- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 21 771
Uskon että nimitys kaasupoljin säilyy, kuten kommenteissa käynyt ilmi että harva sitä polttiksissa ajatellut jonain kaasumäärän ohjaamiseen, ja jo automaattien myötä se jo ollut aiempaa enemmän nopeuden säätämistä varten. Siis ohjainpurkki säätää moottoria, voimansiirtoa niin että asennolla enemmän tai vähemmän tietty nopeus. (mallikohtaisia eroja).On siellä kaasuläppäkotelo, joka ihan kirjaimellisesti annostelee moottoriin virtaavan kaasun (hapen) määrää. Läpän asento ei ole suoraan yhteydessä kaasupolkimen asentoon, vaan ecu-päättelee optimaalisen asennon antureilta saamiensa arvojen perusteella.
Sitten softalla tuotu vähän vanhaa käyttökokemusta, mm kiihtyvyyteen voi vaikuttaa polkasemalla poljin pohjaa, jolloin softa sitten lisää nopeutta nopeammin vs se että muuttaa asentoa vain tavoitteeseen.
Eli sähkiksiin siirtyminen on polttiskäyttäjälle helppoa, mitä ehkä tuo ärhäkämpi "Moottorijarrutus" voi yllättää, mutta onhan sitä isoja eroa eri polttistenkin välillä.
Vakkari sun muiden avustimien aikaan osa vetelee pitkät pätkä jalkoja lepuutelleen.
Viimeksi muokattu: