- Liittynyt
- 22.10.2017
- Viestejä
- 4 476
No kuten jo useampaan kertaan todettu ni jo ihan tilavuudeltaan kolmosen säilytys on kokonaisuudessaan isompi kuin vitosen takaluukku. Ei siinä pelasta se 0-30cm korkea kolmion mallinen tila katon rajassa, kun toisessa on frunk+lattian alla iso tila.Ajoin useita vuosia 508:lla, joka on käytännössä hyvin lähelle tuota C5:sta vastaava rakenne. Ei ne penkin ole mitenkään jyrkässä kulmassa, enemmän kyse on Teslan epämukavan pystyistä penkeistä jos mistään. En tiedä mitä nyssyköitä olet autoosi kasannut ja miten, mutta myös kolmosta pakanneena minun äärimmäisen vaikea uskoa väitettäsi. Jonkun tietyn mallisen tavaran kanssa kolmosen muodot voivat tuoda jonkun edun, mutta yleisellä tasolla vertailet nyt aikalailla suorakaiteen muotoista pitkää autoa perästä voimakkaasti laskevaan saippuapalaan. Siitä ei isompaa saa vaikka miten ottais jokaisen kuopan käyttöön. Mutta ihan vapaasti saat pitää mielipiteesi. Halusin vain todeta tämän, kun korostit että pitää itse kokeilla.
e: C5/pösö takapenkki mihinkään paksune ylöspäin Ihan tasapaksu lättänä.
e2: Vilkaisin muuten vielä kuvista, että C5:n takaluukku on jyrkempi kuin mun entisessä 508:ssa ja autona 10 cm pidempi. Ei varsinaisesti paranna sun väitteiden uskottavuutta.
Ja tuo penkki homma oli ihan mutuilua kun en keksinyt mitään fiksua syytä tuolle. Kolmosessa ei oo yhtään sen pystympi istuma-asento kuin c5:saakaan oli, melkein päinvastoin. Mutta ainakin meillä se oli niin jyrkkä se kulma takakontissa, että oli jatkuvasti siellä tyhjää tilaa roppakaupalla kun mikään ei mennyt ”pohjaan” asti, siinä missä tässä jää samanlaisen laatikon laittamalla todella paljon pienempi kolo. Jotain eroa niissä silloin siinä kulmassa tai rakenteessa on. Ei ole enää sitikkaa niin paha vertailla sen suhteen.
Tavaraa tuohon menee selvästi fiksumman tilankäytön vuoksi enemmän, kuten ihan tilavuudet sen on jo osoittanut…
Eikä mulla oo mitään merkitystä sun tai muiden uskolla yhtään mihinkään. Mä olin aivan yhtä ihmeissäni asiasta syksyllä, koska vaihdettiin ajatuksen tasolla jo pienempään autoon. Siksi ennen vanhan myyntiä kävin vierekkäin ne kontit mittaamatta ja syvyydessä eroa oli se 10cm. Ja noissa tm kuvissa oli 85cm korkeus kun mulla on 55cm nyt. Tm kuvissa takapäässä on 51cm ikkunan takia, eli vähän vähemmän. Isossa osassa tilanteita tuo alue on hyvin käyttökelvotonta ellei ole tavaraa minkä päälle voi loputtomasti lastata jotain ja silloinkin pitäs pystyä estämään ettei ne lennä sieltä niskaan. Meillä tosin oli silloin kattoon asti tavaraa ja vielä takapenkillä lisää.
Sinne lattian alle ja frunkkiin menee ihan älytön määrä tavaraa ja kun se kontti oli sen 10cm syvempi, niin käytännössä iso osa sieltä ”katonrajasta” olevasta tilasta olikin siellä.
Lastata toki paljon hankalampi kun on sedani ja mitään yksittäisiä isoja ei luonnollisestikaan mene kuten farkkuun, eikä siitä ole ollut kysekään. Puhtaasti tollasta muotoutuvat kassia ja pussia tuohon tilansa puolesta vain menee enemmän. Sen on kymmenkunta muutto-operaatiossa mukana ollutta ihmistä nähnyt ja hämmästellyt, eikä se että joku kaivaa netistä mittoja mitkä ei vastaa niitä autoyksilöitä mitä mulla on ollu muuta sitä asiaa mihinkään suuntaan.
Kuten todettu ni mulle on ihan se ja sama jos tän keskustelun lopputuloksena sitikkaan menee enemmän. Niin siihen kaiken järjen mukaan ois pitänyt mennäkin. Se että todellisuudessa asia oli päinvastoin voidaan ihan hyvin sivuuttaa. Mennään siinä teoreettisessa paperi tuloksessa. Se käy mulle ihan hyvin. Ei muuta mun elämää millään lailla. En mä jaksa vängätä enempää asiasta minkä olen omin silmin todistanut ja itse mitalla mitannut. Muut uskoo tai on uskomatta, ei se muuta tapahtunutta toiseksi.