Nimenomaan puhutaan valmistusviasta, koska ne kennojen valmistusviat olisi se syy miksi niitä yksittäisiä moduuleita pitäisi päästä vaihtamaan. Lämmön, latauksen, kuormituksen ym. suhteen oikein suunnitellussa akussa isoja kenno/kennoryhmä/moduulikohtaisia eroja ei pääse syntymään jos yksittäisen akkukennon laadunhallinta on kunnossa.Mutta eihän nyt puhuta valmistusviasta varsinaisesti vaan siitä että BMS:n toiminnasta huolimatta eri kennot joutuvat erilaisille rasituksille lämpötilan yms. osalta ja tämä ajan kuluessa voi johtaa tilanteisiin joissa kenno tai moduuli pitää vaihtaa.
Näitä loppuun ajettujakin on tullut Kokkolan Autohuollon videoilla jo vastaan. Jos plug-in hybridillä ajaa sen 100tkm sähköllä, niin perus ~10kWh akkupaketti alkaa olla loppu. Sinne on turha vaihtaa yhtä akkumoduulia/kennoa kun kaikki on loppu.