Joo, Zoe kyllä näyttää takaviistosta vähän kuin valkoiselta kinder-munalta, ja takaapäin (silloin harvoin kuin minun edessäni ajaa toinen Zoe, esim. eilen) se muistuttaa mulkosilmäistä kultakalaa. Ei tosiaankaan ulkonäöltään ainakaan mikään urheiluauto.
Jossain brittiarvostelussa aikoinaan Zoe:n ulkonäköä kuvailtiin "mummoautoksi", eli jotain jota vanha täti-ihminen ajaisi. Ehkä sitten niin. Tosin aika rumia ovat varmaan kaikki muutkin alle 30k€ sähköautot. Leaf on takaa sivusta ihan ok näköinen, mutta edestäpäin mielestäni oudon lysähtänyt ja lyhytnokkainen, itseasiassa vähän samalla tavalla kuin Zoe.
Niin ja varoitus noista vanhemmista 40kWh Zoeista että niissähän ei ole sitten DC-pikalatausta, jos sellaista haluaa. Tosin vastapainona ne pystyvät ilmeisesti jopa 43kW AC-lataukseen, tosin en tiedä onko Suomessa ollenkaan AC-latauspaikkoja joissa voi noin nopeasti ladata.
Uudempiin 52/55kWh-akkuisiin Zoeihin osaan tuli DC-pikalataus ja tuo 43kW AC-lataus poistettiin (ne pystyvät maksimissaan 22kW AC-lataukseen mikä sekin on ihan kiva ominaisuus, jos AC-latausasemilla käy), mutta se DC-latauskin on rajoitettu vain 50kW tehoon jota moni ei ehkä kutsuisi pikalataukseksi. Itse ostin 52kWh-akkuisen Zoen tarkoituksella useita tonneja halvemmalla ilman DC-latausmahdollisuutta varsinkin kun luin talvitestejä että joskus se DC-latauskin jäi jonnekin 30kW tasolle teholtaan; eli ei juurikaan nopeampi kuin 22kW AC-lataus, muuta kuin että maksaa enemmän per ladattu kWh.
Zoe on nuukalle autoilijalle kyllä hyvä koska pystyy lataamaan nopeammin halvemmilla AC-asiointilatausasemilla. Halvin mitä olen pystynyt minuuttihintaisella 22kW AC-latausasemalla täällä pääkaupunkiseudulla lataamaan on 6,4c/kWh.