Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo 800e/kk onko paljon vai vähän riippuu aika merkittävästi ostohinnasta. Jos on joku mersun G 400 d niin arvonalenema olisi aika olematon. Jos taas joku perus 40k dieselvehje ni sitten tietysti aika hurja.Juuri facessa polttis/sähkö ryhmässä joku kehui hyvää käytettyä Diesel autoa joka pitää hintansa ja joku siihen laittoi että senkin vakaan ja hintansa pitävän auton arvonalenema oli reilussa parissa vuodessa noin 800€/kk
Tarkoitin sitä että ostamalla vaikka 60k sähköauton tai 60k bensa-auton niin sähkiksessä oletettava arvonalenema on niin paljon isompi ku sillä bensavehkeellä mikä tekee siitä ajamisesta pirusti kalliimpaa lopulta.
Hieman on vieläkin käytettyjen sähkisten hinta korkealla. Ei ehkä näy vielä uusien reilut alet?Jos vertaa kuplahintaa, niin siinä on kuplaa.
Jos kuplassa joku ostannut ja sitä parinvuoden sisään vaihtamassa polttikseen, niin en laskisi sen varaan että polttis säilyttää arvonsa, kuka haluaa vuosien päästä käytettyä polttista ja siitä vielä maksaa sähkistä enemmän. Joo varmasti on joitain, mutta niin on käytettyjä polttiksiakin.
Akut taas halventuneet, että miten sen nyt ottaa. En ole ehtinyt vilkaista, mutta uudelleen tuunatut varustepaketitkin varmaan auttavt hinnoissa. Hankala mieltää minkäänmoiseksi aleksi, kun ostamalla pari vuotta sitten hintalappu oli sama ja olisi tämän ajan autolla voinut jo ajella. Ihan riippumatta miten kustannustasolle on käynyt.Tässä välissä on yleinen kustannustaso noussut merkittävästi(joka, jälleen kerran on eri keskustelun ja ketjun aihe), joten ei tuota nyt tuhnuksi voi sanoa.
Hieman on vieläkin käytettyjen sähkisten hinta korkealla. Ei ehkä näy vielä uusien reilut alet?
Laitoin tuohon nelivetoiset ja alle 40tkm ajetut.
Halvin 32 900€ (2019). Uusi vastaava 52 000€. Toki uusi mallikin on tullut Tesla Model 3:sta. Arvonalenema olisi kai vaan 318€ vuodessa. Eli varmaan liikaa hintaa noinkin vanhassa 5 vuotiaassa autossa.
Toyotan proace 1+8 josta oli sulanu jostain 60-70k lähtöhinnasta noin 30kTuo 800e/kk onko paljon vai vähän riippuu aika merkittävästi ostohinnasta. Jos on joku mersun G 400 d niin arvonalenema olisi aika olematon. Jos taas joku perus 40k dieselvehje ni sitten tietysti aika hurja.
Kyllä niitä on yhä enemmän kauppakeskuksissakin, ja varsin usein K-kauppojen luona on K-Latauspikalatureita ja Prismojen tai monien S-Markettien yhteydessä ABC-pikalatureita.Suomessa pikalatureita on pääasiassa kai huoltoasemien pihassa. Ruotsissa/Norjassa on tullut vastaa näitä hotellin pihalla, kaupungin keskustassa ym sijainneita pikalatureita
no käyttövoimasta riippumatta on ihan normisettiä että 70k peugeotista sulaa 30k parissa vuodessa.Toyotan proace 1+8 josta oli sulanu jostain 60-70k lähtöhinnasta noin 30k
Otetaan tähän vielä rinnalle vaikka diesel-BMW, ihan perus 320xd ja nelivedolla ilman yhtään lisävarustetta on hinnat alkaen sattumalta tuon saman 52 000 euroa. Nettiautosta halvin n. keskimääräiset kilometrit omaava vastaava 2019-mallinen maksaa 22 400, eli yli 10ke vähemmän kuin tuo Tesla. Ja sähköautoissa on siis valtava arvonlasku ja Teslan hinnanlaskut ovat ongelma?Hieman on vieläkin käytettyjen sähkisten hinta korkealla. Ei ehkä näy vielä uusien reilut alet?
Laitoin tuohon nelivetoiset ja alle 40tkm ajetut.
Halvin 32 900€ (2019). Uusi vastaava 52 000€. Toki uusi mallikin on tullut Tesla Model 3:sta. Arvonalenema olisi kai vaan 318€ vuodessa. Eli varmaan liikaa hintaa noinkin vanhassa 5 vuotiaassa autossa.
Halvin uusikorinen eli 2019 eteenpäin oleva 300 bemari nelivedolla alle 50k ajettuna on nettiautossa reilusti yli 30k.Otetaan tähän vielä rinnalle vaikka diesel-BMW, ihan perus 320xd ja nelivedolla ilman yhtään lisävarustetta on hinnat alkaen sattumalta tuon saman 52 000 euroa. Nettiautosta halvin n. keskimääräiset kilometrit omaava vastaava 2019-mallinen maksaa 22 400, eli yli 10ke vähemmän kuin tuo Tesla. Ja sähköautoissa on siis valtava arvonlasku ja Teslan hinnanlaskut ovat ongelma?
Ja muokataan nyt vielä sen verran, että alle 40k ajettua 2019 dieseliä ei jostain kumman syystä löydy, mutta 59tkm ajettu on myynnissä 25900 hintaan.
Joo ei ne ihan listahinnalla mene juuri ennen uutta mallia myydyt vaan tosi isoilla alennuksilla. Model 3 kyllä on päivittynyt ja sen todellakin pitäisi näkyä hinnassa. Käsittääkseni tää uusi kolmonen on aivan helvetin hyvä verrattuna vanhaan ja pitäisi näkyä rajuna laskuna hinnoissa.Ei se asiaa silti miksikään muuta, jos olet tuon vanhemman mallisen Bemarin vuonna 2019 ostanut. Varmaan kaupanpäällisenä on tullut reilusti varusteita, mutta hinta tuskin on ollut yhtään sen halvempi. Tuossa esimerkiksi poimimassani tapauksessa mukana on mm. Webastoa ja nahkaverhoilua, jos näistä on jotain joutunut maksamaan, on arvonalenama vielä huimempi.
Ja samalla tavalla myös tuon Model3 osalta malli on päivittynyt, eikö tuon pitäisi sitten samalla tavalla näkyä käytettyjen hinnassa?
ID3 ehkä lähin kilpailija, joiltain osin parempi auto (melutaso, kori, jousitus). Voimalinja kuitenkin heikompi ja on jonkun mielestä "vanhanaikainen" kun kaikkea ei ole yritetty keksiä uudestaan hallintalaitteita myöten...joten en minä povaa mitään erityisen rajuja laskuja sillä siellä alapäässä kuitenkaan ole kovin kummoisia vaihtoehtoja samassa hintaluokassa.
Vanhanaikainen on ihan myyntivalttikin. Sääli vaan, että id.3 ei ole tarpeeksi vanhanaikainen ollakseen hyvä, vrt. e-golf, e-up/Mii/Citigo ja muut suoraan vanhalle alustalle pistetyt autot. Ei käytetä juurikaan hyödyksi uusia mahdollisuuksia, mutta eipä ole typeriä ovenkahvoja, kosketusnäyttöjä jne... Uskoisin, että ns. perinteiselle autolle olisi edelleen tilausta.ID3 ehkä lähin kilpailija, joiltain osin parempi auto (melutaso, kori, jousitus). Voimalinja kuitenkin heikompi ja on jonkun mielestä "vanhanaikainen" kun kaikkea ei ole yritetty keksiä uudestaan hallintalaitteita myöten...
Halvimpia malleja (150kW 58kWh akulla) saa näköjään jo hieman yli 20k€ hintaan. Eli hinta putoaa noissakin kuin lehmän häntä...
edit. typoja.
Joo, totta.Vanhanaikainen on ihan myyntivalttikin. Sääli vaan, että id.3 ei ole tarpeeksi vanhanaikainen ollakseen hyvä, vrt. e-golf, e-up/Mii/Citigo ja muut suoraan vanhalle alustalle pistetyt autot. Ei käytetä juurikaan hyödyksi uusia mahdollisuuksia, mutta eipä ole typeriä ovenkahvoja, kosketusnäyttöjä jne... Uskoisin, että ns. perinteiselle autolle olisi edelleen tilausta.
Mielenkiinnolla odotan uskaltavatko ns. "premium" merkit lähteä kisaamaan hinnoilla vai odottavatko vaan että laitetaan sitten uusi malli hieman kilpailukykyisemmäksi. Voisi kuvitella että eivät uskalla kusta nykyisten asiakkaiden muroihin koska muuten vaihtuu merkki ja merkkiuskollisuus taitaa olla aika tärkeää niille.
"Premium" merkkien on kisattava laadulla ja jos haluavat myydä, niin hintakin oltava kohdallaan. Sähkömurroksessa brändiä lähdetään muodostaan uudestaan.Mielenkiinnolla odotan uskaltavatko ns. "premium" merkit lähteä kisaamaan hinnoilla vai odottavatko vaan että laitetaan sitten uusi malli hieman kilpailukykyisemmäksi. Voisi kuvitella että eivät uskalla kusta nykyisten asiakkaiden muroihin koska muuten vaihtuu merkki ja merkkiuskollisuus taitaa olla aika tärkeää niille.
Lehteä lukematta, niin oliko kärkinelikon erot isoja ja missä ne erot synty.TM:n talviautotestin toinen osa ilmestyi ja voitto meni jakoon Bemarin i5:n ja Mersun hybridin välillä.
Kolmas id.7 ja Tesla jätettiin tylysti neljänneksi.
Lehteä lukematta, niin oliko kärkinelikon erot isoja ja missä ne erot synty.
Painotus ilmeisesti talvijutuissa.
Oliko Teslassa matriisivalot testissä vai menivätkö julkasemaan tulokset ilman niitä?
Päivitys tuli ilmeisesti vasta kun suurin osa kaikista testeistä oli tehty.
Mutta eipä se päivitys kantamaa taida nostaa joten arvosanoihin tuskin merkittävää vaikutusta.
Ja jos suuntauksen pysyvyyttä ei päivitys korjaa niin sekin.
Millä tavalla tää Teslan jättäminen neljänneksi oli tylyä? Neljäs sijahan on hyvä, vai olisiko pitänyt olla ykkönen ja siksi oli tylyä?Kolmas id.7 ja Tesla jätettiin tylysti neljänneksi.
Oliko mukana listausta, paljonko yksi piste maksoi?![]()
Tämän ehkä voi juuri ja juuri jakaa ilman että rikotaan tekijänoikeuksia.
Mikäs Tesla tuossa vertailussa on ollut? ID7 vain hieman Teslan edellä. Hyvä tulos Teslaltakin kyllä!Millä tavalla tää Teslan jättäminen neljänneksi oli tylyä? Neljäs sijahan on hyvä, vai olisiko pitänyt olla ykkönen ja siksi oli tylyä?
318€ kuukaudessa arvon laskua. Jos siis auto olisi rekisteröity esim 3/2019. Mutta halvin auto ilmeisesti olikin 5kk uudempi.Millä laskutoimituksella tuo 318€ vuodessa on saatu ja tuskin on 5 vuotta vanhempi kun tätä vuotta on menty muutama kuukausi ja auto oli ensirekisteröity 8/2019.
Hintaero tuossa on 19 100€ ja sen kun jakaa esim. 4,5 vuodella mikä on ehkä paljon lähempänä totuutta, niin arvo laskee vuodessa 4244€.
Kyllä Toyota sai ihan ansaitusti ysin. Maantiellä 128 km@-18 C täydellä akulla lähtien sujui 3,5 l/100 km (Mese 3,9, CR-V 4,3 ja Rellu 6,6). Kyseessä siis plugari Prius, eikä täyssähkö.Onko Toyotalle tapahtunut jotain? Mitä on autosta kommentteja kuullut, niin toimintamatka + pikalatausasiat olisivat ennemminkin arvosanaa 4 kuin 9?
Kohtalaisen hyvä kesäauto se kai on ollut aiemminkin, joskin suht. hidas lataaja silloinkin.
Johan se Björnikin videolla arvioi ID.7:n matriisit kertaluokkaa Teslaa paremmiksi, joten tuo vain yhden pisteen ero on jo aika yllättävä.Kyllähän se vaikuttaa kantamaan, kun on koko ajan pitkät päällä vaikka tulee vastaantulijoita vrt lyhyisiin vaihtaminen. Toki vain testattuun kantamaan ei. Mitattiinko valojen arvosana ainoastaan kantaman perusteella?
Johan se Björnikin videolla arvioi ID.7:n matriisit kertaluokkaa Teslaa paremmiksi, joten tuo vain yhden pisteen ero on jo aika yllättävä.
Ja joo, TM arvioi aika pitkälti kantaman ja valokuvion perusteella ihan teknisesti.
Kehtaisitko referoida ja verrata valojen osalta tuloksia id7 ja Tesla? Tai vaikka kuvaa testituloksista kantaman osalta.
Varmaan joka kirjastossa ilmaiseksikin luettavissa tuo lehti. Voi ottaa itselleen kuvat sieltä.
Talviautoteistessa lämmityslaitteella on mielestäni ollut tuollainen painoarvo ennenkin.Lämmityslaitteen painoarvon suuruus yllätti kyllä, joo onhan se sinänsä tärkeä mutta jos se ei ole aivan täysin susi (tyyliin ID Buzz) niin about jokaisen auton saa kyllä lämpimäksi, en ihan hirveästi jaksa antaa merkitystä sille meneekö lämmitykseen 2, 5 vai 10minuuttia.
Mutta onneksi noita painoarvoja voi kukin säätää oman preferenssin mukaan. Minulle range & latausnopeus pakkasessa olisivat ylivoimaisesti tärkeimmät noista kriteereistä.
Miksi samassa testissä on eri voimalinjoja? Voittiko joku diesel-Volvo toimintamatkatestin, päästiin 1000km yhdellä tankkauksella, Tesla jäi kauaksi taakse?TM:n talviautotestin toinen osa ilmestyi ja voitto meni jakoon Bemarin i5:n ja Mersun hybridin välillä.
Riippuu testattiinko tässä saman vai eri hintaluokan autoja. Ainakin minua kiinnostaa paljonko auto maksaa, sitten vertailen mitä sillä rahalla saa.Mutta koska täälläkin tiedetään paremmin niin eiköhän tuo ole väärin testattu, toimittajat lahjottu ja Teslan olisi pitänyt voittaa.
Eikös tuossa ole kaksi pistettä erona.Johan se Björnikin videolla arvioi ID.7:n matriisit kertaluokkaa Teslaa paremmiksi, joten tuo vain yhden pisteen ero on jo aika yllättävä.
Ja joo, TM arvioi aika pitkälti kantaman ja valokuvion perusteella ihan teknisesti.
Porsche myy puolet autoistaan Suomessa joko osittain tai täysin sähköisinä, joten mielestäni siellä on onnistuttu oikein hyvin.
On. Katsoin väärää kohtaa. Kaksi kuulostaakin jo järkevämmältä.Eikös tuossa ole kaksi pistettä erona.
Koska kyseessä on talviautotesti. Ei voimalinjatesti, ei sähköautotesti, eikä (varmaankaan) auto pelikonsolina -testi.Miksi samassa testissä on eri voimalinjoja? Voittiko joku diesel-Volvo toimintamatkatestin, päästiin 1000km yhdellä tankkauksella, Tesla jäi kauaksi taakse?