Yleistä keskustelua sähköautoista

Eikö tuo nyt aika hyvin kuvasta Skoda Octaviaa? Sen paikanhan Tesla on ottanut sähköautojen puolella.
Kyllä. Ero tosin siinä, että Octavian osalta kilpailua (lue: tarjontaa) on enemmän. Sähköautopuolella on helpompi mellastaa, kun vakavasti otettavia kilpailijoita per segmentti on rajallisemmin. Jos kilpailu esim. model Y:n segmentissä olisi kovaa, Tesla painaisi nopeammin joko faceliftiä (= ominaisuuksia) tuutista pihalle tai hintaa vielä enemmän alas.
 
Kyllä. Ero tosin siinä, että Octavian osalta kilpailua (lue: tarjontaa) on enemmän. Sähköautopuolella on helpompi mellastaa, kun vakavasti otettavia kilpailijoita per segmentti on rajallisemmin. Jos kilpailu esim. model Y:n segmentissä olisi kovaa, Tesla painaisi nopeammin joko faceliftiä (= ominaisuuksia) tuutista pihalle tai hintaa vielä enemmän alas.
Niin katsotaan. Toistaiseksi on enemmän karsimista ja hintaa alas.
 
Screenshot_2023-06-19-09-31-30-45_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12~2.jpg


Hinnastoa:
 
No niin, vihdoinkin kiinalaismerkki tuntuu tuovan todellista hintakilpailua markkinoille.
Joku tällainen voisi kiinnostaa minua kovastikin, pitäiskö käydä koeajamassa:

MG ZS EV Comfort
Akku: 70 kWh
Toimintamatka: 440 km
Hinta 34900 €

Hieman tosin ihmetyttää että akun kokoon verrattuna tuo toimintamatka ei ole kovin kummoinen... mutta ihan riittävä tuon hintaiseksi autoksi. Tosin onko tuo ilmoitettu akkukapasiteetti sitten brutto, ja netto on jotain 63-65kWh?
 
Pääseekö MG4:sta siis ajamaan Herttoniemestä tästä päivästä lähtien? Miksiköhän tuo hinnasto ei sano mitään varusteista... Noilla hinnoilla kyllä luulisi kaupan käyvän.

EDIT: Näköjään Hedin sivuilta kun valitsee mallin, näkee vähän varusteita:

MG4 isommalla akulla on kyllä aika kova paketti. Ja toki pienemmälläkin akulla, jos kaupunkiauton range riittää.
 
Pääseekö MG4:sta siis ajamaan Herttoniemestä tästä päivästä lähtien? Miksiköhän tuo hinnasto ei sano mitään varusteista... Noilla hinnoilla kyllä luulisi kaupan käyvän.

Jep, jopa hullut päivät pösö tuntuu kalliilta tuon MG4 hinnat alkaen mallin jälkeen.
 
MG4 isommalla akulla on kyllä aika kova paketti. Ja toki pienemmälläkin akulla, jos kaupunkiauton range riittää.
MG ZS EV Comfort on vieläkin isompi akku ja toimintamatka, ja vain kaksi tonnia kalliimpi.

Onko MG4:ssa sitten jotain muuta etua ZS:ään verrattuna hieman halvemman hinnan lisäksi? Sitä tarina ei kerro, pitäisi nähdä muutkin varusteet, tavaratilat yms. EDIT: No hitusen verran tehokkaampi moottori ja nopeampi kiihtyvyys MG4:ssa, mutta ei merkitystä minulle, ei se Tesla ole kuitenkaan eikä pidäkään olla.

Aika "maltilliset" pikalatausnopeudet noissa, esim. ZS:ssä max 92kW... No, tuohon hintaan riittäisi mulle. Vielä kun tietäisi latausprofiilin, millä teholla lataa vaikka 60-80% välillä. Jäämme odottelemaan lisätietoja mielenkiinnolla.

Sivuilta yritin kovasti etsiä eri mallien tavaratilojen kokoja, ei osunut silmään... Ulkoapäin MG5 näyttää siltä osin mielenkiintoiselta, farkkuversio?
 
Viimeksi muokattu:
Itselle liian pienet ranget, mutta onhan toi täysin hämmentävä hinnoittelu. MG:tä tulee teille kyllä pian paljon (jos tuotanto vastaa kysyntään).
 
