- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 395
Näissä on ongelmana valmistaja / maahantuoja joka veloittaa akun vaihtotyöstä lähes tai kokonaan uuden ajoneuvon hinnan. Toivottavasti tämä saa valmistajat heräämään siihen ettei heidän autoihin saa kohta vakuutuksia, jos eivät hinnoittele korjauskustannuksia realistisesti ja todellisten kustannusten mukaan.
EU:ta syytetään monesti monesta asiasta, mutta kuten tuo latausasemille pakotettava korttimaksu on osoittanut, niin regualatiota saisi olla joissain teknisissäkin asioissa vastaavasti kuin USB-C.
En näe mitään syytä miksei autojen akkuja voitaisi paketoida koriin siten, että ne on a) suojassa kolhuilta b) helposti luoksepäästävissä vikatilanteissa. Käytännössä pohjassa voisi olla pohjapanssari sopivaa profiloitua teräslevyä kolhuilta suojaamassa ja akku paljastuisi kyseisen luukun alta varsin vähin toimenpitein. Pohjakolhun yhteydessä kansi voitaisiin ottaa pois ja tarkistaa akku, sekä vaihtaa pelkkä kansi.
Nyt sitten sen sijaan annetaan marmorilta aivan jotain höpö-höpö korjaussummia uudesta akusta, jotka ylittää uuden auton arvon(Case Hyundai Kona + Porschet jne?) ja vakuutusyhtiö lunastaa auton varmuuden vuoksi.