Sähköautoissa luistonesto/sutimisenesto on todennäköisesti paljon helpompaa toteuttaa ihan vaan tehoa rajoittamalla kuin jarruilla. Polttiksissa tehorajoitus hankalampaa joten käytetään jarruja myös.
Se mikä herkästi kokemattomilla sähköautoilijoilla unohtuu on auton massa. Sähköauto kun tuppaa painamaan usein sen 400-600kg, tai jopa ylikin, enemmän kuin polttisauto. Tällöin luisut ei enää katkeakkaan yhtä helpolla kuin kevyemmillä rasseilla. Myös jarrutusmatkat pitenee merkittävästi ihan vaan massan vuoksi väkisinkin.
Tämä tullut itse huomattua, ei tee autoilusta yhtään vaarallisempaa mutta tulee pitää mielessä.
Se mikä herkästi kokemattomilla sähköautoilijoilla unohtuu on auton massa. Sähköauto kun tuppaa painamaan usein sen 400-600kg, tai jopa ylikin, enemmän kuin polttisauto. Tällöin luisut ei enää katkeakkaan yhtä helpolla kuin kevyemmillä rasseilla. Myös jarrutusmatkat pitenee merkittävästi ihan vaan massan vuoksi väkisinkin.
Tämä tullut itse huomattua, ei tee autoilusta yhtään vaarallisempaa mutta tulee pitää mielessä.