Teslaa ei ajeta hanskat kädessä, koska kosketusnäyttö.
Vakavasti puhuen. Pystyykö teslalla oikeasti lähtemään ajamaan hanskat kädessä, vai pitääkö näytöltä tehdä pakosti jotain ?
Oli pari talvea takaperin jäänyt veneen vieminen telakalle vähän viime tinkaan ja meri alkoi jo jäätyä. No eiköhän siinä tullut pientä kommervenkkiä matkaan ja ylimääräistä hääräämistä veneen kimpussa, välillä kädet siellä pari asteisessa vedessä, välillä märkinä paljon kylmemmässä tuulessa. Voin kertoa että se ratti lämmittää käsiä ihan eri tavalla kuin pelkkä esilämmitetty auto siinä kohtaa kun kädet ovat niin kylmät että sattuu.
Uskon että toimii tuossa tapauksessa toimmi varsin hyvin j aon hyvä olla olemassa. On vaan sen verran yleinen skenaario että....ei kovin usein osu kohdalle.
Markkinoilta muuten löytyy noita esille nostamiasi lämmitettyjä vaatteitakin. Kylmälläkin säällä moottoripyöräänsä ajava kaveri oli kovin tyytyväinen kun hankki lämmitettävät ajohanskat.
Ajo-olosuhteet huomioiden, ihan perusteltua.
Sen sijaan lattialämmitys olisi kova juttu. Mulla on aina talvisin varpaat jäässä autossa, ja uudet autot joissa ei ole enää mekaanisesti (portaattomasti) säädettäviä lämppäreitä on perseestä, ja lämpimät varpaat, huurteeton tuulilasi ja "ei hikoileva" otsa on jokseenkin mahdoton kombo.
AI tälläisiäkin on. En tiennyt. Mutta paljain jaloinko siellä olet vai miten hyödynnät tuota ? Lattialämmitys kun ei kengässä olevia varpaita hirveästi lämmitä. Vai ymmärkiskö jotain väärin ?
Eikös perinteisen lämmitin joka puhaltaa jalkoihin lämmintä ilmaa , lämmitä varpaita paljon tehokkaammin kuin joku lattialämmitys.
Eipähän hanskat edes korvaa lämpiävää rattia, ellei sitten satu olemaan vastukset hanskoissa. Päinvastoin ne vain hidastavat käsien lämpeämistä, varsinkin jos kärsii valkosormisuudesta.
Mutta eikös hanskojen koko idea ole se, että kädet eivät tule kylmäksi. Näin ainakin omat hanskat toimii.
Nyt eletään 2023 eikä 1973. Onneks kaikki nuo lämmittimet tulee vakiona ja niissä on automatiikka, jonka saa myös pois jos haluaa leikkiä barbaaria.
Conan oli barbari. Ja se oli kova jätkä se. Ei ollut miekassa lämmitettävää kahvaa.
Mutta vakavasti puhuen. Hyvähän näitä varusteita, turhiakin joudenkin mielestä, on olla olemassa. Jokaiselle jotakin, ja kuten aikaisemmin joku totesi, montaa asiaa ei osaa arvostaa ennenkuin sellainen on. Autot tosin nyt ylipäätään lämpiävät niin nopeasti, että en sen takia viitsi mitään lisälämmittimiä edes kytkeä päälle koska eihän siellä autossa nyt oikeasti kylmä ole kuin aivan hetken.
Ja itse asiassa, mikä minä olen toisten valintoja ja mieltymyksiaä kommentoimaan. Omastakin kotterosta löytyy vastaavia aivan turhia varusteita, joista olen jopa ihan maksanut.
My bad.