Ei ollut mikään koeajossa. Saapui tuo ihan oma muutama päivä sitten. Tupla moottoreilla eli oisko tuossa 410hv ja 700nm vääntöä tjs. En muista aivan tarkkoja lukuja.Mikä versio C40:stä oli koeajossa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ollut mikään koeajossa. Saapui tuo ihan oma muutama päivä sitten. Tupla moottoreilla eli oisko tuossa 410hv ja 700nm vääntöä tjs. En muista aivan tarkkoja lukuja.Mikä versio C40:stä oli koeajossa?
Oletko ikinä käynyt laivan autokannella. Autojen siirtely on käytännössä mahdotonta ilman, että niitä ajetaan pois edestä ja jos laiva on täynnä, niin siellä ei ole lainkaan tilaa liikuttaa niitä.Luukku vaan laivan kylkeen josta kipataan palava sähköauto mereen, siinähän sitä on riittävästi jäähdytyslaatikkoa.
Kätevä myös jos satamassa kuljettaja on unohtunut johonkin, jonon tukkivan auton vo7 helposti kaataa satama-altaaseen, tai laiturille kyljelleen.
Kaasurekkoja olen nähnyt laivan kyydissä (vain yksi kerrallaan, enkä tiedä mitä kaasua niissä oli). Sijoituspaikka on aina ollut sellainen että yläpuolella on taivas näkyvissä.Miksi kukaan kuljettaisi nestekaasurekkoja laivassa? Siihen hommaan on ihan erikseen nestekaasutankkerit joka on _hieman_ tehokkaampi tapa siirtää nestekaasua.
Ei kun meinasinkin että kyljessä on koko matkalla rivi luukkuja ja sähkärit pysäköidään aina seinän viereen. Sitten jos kärähtää (tai kuski viivyttelee satamassa), niin automaatti avaa kyljen luukun ja lattia nousee siihen tilalle pystyyn ja sylkee samalla auton ulos.Oletko ikinä käynyt laivan autokannella. Autojen siirtely on käytännössä mahdotonta ilman, että niitä ajetaan pois edestä ja jos laiva on täynnä, niin siellä ei ole lainkaan tilaa liikuttaa niitä.
Ei kun meinasinkin että kyljessä on koko matkalla rivi luukkuja ja sähkärit pysäköidään aina seinän viereen. Sitten jos kärähtää (tai kuski viivyttelee satamassa), niin automaatti avaa kyljen luukun ja lattia nousee siihen tilalle pystyyn ja sylkee samalla auton ulos.
Aluksi voidaan tietysti tehdä systeemi jossa sähköautoja otetaan vain x kpl kyytiin, ja ne sijoitetaan johonkin jalustalle, ja jos yksi syttyy (tai odotuttaa), niin dumpataan kaikki.
Miksi vain sähkäreille tuollainen menettely? Jos polttis syttyy palamaan, niin roihu on iso aika äkkiä ja ahtaalla autokannella ei liene juhlaa yrittää tulipaloa sammutella. Leviää nopeasti muihin autoihin. Vai meinataanko, että nykyisin on laivoissa sammutuslaitteistoja, joilla polttistulipalo sammuu, mutta sähköautopalo ei? En itse asiaa tunne pätkääkään.Ei kun meinasinkin että kyljessä on koko matkalla rivi luukkuja ja sähkärit pysäköidään aina seinän viereen. Sitten jos kärähtää (tai kuski viivyttelee satamassa), niin automaatti avaa kyljen luukun ja lattia nousee siihen tilalle pystyyn ja sylkee samalla auton ulos.
Aluksi voidaan tietysti tehdä systeemi jossa sähköautoja otetaan vain x kpl kyytiin, ja ne sijoitetaan johonkin jalustalle, ja jos yksi syttyy (tai odotuttaa), niin dumpataan kaikki.
Koko ajatushan lähti siitä kun tuo laivayhtiö on kieltäytynyt nimenomaan sähköautojen kuljettamisesta.Miksi vain sähkäreille tuollainen menettely? Jos polttis syttyy palamaan, niin roihu on iso aika äkkiä ja ahtaalla autokannella ei liene juhlaa yrittää tulipaloa sammutella. Leviää nopeasti muihin autoihin. Vai meinataanko, että nykyisin on laivoissa sammutuslaitteistoja, joilla polttistulipalo sammuu, mutta sähköautopalo ei? En itse asiaa tunne pätkääkään.
Jos autoja olisikin rajattu määrä, niin teknisesti niille olisi varmaan mahdollista rakentaa omat slotit jotka tiputetaan mereen tarvittaessa. Tämähän tietysti aiheuttaa kustannuksia ja epäilen, että näistä ei saa taloudellisesti mitenkään kannattavia. Käytännössä varautuminen sähköautojen paloihin pitäisi aloittaa jo laivan suunnitteluvaiheessa, enkä usko nykyisten laivojen kohdalla tätä tapahtuneen ainakaan merkittävissä määrin. Sähköautojen sammutukseen tulisikin keksiä jokin muu keino kuin veteen upotus.Ei kun meinasinkin että kyljessä on koko matkalla rivi luukkuja ja sähkärit pysäköidään aina seinän viereen. Sitten jos kärähtää (tai kuski viivyttelee satamassa), niin automaatti avaa kyljen luukun ja lattia nousee siihen tilalle pystyyn ja sylkee samalla auton ulos.
Aluksi voidaan tietysti tehdä systeemi jossa sähköautoja otetaan vain x kpl kyytiin, ja ne sijoitetaan johonkin jalustalle, ja jos yksi syttyy (tai odotuttaa), niin dumpataan kaikki.
Ja ratti polttaa käsiä ja on häiritsevän kuuma? Tai penkit? Kyllähän se viileässä hieman lämpenee, mutta musta se on vain miellyttävää. Pitäisikö sun tehdä tiketti jos noin paskasti toimii? Mulla on MYLR 23 ja toimii todella hyvin. Mikä malli sulla?Se menee täysille jos lämpötila on <= +15C (+- 2C). Ei siihen tarvitse vesisadetta. Sehän käy joka kerta kun autoon menee, sen takia senkin "älyn" joutuu ottamaan pois päältä.
Sellainen pieni vivahde Yy:ssä on, että kun autolla ajaa pitkään niin jäähdytysnesteet lämmetessään järjestelmässä alkaa lämmittää enemmän: (*doh?*) Alussa +21 automaatilla, puhallin Low, yön aikana pyyntiä alemmas hiljalleen asteen porrastuksin kunnes +18 oli hyvä aamuvarhaisella. Jos koittais ajella suoraan +18 liikkeelle lähtiessä tulis kyllä vilu, kahtakymmentä yleensä pidän, mutta välillä korotan hieman, alussa.
No kuten itse kerroit, niin eihän se automaatti toimi, jos se toimisi niin ei sinun tarvitsisi laskea lämpötilaa vaan automaatti säätäisi oikein.En tie, koko yön ajelin alle kympin lämpötiloissa järjestelmät automaatilla, eikä kuumottanut.
Sellainen pieni vivahde Yy:ssä on, että kun autolla ajaa pitkään niin jäähdytysnesteet lämmetessään järjestelmässä alkaa lämmittää enemmän: (*doh?*) Alussa +21 automaatilla, puhallin Low, yön aikana pyyntiä alemmas hiljalleen asteen porrastuksin kunnes +18 oli hyvä aamuvarhaisella. Jos koittais ajella suoraan +18 liikkeelle lähtiessä tulis kyllä vilu, kahtakymmentä yleensä pidän, mutta välillä korotan hieman, alussa.
Miksi kukaan kuljettaisi nestekaasurekkoja laivassa? Siihen hommaan on ihan erikseen nestekaasutankkerit joka on _hieman_ tehokkaampi tapa siirtää nestekaasua.
Myönnän tuon, mutta rajasin vastaukseni tuohon ratin/penkinlämppärien automatiikkaa koskevaan kysymykseen.No kuten itse kerroit, niin eihän se automaatti toimi, jos se toimisi niin ei sinun tarvitsisi laskea lämpötilaa vaan automaatti säätäisi oikein.
Sellainen pieni vivahde Yy:ssä on, että kun autolla ajaa pitkään niin jäähdytysnesteet lämmetessään järjestelmässä alkaa lämmittää enemmän: (*doh?*) Alussa +21 automaatilla, puhallin Low, yön aikana pyyntiä alemmas hiljalleen asteen porrastuksin kunnes +18 oli hyvä aamuvarhaisella. Jos koittais ajella suoraan +18 liikkeelle lähtiessä tulis kyllä vilu, kahtakymmentä yleensä pidän, mutta välillä korotan hieman, alussa.
Ootko ihan varma, että "vika" on autossa eikä sussa? Mulla vaihtelee ns. mukava lämpötila helposti tuollaset muutamat asteet, saati jos asiaa tulee vielä sotkemaan auringon paiste tai puhallusnopeus.Pitää elää sen kanssa ensin vielä talvi, että pystyy sanomaan lopullisen tuomion. Muutaman asteen elämisen on itselläni arjessa myös BMW:llä, talvella pärjäilee 20° mutta kevät/syksy tulee nosteltua 22° helteissä taas vieläkin ylemmäs 23/24°.
Mutta tarkemmin se saisi pysyä arvoissa, totta. Enpäs tiedä montako sisäanturia Yy:ssä on matkustamotilan pistolämpötiloja tarkkailemassa...
Vain yksi anturi näytön alapuolella.Pitää elää sen kanssa ensin vielä talvi, että pystyy sanomaan lopullisen tuomion. Muutaman asteen elämisen on itselläni arjessa myös BMW:llä, talvella pärjäilee 20° mutta kevät/syksy tulee nosteltua 22° helteissä taas vieläkin ylemmäs 23/24°.
Mutta tarkemmin se saisi pysyä arvoissa, totta. Enpäs tiedä montako sisäanturia Yy:ssä on matkustamotilan pistolämpötiloja tarkkailemassa...
Ootko ihan varma, että "vika" on autossa eikä sussa? Mulla vaihtelee ns. mukava lämpötila helposti tuollaset muutamat asteet, saati jos asiaa tulee vielä sotkemaan auringon paiste tai puhallusnopeus.
Mitä olen seurannut, niin Tesla tekee tuon. Eli jos kyytiläisen paikalla ei istu ketään, sinne ei ilmaa puhalleta.Luulisi että Teslalla voisi toteuttaa tuon "säästämisen" vastaavasti kuin esim. omalla Kian hybridillä jossa ilmastoinnissa on "driver only" valinta (toki Teslan tapauksessa se toteutettaisiin todennäköisesti jollain turvavyötunnistuksella ilman erillistä valintaa missään). Toki suuttimiakin voi näistä perinteisemmistä autoista tosiaan sulkea halutessaan (vaimo jos istunut pelkääjän paikalla niin ne ovat aina kiinni ja tytär kun tulee istumaan niin osaa vääntää ne saman tien auki -asentoon).
Teslalla nimenomaan menee painotunnistimella, kiinnitin asiaan itse huomiota kun jossain foorumilla oli maininta. Yksin ajellessa matkustajan puolen lämpötilasäätö on pimeänä eikä puhallusta ellet valikoista mene esim täppäämään apparin suulakkeen kohtaan virtauksensäätöä, sitten herää.
Tekee, on-off nappi löytyy valikosta.Tekeekö tuo takapenkeille saman eli katkaiseeko se ilmanvirtauksen sinnekin vastaavasti? (en muista missä tesloissa on ilmastoinnit takapenkkiläisille kun omassa ladattavassa ne ovat siinä keskiboksin takaosassa etupenkkien välistä josta takapenkkiläiset voivat säätää puhallusta).
Pitää erikseen laittaa päälle. Ei ole ainakaan automaattisesti herättänyt.Tekeekö tuo takapenkeille saman eli katkaiseeko se ilmanvirtauksen sinnekin vastaavasti? (en muista missä tesloissa on ilmastoinnit takapenkkiläisille kun omassa ladattavassa ne ovat siinä keskiboksin takaosassa etupenkkien välistä josta takapenkkiläiset voivat säätää puhallusta).
Eikös se ole Teslan alkuperäisen perustajan uus "putiikki"Oliko Lucid entisiä Teslan inssejä lähinnä...?
Ei välttämättä ihan makuasiakaan. Kasvoihin puhaltaminen on täysi katastrofi, jos omaa kuivuuteen taipuvat silmät. Kabiinin lämpötilan vaeltelu kuulostaa vähän siltä, että Teslan sensori on yksinkertaisesti väärässä paikassa tai liian heikosti suojattu tahatonta lämpeämistä vastaan. Kannattanee valittaa Teslalle, että osaavat korjata ongelman.Toisaalta nämä on makuasioita, vaimo taas tykkää kyydissä ollessaan että ilmavirta tulee kesällä naamalle.
Tuohan osuu herkulliseen hintaluokkaan, jossa ei muita olekaan ollut kuin Leaf vanhoine latausportteineen. Luulisi menevän kuumille kiville.Hedin tuo pienen erän MG:n sähköautoja myös suomeen
MG | Hedin Automotive MG
Hedin Automotive on osa yhtä Euroopan suurimmista autoilun palveluja tarjoavaa yritystä Hedin Mobility Groupia. Edustamme Suomessa 19 automerkkiä ja palvelemme kaikissa autoiluun liittyvissä asioissa 22 paikkakunnalla.www.hedinautomotive.fi
Tuohan osuu herkulliseen hintaluokkaan, jossa ei muita olekaan ollut kuin Leaf vanhoine latausportteineen. Luulisi menevän kuumille kiville.
Menee kyllä itsestään päälle kun joku vain istuu takapenkille. Siitä en ole varma meneekö pois päältä ennen kuin laittaa parkille.Pitää erikseen laittaa päälle. Ei ole ainakaan automaattisesti herättänyt.
Eihän akussa välttämättä ollut ongelmaa ennen posahdusta. Jos se posahdus oli sen verran voimakas, että auton kori meni lommoille, hyvät chäänssit että akkukin vaurioitui siinä samassa rytäkässä. Tästä syystä autokorjaamoidenkin ohje on parkkeerata kolaroineet sähköautot erilleen muista.Tuo Buzzin poksahdus on kyllä todella outo keissi.
Kun aiemmin esillä olleiden tietojen mukaan ajoakussa ei olisi ollut mitään ongelmaa, mutta nyt se sitten roihahtikin tuleen.
Testiin lähtevät autot
Audi Q8 e-tron Sportback 55
BMW i7 xDrive 60
BMW iX1 xDrive30
BYD Atto 3 Comfort
BYD Han 4×4 Intro Pack
DS3 E-Tense Performance Line
Hongqi E-HS9 Exclusive+
Hyundai Ioniq 6 Long Range AWD Premium
JAC e-JS4
Jeep Avenger Summit 54 kWh
Kia EV6 GT
MG MG4 Luxury
MG MG5 Comfort
MG Marvel 4WD Performance
Mercedes-Benz EQB 250
Mercedes-Benz EQE 350 4Matic
Mercedes-Benz EQS SUV 580 4Matic
Nio EL7 AWD LR
Nio ET5 AWD LR
Nio ET7 AWD SR
Nissan Ariya Advance 87 kWh
Polestar 2 Long Range Single Motor
Subaru Solterra Sport AWD
Tesla Model S AWD
Tesla Model X Plaid
Tesla Model Y Standard Range RWD
Toyota bZ4X 2WD Active
Toyota bZ4X 4WD Executive
VW ID.Buzz Pro 77 kWh
Voyah Free Premium
XPeng G9 LR 4WD Performance
XPeng P7 4WD Performance
Mulla meni 2 kk. Yksi reissu pohjoiseen ja oli osattu naarmuttaa kolmeen eri kohtaa autoa. Ei nyt mitään pahaa, mitä ei muutamalla kympillä myllytä pois mutta hieman otti päähän kun vuorokaudessa tollanen saldo vasta kahden kuukauden jälkeen.Sais ruveta palamaan useamminkin näitä sähkäreitä, niin oppisi ihmiset parkkeeraamaan vähän kauemmas.
Vituttaa kun jokaiseen autoon on tullut pusuja ja kolhuja vaikka kuinka koettaa ajaa parkkipaikkojen perimmäisiin nurkkiin tai kadunvarteen ettei kukaan tulisi viereen paukuttaan ovilla tms
Cliossa kesti 2 viikkoa hankinnasta kun oli naarmut ja lommo kyljessä kun viereisessä autossa oli availtu ovia.
Corollassa meni 3 päivää hankinnasta kun oli kaupan parkisa joku pakittanut keulaan, rekisterikilpi mutkalla/lommoilla.
Nyt Enyaqissa muutama kuukausi takana ja molemmissa kyljissä on jäljet viereisen auton ovien aukaisuista.
MG4 on saanut erinomaisia arvioita. (MG5 facelift- farkku ei ole tehty sähköautopohjalle)Hedin tuo pienen erän MG:n sähköautoja myös suomeen
MG | Hedin Automotive MG
Hedin Automotive on osa yhtä Euroopan suurimmista autoilun palveluja tarjoavaa yritystä Hedin Mobility Groupia. Edustamme Suomessa 19 automerkkiä ja palvelemme kaikissa autoiluun liittyvissä asioissa 22 paikkakunnalla.www.hedinautomotive.fi
Autot levenevät ja levenevät ja parkkihallit, ja -paikat ja kaikki infra on tehty alunperin kapeammille autoille. Ongelmia tulee.Ei toi naarmutus taida olla sähkäreiden ongelma, vaan kaikkien uusien autojen. Eli ovat leveitä ja ei enää ole juuri missään uudessa autossa listoja ottamassa vastaan osumia, koska kylkiprofiili on nykyään tasainen pelti ja lisänä vielä kulmikkaita pokkauksia, jotka eivät kestä sitäkään vähää.
Lähtökohta on, että julkisella parkkiksella joku avaa ennemmin tai myöhemmin oven kylkeen.
Levenee ne paikatkin. Aina välillä viivat piirretään uusiksi ja ainakin kauppojen pihoissa alkaa olla aika leveitä ruutuja jo.Autot levenevät ja levenevät ja parkkihallit, ja -paikat ja kaikki infra on tehty alunperin kapeammille autoille. Ongelmia tulee.
Levenee ne paikatkin. Aina välillä viivat piirretään uusiksi ja ainakin kauppojen pihoissa alkaa olla aika leveitä ruutuja jo.
Isomman auton omistajat sitten alkavat suosia kauppoja, joiden parkkipaikoille mahtuvat. Voi olla että joku päivä laki määrittelee uuden minimikoon parkkiruudulle.Uudemmissa paikoissa ja ehkä pihoilla, mutta harvemmin parkkihalleissa. Lopulta ongelmaksi tulee kuitenkin se tarjonta, onko siellä 40 paikkaa asiakkaille vai 60 paikkaa. Jos kysyntää riittää, niin jälkimmäinen voittaa - koska maksava asiakas on tärkeämpi kuin maksavan asiakkaan pienet kolhut viereisestä ruosteisesta Opel Astrasta.
Isomman auton omistajat sitten alkavat suosia kauppoja, joiden parkkipaikoille mahtuvat. Voi olla että joku päivä laki määrittelee uuden minimikoon parkkiruudulle.
Olen tästä aiemmin maininnut mutta Espoon Leppävaaran kauppakeskus Sellon vanhemmat sähköauton latauspaikat ovat vänkiä kun ovat tosi kapeita (varsinkin ne paikat joissa on pylväät molemmilla puolilla, niihin jopa superkapealla Zoella on vaikea ahtautua, renkaat osuvat pylvien kantoihin eikä ovea meinaa mahtua saamaan auki; ehkä ne on tarkoitettu sähkömoottoripyörien lataamiseen tai jotain?), ja lisäksi viistosti 45 asteen kulmassa kapealla käytävällä. Kiva katsella kun Tesla Model Y:t jne. yrittävät peruutella niihin tehden 225 asteen käännöksiä ahtaalla käytävällä missä takaa puskee lisää autoja. Parempi ratkaisu varmaan olisi ajaa nokka edellä niihin ja käyttää pidempää type2-type2 latauskaapelia, jos kerran latausportti on sivussa takana.TYKS U-sairaalan parkkitalo on yks niistä mestoista, joihin varovasti jo reilu vuosikymmen takaperin taittelin S80:n ruutuun ja totesin; "Eijjumalauta."
Vein muualle kun vaan kanttiinin vierestä vapautui tilaa, viereen ajanut olis 99% todennäköisyydellä kolhinut.