- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 708
Laittaahan se vastaan ja antaa varoituksen.Ei laita vastaan ja eikä anna edes varoitusta. Kolahtaa jos et itse reakoi. Ruudulla näkyy se kuva jos kamera ja punaista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laittaahan se vastaan ja antaa varoituksen.Ei laita vastaan ja eikä anna edes varoitusta. Kolahtaa jos et itse reakoi. Ruudulla näkyy se kuva jos kamera ja punaista.
Minkä takia siinä peilissä on se varoitin. Onko tässä nyt jotain epäselvää? Sinä katselet keskinäyttöä kun vaihdat vasemmalle kaistaa, minä katson peiliä vasemmalla. Kumpi tapa on parempi? Hämmentävää että Tesla kuskit ei sitten peilejä seuraa ollenkaan vaan ilmeisesti keskinäyttössä katse, kuulostaa vaaralliselta.Ei peilistä nää kuollutta kulmaa.
Laita vilkku päälle kun joku on vieressä ja ala ohjaamaan sitä kohden. Kamerassa näkyy punaista mutta ei sen enempää estä.Laittaahan se vastaan ja antaa varoituksen.
Niin, siinä keskinäytön kamerakuvassa näkyy paljon enemmän kuin peilissä näkyy. Miksi katsoa peiliä kun siitä ei näe kaikkea? Kamerakuvasta näkee tilanteen niin hyvin että on ihan turhaa katsoa peilejä. Ja kamerakuva lisäksi varoittaa punaisella siitä jos joku on vierellä jos ei sitä jostain syystä itse siitä kuvasta tajua. Ja osassa autoistahan on nykyään peilien tilalla vain kamerat ja aina katsotaan vain videokuvaa. Tosin tämä on mielestäni vähän typerä ominaisuus, koska kamera voi kuitenkin mennä paljon helpommin rikki kuin peili ja sitten onkin aika hankala ajaa ollenkaan. Paras toteutus tuo että on sekä kamera että peilit.Minkä takia siinä peilissä on se varoitin. Onko tässä nyt jotain epäselvää? Sinä katselet keskinäyttöä kun vaihdat vasemmalle kaistaa, minä katson peiliä vasemmalla. Kumpi tapa on parempi? Hämmentävää että Tesla kuskit ei sitten peilejä seuraa ollenkaan vaan ilmeisesti keskinäyttössä katse, kuulostaa vaaralliselta.
Älä ny viitti. Ei voi olla noin alkeellinen autossa mikä on kaikkia muita valovuoden edellä.Laita vilkku päälle kun joku on vieressä ja ala ohjaamaan sitä kohden. Kamerassa näkyy punaista mutta ei sen enempää estä.
Kyllä mulla on varoitellut ja ratti pistänyt vastaan, jos joku on auton mielestä kuolleessa kulmassa.Laita vilkku päälle kun joku on vieressä ja ala ohjaamaan sitä kohden. Kamerassa näkyy punaista mutta ei sen enempää estä.
Eli Teslakuskit todellakin tuijottelevat keskinäyttöä eivätkä liikennettä.Niin, siinä keskinäytön kamerakuvassa näkyy paljon enemmän kuin peilissä näkyy. Miksi katsoa peiliä kun siitä ei näe kaikkea? Kamerakuvasta näkee tilanteen niin hyvin että on ihan turhaa katsoa peilejä. Ja kamerakuva lisäksi varoittaa punaisella siitä jos joku on vierellä jos ei sitä jostain syystä itse siitä kuvasta tajua. Ja osassa autoistahan on nykyään peilien tilalla vain kamerat ja aina katsotaan vain videokuvaa.
Ja mikä tässä on ongelma kun keskinäytöstä se liikenne näkyy paljon paremmin kuin peilistä?Eli Teslakuskit todellakin tuijottelevat keskinäyttöä eivätkä liikennettä.
Kamerakuvassa ja visualisoinnissa näkyy punasta. Myös antaa kovan merkkiäänen. Voi olla että ohjaa poiskin päin.Laita vilkku päälle kun joku on vieressä ja ala ohjaamaan sitä kohden. Kamerassa näkyy punaista mutta ei sen enempää estä.
Etulokarin vilkussa on.Mikä kamera kaistanvaihtotilanteessa Teslassa kuvaa autoa, joka on n. Etulokasuoja tasalla vieressä?
Etulokarin vilkussa on.
Ovipilarin kamera. Näkyy sitten siinä kamerakuvan vieressä visualisoinnissa auto punaisena siinä.Mikä kamera kaistanvaihtotilanteessa Teslassa kuvaa autoa, joka on n. etulokasuojan tasalla vieressä?
Ovipilariin kamera varmaankin? Näkyy sitten siinä kamerakuvan vieressä visualisoinnissa auto punaisena siinä.
Jos auto on rinnalla ja pistät vilkun päälle, kamerassa näkyy punaista, sitten jos ohjaat tätä kohden, niin ei varoita mitään.Kyllä mulla on varoitellut ja ratti pistänyt vastaan, jos joku on auton mielestä kuolleessa kulmassa.
Tää aika erikoista että muiden merkkien omistajat avoimesti kertovat jutuista mitkä omissa autoissa on perseestä mutta tesloissa ei ikinä mikään ole perseestä vaan itseasiassa tosi hyvä homma ja nykyaikaa vaikka miten perseestä olisi.
Kerron käyttökokemuksia, vaihtoon on menossa kun vaan kiritään arvonalenemaan kiinni jotta saisi vaihdossa jotain.Paitsi Tege joka kertoo mikä on huonoa Teslassa ja muut käyttäjät sanoo, että myy Tesla pois jos ei miellytä
Minusta kannattaisi olla yleistämättä, vaikka merkki otsasuonta pakottaakin
Ok. Ite kyllä tykänny tästä teslan kameratoteutuksesta. Varmaan myös kaikki muutkin jotka on sitä kokeillu.
Kyllä, otsasuoni voi pakottaa niin hyvässä kuin pahassa.Tarkoitatko tämänkaltaisia yleistyksiä?
Näinhän se on. Ei tarvitse miettiä valittua vaihdetta tai mitään tehokäyriä, saati moottorin lämpöjä. Viiveetöntä voimaa heti kun hipaiseekin poljinta.Se näissä sähköauton tehoilla neppailuissa on myös että ovat yleensä aika hetkellisiä ja vaativat tietyt olosuhteet. Toisin kun vanhoissa perinneautoissa sitä tehoa tulee pihalle kaikissa normaaleissa olosuhteissa niin pitkään kun ainetta tankissa riittää.
Tai ehkä niin päin ettei pysty miettimään. Ainakin paria teslan käyrää kun katsoo niin suurin vääntö tipahtaa jo jossain 60 kmh jälkeen. Tehojakin katoaa sitä mukaa kun akku tyhjenee. Eli tässä esimerkissä se akku täynnä alle 70 kmh ajettaessa vajaa 500 hp auto saattaa olla puolillaan olevan akun kanssa ”enää” reilu 300 hp 120kmh nopeudessa. Johan siinä jo kaikki arjen harmailla perhedieseleillä köröttelevät vilkuttelee valoja että viittitkö väistyä kun olis kiire.Näinhän se on. Ei tarvitse miettiä valittua vaihdetta tai mitään tehokäyriä, saati moottorin lämpöjä. Viiveetöntä voimaa heti kun hipaiseekin poljinta.
Sitten on erikseen vaikka bemarit mitkä antaa maksimitehot jonneki 10% asti. Ja vetoa riittää että M3/4 (oikea m3 eikä tesla) about samoihin aikoihin varttimaililla eli ei puudu.Tai ehkä niin päin ettei pysty miettimään. Ainakin paria teslan käyrää kun katsoo niin suurin vääntö tipahtaa jo jossain 60 kmh jälkeen. Tehojakin katoaa sitä mukaa kun akku tyhjenee. Eli tässä esimerkissä se akku täynnä alle 70 kmh ajettaessa vajaa 500 hp auto saattaa olla puolillaan olevan akun kanssa ”enää” reilu 300 hp 120kmh nopeudessa. Johan siinä jo kaikki arjen harmailla perhedieseleillä köröttelevät vilkuttelee valoja että viittitkö väistyä kun olis kiire.
Lisäksi sitten vielä lämpöjen kanssa on aika monessa mallissa tainnut olla ongelmia ettei pitkään pysty tehoa hyödyntämään mm. Mach-e.
150 kW riittää just sopivasti ohitteluun. Sais sitä enemmänkin olla mutta toisaalta nyt on helppoa kun voi vaan laittaa lapun lattiaan ja mennä ohi.Aika turhia omasta mielestä nuo yli 200kw tehoiset sähkärit. Eipä ole Enyaqin 150kw tehoakaan tarvinnut käyttää kokonaisuudessaan varmaan koskaan, vaikka on ajeltu suomea pitkin poikin keskivaiheilta niin helsinkiin kuin kilpisjärvellekkin.
99% ajoista ei varmaan missään vaiheessa käy tehomittari yli puolen välin.
Ja aivan pysyy liikenteen mukana ja yleensä itse joutuu ohittelemaan alinopeuksia körötteleviä polttiksia.
Joku varmaan saa kiksejä ja kutkutusta välikköön isoista tehoista, mutta en näe että pakko olisi olla se kulmakunnan tehokkain tykki alla. Vakuutusmaksut vaan nousee usein tehojen mukana.
Onko muuten noin että vakuutusmaksu nousee tehojen lisääntyessä sähköautoissa? Sähköautoissa tehojen ilmoittaminenkin jotenkin outoa, ainakin Teslan osalta.Joku varmaan saa kiksejä ja kutkutusta välikköön isoista tehoista, mutta en näe että pakko olisi olla se kulmakunnan tehokkain tykki alla. Vakuutusmaksut vaan nousee usein tehojen mukana.
Itsellä se on ainakin toistaiseksi se ledi ollut täysin erehtymätön. En tiedä monellako tutkalla katselee tilannetta mutta erittäin hyvin ja luotettavasti toimii säässä ku säässä.
Miten niin outoa sähköautoissa ?Sähköautoissa tehojen ilmoittaminenkin jotenkin outoa, ainakin Teslan osalta.
Eihän tuota jaksa kukaan lukea läpi. Mikäs muutos nyt on tapahtumassa ?Pitkät postaukset, mutta ollaan suuren muutoksen äärellä.
Eihän tuota jaksa kukaan lukea läpi. Mikäs muutos nyt on tapahtumassa ?
8. TLDR
BEV truly do take over in an S-shaped transition
BEV are taking off globally, the data says so
ICE is declining
Hybrids are expected to rise before declining
Niin syttyy ioniqissakin ja auto huutaa jos vilkun laittaa päälle ja ohjaa vastaan jne. Katson silti. Luuleeko ihmiset että nämä on jotain yhden merkin erikoisuuksia?
Kerro sitten yksiselitteisesti mikä on vaikka model Y LR teho? Tesla ei tätä kerro ja joka paikassa eri lukemat. Tunnin keskiteho on toki helppo, eli akun kapasiteetti, mutta jos haluaisi jonkun hetkellisen huipputehon vastaavasti kuin polttiksissa ilmoitetaan niin tätä ei missään kerrota.Miten niin outoa sähköautoissa ?
Ja ainakin Teslan osalta ?
Nopeesti kattelin niin ei ainakaan Traficomin tietopalvelusta löydy tietoja.Eikö Teslan rekisteriottessa ole niitä ? Kai se sama arvo kelpaa vakuutusyhtiölle.
Kai tuo Tesla on omituinen poikkeus tässä tehojen ilmoittelussa/piilottelussa, vai harrastaako joku muukin tätä ?
Mielenkiintoinen artikkeli ja samoilla linjoilla oman näkemykseni kanssaSähköistyminen liikenteessä etenee, siellä esitetään eri maita vertaillen. Me pohjolassa ollaan hyvin mukana, Kiina vetää kuin juna ja jenkkiläkin kaikesta ICE öyhöstä huolimatta kasvaa.
Muu Eurooppa alkaa jäämään jälkeen, osa valtioista kuten Espanja ja Italia hyvinkin. Japania ja sen autoteollisuutta odottaa katastrofi, koska eivät reagoi ympäröivään maailmaan, Saksallekaan ei lupaa hyvää, koska Kiinan markkina on #404 kun himmailivat tuotekehityksessä.
TL;DR Kiina ja jenkit vie, eurooppa voi osittain omalla tuotannollaan selvitä, mutta...
Menee sen mukaan mitä on teho rekisteriotteessa.Kerro sitten yksiselitteisesti mikä on vaikka model Y LR teho? Tesla ei tätä kerro ja joka paikassa eri lukemat. Tunnin keskiteho on toki helppo, eli akun kapasiteetti, mutta jos haluaisi jonkun hetkellisen huipputehon vastaavasti kuin polttiksissa ilmoitetaan niin tätä ei missään kerrota.
HehYhteenvetona siis Kiinassa ja Teslalla toteutetaan visiota joka vastaa tulevaisuuden autotarvetta, Euroopassa puuttuu riittävä rohkeus muutokseen ja Japanissa etsitään visiota peruutuspeilistä.
Kyllä luulisi löytyvän kun bilteman rekkarihaullakin löytyyNopeesti kattelin niin ei ainakaan Traficomin tietopalvelusta löydy tietoja.
Ok, no ei ainakaan niistä mitkä itse tuolta katsoin löytynyt mitään moottoritietoja.Kyllä luulisi löytyvän kun bilteman rekkarihaullakin löytyy