Tämä ohittaminen on yksi paikka missä sitä tehoa tarvitsee, tiettyyn pisteeseen asti. Vaikka pienempi tehoisellakin pääsee ohi, niin onhan se jollain 100 heppaisella tai alle aika epämielyttävää. Tämä takia minustakin on kiva, että siinä autossa on edes kohtuullisesti tehoa, joku ~200 heppaa. Tuollaisella teholla ei ohittelun pitäisi olla ongelma missään järkevässä tilanteessa.
Ehkä huomioitava seikka, että omien autojen painot on aina ollut lähempänä tonnia kuin kahta, joten nää tehot kannattaa peilata siihen. Kokemus voi olla erilainen, jos sun auto painaa kaks tonnia tai yli.
Auton teho/painosuhde vaikuttaa paljon miten auto kiihtyy. Tämä on asia minkä aika moni unohtaa, koska tuijotetaan vain sokeasti tehoihin mitä autossa on ja samalla unohdetaan paljonko se painaa. Tuo mitä sanoit pitää paikkansa ja tämä on itselle ainakin aina ollut täysin selvä juttu.
Sitten myös vetotapa vaikuttaa, että miten hyvin sitä tehoa voi hyödyntää. Nelikko on aina sellainen mikä ei keliä katso, koska se liimaa aika hyvin tiehen vaikka tehoa olisikin tai mikäi lähtee sutimaan niin se silti ottaa vauhtia koko ajan lisää. Liika sutiminen vie aina kiihtyvyydestä pois ja tämä yleensä on vajaavetoisilla isoin ongelma.
Jep. Tää sivuaa sitä pointtia mitä itse olen esittänyt. Toki nopealla autollakin voi ajaa hitaammin. Mutta mitä nopeampi auto niin sitä vähemmän pääsee käyttämään sen ominaisuuksia kun pitää ottaa muutkin tienkäyttäjät huomioon.
Sitten tästä voi tietty esittää sen argumentin, että ei ne tehot siellä reservissä haittaa vaikka niitä ei pääsis usein käyttämään. Eikä tuossa argumentissa sinäänsä ole mitään väärää. Itsestä vaan tuntuu hölmöltä omistaa auto, jonka ominaisuuksia ei pääse käyttämään.
Auto missä on paljon tehoa reservissä. Sillä voi ajaa normaalisti liikenteessä olematta idiootti. Ei siellä tarvitse kaahata tai olla idiootti muita kohtaan. Sitten rata-ajo tai kiihdyttelyt ovat ne missä sen kaiken tehon saa käyttöön ja voi nauttia. Se mikä edellä mainituista sopii kenellekkin niin sinne sit ajamaan vaan suljetuissa olosuhteissa. Silti tuollaisella autolla liikenteessä ajaminen on niin vaivatonta tilanteessa kuin tilanteessa oli sitten normaaliajoa tai kyseessä vaikka ohittaminen. Se on iso nautinto ajoa, jos voi lirutella vaivattomasti pintakaasulla niin liikenteessä kuin myös ohitellessa silloin, kun sitä tehoa ja vääntöä on tarpeeksi.