Luulin, että oli implisiittisesti aika selvää, että en todellakaan puhunut mistään hatchback-corollasta, mutta ei ilmeisesti pidä odottaa liikoja.
Mutta jotta nyt oltaisiin varmasti samalla sivulla, niin pointti on koko ajan ollut, että markkinoilla olisi varmasti aika paljon kysyntää kohtuuhintaiselle sähköiselle "perheautolle". Ja puhe nyt normaalista nonmari-perheestä, eli käytännössä farkuista tai vastaavasta.
Mutta joo, aivan järkyttävää on kyllä ollut bensa-autojenkin hinnannousu.
Farkut poistu (* jo ennen sähkisten tulemista markkinoilta.
Markkinat kaipaa halpoja sähkiksiä, niin mitä oli erissä ennen Ukrainaa.
Ketjussa oli joku aika keskutelua Volkkarin joskus tulevasta sähkö "polosta" jossa paperilla oli isot tavaratilat, ja siitä kun jättää penkinaluskaukolan laskuista, niin silti yllättävän iso.
Tuskin monikaan erityisesti haluaa pitkää autoa, tarkoitan sitä että jos sähkisvalmistaja pystyy nokasta niistään senttejä, niin se on vain hyvä. Tilaa osa kaipaa, jos perhe farkulla viittaat johonkin kiekkomutsiin joka kyytii kakaroita harkkoihin.
Qashqai 4,43 metriä pitkä, peilit levällään reilu 2m leveä.
Tavaratilan enemmisä leveys 1,1 metriä, istumet taitettuna enimäispituus 1,62 metriä, tavaartilan tilavuus 504 litraa hattuhyllynalla penkit pystyssä.
Volvo V60, pituus 4,76 metriä, leveeys peileineen 2,04m
Leveys lattia 1,06, istuimet taitteuna pituus 1,8m , pystyssä 1,03m, tavaratila tilavuus, jossain versiossa jollain speksilla 529l
Tesla Y pituus 4,75m leveys 2,13m
Tavaratila jollain speksilla 854l, leveys kaipeimillaan taitaa olla vajaa metriä, , mutta reilun metrin palaakin mahtuu.
(*
No väheni, ja vanhoista aidoista Lego Volvoistakin tuli viistoperiä.