MG4 on käsittääkseni uusin ja ihan pelkästään sähkölle luotu, muut mallit on vanhempia ja niissä on polttisyhteensopivuutta rakenteissa, joten kompromisseja osittain.
 
Hieman tosin ihmetyttää että akun kokoon verrattuna tuo toimintamatka ei ole kovin kummoinen... mutta ihan riittävä tuon hintaiseksi autoksi. Tosin onko tuo ilmoitettu akkukapasiteetti sitten brutto, ja netto on jotain 63-65kWh?

Google kertoo 68Kwh netoksi.

Tuolla hintaa varmaan mielummin ottaisin sen Volvon EX30n, on ainakin huoltoverkko kunnossa ja Android Automotive kaupan päälle.
 
Hieman tosin ihmetyttää että akun kokoon verrattuna tuo toimintamatka ei ole kovin kummoinen... mutta ihan riittävä tuon hintaiseksi autoksi. Tosin onko tuo ilmoitettu akkukapasiteetti sitten brutto, ja netto on jotain 63-65kWh?
Kiinalaisissa autoissa on systemaattisesti testattu kulutus suureksi + akun hallinta huonoksi vs. länsimaiset kilpailijat. Björnin testeissä noiden kulutukset ovat järjestään isoja ja ainoa mikä pitää rangen siedettävänä ovat valtavat akut.
 
MG4 on käsittääkseni uusin ja ihan pelkästään sähkölle luotu, muut mallit on vanhempia ja niissä on polttisyhteensopivuutta rakenteissa, joten kompromisseja osittain.
Hyvä tieto. Onko noissa muissa sitten kardaanitunneli ja muuta ihmetystä?

Vielä haen niitä tavaratilatietoja, se olisi aika oleellinen tieto eri mallien ominaisuuksien vertailussa... Olisi maahantuoja voinut selkeästi laittaa nekin tiedot sivuille esille.
 
Kattele Tesla Björnin kanavaa kun siinä on juuri moinen testissä.

 
Kattele Tesla Björnin kanavaa kun siinä on juuri moinen testissä.


Näyttää yllättävän isolta autolta, ainakin kun sitä esittelee 145cm aasialaisnainen. Mallinumerosta olin päättelevinäni että tuon on neljästä MG:stä pienin (kuten se ehkä onkin).
 
Kiinalaisissa autoissa on systemaattisesti testattu kulutus suureksi + akun hallinta huonoksi vs. länsimaiset kilpailijat. Björnin testeissä noiden kulutukset ovat järjestään isoja ja ainoa mikä pitää rangen siedettävänä ovat valtavat akut.

Katselin juuri Björnin MG4-road trippiä napapiirille, ja kovasti kehuu kulutusta (16,2 kWh/100 km näin kesäkelissä). Ei ehkä ihan huipputasoa, mutta ei kyllä suuri kulutus missään tapauksessa.



Kuinkahan iso tämä Suomeen tuotu MG-erä muuten mahtaa olla, onko kellään tietoa? Saattaapi olla, että näillä hinnoilla myydään loppuun todella nopeasti, jos kyse on esim. kymmenistä autoista.
 
Eikö ketään häiritse että se on MG ? MG ei nyt ole ollut kovin luotettavan auton maineessa koskaan.
Vain onko nyt katsottava näitä vanhojakin merkkejä ihan puhtaalta pöydältä, kun on hypätty sähköaikaan.
 
Eikö ketään häiritse että se on MG ? MG ei nyt ole ollut kovin luotettavan auton maineessa koskaan.
Vain onko nyt katsottava näitä vanhojakin merkkejä ihan puhtaalta pöydältä, kun on hypätty sähköaikaan.
Itse en ole kuullutkaan mistään MG:stä paitsi nyt viimeaikoina. Luulen kyllä että hinta tätä ostohalukkuutta enemmän ohjaa.
 
Eipä tolla mitään britti MG kanssa tekemistä ole. Kiina auto. Tosin jos ostaisin Volvo EX30 selittäisin sitä itselleni että kun Volvo, ruotsalainen, turvallinen, premium jne. vaikka kyllä mä tietäisin että ihan Kiina auto sekin on.
 
Eipä tolla mitään britti MG kanssa tekemistä ole. Kiina auto. Tosin jos ostaisin Volvo EX30 selittäisin sitä itselleni että kun Volvo, ruotsalainen, turvallinen, premium jne. vaikka kyllä mä tietäisin että ihan Kiina auto sekin on.

Volvosta vastaa silti Volvon huoltoverkosto joka on erittäin kattava. MG? Pelkästään tämän takia jää kauppaan.
 
Eikö ketään häiritse että se on MG ? MG ei nyt ole ollut kovin luotettavan auton maineessa koskaan.
Vain onko nyt katsottava näitä vanhojakin merkkejä ihan puhtaalta pöydältä, kun on hypätty sähköaikaan.
Puhutko jostain 60-luvusta ennen kiinalaisomistusta, vai ihan viime ajoista?

Eikös korealaisillakin ollut esson baarissa huono maine, ja nyt kaikki ostavat heidän sähkökippojaan ilman huolen häivää?
 
Eikö ketään häiritse että se on MG ? MG ei nyt ole ollut kovin luotettavan auton maineessa koskaan.
Vain onko nyt katsottava näitä vanhojakin merkkejä ihan puhtaalta pöydältä, kun on hypätty sähköaikaan.
No eihän näillä kiinan autoilla ole nimen lisäksi mitään tekemistä niiden vanhojen brittiautojen kanssa. Miksi niiden luotettavuudesta pitäisi edes yrittää vetää mitään yhtäläisyyksiä? Mielestäni merkittävän paljon mielekkäämpää tehdä yleistyksiä juuri sen kiinalaisuuden pohjalta kuin nimen.
 
Volvosta vastaa silti Volvon huoltoverkosto joka on erittäin kattava. MG? Pelkästään tämän takia jää kauppaan.


Heillä on huoltopiste 15 paikkakunnalla.

Hedin Automotive ottaa MG-täyssähköautojen täyden huolto- ja korjausvastuun koko verkostonsa laajuudella, ja henkilöstö kaikissa toimipisteissä koulutetaan myymään ja huoltamaan niitä.
 
Omaan makuun MG4 olisi kyllä houkutteleva tapaus. Valtaosa ajosta n. 15km kaupunkipyörittelyä, ehkä kerran kuukaudessa visiitti toiselle paikkakunnalle ja pari kertaa vuodessa pidempi reissu.
Vielä toki pitäisi malttaa katsoa vuosi pari miltä tulevaisuus näyttää sähkisten suhteen ja mitä mm: pösö saa sillä täyssähkö 308 aikaiseksi.

Noista MG4 akkupaketeista vielä sen verran että, mistään en nopealla googletuksella löytänyt mainintaa, mutta autogefuhlin testivideossa mainitaan, että olisi 77kwh akkupaketti tulossa sitten joskus.
 
Oon kyllä vahvasti sitä mieltä että sähköautot on niin paljon yksinkertaisempia kuin polttikset että länsimaalainen laatu tai luotettavuus ei enää näyttele niin isoa roolia. En jotenkin usko että bemarin tehtailla saksalaiset insinöörit kasaa sähkömoottoreita.

Viimeistelyn laatu saattaa olla kuitenkin vielä erottava tekijä. Uskoisin että jos Saksalaiset on tehneet autojen paneeleita ja maalausta vuosikymmeniä, niin jälki on hyvää.
 
Eipä tolla mitään britti MG kanssa tekemistä ole. Kiina auto.
Ok, Luulin että jotain peruja alkuperäiseen MG:hen.


Mielestäni merkittävän paljon mielekkäämpää tehdä yleistyksiä juuri sen kiinalaisuuden pohjalta kuin nimen.
ööö, miksi ? Voihan kiinlainenkin olla laadukas, eikö ?

Jos kiinalaiset ostaisivat vaikka Mersun ja Dacian, niin oletteisn edelleen että mersut olisivat laadukkaampi kuin Daciat, vaikka molemmet olisivat kiinalaisia.
 
ööö, miksi ? Voihan kiinlainenkin olla laadukas, eikö ?

Jos kiinalaiset ostaisivat vaikka Mersun ja Dacian, niin oletteisn edelleen että mersut olisivat laadukkaampi kuin Daciat, vaikka molemmet olisivat kiinalaisia.
Siinähän se jo viestini alkupuolella luki. Näillä autoilla ei ole yhtään mitään tekemistä, nimen lisäksi, BMCn tai BLMCn (joiden tuotoksiin oletin että viittasit kun puhuit merkin maineesta) autojen kanssa. Sen sijaan ne ovat Kiinalaisia, joten se yleistys perustuisi edes todellisuuteen, vaikka voikin olla virheellinen. En siis ota mitään kantaa MGn tämän päivän luotettavuuteen kun en siitä mitään tiedä.
 
Enemmän vaikuttaa tuotantokulttuuri. MG:llä on suunnittelu ainakin suureksi osaksi briteissä. Sieltä on tulossa kaksipaikkainen roadster ensi vuonna myös.

Tuota tuotantokulttuuria ja vastaavaa on aika hankala monistaa ja osittain siksi länsimaista on jonkin verran osaamista naarattu kiinafirmoihin.

Siksi pelkkä omistus ei sinällään vielä tee "kiinafirmaa". Toki siis boikotointia ja epäilyksiä voi omistajavaltiota kohtaan tuntea ja suorittaa että ei siinä mitään. Yrityskulttuuri vaikuttaa aika kattavasti kaikkeen mitä firma tekee, joten siinä mielessä MG on aika paljon enemmän länsifirma kuin keskimääräinen kiinavalmistaja. Samalla tavalla kuin Volvo ja Polestar myös kulkevat vähän samoja latuja.

Mitä tuotantomääriin tulee, niin tuotanto ja myynti pitää tosiaan olla suht tasapainossa ja jos tuotantoa skaalataan ylös niin myyntiä pitäisi tulla suhteessa saman verran lisää. Osa varsinkin japsifirmoista on ollut erittäin pidättyväisiä valmistamaan tuotteita uusissa tehtaissa ja esim. Subarun tuotanto kun menee kaikki ja sikäläinen johtaja ei ole halunnut uuteen tehtaaseen investoida niin saatavuuskaan ei ole kovin kummoinen.
 
Nyt olisi kyllä halpoja kiinalaisia sähköautoja tarjolla! Senkus käy vain hakemassa.

China is Throwing Away Fields of Electric Cars - Letting them Rot! - YouTube

Pakostakin tulee mieleen onko tuossa mitään järkeä kosmisessa mittakaavassa, varsinkin jos noissa kaikissa autoissa on todellakin toimivat akut...
Video osoittautui lompakkomainokseksi, jossa kuvattiin edestakaisin kahta suurta "hylättyjen autojen kenttää".

Ensimmäinen niistä on vuodelta 2019, ja sisältää konkurssiin menneen microcity hanzou carshare-ohjelman sähköautot. Ne eivät koskaan toimineet kunnolla. Nuo autot hyytyivät usein jopa kesken ajon. Myös autonvalmistaja meni nurin

Toinen kenttä koostuu uusista BYDin autoista 2021. Sen tausta jää epäselvältä. BYDin autot ovat kuitenkin ihan toimivia ja tekevät kauppansa. Todennäköisesti kyseessä on joku fleet order jonka ostaja on Koronan tms takia tehnyt oharit. Luulen että nuo löytäneet sittemmin uudet ostajat.

Artikkelin perusvire, että Kiinassa kaikki ei ole niin hienoa kuin tilastoissa näyttää, ja ev-bisneksessä on sopulihypeä pitää paikkaansa. Mutta mitään jättimäisiä sähköautojen kenttiä ei tiettävästi ole.
 
Mikähän tuo käytettyjen sähkisten markkinoiden tilanne on, onko autojen hinnat tulleet paljon alas viimeisen 6kk aikana? Pakko oli 12/22 ostaa 2021vm kia niro kun ajoa tulee niim birusti eikä kerosiinin hinnat houkutellut. Nyt sitten noin puolessa vuodessa vastaavan auton saa noin 8000e-10000e halvemmalla nettiautossa, vähän tekisi mieli pistorasiaa koskettaa haarukalla kun vituttaa. Olisi päässyt halvemmalla kun olisi vain ostanut vanhan dieselluuskan ja tankkaillut kiltisti pari kertaa viikossa.
 
Teslan Model3 on laskenut käytetyistä autoista eniten jenkeissä. Joku 22% taisi olla hintaluisu vuodessa:

Sinänsä autojen hinnat raketoivat viime vuonna, joten siitä alaspäin tuleminen on sinällään ihan tervettä.
Mitään kovin merkittävää hinnanlaskua Teslaa lukuunottamatta en ole kyllä laittanut merkille eli kun sen on hakutuloksista jättänyt pois niin aika samoja autoja samassa hintaluokassa siellä on pyörinyt koko ajan. Mutta tietty voi olla, että en tuohon ihan hulluimpaan aikaan niin etsinytkään (kun oma tuli tuossa pari vuotta sitten hankittua).
 
Olisi päässyt halvemmalla kun olisi vain ostanut vanhan dieselluuskan ja tankkaillut kiltisti pari kertaa viikossa.

Toisaalta sitten olisit joutunut ajamaan vanhalla dieselluuskalla ja tankkaamaan pari kertaa viikossa.

Tankkausjonossa ollessa ainakin itse tuntuu että elämä valuu silmien ohi hukkaan. Minuutteja, joita et saa koskaan enää takaisin.
 
Itse en oikein näe - periaatteellista syistä - järkevänä tukea Kiinan kansantaloutta ja sotakassaa tekemällä niin merkittävää hankintaa, kuin auto on, ko. maasta.
Vaikka kiinalaisilla tuotteilta ei voi nykyään mitenkään välttyä, niin on mielestäni eroa ostaako esim. kiinalaisen puhelimen vai kiinalaisen auton.

En nyt tuomitse muita, joita tämä ei häiritse, mutta itse en kyllä koskaan pysty.
 
Tankkausjonossa ollessa ainakin itse tuntuu että elämä valuu silmien ohi hukkaan. Minuutteja, joita et saa koskaan enää takaisin.

Odottelen vieläkin sitä hetkeä että joudun joskus tankkausjonoon, pk-seudulla ei ole koskaan vielä osunut kohdalle. Eikä varmaan tule osumaankaan kun siirto sähköisiin tulee piakkoin.
 
Odottelen vieläkin sitä hetkeä että joudun joskus tankkausjonoon, pk-seudulla ei ole koskaan vielä osunut kohdalle. Eikä varmaan tule osumaankaan kun siirto sähköisiin tulee piakkoin.

Kyllä täällä Turussa oon todistanut viime viikolla 25+ min tankkausjonoa. Siitä kun ajoin Skanssin ostoskeskukseen, oli 911 Possu perän hännillä viereisessä Neste Express asemassa. Apteekki- ja markettikäynnin jälkeen kaveri oli vihdoin päässyt tankkaamaan kun ajelin kotiinpäin.

Mutta hinnoittelu tietysti vaikuttaa, rahamiehet tankkaa täällä Krossin nesteellä, jossa on aina Lapin hinnat, mutta ei toki ole myöskään jonoja.
 
Kyllä täällä Turussa oon todistanut viime viikolla 25+ min tankkausjonoa. Siitä kun ajoin Skanssin ostoskeskukseen, oli 911 Possu perän hännillä viereisessä Neste Express asemassa. Apteekki- ja markettikäynnin jälkeen kaveri oli vihdoin päässyt tankkaamaan kun ajelin kotiinpäin.

Mutta hinnoittelu tietysti vaikuttaa, rahamiehet tankkaa täällä Krossin nesteellä, jossa on aina Lapin hinnat, mutta ei toki ole myöskään jonoja.
Itsekin huomannut että tuolle nesteelle kerääntyy jonoa yllättävänkin usein. Toinen paikka missä noteerasin ruuhkautumista ajoittain oli nyt jo suljetulla tampereentien shell expressillä.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Eikös korealaisillakin ollut esson baarissa huono maine, ja nyt kaikki ostavat heidän sähkökippojaan ilman huolen häivää?
Ei tiedä onko kuinka yleinen juttu mutta kyllä tässä tuttavapiirissä hiukan korealaisia hyljeksitään huonojen perinneauto kokemusten vuoksi. Varaosa ja huoltohinnat muistaakseni suurimmat valituksen aiheet. Uudella takuunalaisella ei varmaan suurta murhetta noista.
 
Ei tiedä onko kuinka yleinen juttu mutta kyllä tässä tuttavapiirissä hiukan korealaisia hyljeksitään huonojen perinneauto kokemusten vuoksi. Varaosa ja huoltohinnat muistaakseni suurimmat valituksen aiheet. Uudella takuunalaisella ei varmaan suurta murhetta noista.
Omassa tuttavapiirissä hyljeksitään Tesloja paskan kokoonpanon takia. Noh, semmoisiahan ne jenkki-autot ovat aina olleet.
 
Odottelen vieläkin sitä hetkeä että joudun joskus tankkausjonoon, pk-seudulla ei ole koskaan vielä osunut kohdalle. Eikä varmaan tule osumaankaan kun siirto sähköisiin tulee piakkoin.

Aika usein kun on matkalla "ruuhka-aikaan", eli töistä kotia ja viikonloppujen mökkimatkat, niin joutuu hetken jonossa tankille odottamaan vuoroaan. Harvoin saa ajaa suoraan pistoolille, ellei sitten mene yöaikana tai valitse kallista asemaa.
Niin köyhä en ikinä halua olla, että menen jonottamaan pidemmäksi aikaa niitä halvimpia bensa-aleja.

Ei tiedä onko kuinka yleinen juttu mutta kyllä tässä tuttavapiirissä hiukan korealaisia hyljeksitään huonojen perinneauto kokemusten vuoksi. Varaosa ja huoltohinnat muistaakseni suurimmat valituksen aiheet. Uudella takuunalaisella ei varmaan suurta murhetta noista.

Kohtuu paljon itsellä korealaisista kokemusta, vain bensoista, joten vähän offtopic, mutta perusluotettavia ne ovat olleet ja aivan eri tasoa vikaisiin saksanseisojiin verrattuna. Voisi melkein sanoa, että toyotan luotettavuus mutta isommat moottorit, parempi viimeistely ja ajettavuus kuin esim. täysin tunnoton avensis. Kaikkiin autoihin tulee vikoja ja kieltämättä yllätti kun Hyundain merkkikorjaamo antoi aivan poskettoman hinta-arvion ihan perus rempalle. Vein sitten nyrkkipajalle ja maksoi murto-osan.
 
No nyt! MG4 Luxury lähtisi heti tilaukseen, ellei jo olisi sähköauto alla. 135 DC lataus, 435 km range 32900 € !

Ihmettelinkin kun näin useamman MG:n Islannissa viime kesänä. Hinta tosiaan on kohdallaan ja livenä vielä yllättävän hyvännäköisiä pelejä. Menisi varmaan myös tilaukseen jos ei olisi HP-pökötti tulossa.
 
Ihmettelinkin kun näin useamman MG:n Islannissa viime kesänä. Hinta tosiaan on kohdallaan ja livenä vielä yllättävän hyvännäköisiä pelejä. Menisi varmaan myös tilaukseen jos ei olisi HP-pökötti tulossa.
Joo, minulla on ollut e-208 nyt vuoden alla. Täytyy käydä koeajamassa MG4, jotta voi vähän verrata. Ei nyt varmaan kuitenkaan mene tilaukseen, kun nykyinen kulkine on omaan käyttöön riittävä. Volvon EX30 myös lupaava uusista pikkuautoista, mutta hinta karkaa isommalla akulla.
 
Ai kaikkee sähköistä dissanneesta luddiitista muutamassa vuodessa kärkikahinaan; Iha just tulossa.
:srofl:
Ainakin Solid State- akkujen kehityksessä Toyota taitaa olla autovalmistajista kärjessä, ovat käyttäneet niiden kehittämiseen eniten aikaa ja rahaa.
 
Unohtuu vissiin Toyotan ja Lexuksen hybridit, joissa jonkinmoinen edelläkävijä ollut jo kauan? Täyssähköissä Toyota on nähnyt ongelmia, joita patterikiimaiset eivät suostu näkemään.
 
Unohtuu vissiin Toyotan ja Lexuksen hybridit, joissa jonkinmoinen edelläkävijä ollut jo kauan? Täyssähköissä Toyota on nähnyt ongelmia, joita patterikiimaiset eivät suostu näkemään.
Mä oon myös ihmetellyt kuinka kritiikittömästi näihin sähkövatkaimiin suhtaudutaan (paitsi jos se on Tesla, joka tekee kaiken väärin). Latailu yms. kaikki aiheeseen liittyvä turha larppaaminen tuntuu monille olevan enemmän siunaus kun riesa. On myös täysin normaalia, että alle 40k autoa ei ole tarkoitettukaan muuhun kuin nurkkapyöritykseen ja pidemmät matkat hoidetaan sitten sillä perheen kalliimmalla autolla, jossa on isompi akku ja joka pystyy ottamaan nopeammin virtaa vastaan. Ehkä tää vaatii just sen, että joku Toytotan tapainen toimija tuo sen sähkö Yariksen, joka kykenee kusematta lappiin tyyppisiin suorituksiin/max 5min kestäviin lataustapahtumiin, jonka jälkeen se oma ylihintainen kippo ei välttämättä tunnukaan enää niin fantastiselta.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 530
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom