Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Japanilaiset autot pysyvät alkuperäisellä omistajallaan kaikkein pisimpään. Näin ainakin Yhdysvalloissa, missä automarkkinoita tutkiva iSeeCars selvitti autojen omistussuhteen pituutta.
Etenkin Toyota näyttää Yhdysvalloissa olevan auto, josta omistaja ei hevillä luovu sen kerran ostettuaan. Top-15-listalla Toyotan eri malleja on peräti kymmenen kappaletta.
Hondalla autoja listalla on neljä ja Subarulla yksi.
Yksi automalli on henkilöautojen rekisteröintitilastossa selvästi muita edellä, kun katsotaan vuoden ensimmäistä yhdeksän kuukautta.
Tämä ylivoimainen malli on Toyota Corolla, jota on rekisteröity alkuvuonna peräti 4 109 autoa.
Corolla farkun muuttaminen Aurikseksi oli kyllä tyhmä veto, Corolla on niin palanut tuulipukukansan takaraivoon.![]()
Rekisteröinti: Näitä autoja suomalaiset ovat tänä vuonna hankkineet - Autotoday
Yksi automalli on henkilöautojen rekisteröintitilastossa selvästi muita edellä, kun katsotaan vuoden ensimmäistä yhdeksän kuukautta. Tämä ylivoimainen malli on Toyota Corolla, jota on rekisteröity alkuvuonna peräti 4 109 autoa. Toisena oleva Škoda Octavia on päässyt vain lukemaan 2 936...autotoday.fi
Tähän sopiva kevennys, jonka joskus napannut talteen:Corolla farkun muuttaminen Aurikseksi oli kyllä tyhmä veto, Corolla on niin palanut tuulipukukansan takaraivoon.
Luulisi japsien olevan korealaisten tapaan sen verran hyvin suunniteltuja, ettei akun irroitaminen aiheuta mitään. Selvä suunnitteluvirhe, jos akun irroittamisesta tulee jotain ongelmia.Tulipahan honda cr-v:hen vaihettua vähän isompi (ja kunnollinen) akku tuon perus 45ah tilalle..
Vähän piti muokata akun kiinnitystä, mutta hyvin mahtui sinne. Tuota agm akkuahan ei tainnut haitata, vaikka pikkuriikkisen olisi vinossa?
Akun vaihdon aikana pidin telwinin apukäynnistintä kiinni obd pistokkeessa, joten ei mennyt sekaisin siitä vaihdosta.
![]()
Varta Silver Dynamic D52 AGM 60Ah käynnistysakku | Karkkainen.com verkkokauppa
Avainedut<br /><br />- Kaksinkertainen syklikestävyys verrattuna perinteisiin akkuihin<br />- Suunnattu perustason Start-Stop-ajoneuvoille<br />- VARTA® EFB tekniikan (Enhanced Flooded Battery) ansiosta akun suorituskyky säilyy pysyvästi erinomaisena ja virtaa riittää runsaallekin...www.karkkainen.com
Tulipahan honda cr-v:hen vaihettua vähän isompi (ja kunnollinen) akku tuon perus 45ah tilalle..
Vähän piti muokata akun kiinnitystä, mutta hyvin mahtui sinne. Tuota agm akkuahan ei tainnut haitata, vaikka pikkuriikkisen olisi vinossa?
Akun vaihdon aikana pidin telwinin apukäynnistintä kiinni obd pistokkeessa, joten ei mennyt sekaisin siitä vaihdosta.
![]()
Varta Silver Dynamic D52 AGM 60Ah käynnistysakku | Karkkainen.com verkkokauppa
Avainedut<br /><br />- Kaksinkertainen syklikestävyys verrattuna perinteisiin akkuihin<br />- Suunnattu perustason Start-Stop-ajoneuvoille<br />- VARTA® EFB tekniikan (Enhanced Flooded Battery) ansiosta akun suorituskyky säilyy pysyvästi erinomaisena ja virtaa riittää runsaallekin...www.karkkainen.com
Luulisi japsien olevan korealaisten tapaan sen verran hyvin suunniteltuja, ettei akun irroitaminen aiheuta mitään. Selvä suunnitteluvirhe, jos akun irroittamisesta tulee jotain ongelmia.
Ei taida totuus olla kumminkaan se että suoraan moottoreilta on saatavissa tuo vääntömäärä vaan jonkilaisen jakolaatikon kautta kierrätettynä.Alkaa ihan kiitettävästi olla vääntöä.
