Hankin juuri 6 ThinkPadien lisäksi yhden lisää eli Lenovo ThinkPad P50 ja tuli ensissmäsistä kertaa ongelma ettei Pantone X-rite ohjelma eli sen toiminta ota toimiakseen, ohjelma näkyy asennettuna koneessa. Netistä etsin ja en löytänyt oikein järkevää syytä ongelmaan. Tälläisen löysin ja Googlella käännettynä siitä tälläiset teksit. Niin onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa P50 tai muiden Pantone X-riten ohjelman kanssa ja ilmeisesti pitäisi asentaa joku korjausohjelma. Lisäksi tarviisin tuohon FI Suomenkielisen näppäimistön, alkuun siittäisi kun saisi sen varaosanumeron ja saako sitä tilattua Lenovo.fi kautta ja miten.
Lenovo Thinkpad P50 X-rite Pantone –ongelma
Hei, Lisäsin äskettäin Pantone-värikalibrointianturin Lenovo P50:een (MTM: 20EQS1TT00), ja
Sensor Replacement Utility -apuohjelman suorittamisen jälkeen se ei vieläkään toimi.
Se antaa virheen epätäydellisestä tietokannasta ja minun on saatava tiedosto nimeltä
"eccm2SensorsData.dat".
Koska tietokoneeni mukana ei toimitettu anturia tehtaalta, minulla ei ole varmuuskopiota tästä tiedostosta.
Onko vielä muutosta, jotta anturi toimisi jotenkin, vaikka tämä tietokone on vähän vanha?
Minulla on P51, johon olin siirtänyt NVMe:n Win 10 -asennuksen P50:stä, jossa ei koskaan ollut värisensoria.
Vaihdoin juuri yläkannen ja sain uuden värisensorin tähän P51:een. Latasin:
Pantone Color Calibrator Program for Windows 10 (32-bit, 64-bit), 8.1 (64-bit), 8 (64-bit), 7 (32-bit, 64-bit) - ThinkPad - Lenovo Support AE ja ECCM2SensorData.dat luotiin tämän
ohjelmiston asennuksen yhteydessä.
Jos olisit asentanut sen aiemmin ilman anturia, yritän ladata yllä olevan ohjelmiston uudelleen sen
jälkeen, kun olet poistanut sen, mikä sinulla on tällä hetkellä.
Mielestäni sinun ei tarvitse suorittaa mitään korvaavan anturiohjelmistoa tapauksessasi.
Valitettavasti olen jo tehnyt kaiken mainitsemasi ja saan silti viestin puuttuvasta .dat-tiedostosta.
Oletetaan, että P51:ssä on samantyyppinen värianturi ja X-Rite-kansio on myös sama.
Olisi kiva kokeilla, saisinko Pantonen toimimaan täydellisen X-Rite-tietokannan kanssa
(PANTONE Color Calibrator -kansio kansiossa C:\Program Files (x86)\X-Rite).