- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 3 380
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ikä, kilsat ja köyhtymisen määrä euroina kiinnostaa? Tuollainen saattaisi olla itselläkin mahdollinen seuraava kulkine faceliftinä kuitenkin.
Sori pieni offtopic, satuin huomaamaan vain että kyseinen auto löytyy myynnistä tällä hetkellä nettiautosta https://www.nettiauto.com/bmw/ix-m60/14846751 . Itsekin olen haaveillut kovin tällaisesta isosta sähköautosta, mutta kun jokaisessa merkissä on hyviä ja huonoja puolia ja käytännössä kaikki on jollain asteella kompromisseja. Ehkä se pitää vielä jokunen vuosi katsoa ja toivoa että ohjelmistot ja tekniikka menee sen verran eteenpäin että ei tarvitse näitä kompromisseja enää miettiä.Ikä, kilsat ja köyhtymisen määrä euroina kiinnostaa? Tuollainen saattaisi olla itselläkin mahdollinen seuraava kulkine faceliftinä kuitenkin.
Hyvin on kynnyksen ylitys vaikuttanut hintaan: "Alkuperäinen hinta 154.838€" nyt pyyntihinta 104.000 €. Elikkäs -50.000 €/v ja 19tkm. Melkein pahimpi kuin uhkapelaaminen uuden 100t€ BMW:n osto, toki näinhän se on osin ollut aina, toki ei noin rajuja ole totuttu näkemään.Sori pieni offtopic, satuin huomaamaan vain että kyseinen auto löytyy myynnistä tällä hetkellä nettiautosta https://www.nettiauto.com/bmw/ix-m60/14846751 . Itsekin olen haaveillut kovin tällaisesta isosta sähköautosta, mutta kun jokaisessa merkissä on hyviä ja huonoja puolia ja käytännössä kaikki on jollain asteella kompromisseja. Ehkä se pitää vielä jokunen vuosi katsoa ja toivoa että ohjelmistot ja tekniikka menee sen verran eteenpäin että ei tarvitse näitä kompromisseja enää miettiä.
https://www.nettiauto.com/bmw/ix-m60/14846751 . Itsekin olen haaveillut kovin tällaisesta isosta sähköautosta, mutta kun jokaisessa merkissä on hyviä ja huonoja puolia ja käytännössä kaikki on jollain asteella kompromisseja. Ehkä se pitää vielä jokunen vuosi katsoa ja toivoa että ohjelmistot ja tekniikka menee sen verran eteenpäin että ei tarvitse näitä kompromisseja enää miettiä.
104k€. Onhan se aina hyvä, jos saa omansa poisJaa se laitto sen myyntiin
Tuossa ei kyllä katetta oikein tule![]()
Mobile.de :ssä vai? Voisi kuvitella jo ihan sopivaksi hinnaksi. Joku tingitty 70k€ esim.IX M60 hinnat alkaa 75t€ ja tinkiminen onnistuu sielläkin. Ihan hyville liksoille päässee jos kauppa käy.
Eiks ton hinta saksassa oo ollut 136ke. Eli onko siihen ostettu 20 tonnilla lisävarausteita, vai mistä toi 154k€ tulee? No sinäsä toki 30 tonnin tappio on aika paha sekin 19 Mm:lle."Alkuperäinen hinta 154.838€" nyt pyyntihinta 104.000 €. Elikkäs -50.000 €/v ja 19tkm.
Tulee siinä kilometreille jo hieman hintaa, kun ajettu niin vähän. Toki jo 13kk vanha auto. Jos siis sattuu menemään kaupaksi. Voi olla että joutuu pudottamaan hintaa.Eiks ton hinta saksassa oo ollut 136ke. Eli onko siihen ostettu 20 tonnilla lisävarausteita, vai mistä toi 154k€ tulee? No sinäsä toki 30 tonnin tappio on aika paha sekin 19 Mm:lle.
Seuraavan polven sähköautot häämöttää oven takana, jonka jälkeen on vaikeampi keksiä miten teknologia paranee sähköauto-ominaisuuksien johdosta. Näkisin tämän vaihe 3.Sori pieni offtopic, satuin huomaamaan vain että kyseinen auto löytyy myynnistä tällä hetkellä nettiautosta https://www.nettiauto.com/bmw/ix-m60/14846751 . Itsekin olen haaveillut kovin tällaisesta isosta sähköautosta, mutta kun jokaisessa merkissä on hyviä ja huonoja puolia ja käytännössä kaikki on jollain asteella kompromisseja. Ehkä se pitää vielä jokunen vuosi katsoa ja toivoa että ohjelmistot ja tekniikka menee sen verran eteenpäin että ei tarvitse näitä kompromisseja enää miettiä.
IX M60 hinnat alkaa 75t€ ja tinkiminen onnistuu sielläkin. Ihan hyville liksoille päässee jos kauppa käy.
Nää on kyllä huvittavia mainintoja noissa ilmotuksissa, ketä kiinnostaa vaikka joku olis maksanu tuosta puol miljoonaa, kun uuden saa nyt kaupasta alle 130 tuhannella.Hyvin on kynnyksen ylitys vaikuttanut hintaan: "Alkuperäinen hinta 154.838€" nyt pyyntihinta 104.000 €. Elikkäs -50.000 €/v ja 19tkm. Melkein pahimpi kuin uhkapelaaminen uuden 100t€ BMW:n osto, toki näinhän se on osin ollut aina, toki ei noin rajuja ole totuttu näkemään.
Hienon näköinen tuo 75k€ BMW ix M60.IX M60 hinnat alkaa 75t€ ja tinkiminen onnistuu sielläkin. Ihan hyville liksoille päässee jos kauppa käy.
Ei mitään tietoa mistä tulee. Mutta näyttää ilmossa olevan, helposti tulee varusteista BMW:llä 20k€. Eipä ollut melkein 100k€ BMW i5 edes sähkösäätöä ees-taas penkkiin, muuten sähköllä oli.Eiks ton hinta saksassa oo ollut 136ke. Eli onko siihen ostettu 20 tonnilla lisävarausteita, vai mistä toi 154k€ tulee? No sinäsä toki 30 tonnin tappio on aika paha sekin 19 Mm:lle.
Tuo musta Mobile.de auto on 8/2022.Tuon hinta oli kyllä ihan jotain muuta kuin 75ke![]()
Tuo musta Mobile.de auto on 8/2022.
Tuo taas vuoden vanha. Selittää hintaeron?
12/2023 olisi kyllä fiksumpi ostos tosiaan. Uudempi samaan hintaan.On siellä esim 12/23 rekisteröity 76880€.
Oliko paska auto vai miksi heti myyntiin? Huono äänieristys?Jaa se laitto sen myyntiin
Tuossa ei kyllä katetta oikein tule![]()
Sehän se olisikin että laittaisi yhden markkinoiden hiljaisimmista autoista vaihtoon huonon äänieristyksen takia.Oliko paska auto vai miksi heti myyntiin? Huono äänieristys?
Markkinoista viis, siinähän raportoija itse kertoi, että ääntä piisasi, kun tuli Suomen teille ajelemaan. Jotainhan on pakko olla vikana, jos heti myyntiin meni.Sehän se olisikin että laittaisi yhden markkinoiden hiljaisimmista autoista vaihtoon huonon äänieristyksen takia.
Mikä hyvänsä auto, vaikka uusi rolls-royce on meluisa suomen teillä jos keskieurooppaan vertaa.Markkinoista viis, siinähän raportoija itse kertoi, että ääntä piisasi, kun tuli Suomen teille ajelemaan. Jotainhan on pakko olla vikana, jos heti myyntiin meni.
Toki tuossa vertaat vuotta vanhempaan missä kaiken lisäksi vanhempi idrive.Tohon hintaan saa myydä ihan rauhassa. Ei tartte paljon yhteydenottoja odotella.
Liikkeestäkin saa kympin halvemmalla..
No muuta eroa noissa ei kyllä ole kuin idrive8 —> 8.5. Uudempi on kyllä jo melkein yksinään hankinnan syy. Mulla just oli harkinnassa 2022 iX50 vs. Uusi iX40 ja päädyin uuteen. Tietty pari vuotta enemmän takuuta painoi vaakakupissa. Akkutakuu nimenomaan, normitakuu ei niin tärkeää. Mutta nyt on 8v/160tkm. Saa rauhassa 4-5v ajella ja sitten ihmetellä miten arvo on sulanutToki tuossa vertaat vuotta vanhempaan missä kaiken lisäksi vanhempi idrive.
Taisi uusien hinnat juuri pudota sen ~30ke faceliftissä ja vielä M60->M70.
Kaikkihan nuo käytetyt ovat hinnantarkistusta vailla.
Kuinkahan monta >100t€ autoa Suomessa myydään yksityiseltä… Kun ei noita liikkeistäkään solkenaan mene. Väitän, että hintapyynnön ja hinnan tulee olla selkeästi liikkeen vastaavaa alhaisempi, jotta saisi edes yhteydenottoja.Hulluhan ei ole se joka pyytää...
Aina ihmetellyt tuota pyyntihintojen kummastelua, harvoin se on myyntihinta. Ja jos tuntuu kalliilta, niin sitten vaan seuraavan ehdokkaan kimppuun.
Simple as that.
Tuossa ei kyllä katetta oikein tule![]()
Hulluhan ei ole se joka pyytää...
Aina ihmetellyt tuota pyyntihintojen kummastelua, harvoin se on myyntihinta. Ja jos tuntuu kalliilta, niin sitten vaan seuraavan ehdokkaan kimppuun.
Simple as that.
Kuinkahan monta >100t€ autoa Suomessa myydään yksityiseltä… Kun ei noita liikkeistäkään solkenaan mene. Väitän, että hintapyynnön ja hinnan tulee olla selkeästi liikkeen vastaavaa alhaisempi, jotta saisi edes yhteydenottoja.
Bemareiden osalta ei kannata tosiaan liikaa lähtöhinta tuijotella, koska varusteisiin saa uppoamaan pitkän pennin.
Aikanaan hommasin käytetyn 530xd, jonka lähtöhinta oli ollut 74990€, mutta varusteiden kanssa auto oli uutena 132 000€ eli joku oli käyttänyt kynää lisävarusteluettelon kohdalla yli 50 000 euron edestä eli aika "voll" bmw oli kyseessä. Toki tuollaisen auton hinta myös sulaa sairasta vauhtia. 4v vanhasta autosta oli sulanut vajaa 75% eli melkein satatonnia ostaessa.
Bemarin tapauksessa varusteista ei käytettynä myydessä mitään saa pl. msport-korisarja ja siksi arvonalemana näyttää karsealta. Myyntiä varusteet kyllä nopeuttavat.
Saksan tuonti ja yhden ministeriön entinen auto oli tässä tapauksessa.Voisi kuvitella et jonkun työsuhdeauto ollut kyseessä? Mukavasti kerryttää eläkettä palkan päälle tommonen.
Varmistan että ymmärrän oikein, eli tuo 132 000€ oli se laskun/kuitin todellinen hinta, alennuksineen ? eikä vaihdokkia ?Aikanaan hommasin käytetyn 530xd, jonka lähtöhinta oli ollut 74990€, mutta varusteiden kanssa auto oli uutena 132 000€ eli joku oli käyttänyt kynää lisävarusteluettelon kohdalla yli 50 000 euron edestä eli aika "voll" bmw oli kyseessä.
Niin. Saksalainen ministeriö oli tilannut bemarin marmoriliikkeestä tuon auton, käyttänyt viivoitinta lisävarustelistan kyllä-valintasarakkeen kohdalla ja veronmaksajat kuitanneet laskun. 4v päästä auto oli dumpattu pois ja ostin sen saksalaisesta liikkeestä vajaalla 40 tonnilla. En tiedä, onko ollut liisari vai mitä. Loppusumma auton originaalissa tilaussopimuksessa kiinnitti huomion. Aika kivat varusteet siinä kyllä oli.Varmistan että ymmärrän oikein, eli tuo 132 000€ oli se laskun/kuitin todellinen hinta, alennuksineen ? eikä vaihdokkia ?
No joku ollut karkkikaupassa mummun kanssa.
40 000 euron auto on sovelias hankinta 2 500 euron nettotuloilla? Keskipalkka Suomessa on noin 3 300 euroa, josta jää siis verojen jälkeen käteen noin tuo 2 500 euroa. Jos ostaa tuollaisen vanhan BMW:n 40 000 euron hintaan 30 000 euron lainalla ja 6% todellisella vuosikorolla niin kuukausimaksu kuuden vuoden laina-ajalla olisi luokkaa 500 euroa. Tähän päälle vielä muut autoilun kulut, kuten renkaat ja vakuutukset. Huomioimatta merkittävää arvonalenemaa. Näin ollen reilusti yli 20% nettotuloista menisi peltilehmän ylläpitoonNythän alkaa olemaan tilanne, että bemarilta käytetyt i4:set alkaa olemaan lähellä keskivertokeskiluokkaisen taskujen kokoa ja tilanne paranee lähivuosina. Itse olen pohtinut sähköautojen osalta siirtymistä käytettyihin uuden hankinnan sijaan.
Kullähän noille hintaa varusteilla saa.Varmistan että ymmärrän oikein, eli tuo 132 000€ oli se laskun/kuitin todellinen hinta, alennuksineen ? eikä vaihdokkia ?
No joku ollut karkkikaupassa mummun kanssa.
Tarkennetaas. Itse hahmotin asiaa perheen näkökulmasta eli kaksi palkkatyöläistä. Lisäksi i4:a saa jo alle 40 tonnia ja hetken päästä lähempänä 30k. Mainitsinkin siksi viittaamassasi tekstissä, että "alkaa olemaan lähellä... ja tilanne paranee lähivuosina".40 000 euron auto on sovelias hankinta 2 500 euron nettotuloilla? Keskipalkka Suomessa on noin 3 300 euroa, josta jää siis verojen jälkeen käteen noin tuo 2 500 euroa. Jos ostaa tuollaisen vanhan BMW:n 40 000 euron hintaan 30 000 euron lainalla ja 6% todellisella vuosikorolla niin kuukausimaksu kuuden vuoden laina-ajalla olisi luokkaa 500 euroa. Tähän päälle vielä muut autoilun kulut, kuten renkaat ja vakuutukset. Huomioimatta merkittävää arvonalenemaa. Näin ollen reilusti yli 20% nettotuloista menisi peltilehmän ylläpitoon![]()
Ei päde enää kovinkaan hyvin tämä.Bemareiden osalta ei kannata tosiaan liikaa lähtöhinta tuijotella, koska varusteisiin saa uppoamaan pitkän pennin.
Liian tuore auto saadakseen niitä.Jostain syystä vaan esim. i5 ei noita paketteja ole ollut.
Kyllä ne on olleet alusta asti kaikissa noissa muissa malleissa.Liian tuore auto saadakseen niitä.
Ai on, sitten perun sanani. Enkä sitten i5 ostajakunta on se verran hyvin lypsettävissä (massimiehiä ja -naisia ) varusteiden irtomyynnillä että ei kannata myydä kaikkea paketissa antaa ilmaiseksi ? No, ei ne muidenkaan ostajat ole persaukisia.Kyllä ne on olleet alusta asti kaikissa noissa muissa malleissa.
Mä luulen, että koetettiin lypsää työsuhdeautoilijoita. 5-sarja kuitenkin ollut yksi työsuhdeautoilijoiden suosima aina. Nyt vain hinnat pomppasivat niin, että useammankin bemarimyyjän kanssa juteltuna ei i5 mennyt monellakaan enää hankintarajoihin. Vissiin aika nihkeästi kauppa käynyt…Ai on, sitten perun sanani. Enkä sitten i5 ostajakunta on se verran hyvin lypsettävissä (massimiehiä ja -naisia ) varusteiden irtomyynnillä että ei kannata myydä kaikkea paketissa antaa ilmaiseksi ? No, ei ne muidenkaan ostajat ole persaukisia.
Tämä on yleinen ilmiö nykyään. Mallisukupolven uudistuksen yhteydessä hinnat pomppaavat. Myös polttispuollella. Esim uusi A5.Nyt vain hinnat pomppasivat niin, että useammankin bemarimyyjän kanssa juteltuna ei i5 mennyt monellakaan enää hankintarajoihin. Vissiin aika nihkeästi kauppa käynyt…
Ei mitenkään erikoista, jos joutuu ajamaan paljon. Tarpeeksi paljon kun joutuu ajamaan, niin alkaa kiinnostaa laittaako 15-20 tonnia johonkin dieseliin vai 40 tonnia sähköbemariin. Esimerkiksi 40 tkm vuoteen ajamalla karkeasti ottaen säästää 4000 € vuodessa, joka tekee 333 € kuukaudessa.40 000 euron auto on sovelias hankinta 2 500 euron nettotuloilla? Keskipalkka Suomessa on noin 3 300 euroa, josta jää siis verojen jälkeen käteen noin tuo 2 500 euroa. Jos ostaa tuollaisen vanhan BMW:n 40 000 euron hintaan 30 000 euron lainalla ja 6% todellisella vuosikorolla niin kuukausimaksu kuuden vuoden laina-ajalla olisi luokkaa 500 euroa. Tähän päälle vielä muut autoilun kulut, kuten renkaat ja vakuutukset. Huomioimatta merkittävää arvonalenemaa. Näin ollen reilusti yli 20% nettotuloista menisi peltilehmän ylläpitoon![]()
Ei mitenkään erikoista, jos joutuu ajamaan paljon. Tarpeeksi paljon kun joutuu ajamaan, niin alkaa kiinnostaa laittaako 15-20 tonnia johonkin dieseliin vai 40 tonnia sähköbemariin. Esimerkiksi 40 tkm vuoteen ajamalla karkeasti ottaen säästää 4000 € vuodessa, joka tekee 333 € kuukaudessa.
Tässä ilmeisesti laskit dieselillä säästävän.Toki 6 % todellinen korko on jo aika paha. Uutta autoa hankittaessa laskin sen hetkisillä korkotasoilla (0,99), että noin 10 tonnia jos laittaa diesel-autoon, niin säästäisi peräti 20-30 € kuukaudessa. Ei tarttenut kauaa miettiä että ottaisko sit kuitenkin 40 tonnin sähköauton.
Sähköllä säästää, tai oikeastaan voi ajaa uudemmalla ja paremmalla autolla samaan hintaan.Kummalla säästää ?
Tässä ilmeisesti laskit dieselillä säästävän.
Onhan se polttoaine välillä niin halpaa että joidenkin kaavoissa jos on 30 sentin kiinteällä sähkösopparilla , oma verstas, esson nakit jne jne.![]()