Siin vaan miettimään napsuuko akselit vai mikä kun todellisuudessa tarvii tollasta vääntöä ton kokoseen autoon. Tarviihan sille autolle nyt jotain massaakin että se vääntö pysyy renkaissa eikä katoa savuna ilmaan.Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Varmasti noin, mutta silti.Ei taida totuus olla kumminkaan se että suoraan moottoreilta on saatavissa tuo vääntömäärä vaan jonkilaisen jakolaatikon kautta kierrätettynä.
Varmasti noin, mutta silti.
Pakko kyl ajatella samalla että miten toi liikkuis kun vaihtas jakolaatikon rattaat toisinpäin? Nopeusmittari loppuu kesken ja ajovalot ja maski sulaa ilmanpaineesta? =D
Vuonna 1990 Scott nimittäin kiinnitettiin ohjaamaan Nissanin automainos Super Bowl XXIV:hen. Yhdysvaltain NFL-jalkapalloliigan loppuottelu tunnetaan spektaakkelimaisen
puoliaika-shown lisäksi valtavan kalliista ja pitkistä mainoksistaan. Jalkapalloakin pelataan siinä välissä.
Japanilaisvalmistaja tilasi Scottilta uutta Nissan 300ZX Turboa esittelevän mainoksen, joka olikin niin raju, että Super Bowlin jälkeen Nissan ei sitä enää koskaan uskaltanut esittää.
Mutta ohjaajan tuntien voimme vain kysyä, yllättyikö kukaan?
Takuulla tuhottoman kalliiksi käyneen mainoksen ensiesitys jäi samalla myös sen viimeiseksi, sillä amerikkalaisjärjestöt nostivat mainoksesta mekkalan. Muun muassa
Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) ja Yhdysvaltain lastenlääkärien akatemia protestoivat mainosta moittien sitä hurjastelun ihannoimisesta, Jalopnik kertoo.
– Se on merkkipaalu kolmannesvuosisadasta kyläkaupan palveluksessa. Se täyttyi syksyllä, Vesa Keskinen kertoo.
Ihan hieno on joo. Tuostakin hinnasta kyllä varmaan puoli miltsiä veroja, mutta kallishan se toki verottomanakin olisi. Aikookohan Vesa käydä radalla tuoreella hankinnallaan![]()
Vesa Keskinen sai vihdoin yli miljoona euroa maksaneen luksusautonsa – kyläkauppias paljastaa nyt syyn hankinnalleen
Vesa Keskisen harvinainen ja kallis Lamborghini Aventador SVJ on ainoa laatuaan Suomessa.www.is.fi
Ihan hieno..![]()
Vaihdatteko renkaat itse vai ammattilaisella? Itsellä ei ole muuta kuin auton mukana tullut tunkki joka käsittääkseni on suositeltu lähinnä vararenkaan vaihtoon, joten varmaan ammattilaiselle.
En jo senkään takia halua viedä kesähessulle, että olen hyvin tarkka pohjan vaurioitumisesta. Lisäksi pultit vedetään siinä sesonkitouhussa yleensä sankarimomenttiin siten, että pyöränvaihto tien päällä voi olla monelle tekemätön paikka, vanteet halkeavat, jarrut menevät soikeaksi ja ääritapauksessa kierteet muusina. En uskalla.Vaihdatteko renkaat itse vai ammattilaisella? Itsellä ei ole muuta kuin auton mukana tullut tunkki joka käsittääkseni on suositeltu lähinnä vararenkaan vaihtoon, joten varmaan ammattilaiselle.
Aina itse, jo yli kymmenen vuoden ajan. Hyvillä varusteilla (kevyt alumiinista valmistettu tunkki ja akkupulttipyssy) helppoa ja mukavaa puuhaa. Tulee samalla tarkastettua jarrut, iskarit, vetonivelet ym. ongelmien varalta sekä pestyä vanteet huolellisesti. Rengasliikkeissä on varsinkin sesonkiaikaan ties mitä hiihtäjää, joiden osaaminen voi vaihdella ihan ok:n ja järkyttävän huonon välillä. Jos ei muuta tuhoa saada aikaan, niin ainakin pultit on lähes varmasti niin tiukassa että vaatii puolitoistametrisen jatkovarren auki saamiseksi.Vaihdatteko renkaat itse vai ammattilaisella? Itsellä ei ole muuta kuin auton mukana tullut tunkki joka käsittääkseni on suositeltu lähinnä vararenkaan vaihtoon, joten varmaan ammattilaiselle.
Vaihdatteko renkaat itse vai ammattilaisella? Itsellä ei ole muuta kuin auton mukana tullut tunkki joka käsittääkseni on suositeltu lähinnä vararenkaan vaihtoon, joten varmaan ammattilaiselle.
Pätkä lautaa käy myös ihan hyvin niin jää vauriot puuhun monttujen muodossa, mutta auto ei kärsi.En jo senkään takia halua viedä kesähessulle, että olen hyvin tarkka pohjan vaurioitumisesta. Lisäksi pultit vedetään siinä sesonkitouhussa yleensä sankarimomenttiin siten, että pyöränvaihto tien päällä voi olla monelle tekemätön paikka, vanteet halkeavat, jarrut menevät soikeaksi ja ääritapauksessa kierteet muusina. En uskalla.
Perushallitunkki riittää, kunhan se on tarpeeksi matala. Usein ainoa järkevä nostotapa vaatii sopivasti muotoiltua kumitassua väliin.
Menee helma paskaksi jos ei sekä tiedä mitä tekee että ole hyvin onnekas. Me varmaan pystymme tekemään tuon, mutta ei nyt ihmeessä neuvota muita noin. Äkkiä tonnin pieti.Pätkä lautaa käy myös ihan hyvin niin jää vauriot puuhun monttujen muodossa, mutta auto ei kärsi.
Tokihan korjaamollakin irrotetaan pyöriä autosta, mutta luotan siihen vähän enemmän kuin rengaspajaan kiireessä. Lisäksi siinäkin touhussa on pari kertaa joku kesäpoika vääntänyt öljynsuodattimen sellaiseen momenttiin, että piti lyödä ruuvari läpi. Siitä huolimatta, että olen hyvin selektiivinen.Rengashotelli on tarjonnut vaihto- ja säilytyspalvelut nyt jostain viime vuosikymmenen alkupuolelta lähtien. Ei ole mennyt vanteet, alusta, jarrut, kierteet tai mikään muukaan rikki eikä ole muitakaan ongelmia tullut. Kauan kyllä vaihdoin itse, mutta kun eipä tuo homma mitään nautintoa tai iloa koskaan tuottanut ja vanteiden pesemistä suorastaan vihaan, niin hyvin on joutanut nuo hommat muiden tehtäväksi. Kyllähän siinä tuntipalkoille tietysti pääsisi jos vaihtaisi itse.
Painaumat jää siis tunkista puuhun, pohjan kantavia rakenteita käytän nostamiseen.Menee helma paskaksi jos ei sekä tiedä mitä tekee että ole hyvin onnekas. Me varmaan pystymme tekemään tuon, mutta ei nyt ihmeessä neuvota muita noin. Äkkiä tonnin pieti.
Tokihan korjaamollakin irrotetaan pyöriä autosta, mutta luotan siihen vähän enemmän kuin rengaspajaan kiireessä. Lisäksi siinäkin touhussa on pari kertaa joku kesäpoika vääntänyt öljynsuodattimen sellaiseen momenttiin, että piti lyödä ruuvari läpi. Siitä huolimatta, että olen hyvin selektiivinen.
Muutenkin uusi laki korostaa tuota uusavuttomuutta. Renkaat pitää voida vaihtaa samana päivänä.
Korjaamolla jarrulevyremontissa saatiin aikoinaan auton pultit väännettyä niin tiukalle, että rengasliikkeessä talvirengasostoksilla ollessani oli jouduttu kaikenlaisilla jatkovarsilla avittaen vääntämään ne auki. Ei kuulemma ollut ennen noin tiukkaa tapausta osunut kohdalle. Olikin viimeinen kerta kun sillä pajalla olen asioinut.Tokihan korjaamollakin irrotetaan pyöriä autosta, mutta luotan siihen vähän enemmän kuin rengaspajaan kiireessä. Lisäksi siinäkin touhussa on pari kertaa joku kesäpoika vääntänyt öljynsuodattimen sellaiseen momenttiin, että piti lyödä ruuvari läpi. Siitä huolimatta, että olen hyvin selektiivinen.
Muutenkin uusi laki korostaa tuota uusavuttomuutta. Renkaat pitää voida vaihtaa samana päivänä.
Oliko sulla mielessä joku tietty bongaus vai mikä tämän viestin pointti oli?![]()
Toyota Corona vaihtoautot - Nettiauto
Maailman johtava autobrändi Toyota tuottaa turvalliset ja toimivat autot maantielle ja kaupunkiin. Tutustu laajimpaan Corona -vaihtoautojen valikoimaan.www.nettiauto.com
Corona Toyota.