- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 8 460
No ajatus tietysti oli, että 11 kW teholla lataava on sen verran nopeasti valmis, että illan päätteeksi saa sen toisen vaihdettua töpseliin. Ei siis tarvetta koskea niihin sähköihin, kun ei pistä kahta latausasemaa kuormanhallinnalla - Nythän noita Ellin asemia oli jo halvalla. Tai jos pistää ei-kiinteäjohtoisen, niin ainakin Charge Ampsilta löytyy jo 2-paikkainen yhdestä laturista.Ei kai ne talon/taloyhtiön sähköt muutu paremmaksi autoa vaihtamalla?
Muutenkin aika spesifi tilanne jos kahdella sähkiksellä mennään. Ei koske kovin monia tuo "ongelma" ,vaan monilla vähintään yksi polttis/phev/hybridi siinä sähkön rinnalla...
Tilanne voi olla nyt vielä suht spesifinen, mutta muutama vuosi eteenpäin, niin 2 sähköautoa on ihan normaalia. Siinä vaiheessa viimeistään alkaa kiinnostaa miten paljon aikaa auto käyttää laturilla.
Kyllä meillä ihan nukutaan, mutta ei paljoa kiinnosta herätä keskellä yötä vaihtamaan töpseliä autosta toiseen. Mii kestää keskitalvella reilu 100 km ajoa, joten joka toinen päivä kaipaa töpseliä. Ja ihan lapsia harrastuksiin viedään, ei ne itse aja.Ajetaanko teillä paljonkin öisin? Eikös edellä kuvatussa tilanteessa ole koko yö aikaa ladata? Kovalla käytöllä on lapsilla auto, jos 50km/h latausnopeus ahdistaa, eihän nuoriso ehdi noin paljoa edes ajamaan![]()