Yleistä keskustelua sähköautoista

Ulkomitoilta isompi. Takakontti 8 litraa isompi :tdown:

Joo Ariyaan menee varmaan 4 lätkäkassia (silmää on ku pelataan lätkää), EV3:een ehkä 2. Ariyassa voi mailat tulla takapenkkien yli mut EV3 on aikas hankalaa jos nyt ei mitään ihan pikkuskidien vehkeitä ole. Ihan sama mitkä on litrat mut 2wd Ariyan kontti on valtava vs. EV3. EV3 on lyhyt se kontti ja litroihin laskettu varmaan takapenkkien kääntöä mukaan ja varmaan vähän kattoverhoilua ym. käyttökelvottomia pohjan hinauskoukkulokeroita.

Siitä ei päässy mihkään et EV3 etupenkin niskatuet oli mukavat.

Ja tosiaan fwd Ariyaa on saanu uutenakin 0-korolla 42900 € varustepaketillakin tjsp. ja vähän käytettyä on paljon 3-alkuisia. Huonoimmillakin varusteluilla pesee EV3:n sisustassa.
 
Aikaisempi (uusi) auto oli Nissan Leaf 40kWh. Mutta tuo pihassa oleva on aika Nissania vastaava eli Peugeot e-2008 50kWh akulla. Tuo on pysynyt ainakin vielä täysin ehjänä.

Sähköautohistoria:
Seat Mii
VW id3 62kWh
Nissan Leaf 40kWh
Tesla Model 3 Performance (käytetty)
Peugeot e-2008 50kWh

Noista uutena ostetuista luultavasti id3 olisi paras? Hinnaltaan taas Mii. Aika hyvään hintaan saisi nyt jonkun käytetyn id3 Volkkarin. Tai sitten vaikka Model 3 nelivetona.


Seat Mii:stä meni akku rikki heti toisena omistuspäivänä. En muista enää tarkasti, mutta olisiko akkua ja jotain kaapeleita korjattu 2kk? Muut on liikkuneet omin voimin ilman hinausautoa :)

Käytetty Tesla jotain häiriötä hieman ilmoitteli kerran (etumoottori), mutta siinä oli kyllä 80tkm takuu voimassa (ajettu noin 60tkm). Jostain syystä tuo häiriö kyllä hävisi itsestään.
Pitkä on historiasi sähköisillä, tässä ensimmäisen sähköisen kanssa harjoitellaan
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 001
Viestejä
4 542 888
Jäsenet
74 914
Uusin jäsen
FINiceman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom