vain voisi, niin sijoittaisin sen välittömästi heti kuskin oven taakse (ennen takaovia - ehkä isommissa autoissa mahdollistakin). Kuskin puolella toki joka tapauksessa (auton nokassa jäätymisongelma ilmeinen). Apukuskin puolella takana on joka tapauksessa ehkä paskin sijoitus.
 
Ainakin ajastukset toimii ja latausluukkukin on lämmitetty.
Ainoa oikea paikka latauspaikalle on takana kuskin puolella. Tällöin ei tarvitse kuskin lähteä lampsimaan auton toiselle puolelle.
No omasta mielestä kun edellisessä plugarissa se latauspaikka oli kuskin etulokarissa niin oli kyllä aivan täysin ylivoimainen nyt takana olevaan verrattuna. En tiedä mikä takana olevassa olisi parempaa missään tilanteessa. Perseestä se on noissa isoissa kauppakeskusten parkkihalleissakin missä jengi jostain syystä ajaa n.10cm päässä perästä ja sitten alatkin peruuttelemaan ruutuun ni sitten koko helvetin käytävä peruuttelee.
 
Itse asiassa, jos sen vain voisi, niin sijoittaisin sen välittömästi heti kuskin oven taakse (ennen takaovia - ehkä isommissa autoissa mahdollistakin). Kuskin puolella toki joka tapauksessa (auton nokassa jäätymisongelma ilmeinen). Apukuskin puolella takana on joka tapauksessa ehkä paskin sijoitus.
Tilannekohtaista. Itselle kahdessa käyttämässäni kotilatauspaikassa juuri apukuskin puolella takana on kaikista kätevin paikka. Toisessa näistä laturin kahva jää tuolloin ahtaammalla parkkiksella kaikista järkevimpään kohtaan ja toisessa latauspaikka (aiemmin asennettu voimavirta) on siinä kohdassa. Paras olisi kun latausportti olisi molemmilla puolilla autoa. Julkisillakin latureilla tuosta olisi monesti hyötyä, kun välillä latauspaikat on ahdettu sellaiseen rakoon että ajaminen siihen olisi näppärintä tietyllä tavalla mutta huonolla tuurilla se laturi lyhyine johtoineen saattaa jäädä juuri väärälle puolelle. Perinteisessä tankkaamisessa ei samalla tavalla ollut puolella väliä, kun tilat oli väljempiä ja latauspaikka ei ollut pysäköintipaikka.
 
Ev6:ssa tuo luukku on muuten ihan OK mutta kooltaan sellainen mela että esim. Helsinki-Vantaan pysäköintihallissa saa olla tarkkana ettei ota kiinni pylväisiin.

Edit: on apukuskin puolella takanurkassa
 
No omasta mielestä kun edellisessä plugarissa se latauspaikka oli kuskin etulokarissa niin oli kyllä aivan täysin ylivoimainen nyt takana olevaan verrattuna. En tiedä mikä takana olevassa olisi parempaa missään tilanteessa. Perseestä se on noissa isoissa kauppakeskusten parkkihalleissakin missä jengi jostain syystä ajaa n.10cm päässä perästä ja sitten alatkin peruuttelemaan ruutuun ni sitten koko helvetin käytävä peruuttelee.
Itse ainakin peruutan käytännössä aina mielummin ruutuun kuin ajan etuperin -> takana on minusta parempi.

Ja nyt kun olen lataillut oikeanpuoleisen liikenteen kadunvarsilatauksissa pari kertaa, niin apukuskin puolen takakulma on sillä laturin puolella. Teslan kuskin puolen takakulmasta ccs / type2 pistooli sojottaa liikenteen puolelle ja piuhaa saa vedellä jalkakäytävän puolelta.

Tosin teslan ratkaisua kompensoi sitten se, että superit on suunniteltu tuolle ja moni muukin latauspaikka on suunniteltu niin, että puolet paikoista on vasemmalle ja puolet oikealle puolelle, jolloin kumpi puoli tahansa käy. Ja onhan se lähempänä jos vaan saa optimoitua latauspiuhan sopivasti.

Edit:
Se, että mikä on paras on täysin henkilökohtaisista tarpeista riippuva juttu ja yhtä parasta sijaintia ei voi edes teoriassa olla. Sen takia on kaikista paras, että eri autoissa on latausluukku eri paikassa ja silloin voi ainakin jossain määrin yrittää valita sen mukaan, että mikä on itselle paras.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ollut tuollaisia asetuksia. Wot slangia en ymmärrä.
Kyllä tuossa minusta moinen oli ja kyselin siitä myyjältäkin. Softaversioissa eroa? Toki vaikea sanoa vaikuttaako se siihen, että auto sammuttaa itsensä. Turvallisuuden takiahan tuo perse-off siihen on pistetty ja silloin ei periaatteessa ole eroa miten ja kuka sen auton on käynnistänyt.
 
Onko tuo kuinka yleistä että pitää nousta kesken ajan suoristamaan housuja? Onko merkitystä jos auto sammuu?
Kyllä tuo on hiukan ärsyttävä ominaisuus E-tronissa, kun olen vieläkin tottunut siihen että Tesla pitää virrat päällä miten käyttäjä haluaa. Samalla kun auto keksii katkaista virrat, loppuu kabiinin lämmitys tai viilennys ja kompressorijääkaapilta tippuu virrat. Mökkireissuilla auton lastaus kestää helposti puoli tuntia ja sinä aikana saa käydä painelemassa start nappia 2-3 kertaa. Esi-ilmastointikin on max 30min ja ei anna virtaa 12V pistokkeelle. Tähän ei ole mitään järkevää syytä kun auto on maasähkössä kiinni ja lataa. Ainoa syy lienee että ohjausmoduulit on otettu samasta katalogista dinosaurusautojen kanssa. Näiden kanssa oppii silti elämään.
 
Se, että mikä on paras on täysin henkilökohtaisista tarpeista riippuva juttu ja yhtä parasta sijaintia ei voi edes teoriassa olla. Sen takia on kaikista paras, että eri autoissa on latausluukku eri paikassa ja silloin voi ainakin jossain määrin yrittää valita sen mukaan, että mikä on itselle paras.
Tämähän se juuri on, tuntuu jotenkin hölmöltä kiistellä parhaasta luukun paikasta kun sen sanelee lähes täysin pääasiallinen latauspaikka ja käyttäjän omat tottumukset. Joissain malleissa oleva molemminpuoleinen luukku autaa toki paljon, siinä kohtaa pääsee vähintään hyväksyttävään kompromissiin lähes kaikissa tilanteissa.
 
Tämähän se juuri on, tuntuu jotenkin hölmöltä kiistellä parhaasta luukun paikasta kun sen sanelee lähes täysin pääasiallinen latauspaikka ja käyttäjän omat tottumukset. Joissain malleissa oleva molemminpuoleinen luukku autaa toki paljon, siinä kohtaa pääsee vähintään hyväksyttävään kompromissiin lähes kaikissa tilanteissa.
Makuasioita niin näistä on hyvä kiistellä.
Latausluukun tulisi olla apukuskin puolella, jolloin latausluukku ei Suomen talvessa kerää niin paljon loskaa, paskaa, lunta ja jäätä. Ja luukku mieluiten keulassa: suurin osa ihmisistä tykkää ajaa auton keula edellä talliin/parkkiruutuun, jolloin latauspiuhan kiinnittäminen sujuu vaivattomasti.
 
Joissain malleissa oleva molemminpuoleinen luukku autaa toki paljon, siinä kohtaa pääsee vähintään hyväksyttävään kompromissiin lähes kaikissa
Molemminpuoleinen luukku on näppärä. Ei tarvii miettiä kumminpäin tuut kotiin. Sietäisi olla kaikissa vakiona.
 
Molemminpuoleinen luukku on näppärä. Ei tarvii miettiä kumminpäin tuut kotiin. Sietäisi olla kaikissa vakiona.

Mun mielestä tuo on enemmänkin reissuhaaste - Kotiin voi hommata sen pituisen piuhan että saa auton niin kuin haluaa.

Molemmin puoleinen luukku on kyllä hyvä. Tuskin maksaa edes kovin paljon toteuttaa, eikä todennäköisesti suurempia ongelmiakaan aiheuta.
 
Mun mielestä tuo on enemmänkin reissuhaaste - Kotiin voi hommata sen pituisen piuhan että saa auton niin kuin haluaa.
Kivempi se on vetää piuha kuin piuha lyhintä reittiä autoon. Helppous ja mukavuus.

Eiköhän tuo yleisty autoissa aika nopsaan.
 
Mun mielestä tuo on enemmänkin reissuhaaste - Kotiin voi hommata sen pituisen piuhan että saa auton niin kuin haluaa.
Jos asuu kerrostalossa / rivarissa, niin eipä niitä piuhoja niin optimaalisesti aina vedellä kun ei ole välttämättä niin helppoa porailla kannakkeita tai jättää piuhoja paikalleen kun ne saattavat olla naapureiden tiellä.
 
Kyllä tuo on hiukan ärsyttävä ominaisuus E-tronissa, kun olen vieläkin tottunut siihen että Tesla pitää virrat päällä miten käyttäjä haluaa. Samalla kun auto keksii katkaista virrat, loppuu kabiinin lämmitys tai viilennys ja kompressorijääkaapilta tippuu virrat. Mökkireissuilla auton lastaus kestää helposti puoli tuntia ja sinä aikana saa käydä painelemassa start nappia 2-3 kertaa. Esi-ilmastointikin on max 30min ja ei anna virtaa 12V pistokkeelle. Tähän ei ole mitään järkevää syytä kun auto on maasähkössä kiinni ja lataa. Ainoa syy lienee että ohjausmoduulit on otettu samasta katalogista dinosaurusautojen kanssa. Näiden kanssa oppii silti elämään.
Onhan Teslakin tehnyt vastaavan rajoituksen.
 
Onko tuo kuinka yleistä että pitää nousta kesken ajan suoristamaan housuja? Onko merkitystä jos auto sammuu?
Riittää kun toinen kankku nousee penkistä sopivasti. Ojentaa lapsille takapenkille jotain tai vastaavaa. Ihan hyvin tuossa voisi olla muutaman sekunnin varoaika ennen kuin auto sammuu. Vähän tuo on ärsyttävää, kun musat katkeaa, Android auto ja sen myötä navigointi häviää jne. ja sitten auto alkaa uudestaan käynnistämään noita kaikkia ja aina se ei ole kaikista nopeinta. Autosta siis periaatteessa häviää sähköt tuon penkiltä nousun takia.
 
Riittää kun toinen kankku nousee penkistä sopivasti. Ojentaa lapsille takapenkille jotain tai vastaavaa. Ihan hyvin tuossa voisi olla muutaman sekunnin varoaika ennen kuin auto sammuu. Vähän tuo on ärsyttävää, kun musat katkeaa, Android auto ja sen myötä navigointi häviää jne. ja sitten auto alkaa uudestaan käynnistämään noita kaikkia ja aina se ei ole kaikista nopeinta. Autosta siis periaatteessa häviää sähköt tuon penkiltä nousun takia.
Siis häviää vaikka olisi vöissä tai ovi kiinni? Jos näin niin onpas tyhmää suunnittelua.
Bemarikin ärsyttävästi sammuttaa itsensä kun hyppää ulos autosta mutta jos vöissä tai ei avaa ovea ni pysyy ilman rajaa päällä.
 
Siis häviää vaikka olisi vöissä tai ovi kiinni? Jos näin niin onpas tyhmää suunnittelua.
Bemarikin ärsyttävästi sammuttaa itsensä kun hyppää ulos autosta mutta jos vöissä tai ei avaa ovea ni pysyy ilman rajaa päällä.
Minusta Model S herjaa jotain, jos ei ole vöitä kiinni ja nousee penkiltä. Eli laittaa vaihteen vapaalle tai parkille. Muistaakseni niin.
 
Laittaa vaihteen pysäköintiasentoon, virrat jää päälle ja lämmöt sekä audio.

Yleensä käyn autotallin avaamassa jättäen kuljettajan oven 'huulille' ettei ilmanvaihto sammu, eipähän rasita lämpöpumppua.
 
Tämähän se juuri on, tuntuu jotenkin hölmöltä kiistellä parhaasta luukun paikasta kun sen sanelee lähes täysin pääasiallinen latauspaikka ja käyttäjän omat tottumukset.

Veikkaan, että joillakin valmistajilla on ajateltu myös turvallisuusnäkökulmia. Peruuttamalla parkkeeraaminen on huomattavasti turvallisempaa, siksi latausluukku kannattaa sijoittaa taakse.
 
Veikkaan, että joillakin valmistajilla on ajateltu myös turvallisuusnäkökulmia. Peruuttamalla parkkeeraaminen on huomattavasti turvallisempaa, siksi latausluukku kannattaa sijoittaa taakse.

Miksi peruuttaminen olisi turvallisempaa? Itse näen, että peruuttaminen on aina hankalampaa pieneen neliöön kuin avoimelle tielle/pihalle (toki syytä ja hyvä katsoa, että tie avoin...). Sitten jos vaikkapa autokatokseen peruutat (suoraan ajamisen sijaan), niin tulee kaikenlaista ongelmaa takaluukun avaamisen ja vaikka urheilu-/kauppakassien noston kanssa.
 
Miksi peruuttaminen olisi turvallisempaa? Itse näen, että peruuttaminen on aina hankalampaa pieneen neliöön kuin avoimelle tielle/pihalle (toki syytä ja hyvä katsoa, että tie avoin...). Sitten jos vaikkapa autokatokseen peruutat (suoraan ajamisen sijaan), niin tulee kaikenlaista ongelmaa takaluukun avaamisen ja vaikka urheilu-/kauppakassien noston kanssa.
Arvaisin argumentin olevan se, että siellä pienessä neliössä on yleensä vähemmän ja hitaampaa liikennettä, kuin sen ulkopuolella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 362
Viestejä
4 921 450
Jäsenet
79 169
Uusin jäsen
Fuirrandir

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom