- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 293
Miten tesla ja vaihtoauto toimii? Vanha nettiautoon ja toivotaan parasta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos täytyy vaan eroon päästä, niin laitat sen huutokauppaan.Miten tesla ja vaihtoauto toimii? Vanha nettiautoon ja toivotaan parasta?
Tesla kuulemma hyvittää erittäin huonosti vaihtoautosta. Nettiauto ja Tori varmaan se paras. Itse satuin myymään päivässä 2018 Renault Clion juuri nettiauton kautta. Toisaalta Clio oli hyvä peli, olisi kannattanut pitää se vielä kuukauden Ja uusi Y vaikka tilaukseen.Miten tesla ja vaihtoauto toimii? Vanha nettiautoon ja toivotaan parasta?
Huutokaupat.com , itse en ole siihen perehtynyt, mutta sitäkin voi kokeilla.Jos täytyy vaan eroon päästä, niin laitat sen huutokauppaan.
Eihän Tesla ole mikään premium-merkki koskaan yrittänyt ollakaan. Paremminkin tavoite on ollut valmistaa sähköautoja niin tehokkaasti ja paljon kuin mahdollista. Optimoida tuotantoputkea siten, että autoissa on mahdollisimman vähän osia ja ovat siten nopeita ja suoraviivaisia valmistaa. Ja tämä johtaa siis melkoisen suureen kustannushyötyyn kilpailijoihin verrattuna ja toimituskyky ja kilpailukyky hintojen suhteen on paljon parempi.Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu Teslan brändikuvalle, ns. laatumerkit ei koskaan tee tällaisia jättileikkauksia ja se on osa niiden imagoa, Tesla ottaa tällä nyt aikamoisen loikan kohti tuntematonta brändin suhteen joka tosin on ryvettynyt aika pahasti viime aikoina muutenkin.
Eihän Tesla ole mikään premium-merkki koskaan yrittänyt ollakaan. Paremminkin tavoite on ollut valmistaa sähköautoja niin tehokkaasti ja paljon kuin mahdollista. Optimoida tuotantoputkea siten, että autoissa on mahdollisimman vähän osia ja ovat siten nopeita ja suoraviivaisia valmistaa. Ja tämä johtaa siis melkoisen suureen kustannushyötyyn kilpailijoihin verrattuna ja toimituskyky ja kilpailukyky hintojen suhteen on paljon parempi.
Ja se näkyy juuri tällaisessa tilanteessa. Kilpailijat ei pysty vastaamaan tällaiseen muutokseen kun ei ole valmistuskapasiteettia eikä oikeen katettakaan mitä pudottaa kun hintojen pudottaminen johtaa vaan suurempaa tappioon. Tuskin tästä mitään imagotappiota tulee muutakuin niiden silmin, jotka virheellisesti ovat kuvitelleet Teslan olevan jonkinlainen BMW:tä ja Mersua vastaava premium-merkki.
Tuo tyyppihän varmasti olisi pitänyt hinnat korkealla, jos se olisi ollut mahdollista. Korkojen nousu vaan lopetti uusien tilauksein tekemisen ja oli aika reagoida jotenkin. Toki voi muihinkin merkkeihin vaikuttaa jotain. Ehkä niilläkin täytyy tuotantoa tehostaa?@Terro @Hammer Schultz Eiköhän tämä tempaus ollut teslalta tuommoinen pieni keskisormen näyttäminen juuri näille perinnemerkeille. Teslalla on kate muutenkin kunnossa, niin on varaa tehdä näin ja haistattaa paskat volkkareille ja muille konservatiivisille. Olen ymmärtänyt, että Elon Musk on ihmisenä ja liikemiehenä muutenkin sitä tyyppiä, että haluaa saada aikaan reaktioita. Osa tykkää, osa ei. Itse jollain kierolla tavalla tykkään siitä, että erotaan massasta.
Teslan autopilotti myös toimii aika ok ja on vakiovaruste. Valot on ilmeisesti hyvät, vaikka ne ei ole adaptiiviset. Eli toimii kuten normaali valot.Ei minunkaan silmissä Model 3 ja Y mikään premium ole. Molemmat olen koeajanut , S ja X en .
Minusta toi Teslan malli on just hyvä, pidetään valinnat minimissä.
Yleistettynä ihmiset kaipaa uusilta autoilta
- vetotavan valinta (awd vai ei)
- koukku
- adaptiivinen vakkari, vakkari
- kännykkäsovellus esilämmitys
- adaptiiviset ajovalot on aika kivat ku niihin tottuu
Muuta nyt ei isossa massassa porukka edes mieti. Toki kiva jos saa kaiken valita, mutta toisaalta ne perustärkeet varusteet on yleensä ne mitkä merkkaa.
Onhan tuolla Model Y:llä kaikki mahdollisuudet menestyä isosti. Perusasiat kunnossa (tilat, kontti, vetokoukku, perusvarusteet) ja hintakin kohtuu ok.
Niin kuulostaa. Tuo tuo myös mukanaan sen, että nykyisten sähköautojen arvonalenema muuttuu hyvin jyrkäksi jonkun ajan päästä.
No mihin se arvonalenema tuosta nyt muka jyrkkenisi? Ei nykyisten käytettävyys mihinkään katoa vaikka tulee uudempaa tarjolle. Hinnastahan tuossa ei puhuttu mitään ja "esitellä 2025" tarkoittaa aika paljon eri kuin "markkinoilla 2025". Suuria pensselinvetoja 2030 vuoteen saakka.
Kun monelta valmistajalta alkaa tulla isolla volyymilla halvempaa ja parempaa niin se tiputtaa myös käytettyjen hintaa.
Jonkun ajan päästä tarkoittaa sinulle jotain tiettyä vuosilukua?
Halvempaa ja parempaa on paljon sanottu tässä maailmantilanteessa. Eikai missään vaiheessa ole näköpiirissä että vaikkapa VW konsernilta olisi tulossa saman kokoluokan autoja halvemmalla kuin nykyinen hintataso. Eikö päinvastoin hinnat ole nousussa nyt. Toki Kiinalaisia autoja saattaa ruveta saamaan ”kohtuu” hintaan lähivuosina.
Jos sä kirjoitat, että "nykyisten sähköautojen", niin ei varmaan puhuta mistään 2030 ajasta, kun nykyisten hinta on jo muutenkin tippunut merkittävästi siinä kohtaa. Ja uutisessa ei sanottu yhtään mitään edes halvemmasta.
Nyt ostettu tesla nostaa hintaansa kaupasta ulos ajettuna ja sen jälkeen säilyttää sen pari vuotta. Tulossa on paljon halvempia vaihtoehtoja(25k€ luokkaan) saataville parin-kolmen vuoden sisällä, joilla range on samaa luokkaa kun 60k€ käytetyllä nyt. Luulisin nyt 60k auton hinnan olevan 3 vuoden päästä max. 30k. Joka olisi jyrkkä lasku auton arvoon. Sellainen jota ei helposti kiritä halvemmilla ajokilometreillä.
+Tuo Hyundain modulaarisuunnitelma akuille ja moottoreille mahdollistaa sellaisen hienouden kuin akun päivittämisen parempaan myöhemmin. Ainakin itselle lisää auton haluttavuutta merkittävästi.
Mistäs sä nyt tämän 25 k€ revit tuohon uutiseen liittyen? Siitä uutisestahan sä kommentoit, että nykyisten hinnat (arvonalemenan kautta) suorastaan romahtaa. Sinällään muutenkin ihan satujuttuja olettaa saatavuus tuollaisille halvoille 2-3 vuoden päästä, kun tehtaat ei saa edes nykyisiä tilauksia ulos siinä ajassa. Ja mistä se halpa hinta rangen kera edes tulisi 2-3 vuoden sisään? Ei ole tekniikkaa tarjolla silloin.
Jos suurennuslasilla katsoo, niin saattaa ne muut ominaisuudet kuitenkin "60 k€ uutena" vehkeessä olla hieman eri tolalla kuin 25 k€ käyttökipossa, joka vaikuttaan hintaan ja haluttavuuteen merkittävästi. Arvonaleneman osalta tuskin voidaan puhua myöskään mistään jyrkentymisestä, kun tilanne jossain kohtaa palaa normaaliksi (10-15% vuodessa ekoina vuosina).
Sen takia kannattaa kirjoittaa paljon erilaisia ennustuksia, niin pakosta jossain vaiheessa joku osuu ja pääsee leveilemään.@Tommy Goldfish Seurataan vielä, että onko mainitsemassani VW konsernissa tulossa hinnanalennuksia. Mutta kyllähän sitä varmaan pitää myöntää, että väärin ennustin.
Toki näissä sähköauto keskusteluissa kun mennään tästä vuosia eteenpäin, niin aika monet palstoilla tehdyt ennusteet saattavat mennä väärin.
Pro-ennustajat vielä poistaa ne vanhat mitkä meni pieleen!Sen takia kannattaa kirjoittaa paljon erilaisia ennustuksia, niin pakosta jossain vaiheessa joku osuu ja pääsee leveilemään.
Toki itsekin luulin että menisi pidempään ennenkuin alle 30k hinnat saapuu tesloille. 2-3v muuttui 3 kuukaudeksi. Jos katsotaan saksan käytetyistä nyt alkuun vaikutus. Nettiautossa ei vielä olla reagoitu.
Olihan tuossa aika villi meno viel 6kk sitten, kun Sähköautomiehilläkin oli molemmilla varmaan 4-5 autoa tilauksessa. Jos oikein muistan, niin tarkotus oli flipata niitä voitolla sitä mukaan, kun niitä toimitettiin. Eipä tuossa sinänsä hirveästi riskiä ole, jos pakka kunnossa ja voi peruuttaa ilman sanktioita.
Teslalla? Ei kait ne vielä ole noihin siirtyneet.Ei kai LFP-akustoissa mitään pyöreitä kennoja ole? CATL:n pristmaticeja siellä pitäisi olla.
"I told you so" jutut on täysin lapsellista käytöstä, mutta ketjua vähän taaksepäin selatessa tuli vastaan tämän hetken hintakehityksiin liittyen kristallipalloilua
Mielestäni ihan positiivinen juttu. Milloin viimeksi minkään autovalmistajan autojen hinnat on laskeneet? Veikkaisin että noin suurta prosentuaalista (n. 20%) pudotusta ei ole tullut mihinkään malliin viimeisen 50 vuoden aikana.
Kerropas vielä miten 60 k€ hintaluokan yhden merkin hetkellinen ongelma vaikuttaa tuolloin keskustelun kohteena olleeseen 25 k€ hintaluokkaan? Ei ne akut/osat edelleenkään maagisesti hinnaltaan puolitu yhdessä yössä. Rajuja hinnanpudotuksia on nähty ennenkin ei-halutuissa malleissa."I told you so" jutut on täysin lapsellista käytöstä, mutta ketjua vähän taaksepäin selatessa tuli vastaan tämän hetken hintakehityksiin liittyen kristallipalloilua
Pääpointtini oli itse asiassa sitä että "perinteisillä" autovalmistajilla ei ole ollut tapana pudotella tuotteidensa hintoja ainakaan kovin paljoa, joten pidän alalle tervetulleena toimijaa, joka niin tekee.No lyhyt on muisti jos ei Teslan aikaisempia pudotuksia hinnassa muista. Kalliimmissa model S:ssä ja X:ssä on kyllä ollut ihan reippaita pudotuksia menneinä vuosina ja pienempiä pudotuksia muissakin malleissa.
Veikkaan samaa Eli siis sitä, että Tesla laskee seuraavaksi Model S ja Model X hintoja. Koska täällä ei ole vielä hinnat laskeneet ja muualla ilmeisesti on ihan selkeä halvennus tehty jo.Pro-ennustajat vielä poistaa ne vanhat mitkä meni pieleen!
Olihan tuossa aika villi meno viel 6kk sitten, kun Sähköautomiehilläkin oli molemmilla varmaan 4-5 autoa tilauksessa. Jos oikein muistan, niin tarkotus oli flipata niitä voitolla sitä mukaan, kun niitä toimitettiin. Eipä tuossa sinänsä hirveästi riskiä ole, jos pakka kunnossa ja voi peruuttaa ilman sanktioita.
Teslallakin tuli se "unlimited demand" vastaan jossain vaiheessa ja itse heitän ennustuksen, että tämä ei viimeinen hinnanalennus jonka Tesla tekee tänä vuonna.
Pitää vaan muistaa tulla poistamaan tää 31.12, jos olen väärässä.
Tarkoititko S ja X mallien hintojen tiputusta ”muualla” tehdyksi? Vai Teslaa yleisesti?Veikkaan samaa Eli siis sitä, että Tesla laskee seuraavaksi Model S ja Model X hintoja. Koska täällä ei ole vielä hinnat laskeneet ja muualla ilmeisesti on ihan selkeä halvennus tehty jo.
Ajattelin lähinnä jotain pitkään markkinoilla pysyvän mallin hinnanlaskua kesken kaiken. Eli että hinnastohinta tippuisi. Joku hullujen päivien alennuskampanja tai loppuerän myyminen edullisemmin on eri asia. Hyundain hinnastossa 2018 vs 2021 oli vaikea edes löytää samoja malleja, mutta en kyllä huomannut että siellä olisi mitään isoa alennusta tapahtunut.2019-20? tienoilla ainakin Huyndai tiputteli vanhempien mallien hintoja reilusti, Nissan tais tehdä samaa. Vag-triplettiä myytiin myös reilulla alella. Tällöin (vag) saattoi kyllä olla enemmän kyse päästökauppaan tms. liittyvistä kikkailuista mitä piti saada tehtyä myöhempää hyötyä varten.
Niin no, onhan se vanhallakin mallilla hinnasto Niissä oli useiden tonnien tiputuksia, samaa katkeraa vuodatusta oli silloinkin ajoissa ostaneilta. Kaikki ei varmasti hinnastoissa näy, kun oli kestoalen, esim. triplattu hankintatuki muodossa. Ioniq ja Leaf (Zoe myös?) tais poistuvaan malliin saada ison hinnastoalenkin.Ajattelin lähinnä jotain pitkään markkinoilla pysyvän mallin hinnanlaskua kesken kaiken. Eli että hinnastohinta tippuisi. Joku hullujen päivien alennuskampanja tai loppuerän myyminen edullisemmin on eri asia. Hyundain hinnastossa 2018 vs 2021 oli vaikea edes löytää samoja malleja, mutta en kyllä huomannut että siellä olisi mitään isoa alennusta tapahtunut.
Laskiko tuon VAG-tripletin hinta muka jossain vaiheesssa. Muistan että ainakin Mii plus oli ennakkotilattavissa 18500 euron hintaan ja ennakkotilausajan jälkeen hinta oli 20500 koko ajan. eUP:n hinta oli jo alun perin vähän korkeampi mutta nythän se vastaava on 26 590 hinnastossa. Vaikea nähdä että olisi laskenut.
Aika lyhyt se ajanjakso oli, mutta triplettiä sai hetkisen ns. normihintaan ja sitten sen ehkä muutaman viikon verran Miitä taisi saada halvimmillaan noin 15 500€ ja VW:tä suunnilleen 18 000€. Kyllähän tuollainen melkein silloisista suositushinnoista 10-20% alennus jo tuntuu, ja siksihän niitä silloin tälläkin foorumilla kuhisten oltiin ostelemassa. Iso osa tuosta alennuksesta taisi olla valtion hankintatukea? Mielenkiintoisinta on, että vastaavanlaisia halpojen autojen kampanjoita ei ole nähty enää käytännössä laisinkaan edes pienissä määrin. Näkyy hyvin käytettyjen triplettien hinnoissa, kun ne noin 3v vanhoina maksavat saman kuin aikoinaan uutena.Ajattelin lähinnä jotain pitkään markkinoilla pysyvän mallin hinnanlaskua kesken kaiken. Eli että hinnastohinta tippuisi. Joku hullujen päivien alennuskampanja tai loppuerän myyminen edullisemmin on eri asia. Hyundain hinnastossa 2018 vs 2021 oli vaikea edes löytää samoja malleja, mutta en kyllä huomannut että siellä olisi mitään isoa alennusta tapahtunut.
Laskiko tuon VAG-tripletin hinta muka jossain vaiheesssa? Muistan että ainakin Mii plus oli ennakkotilattavissa 18500 euron hintaan ja ennakkotilausajan jälkeen hinta oli 20500 koko ajan. eUP:n hinta oli jo alun perin vähän korkeampi mutta nythän se vastaava eUp Style on 26 590 hinnastossa. Vaikea nähdä että olisi laskenut.
Toki voihan se olla Teslankin kohdalla että nämä nyt hintaleikatut mallit poistuu pian valikoimista uusien mallien tieltä
Yritin etsiä jonkun S ja X uutisen. Eli kaikkien Tesla mallien hintaa olisi jo laskettu.Tarkoititko S ja X mallien hintojen tiputusta ”muualla” tehdyksi? Vai Teslaa yleisesti?
Minusta tässä on selkeästi osunut Elonin omat sekoilut, tuotannon ylösajo, energiakriisi, korot ja jenkkien inflation reduction actin oudot säännöt/aikarajat samaan kasaan. Varasto täytyy saada tyhjäksi (ja osake stabiloitua). Yksi kysymys on sekin, että onko yhden muodon mallisto saavuttanut tiensä pään ja kuluttajat haluavat muuta. Voi tulla hyvä paikka ”sama millä ajaa” porukalle - Tosin kysyntähän kasvaa jyrkästi mitä halvemmaksi mennään, varsinkin kun sähkökriisin kauhut pääsee unohtumaan.
Niin no kuten sanoin niin noi oli niitä ennakkotilaushintoja joista oli vähennetty valtion hankintatuki. Eli siis hinnat oli aluksi kun mallit lanseerattiin pienemmät (ennakkotilaus) ja sitten siitä nousi. Itse pohdiskelin tilannetta jossa automallin hinta ajan myötä laskisi ja tuossa oli tilanne jossa automallin hinta ajan myötä nousi. Ja siltikään autonvalmistajan (ennakkotilaus)alennus ei ollut kuin n. 10%. (2000 ennakkotilausalennus automallista, jonka hinta oli karvan vajaa 20 000)Miitä taisi saada halvimmillaan noin 15 500€ ja VW:tä suunnilleen 18 000€.
Hankala noita menneitä tiputuksia on kaivella, mutta tässä yksi (15-16%):Niin no kuten sanoin niin noi oli niitä ennakkotilaushintoja joista oli vähennetty valtion hankintatuki. Eli siis hinnat oli aluksi kun mallit lanseerattiin pienemmät (ennakkotilaus) ja sitten siitä nousi. Itse pohdiskelin tilannetta jossa automallin hinta ajan myötä laskisi ja tuossa oli tilanne jossa automallin hinta ajan myötä nousi. Ja siltikään autonvalmistajan (ennakkotilaus)alennus ei ollut kuin n. 10%. (2000 ennakkotilausalennus automallista, jonka hinta oli karvan vajaa 20 000)
Hankala noita menneitä tiputuksia on kaivella, mutta tässä yksi (15-16%):
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
No jos sulla on nämä hyvässä muistissa, niin missäs mallissa se 40 ja 30 k€ välinen iso (6 k€) tiputus oli? Ihan jopa listahintaan mielestäni tuli. Jos joutuisin veikkaamaan, niin se oli juuri Leaf (chamedon takia), mutta saattoi olla Ioniq/Zoe tms. Joku niitä autoja yhdessä vaiheessa dumppasi urakalla ulos, kun eivät menneet kaupaksi.Kyseessä oli ajallisesti rajoitettu tarjouskamppis jossa oli vielä muistaakseni rajallinen määrä autoja, kyseessä ei ollut siis listahintojen raju tiputus
Kyllä sieltä jotain niiden tilalle muutamassa vuodessa tulee. Osta vm 22 käytettynä, niin ei ole sitä ongelmaa. Käytettyjen hinnat tietty laahaa perässä, ei kukaan pakota laskemaan hintaa, varsinkin jos käytettyyn saa paremman rahoitusdiilin kuin uuteen.On kyllä harmi, ettei Model Y:ssä ole enää parkkisensoreita. Muuten olisi mennyt vakavaan ostoharkintaan, mutta ei viitsi ajella 10v+ autolla, josta sensoreita ei löydy.
Nissan Leaf hinta on toki tippunut moneen kertaan, kun autolla alkaa olla jo ikää. En tiedä yhtään mitä 40kWh malli on alkujaan maksanut. Aika paljon luultavasti.No jos sulla on nämä hyvässä muistissa, niin missäs mallissa se 40 ja 30 k€ välinen iso (6 k€) tiputus oli? Ihan jopa listahintaan mielestäni tuli. Jos joutuisin veikkaamaan, niin se oli juuri Leaf (chamedon takia), mutta saattoi olla Ioniq/Zoe tms. Joku niitä autoja yhdessä vaiheessa dumppasi urakalla ulos, kun eivät menneet kaupaksi.
Toisaalta mikä tuon listahinnan merkitys on perinteisille valmistajille? Sehän on pelkkä keskustelun avaus, josta lähdetään eteenpäin. jos ei nyt ekaa tarjousta suoraan niele. Huyndai kun mainosti vuoden päivät jotain triplattua hankintatukea, niin aikalailla "listahinnaksi" sellainenkin muodostuu. Pösöllä oli vastaava kuukausien kamppis, mutta tuki tuplattuna. Todelliseen hintatasoon päästään montaa kautta. Teslalla listahinnan pudottaminen on merkitsevämpi asia, kun neuvotteluasetelmaa ei samalla tavalla ole.
tl;dr; Isoja 10+% tiputuksia on ollut ennenkin syystä tai toisesta valmistajan näkökulmasta ei-myyviin/ei-toivottuihin malleihin. Varsinainen uutinen tässä oli Teslan myynnin kasvun osuminen seinään.
e: Leafilla jenkkilässä -10-15% listahintaan. Jälleen kerran yksi esimerkki vaan. Pointti, että näitä löytyy ja ei Teslan temppu mikään ainutlaatuinen ollut.
Nissan cuts starting price of its electric Leaf to under $30,000
Potentially making it the cheapest electric car in the US.www.theverge.com
Teslalla tuskin hetkeen hinnat tuosta ainakaan laskee, mutta polestarilla saattaa laskea ja vajaavetoinen malli muuttuu takavedoksi. Sitä on sitten vaikea arvioida, että mitä se muutos tekee näiden ”vanhojen” etuvetojen haluttavuudelle käytettyjen markkinoilla.
Kuinkahan tuon srsm polestarin tilauksen kanssa tekisi. Toinen vaihtoehto olisi tuo takavetoinen tesla y. Jos miettii asiaa puhtaasti arvonaleneman kautta, niin kannattaisiko tuo polle perua ja ottaa sittenkin y.
Teslalla tuskin hetkeen hinnat tuosta ainakaan laskee, mutta polestarilla saattaa laskea ja vajaavetoinen malli muuttuu takavedoksi. Sitä on sitten vaikea arvioida, että mitä se muutos tekee näiden ”vanhojen” etuvetojen haluttavuudelle käytettyjen markkinoilla.
Itse varmaan pitäisin Polestarin, kun siihen saa 2000€ hankintatukea. Tuo tuki pitäisi tehdä sen eron, että juuri Polestarin hinta saattaisi olla houkuttelevampi. Joku saattaisi myös haluta juuri etuvedon, vaikka se onkin sitten se vanhempi malli? Eli en usko että asialla olisi juuri merkitystä.Kuinkahan tuon srsm polestarin tilauksen kanssa tekisi. Toinen vaihtoehto olisi tuo takavetoinen tesla y. Jos miettii asiaa puhtaasti arvonaleneman kautta, niin kannattaisiko tuo polle perua ja ottaa sittenkin y.
Teslalla tuskin hetkeen hinnat tuosta ainakaan laskee, mutta polestarilla saattaa laskea ja vajaavetoinen malli muuttuu takavedoksi. Sitä on sitten vaikea arvioida, että mitä se muutos tekee näiden ”vanhojen” etuvetojen haluttavuudelle käytettyjen markkinoilla.
Itse varmaan pitäisin Polestarin, kun siihen saa 2000€ hankintatukea.
Muistaakseni tässä kyseisessä tapauksessa Polestariin on jo varattu 2000€ hankintatuki, mutta auton toimituksessa on ollut viivettä/lykkäyksiä.EIkös täällä vasta sanottu, että hankintatuki on loppu? Vai vieläkö se elää?
Ite en oo Polestaria koeajanut (tyylikkään näköinen), mutta ainakin tuttu joka ajoi että ei vastannut laatuvaikutelmaltaan Volvoa tai 60k autoa. Tiedä sitten.
Itse ottaisin kyllä helposti Model Y. Jälleenmyynti parempi, koska Model Y menee perheellekin. Polestar ei.
Kyllä ton Model Y:n hinta osuu nyt aika hyvin lankulle. Juu sisusta on mitä on, mutta tilat on hyvät. Joutuu laittamaan paljon rahaa, että saa vastaavat tilat sähköautolla. Joku Skoda Enyaq on vieläpä kalliimpi, EQS tosi kallis, ID.4 "pieni yms.
Alkaa jo itseäkin poltella tuo Model Y, koska auton omistaminen on itselle kassavirtojen hallintaa ja iso viimeinen erä ei haittaa, koska sinne on 5v aikaa ja kerkeää tienata rahaa siihen mennessä. Harmi, että ei oikein ole kunnollista paikkaa ladata autoa tällä hetkellä.
Itse laskeskelin jälkikäteen, että jotain 15tkm saatta "jopa" tulla ajoa vuodessa. Toiseksi kallein auto oli vw id.3, joka oli mulla 2 vuotta sitten.Huh, hemmetin Tesla kun menee tolleen tuosta vaan tiputtelemaan hintojaan.
Meinasi jo kuumetta nostaa ja tuli pyöriteltyä Model Y ostoa kun hinnat tippui, vaan vielä sai pidäteltyä.
Arviolta noin 25 000€ olisi vielä "välirahaa" pitänyt heittää nykyisen pirssin poismyynnin päälle.
Sitten vielä Teslan vakuutusmaksut jotka on korkeammat kuin nykyisessä corollassa.
Vielä kun nykyisellä menee tällaisella vähän ajavalla koko vuoden polttoaineisiin 2€ litrahinnalla laskettuna alle 1700€ vuodessa, niin aikansa lompsaa otsalla pideltyä sai kuumeen laantumaan. Toistaiseksi.
Äkkiä siihen (kai) tottuu. Itse jostain syystä tykkään. Hudia taas itse en ole tottunut käyttämään, vaan jostain syystä pidän sitä aika turhana ja turhaa tietoa näkyvissä? Mutta selkeä puutehan se on, jos ne kokee hyvin tarpeellisiksi.Itsekin kyllä tuolla uudella hinnalla vähän model y:tä tiirailen, mutta kyllä tuo kojelaudan ja hudin puute on aika iso miinus.
Mullakin on vaan 13A suko lataus, vaikka se 500€ teslan pömpeli ei olisi ollenkaan huono. Mutta jos lataus puuttuu kokonaan, niin se kyllä ainakin itseäni haittaisi liikaa. On niin helppo ladata kotona.EIkös täällä vasta sanottu, että hankintatuki on loppu? Vai vieläkö se elää?
Ite en oo Polestaria koeajanut (tyylikkään näköinen), mutta ainakin tuttu joka ajoi että ei vastannut laatuvaikutelmaltaan Volvoa tai 60k autoa. Tiedä sitten.
Itse ottaisin kyllä helposti Model Y. Jälleenmyynti parempi, koska Model Y menee perheellekin. Polestar ei.
Kyllä ton Model Y:n hinta osuu nyt aika hyvin lankulle. Juu sisusta on mitä on, mutta tilat on hyvät. Joutuu laittamaan paljon rahaa, että saa vastaavat tilat sähköautolla. Joku Skoda Enyaq on vieläpä kalliimpi, EQS tosi kallis, ID.4 "pieni yms.
Alkaa jo itseäkin poltella tuo Model Y, koska auton omistaminen on itselle kassavirtojen hallintaa ja iso viimeinen erä ei haittaa, koska sinne on 5v aikaa ja kerkeää tienata rahaa siihen mennessä. Harmi, että ei oikein ole kunnollista paikkaa ladata autoa tällä hetkellä.
Kolmonen on aika paljon sporttisempi ja sopii varmasti hyvin sellaista hakevalle.Mä en kyllä vaan keksi miksi kukaan ostaisi enään Model 3:sta uutena jos Y on noin lähellä hinnassa
Sama. Kyllä se kääntyy Y:n suuntaan. Ihan jo koska takaluukku on siinä käytännöllinen. Lisäksi koukku vakoina, eli käytännössä hintaeroa ei sitten enää ole.Mä en kyllä vaan keksi miksi kukaan ostaisi enään Model 3:sta uutena jos Y on noin lähellä hinnassa
Y on nyt suht edullinen. Jos on aikaa odotella, niin käytettynä pitäisi saada Y sopivaan hintaan. Mutta nythän ne on kaikki vielä ylihintaisia, eli niiden ostaminen ei ole järkevää. Kumminkin 2021 tai 2022 autoja. Myös Model 3 hintojenkin käytettynä pitäisi vielä laskea lisää. Nyt ostajat vaan odottelevat sitä hintojen laskua. Koska Y pitäisi olla käytettynä suht halpa, niin vaikka 2019 Model 3 SR+ pitäisi olla selkeästi se kaikkein halvin. lisäksi siinä perus takuukin loppuu 2023 aikana (4 vuotta tai 80tkm).Kannattaa tosiaan ainakin kerran koeajaa polle ja tesla, jos tykkää sitten enemmän toisesta.
Jälleenmyyntiarvoa saattaa olla pollella enemmän kuin teslalla, varsinkin jos nyt teslaa myydään huomattavia määriä, niin se varmasti tekee hallaa käytettyjen autojen myyntiin muutaman vuoden päähän. Toki pitkälle tulevaisuuteen on hankala tilannetta arvioida.
Taloudellisempaa on tosiaan hankkia se auto käytettynä, jos sen saa 15% halvemmalla kuin uuden.
En muista kenenkään sanoneen: "Tämä auto on liian iso, ostan tuon pienemmän"Mä en kyllä vaan keksi miksi kukaan ostaisi enään Model 3:sta uutena jos Y on noin lähellä hinnassa
Mutta aika moni tykkää ajella matalalla autolla joka tarjoaa miellyttävämmän ajoasennon ja matalamman painopisteen (kuten minä).En muista kenenkään sanoneen: "Tämä auto on liian iso, ostan tuon pienemmän"