Nopeasti yleinen laaduttomuus. Panel gapit, sisätilojen materiaalit, penkit, ominaisuuksien muuttuminen, perustoiminnallisuuksien puute ja/tai huono toiminta. Model S on mielestäni vieläkin paras täyssähkö, jota on tähän asti valmistettu, joten toivoin että Model 3 perisi edes vähänkin sen fiilistä. Ei perinyt. Auton koko laatu oli kuin kiinalaisen tehtaan 1980-luvun tuotos, jossa laatumittarina käytettiin 1970-luvun Ladaa. Teknisesti auto oli hyvä, laadullisesti ei. Sisämelukin oli jotain kamalaa, vaikka olikin vain 18" alla. Auton hyvä puoli oli sen käytännön suorituskyky sekä energiatehokkuus, joka on tällä hetkelläkin yksi parhaimpia mitä on.
Tuon hintaluokan autossa ei vaan mielestäni pitäisi olla nitinää ja natinaa, huonosti istuvia osia, hieman arvausperiaatteella toimivaa automatiikkaa jne. Polestar 2:een vaihdoin Model 3:n ja fiilis on kuin olisi UAZista hypännyt Mersuun. Tosin se Polle2 oli myös melko... mielenkiintoinen omistajuuden aikana, mitä nyt takaledibari meni vaihtoon pariin otteeseen, vedet tuli takaluukkuun ja pari muuta kiinalaisfiilistä lisäävää pikkujuttua. Meni sekin sitten pois ja nyt on ollut sähkömazda, johon olen ollut kaikista tyytyväisin laadullisesti (mutta toki sen 200km range on naurettava).
Teslan kanssa ei myöskään ikinä keskustelu näyttänyt tuottavan mitään tulosta. Korjaus oli aina kädenvääntöä siihen aikaan. Tuon lisäksi toki yksi asia joka söi miestä oli Teslan täysin sysipaskat etuvalot. Jos ajelee pimeillä osuuksilla, ne oli huonommat kuin monet halogeeneilla varustetut aiemmat autot jostakin xenoneista puhumattakaan. Voi toki olla, että omalla kohdalla Model 3 oli harvinaisen maanantaikappale. Mitä olen koeajanut paria Made in China versiota, on ne ainakin sikäli olleet parempia, että niissä ei jokikinen paikka ritise ja rätise ja resonoi vauhdin ollessa yli 20km/h.