Yleistä keskustelua sähköautoista

Sais noi kamerat ja muut olla useammin vakiona. Ei huvittais maksaa tuhansia euroja noista kun hyöty on niin pientä. Peruutuskamerasta/tutkasta näkee miten mahtuu vielä peruuttamaan ja kyljet näkyykin sitten sivupeileistä. Aika moni muukin varuste jää ruksaamatta kun miettii että miten tuohonkin nyt pitäisi tonni laittaa kun tarve on kerran vuoteen.

Tesla taitaa olla ainoita missä on ns. kaikki vakiona?
Paitsi että 360 kamera ei ole teslassa vakiona eikä edes rahalla ostettavissa.
 
Sais noi kamerat ja muut olla useammin vakiona. Ei huvittais maksaa tuhansia euroja noista kun hyöty on niin pientä. Peruutuskamerasta/tutkasta näkee miten mahtuu vielä peruuttamaan ja kyljet näkyykin sitten sivupeileistä. Aika moni muukin varuste jää ruksaamatta kun miettii että miten tuohonkin nyt pitäisi tonni laittaa kun tarve on kerran vuoteen.

Tesla taitaa olla ainoita missä on ns. kaikki vakiona?
Mä en osaa vieläkään luottaa edes peruutuskameraan vaikka varmaan kohta 10 v sellainen on autossa ollut. Tutkaan sentään uskon, kun piippaa että nyt osuu niin vielä voi vähän liikkua :)
 
Myös esim. Tesla model Y:n kääntösäde on yli 12m. Muita verrokkeja
Kia ev3 10,4m
Kia ev6 11,6m
Nissan ariya 10,8m
Polestar 2 11,5m
Ev-databasesta noita voi tutkia, jos kinostaa.
Noissa kannattaa huomioida, että usein nelivedossa on isompi kääntösäde (esim vag/meb). Teslassa jostain syystä takavetoihinkin on jätetty nelikon kääntösäde.

Korealaisista en tiedä. Samoin uuden takavetopolestarin kääntösäde voisi hyvinkin olla tiukempi.
 
Sais noi kamerat ja muut olla useammin vakiona. Ei huvittais maksaa tuhansia euroja noista kun hyöty on niin pientä. Peruutuskamerasta/tutkasta näkee miten mahtuu vielä peruuttamaan ja kyljet näkyykin sitten sivupeileistä. Aika moni muukin varuste jää ruksaamatta kun miettii että miten tuohonkin nyt pitäisi tonni laittaa kun tarve on kerran vuoteen.

Tesla taitaa olla ainoita missä on ns. kaikki vakiona?
Ainakin ilman sivukameroita, jotka näyttää kuvaa näytöllä kun laittaa vilkun päälle, en ostaisi enää autoa. Todella kätevä kaistaa vaihtaessa tai motarille liittyäessä katsoa siitä onko siellä kuolleessa kulmassa just joku.
 
Maanantaina ku istuin ja kattelin EV6 faceliftiä niin on siinä kyllä keulan alamaski pilattu. EV3 sit ihan perseestä ne megalomaaniset pianolakkalokarikaaret, ei varmaan naarmutu herkästi... Ne pitäs saada mattana ehottomasti ja samalla hintaa 15 k€ alaspäin siten et gt-line awd long range olis <50 k€.
Korealaisissa on jostain syystä listahinta ihan älytön aina sähköpuolella. Oletan että Hyundain konsernilla ei vaan ole mitään painetta myydä määränsä enempää ja tekevät vaan omaa juttua muista välittämättä ja lisäilevät tuotantoa ja malleja rauhalliseen ja taloudellisesti riskittömään tahtiin.
Eilen näin EV-9, etäisesti kiihottaa muutaman vuoden päästä kun on saanut faceliftin ja mahdolliset "kulmat" hiottua. Itse muotokielen kulmikkuudessa ei moitittavaa.
Nythän on tulossa se Hyundai Ioniq9 joka tulee parantamaan kaikilla tavoilla EV9:sistä - todennäköisesti osa parannuksista saapuu EV9:in seuraaviin vuosimalleihin. Ainakin siis se isompi akku joka oletettavasti lataa nopeammin.

Ulkonäkö tietty sitten eri juttu, että kumpi sopii kenellekin.
 
Ainakin ilman sivukameroita, jotka näyttää kuvaa näytöllä kun laittaa vilkun päälle, en ostaisi enää autoa. Todella kätevä kaistaa vaihtaessa tai motarille liittyäessä katsoa siitä onko siellä kuolleessa kulmassa just joku.
Mulla kuolleen kulman varoitin vilkuttaa valoa sivupeilin juuressa, musta se on oikein fiksu ratkaisu. En ole kauhean vakuuttunut tuosta että pitää katsella instrumenttiklusteriin kun vaihtaa motarilla kaistaa. Eikö se ole se ja sama vilkaista sivupeiliin?
 
Korealaisissa on jostain syystä listahinta ihan älytön aina sähköpuolella. Oletan että Hyundain konsernilla ei vaan ole mitään painetta myydä määränsä enempää ja tekevät vaan omaa juttua muista välittämättä ja lisäilevät tuotantoa ja malleja rauhalliseen ja taloudellisesti riskittömään tahtiin.

Nythän on tulossa se Hyundai Ioniq9 joka tulee parantamaan kaikilla tavoilla EV9:sistä - todennäköisesti osa parannuksista saapuu EV9:in seuraaviin vuosimalleihin. Ainakin siis se isompi akku joka oletettavasti lataa nopeammin.

Ulkonäkö tietty sitten eri juttu, että kumpi sopii kenellekin.

EV6 on muuten yllättävän ison oloinen takatiloiltaankin. Lastenistuimia en ole kokeillut. Isonikohan suksiluukku yhtään faceliftissä? Esim. Polestar ja Volvohan on suorastaan naurettavan pieni se suksiluukku - mikähän ajatus siinäkin taustalla.
--
Onko joku jo päässyt koeajamaan E-5008 Peugeottia ? Kiinnostaisi koeajella, mutta ei anna softat valita koeajoon. Ei ehkä ole omalla listalla kuitenkaan siksi, että kallis 2wd autoksi ja samalla rahalla saa jo 4wd autoakin.
--
Hyndai Ioniq 9 on varmasti kyllä hieno auto perheautoksi. Mielenkiiintoista nähdä, minne hinta asettuu..
--
Ens vuoden mielenkiintoisimmat (itselle) lienevät Tesla Y facelift heti piakkoin, ehkä 7-paikkaisena vaiko 6-paikkaisena?
Skodan Enyaq facelift ainakin kiinnostaa myös.
Ioniq 5 ja Kia EV 6 myös..
Ford Tourneo e-connect piti tulla jo 12/24, mutta mitäs sille kävi? Jäikö piippuun.

Onkohan siellä mitään pakettiperheautoa, mitä odotella?

EDIT: Täyssähköinen Ford E-Tourneo Courier: Laajentaa täyssähköisten Fordien mallistoa


On se kait tulossa toi Fordikin, kakkosautoluokkaan ainakin akkukoon puolesta?
 
Ainakin ilman sivukameroita, jotka näyttää kuvaa näytöllä kun laittaa vilkun päälle, en ostaisi enää autoa. Todella kätevä kaistaa vaihtaessa tai motarille liittyäessä katsoa siitä onko siellä kuolleessa kulmassa just joku.
Ainakin korealaisessa täysin hyödytön, kun en todellakaan halua katsoa mittaristoa kaistanvaihdon aikana. HUDin ansiosta muutenkin mittariston rooli on ihan olematon. Samaten kuvakulma ei ole niin laaja ylös ja sivulle, että tuosta olisi aidosti hyötyä. Kaupungissa pysähtyneenä pyöräkaistan suuntaisesti tuo voi kyllä jonkun spandextorpedon pelastaa/paljastaa.

e: Sama tietysti pätee sähköisiin sivupeileihin. Inhosin syvästi kun sattumalta yhdessä koeajoautossa oli. Jotenkin se näyttö ei tuo samanlailla syvyyttä kuvaan, niin hankala hahmottaa etäisyyksiä. Nuo tietysti vielä paranevat ensimmäisistä hapuilevista yrityksistä niin sijoittelun kuin näyttöjen/kameran suhteen. Voisi esim. kuvitella, että useammalla kameralla luotuna saisi julmetun hyvän näkymän monitoriin ilman kuolleita kulmia. Etäisyys/nopeusmittari takaa tuleviin autoihin jne… Rekoissahan näitä tekniikoita taitaa jo olla.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin ilman sivukameroita, jotka näyttää kuvaa näytöllä kun laittaa vilkun päälle, en ostaisi enää autoa. Todella kätevä kaistaa vaihtaessa tai motarille liittyäessä katsoa siitä onko siellä kuolleessa kulmassa just joku.
Sen takia muissa ollut tämä merkkivalo mikä tekee saman ja inffoaa myös ulkopuolelle että olet kuolleessa kulmassa. Tesla toki säästi tässä ja laittoi sen Highlandissa sisäkaiuttimeen.

Kuvaa ei ole pakollista nähdä koska sen voi toteuttaa siistimmin. Teslan rajoite on se että keskinäyttö.
 
Tuo vilkku kuva kun on Ioniq5:ssa niin hyöty on vähän siinä ja tässä. Peilit on isot ja periaatteessa peili + tuo kuva riittää jos kamera ei ole kurassa. Melkein luonnollisempaa peiliin katsoessa kuitenkin kääntää päätä ja vilkaista.
 
Volvossa syttyy sivupeiliin valo jos joku on rinnalla tai tulossa rinnalle, oikein hyvä ratkaisu.
Tämähän se paras ratkaisu kun peiliin nyt oletettavasti katse muutenkin menee kun kaistaa on vaihtamassa. Bemarissa, kuten myös oletettavasti volvossa jos laittaa vilkun päälle kun joku on kuolleessa kulmassa vilkkuu se peilin valo raivoisasti ja rattikin täristää. Jos silti meinaa ajaa alle ni pistää ohjauksessa vastaan ja lopulta vääntää ihan tosissaan toiseen suuntaan jos meinaa kolista.
 
Niin syttyy ioniqissakin ja auto huutaa jos vilkun laittaa päälle ja ohjaa vastaan jne. Katson silti. Luuleeko ihmiset että nämä on jotain yhden merkin erikoisuuksia?
 
Tämähän se paras ratkaisu kun peiliin nyt oletettavasti katse muutenkin menee kun kaistaa on vaihtamassa. Bemarissa, kuten myös oletettavasti volvossa jos laittaa vilkun päälle kun joku on kuolleessa kulmassa vilkkuu se peilin valo raivoisasti ja rattikin täristää. Jos silti meinaa ajaa alle ni pistää ohjauksessa vastaan ja lopulta vääntää ihan tosissaan toiseen suuntaan jos meinaa kolista.
Teslassa ei tartte päätä käännellä peiliin kun voi näppärästi katsoa näytöltä kamerakuvasta onko siinä joku. Erittäin näppärä ja parempi kun joku ledi jossain.
 
Teslassa ei tartte päätä käännellä peiliin kun voi näppärästi katsoa näytöltä kamerakuvasta onko siinä joku. Erittäin näppärä ja parempi kun joku ledi jossain.
En kyllä tajua miten on näppärämpää katsoa keskinäyttöä kuin sitä peiliä. Mutta hyvä jos tykkäät, ei ole muilta pois.

Jos katse on kaukaisuudessa edessä ja vilkaiset sivupeiliä, silmien ei tarvitse tarkentaa metrin päähän, vaan ne voivat pysyä tarkennettuna kaus. Jos katsot metrin päässä olevaa näyttöä, silmien pitää tarkentaa lähelle ja sitten taas uudelleen kauas kun pistät katseen takaisin eteenpäin.

Silmien syvyystarkennuksen muutoksessa menee yllättävän pitkä aika.
 
En kyllä tajua miten on näppärämpää katsoa keskinäyttöä kuin sitä peiliä. Mutta hyvä jos tykkäät, ei ole muilta pois.

Jos katse on kaukaisuudessa edessä ja vilkaiset sivupeiliä, silmien ei tarvitse tarkentaa metrin päähän, vaan ne voivat pysyä tarkennettuna kaus. Jos katsot metrin päässä olevaa näyttöä, silmien pitää tarkentaa lähelle ja sitten taas uudelleen kauas kun pistät katseen takaisin eteenpäin.

Silmien syvyystarkennuksen muutoksessa menee yllättävän pitkä aika.
Ei peilistä nää kuollutta kulmaa.
 
En kyllä tajua miten on näppärämpää katsoa keskinäyttöä kuin sitä peiliä. Mutta hyvä jos tykkäät, ei ole muilta pois.

Jos katse on kaukaisuudessa edessä ja vilkaiset sivupeiliä, silmien ei tarvitse tarkentaa metrin päähän, vaan ne voivat pysyä tarkennettuna kaus. Jos katsot metrin päässä olevaa näyttöä, silmien pitää tarkentaa lähelle ja sitten taas uudelleen kauas kun pistät katseen takaisin eteenpäin.

Silmien syvyystarkennuksen muutoksessa menee yllättävän pitkä aika.
Kamerakuvassa näkyy laajempi alue eikä ole ns. kuollutta kulmaa kuten peilissä on.
 
Noissa kannattaa huomioida, että usein nelivedossa on isompi kääntösäde (esim vag/meb). Teslassa jostain syystä takavetoihinkin on jätetty nelikon kääntösäde.

Korealaisista en tiedä. Samoin uuden takavetopolestarin kääntösäde voisi hyvinkin olla tiukempi.
Polttomoottoriautoissa kyllä, mutta käsittääkseni sähköautoissa kääntösäde on usein sama oli kyseessä neliveto tai vajaaveto.
Esim. juurikin tuo mainitsemasi Tesla tai vaikkapa Nissan Ariya.
 
Tämmöinen kortonki pisti silmään latausasemalla. Pysyy ainakin latausluukku puhtaana lumesta.:cool:
Kuka tunnistaa automallin?
1000005354.jpg
 
Teslassa ei tartte päätä käännellä peiliin kun voi näppärästi katsoa näytöltä kamerakuvasta onko siinä joku. Erittäin näppärä ja parempi kun joku ledi jossain.

Anteeksi, mutta tämä nyt on ihan puppua lievästi sanottuna.

Kaistanvaihdossa kuljettajan huomion tulee olla siellä, mihin suuntaan ollaan menossa eli edessä ja siellä kaistalla johon aiotaan siirtyä.

Se että joku valmistaja suuressa viisaudessaan on päättänyt toteuttaa kuolleen kulman varoituksen niin, että pitää vilkaista keskikonsoliin ratin viereen on vain ja ainoastaan huono toteutus.

Mutta toisaalta täysin ymmärretävää kun se peilissä vilkkuva varoitusvalo on niin "legacy"(ja liian kallis).

Peilin varoitusvalo on intuitiivinen ja toimiva. Teslan mielestä valitettavasti intuitiivinen ja toimiva on so last season ja pyörä pitää keksiä uudelleen(jotta ei tarvitse maksaa rojalteja?)
 
Anteeksi, mutta tämä nyt on ihan puppua lievästi sanottuna.

Kaistanvaihdossa kuljettajan huomion tulee olla siellä, mihin suuntaan ollaan menossa eli edessä ja siellä kaistalla johon aiotaan siirtyä.

Se että joku valmistaja suuressa viisaudessaan on päättänyt toteuttaa kuolleen kulman varoituksen niin, että pitää vilkaista keskikonsoliin ratin viereen on vain ja ainoastaan huono toteutus.

Mutta toisaalta täysin ymmärretävää kun se peilissä vilkkuva varoitusvalo on niin "legacy"(ja liian kallis).

Peilin varoitusvalo on intuitiivinen ja toimiva. Teslan mielestä valitettavasti intuitiivinen ja toimiva on so last season ja pyörä pitää keksiä uudelleen(jotta ei tarvitse maksaa rojalteja?)
Toki tällainen Honda E toteutus olisi oikeasti asiallinen, @Vami varmaan osaa kertoa tuon toimivuudesta paremmin.

Kameroissa kuitenkin aina se riski että siellä vettä tai lunta tai joku ötökkä tukkimassa näkyvyyttä.

1734809974913.jpeg
 
Anteeksi, mutta tämä nyt on ihan puppua lievästi sanottuna.

Kaistanvaihdossa kuljettajan huomion tulee olla siellä, mihin suuntaan ollaan menossa eli edessä ja siellä kaistalla johon aiotaan siirtyä.

Se että joku valmistaja suuressa viisaudessaan on päättänyt toteuttaa kuolleen kulman varoituksen niin, että pitää vilkaista keskikonsoliin ratin viereen on vain ja ainoastaan huono toteutus.

Mutta toisaalta täysin ymmärretävää kun se peilissä vilkkuva varoitusvalo on niin "legacy"(ja liian kallis).

Peilin varoitusvalo on intuitiivinen ja toimiva. Teslan mielestä valitettavasti intuitiivinen ja toimiva on so last season ja pyörä pitää keksiä uudelleen(jotta ei tarvitse maksaa rojalteja?)
Onhan teslakin tajunnut, että se ledi siinä peilin kulmilla on se juttu kun uudistettuun model kolmoseen se on laitettu. Toki halpuutettuna versiona mutta kummiskin.
 
Teslassa ei tartte päätä käännellä peiliin kun voi näppärästi katsoa näytöltä kamerakuvasta onko siinä joku. Erittäin näppärä ja parempi kun joku ledi jossain.

Tää on yhtä näppärää kuin säätää pyyhkijöitä keskikonsolista, vaan kovapäisimmät Tesla-fanit voi näistä tykätä. Voi hyvä luoja taas kerran tätä palstaa...
 
Toki tällainen Honda E toteutus olisi oikeasti asiallinen, @Vami varmaan osaa kertoa tuon toimivuudesta paremmin.

Kameroissa kuitenkin aina se riski että siellä vettä tai lunta tai joku ötökkä tukkimassa näkyvyyttä.

1734809974913.jpeg

Hondalta sikäli typerä promokuva, että eihän pelilistä ja kuolleen kulman varoitusnäytöstä pidä sama asia näkyä.

Jos vielä jatkan lisää tuosta teslan typeryydestä jossa kaikki on keksinäytössä, ml. kuoleen kulman varoitus niin siinä muutaman kymmenyksen aikana mitä keskinäyttöön katseen kohdistaminen vie, on ihan mahdollista että kolmen kaistan tiellä joku muu elämänsä rattisankari ehtii vaihtaa kaistaa siihen juuri äsken tyhjään tilaan.

Siksi tapa, jossa varoitus kuolleessa kulmassa olevasta objektista varoitetaan siellä mihin muutenkin katsoo, on parempi tapa. Tämän tajuamiseen ei vaadita mitään muutakuin maalaisjärkeä ja valitettavasti Tesla edistyksellisyydessään usein unohtaa tai tietoisesti jättää sen huomioimatta.
 
Anteeksi, mutta tämä nyt on ihan puppua lievästi sanottuna.

Kaistanvaihdossa kuljettajan huomion tulee olla siellä, mihin suuntaan ollaan menossa eli edessä ja siellä kaistalla johon aiotaan siirtyä.

Se että joku valmistaja suuressa viisaudessaan on päättänyt toteuttaa kuolleen kulman varoituksen niin, että pitää vilkaista keskikonsoliin ratin viereen on vain ja ainoastaan huono toteutus.

Mutta toisaalta täysin ymmärretävää kun se peilissä vilkkuva varoitusvalo on niin "legacy"(ja liian kallis).

Peilin varoitusvalo on intuitiivinen ja toimiva. Teslan mielestä valitettavasti intuitiivinen ja toimiva on so last season ja pyörä pitää keksiä uudelleen(jotta ei tarvitse maksaa rojalteja?)
Edessä ratin vieressähä se ruutu on? Ei se ledikään oo tuulilasissa?
 
keskikonsoliin ratin viereen
Edessä ratin vieressähä se ruutu on? Ei se ledikään oo tuulilasissa?

Semantiikkaan voi tietysti tarttua jos ei muita argumentteja ole, mutta eiköhän kaikki autoalaa seuraavat hahmota missä Teslan keskinäyttö on.

Joka tapauksessa se on n. 45° väärässä suunnassa siitä, missä katseen pitäisi olla.
 
Semantiikkaan voi tietysti tarttua jos ei muita argumentteja ole, mutta eiköhän kaikki autoalaa seuraavat hahmota missä Teslan keskinäyttö on.

Joka tapauksessa se on n. 45° väärässä suunnassa siitä, missä katseen pitäisi olla.
Ok. Ite kyllä tykänny tästä teslan kameratoteutuksesta. Varmaan myös kaikki muutkin jotka on sitä kokeillu.
 
Ok. Ite kyllä tykänny tästä teslan kameratoteutuksesta. Varmaan myös kaikki muutkin jotka on sitä kokeillu.

Se kameroiden tuoma lisäinformaatio on ihan fine ja hyvä juttu.

Mutta sen lisäinformaation saadakseen pitää katse kääntää pois sieltä, missä tapahtuu kaikki tärkein kaistanvaihtoon liittyen. Se on se ongelma.

Toisessa viestissä kuvailemani skenaario on esim. kehällä täysin todellinen. Katseen kääntäminen pois muutaman kymmenyksen ajaksi pois sieltä missä tapahtuu ja mihin on tarkoitus liikkua on yksiselitteisesti huono käytäntö.

Vähän sama kuin alkaisi katsomaan taustapeiliin ohitukseen lähtiessä.
 
Teslassa on sama kääntösäde vain koska firma on laiska eikä ole jaksanut laittaa enemmän kääntyviä etupyöriä takavetoversioon.

Jos kääntyisivät enemmän aiheuttaisi se enemmän rasitusta vetareille ja ripustuksille, jotka tälläkin hetkellä ovat Tesloissa kovilla. Tietysti sitä voi pitää laiskuutena mutta itse oletan tietoiseksi valinnaksi.

EDIT: Kiitokset @jopee luetunymmärtämisen avustamisessa. Puhuit takavedosta, jossa ei tietenkään ole vetareita edessä mutta ripustukset tietysti on.
 
Viimeksi muokattu:
Ok. Ite kyllä tykänny tästä teslan kameratoteutuksesta. Varmaan myös kaikki muutkin jotka on sitä kokeillu.
Onhan se hyvä ja hieno juttu ja paljon parempi kuin ei mitään, mutta kyllä se parempi voisi olla jos se kuva näkyisi siellä peilin suunnalla. Oikealle vilkuttaessa se on aika hyvässä paikassa.
 
Jos kääntyisivät enemmän aiheuttaisi se enemmän rasitusta vetareille ja ripustuksille, jotka tälläkin hetkellä ovat Tesloissa kovilla. Tietysti sitä voi pitää laiskuutena mutta itse oletan tietoiseksi valinnaksi.
Ei takavedossa ole mitään vetareita edessä.
 
Ok. Ite kyllä tykänny tästä teslan kameratoteutuksesta. Varmaan myös kaikki muutkin jotka on sitä kokeillu.
Olen kokeillut ja ei todellakaan ole hyvä. Todella hyvä kun vaihdat vasemmalla kaistalla tai liityt muuhun liikenteeseen ja katsot väärään suuntaan...... Todella luonnollista ja järkevää varsinkin jos kamera kuuran peitossa.
 
Se kameroiden tuoma lisäinformaatio on ihan fine ja hyvä juttu.

Mutta sen lisäinformaation saadakseen pitää katse kääntää pois sieltä, missä tapahtuu kaikki tärkein kaistanvaihtoon liittyen. Se on se ongelma.

Toisessa viestissä kuvailemani skenaario on esim. kehällä täysin todellinen. Katseen kääntäminen pois muutaman kymmenyksen ajaksi pois sieltä missä tapahtuu ja mihin on tarkoitus liikkua on yksiselitteisesti huono käytäntö.

Vähän sama kuin alkaisi katsomaan taustapeiliin ohitukseen lähtiessä.
Pitäähän se katse kääntää kuitenkin pois tiestä kun katsoo olan yli? Vai uskotko lediä että siellä ei oo ketään?
 
Olen kokeillut ja ei todellakaan ole hyvä. Todella hyvä kun vaihdat vasemmalla kaistalla tai liityt muuhun liikenteeseen ja katsot väärään suuntaan...... Todella luonnollista ja järkevää varsinkin jos kamera kuuran peitossa.
Nämä sivukamerat on itellä erittäin harvoin peitossa. Vois melkeen sanoa että ei ole koskaan ollut.
 
Itsellä se on ainakin toistaiseksi se ledi ollut täysin erehtymätön. En tiedä monellako tutkalla katselee tilannetta mutta erittäin hyvin ja luotettavasti toimii säässä ku säässä.
No makuja on monia, itse tykkään Teslan kamerasta. Kameran kuva ei valehtele koskaan, se ledi saattaa kerran tehdä niin ja se riittää hengenlähtöön.
 
No makuja on monia, itse tykkään Teslan kamerasta. Kameran kuva ei valehtele koskaan, se ledi saattaa kerran tehdä niin ja se riittää hengenlähtöön.
Olen kyllä useamman kerran nähnyt kun kameran kuva pysähtyy hetkeksi, joten eiköhän se ole mahdollista, jossei jopa todennäköistä, että sellainenkin voi tapahtua.
 
Itsellä se on ainakin toistaiseksi se ledi ollut täysin erehtymätön. En tiedä monellako tutkalla katselee tilannetta mutta erittäin hyvin ja luotettavasti toimii säässä ku säässä.

Sama täällä. Alla kolmas Volvo Blissillä ja aina se on ihan oikein näyttänyt. Kerran varoitti 5-tiellä todella kaukaa todella kovaa ylinopeutta tulevasta autosta, kun olin siirtymässä itse ohituskaistalle.
 
Laittaako Tesla vastaan jos käännät sinne kaistalle silti? Noin yleisesti katse omastakin mielestä pitää olla siellä mihin käännät. Kaikki muut vaihtoehdot ovat yksiselitteisesti huonompia koska katseen kääntö jo yksin on hidas operaatio ja siinä ajassa ehtii tapahtua liikennenopeuksissa aika paljon.

Se on sitten vähän makuasia, että mikä kuolleen kulman varoitin on se paras. Varmaankin vähintään sellainen mitä osaa käyttää.
 
Laittaako Tesla vastaan jos käännät sinne kaistalle silti? Noin yleisesti katse omastakin mielestä pitää olla siellä mihin käännät. Kaikki muut vaihtoehdot ovat yksiselitteisesti huonompia koska katseen kääntö jo yksin on hidas operaatio ja siinä ajassa ehtii tapahtua liikennenopeuksissa aika paljon.

Se on sitten vähän makuasia, että mikä kuolleen kulman varoitin on se paras. Varmaankin vähintään sellainen mitä osaa käyttää.
Kyllä luulisi teslan estävän tai vähintään varoittavan alle ajamisesta kun about jokainen muukin nykyauto sen osaa. Jos ei niin sitten on kyllä todella jälkeenjäänyt systeemi.
 
Kameran kuva ei valehtele koskaan

Paitsi silloin kun se ei vastaa sitä ajanhetkeä eli joko kamera bugaa, siirtoväylä bugaa tai vastaanottava pää bugaa.

Eli todennäköisesti vähintään yhtä todennäköisesti mitä "legacy" valmistajan merkkivaloon ja tutkaan perustuva järjestelmä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 350
Viestejä
4 553 524
Jäsenet
74 959
Uusin jäsen
sorjonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom