Lämmityslaitteen painoarvon suuruus yllätti kyllä, joo onhan se sinänsä tärkeä mutta jos se ei ole aivan täysin susi (tyyliin ID Buzz) niin about jokaisen auton saa kyllä lämpimäksi, en ihan hirveästi jaksa antaa merkitystä sille meneekö lämmitykseen 2, 5 vai 10minuuttia.
Mutta onneksi noita painoarvoja voi kukin säätää oman preferenssin mukaan. Minulle range & latausnopeus pakkasessa olisivat ylivoimaisesti tärkeimmät noista kriteereistä.
Talviautoteistessa lämmityslaitteella on mielestäni ollut tuollainen painoarvo ennenkin.
Kyse talviautotestistä ja henkilöautossa varsin tärkeä ominaisuus, jos se kaikissa toimii ja muuten hyvä, niin ei siitä eroja tule, mutta jos joku malli siinä epäonnistuu niin syytäkin näkyä kokonaisarvosanassa.
Tiedostan että jos lähtee rannikolla lämpöisestä tallista ja ajaa taajamassa hissukseen lämpöiseen halliin, niin riittää että lasit pysyy auki ja ei liikaa jäähdy. Mutta jos lähdetään katoksesta, tai avoparkista, ja ajellaan motariakin, ja kohteessa ulkoparkki niin painotuksen lisäksi voi kiinnostaa esilämmitykset ja muut, joo voi lisäavarusteillakkin parannella, se sitten vaikuttaa muuhunkin.
Tuoreempaa painotusta on kulutus, lataushybridien ja täys sähkistenmyötä sillä on merkitystä, ennen se oli vain kustannus. Tämä vähän leikannut joitain muita prosentteja, esim halittavuus 15%->10%, voi tuntua pieneltä vs lämmitys, mutta yhteensä talviajo, hallittavuus, eteneminen, jarrut, näkeminen ovat yli 50%, eli pelkällä lämppärillä ei nousta kärkeen tässä sarjassa.