Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
jos joku vielä pitää 230 reformia tarpeettomana tai teknofirmojen asemaa hyväksyttävänä voi miettiä tilannetta.
Tämä asia ei nyt tuolla tavalla sananvapauteen liity, koska ei kukaan ole rajoittanut Trumpin sananvapautta vaan päinvastoin Twitter on toteuttanut omaansa kun bannasi Trumpin. Trumpilla puolestaan on oikeus toteuttaa omaa sananvapauttaan sellaisilla viestimillä, jotka eivät edellytä kolmannen osapuolen hyväksyntää tai näitä ei haittaa Trumpin älämölö.Olen itse asiassa sitä mieltä että sananvapaus ei ole mikään rajoittamaton oikeus, että voit sanoa mitä tahansa. Sananvapaus on rajoittamaton jos on joku konteksti millä se sanomisesi on edes jotenkin todellista eikä täyttä beeässää.
Tämä asia ei nyt tuolla tavalla sananvapauteen liity, koska ei kukaan ole rajoittanut Trumpin sananvapautta vaan päinvastoin Twitter on toteuttanut omaansa kun bannasi Trumpin.
jos joku vielä pitää 230 reformia tarpeettomana
Antifa jopa suunnitteli iskua etukäteen Trump-kannattajien keskustelupalstalla. On ne viekkaita.Antifa on uusi NWO, Illuminati ja mikä lie. Kun asiat ei mene oman tahdon mukaan niin antifa.
Antifa jopa suunnitteli iskua etukäteen Trump-kannattajien keskustelupalstalla. On ne viekkaita.
Mua myös kiinnostaisi tietää, miten se 230 jotenkin vähentäisi Trumpin todennäköisyyttä kohdata tekstiensä moderointia kun sen alustan vastuu niistä kirjoituksista vain lisääntyisi. Trumpin tapauksessa niiden harhaisten kirjoitusten vaikutukset ovat niin massiivisia, että sehän olisi jatkuvasti jäähyllä. @Jackkk varmaan avaa, mitä tarkoitti.
riippuu siitä miten reformi tehdään ja miten yritykset siihen asemmoituvat. Jos alusta alkaa vaikuttaa muuhun kuin lainvastaiseen sisältään vastatkoon sitten kaikesta julkaistusta sisällöstä.
Syy ei ollut virkaanastujaisten väliinjättäminen, tiedät sen varmaan myös itse. Tässä syy suomennettuna.riippuu siitä miten reformi tehdään ja miten yritykset siihen asemmoituvat. Jos alusta alkaa vaikuttaa muuhun kuin lainvastaiseen sisältään vastatkoon sitten kaikesta julkaistusta sisällöstä.
Twitterin perustelut bänneille aivan naurettavat. Perusteluina mm. virkaanastujaisten väliinjättäminen, termi American Patriots viittaa väkivallan tukemiseen jne. Ajatustenluvulla ja omilla aasinsilloilla perustellaan sensurointia.
Syy ei ollut virkaanastujaisten väliinjättäminen, tiedät sen varmaan myös itse. Tässä syy suomennettuna.
Sillä ei ole mitään väliä ärsyttääkö se jotain vai ei. Ilmeisesti se ärsyttää.perusteluissa se mainitaan, ihan vaan ärsyttääkseenkö vai onko muu höttö tuossa viestissä niin ohkaista että jotain piti keksiä.
No Twitteri voi perustella päätöstään vaikka "because we can", se on heidän oikeutensa.
Sillä ei ole mitään väliä ärsyttääkö se jotain vai ei. Ilmeisesti se ärsyttää.
perusteluissa se mainitaan, ihan vaan ärsyttääkseenkö vai onko muu höttö tuossa viestissä niin ohkaista että jotain piti keksiä.
Twitterin perustelut bänneille aivan naurettavat. Perusteluina mm. virkaanastujaisten väliinjättäminen, termi American Patriots viittaa väkivallan tukemiseen jne. Ajatustenluvulla ja omilla aasinsilloilla perustellaan sensurointia.
hyvä niin, kyseessä merkittävä asia uutisoinnista päätellen, johon luulisi panostettavan sen verran että mahdolliset reaktiot otetaan huomioon, ehkä näin tarkoituksellisesti toimitaankin. Onnea Twitterille valitsemastaan tiestä.
Eikös Twitterin pitänyt olla riippuvainen Trumpista ja koko puljun mennä nurin, jos suututtavat Trumpin ja se siirtyy viden käyttäjät mukanaan?
sen takia tässä onnea toivotankin, tulevaisuus näyttää mitä Twitterille käy, osakkeita ostamaan jos luulet tämän Twitteriä vahvistavan.
Ja aina heitetään Kiina whataboutismia kun ei itse asiasta ole mitään sanottavaa. Ei mullakaan ole nyt mitään järkevää mainittavaa tähän keskusteluun, mutta koitan olla paskomatta tämän enempää.Totta. Kiina, Pohjois-Korea, ja Venäjä ovatkin näinä uusina maailmanvaltoina tässä jo pitkällä. Ehdottomasti kannattaisi nyt ottaa sieltä mallia.
Totta. Kiina, Pohjois-Korea, ja Venäjä ovatkin näinä uusina maailmanvaltoina tässä jo pitkällä. Ehdottomasti kannattaisi nyt ottaa sieltä mallia.
Totta. Kiina, Pohjois-Korea, ja Venäjä ovatkin näinä uusina maailmanvaltoina tässä jo pitkällä. Ehdottomasti kannattaisi nyt ottaa sieltä mallia.
Jos valtio alkaa velvoittaa esim. Twitteriä, että sen on annettava Donaldin julkaista mitä haluaa, on se juurikin sitä mainitsemaasi valtion kontrollia. Edelleen se sanomatta jättäminen omasta tahdosta on myös sananvapautta.Laitamme tästä nyt valtion kontrollikoneiston pystyyn ja määräämme mitä kukaan saa sanoa.
Laitamme tästä nyt valtion kontrollikoneiston pystyyn ja määräämme mitä kukaan saa sanoa.
Juu mutta kun se valiton kontrolli on täysin eri tasolla esimerkiksi Venäjällä kuin USA:ssa. Ja joku kontrolli pitää kuitenkin olla että saadaan ne Hitlerit pidettyä kurissa. Joo nyt itsekin syyllistyn whataboutismiin kun Trump taas on suht kaukana Hitleristä, mutta syyllistyi kuitenkin kansan kiihottamiseen, ja juuri tuota sananvapautta hyväksikäyttämällä.Kyllä. Mistään ei saisi sanoa mitään tai voi aina kuittailla, että whatsaboutismia oleppa hiljaa, me olemme vain oikeassa. Laitamme tästä nyt valtion kontrollikoneiston pystyyn ja määräämme mitä kukaan saa sanoa. Viesti johon vastasin kun ei käsitellyt yksittäisen ihmisen varoituksia tms vaan yleistä valtion kontrollia.
Koska ne väkivaltaisuudet tapahtuisivat kuitenkin vaikka niiden twitter -tilit olisi suljettu?Haluaako joku perustella miten kaikki Erdoganit ja Kiinan ja Venäjän ja Irakin ja muut edustajat saavat vapaasti rillutella twitterissä näkemyksiään ja saavat vapaasti kutsua koolle rallyja vaikka niissä taatusti sattuu myös kaiken näköisiä väkivaltaisuuksia?
Haluaako joku perustella miten kaikki Erdoganit ja Kiinan ja Venäjän ja Irakin ja muut edustajat saavat vapaasti rillutella twitterissä näkemyksiään ja saavat vapaasti kutsua koolle rallyja vaikka niissä taatusti sattuu myös kaiken näköisiä väkivaltaisuuksia?
Twitteri tekee omallaan niinkuin haluaa. Ei kai tuo tarvi muuta perustelua.Haluaako joku perustella miten kaikki Erdoganit ja Kiinan ja Venäjän ja Irakin ja muut edustajat saavat vapaasti rillutella twitterissä näkemyksiään ja saavat vapaasti kutsua koolle rallyja vaikka niissä taatusti sattuu myös kaiken näköisiä väkivaltaisuuksia?
Jatkan tähän ajatustasi, olisi hyvin erikoista, jos vapaassa kapitalistisessa maassa jokin 3. osapuoli tulee sopimuspuolten väliin määrittelemään uudestaan sopimuksen ehtoja. Perinteisellä vasemmisto-oikeisto-akselille sijoitettuna: vasemmisto on aina ajanut kontrollia ja regulaatiota siihen, mitä ja millaisia sopimuksia osapuolet voivat tehdä. Oikeisto on aina ajanut sopimusvapautta, kuka tahansa voi tehdä millaisia sopimuksia tahansa eikä siihen ole muilla mitään nokan koputtamista. Sopimusvapauteen kuuluu oleellisena oikeutena myös se, että ei ole sopimuspakkoa. Sopimus on molempien osapuolien tahdon ilmaisu. Kun tahto loppuu, niin silloin loppuu myös sopimus. Vapaassa maassa voit kävellä kenkäkauppaan ja sinut voidaan heittää sieltä pihalle, koska eivät sinulle kenkiä halua myydä. Itse en ole Twitterissä, koska minua ei voida pakottaa tekemään sopimusta heidän kanssaan. Twitterin ei myöskään ole minua pakko ottaa asiakkaaksi, jos naamani ei heitä miellytä.Twitteri tekee omallaan niinkuin haluaa. Ei kai tuo tarvi muuta perustelua.
Edelleen toistan että yksityisillä yrityksillä on vapaus tehdä alustallaan mitä haluavat, ei Twitter ole mikään yleishyödyllinen julkinen alusta, sen johtajat voi päättää että huomenna käyttäjätili maksaa 10€/kk ja siellä saa julkaista ainoastaan vegaanireseptejä ja keskustella veganismista.
Haluaako joku perustella miten kaikki Erdoganit ja Kiinan ja Venäjän ja Irakin ja muut edustajat saavat vapaasti rillutella twitterissä näkemyksiään ja saavat vapaasti kutsua koolle rallyja vaikka niissä taatusti sattuu myös kaiken näköisiä väkivaltaisuuksia?
Jatkan tähän ajatustasi, olisi hyvin erikoista, jos vapaassa kapitalistisessa maassa jokin 3. osapuoli tulee sopimuspuolten väliin määrittelemään uudestaan sopimuksen ehtoja. Perinteisellä vasemmisto-oikeisto-akselille sijoitettuna: vasemmisto on aina ajanut kontrollia ja regulaatiota siihen, mitä ja millaisia sopimuksia osapuolet voivat tehdä. Oikeisto on aina ajanut sopimusvapautta, kuka tahansa voi tehdä millaisia sopimuksia tahansa eikä siihen ole muilla mitään nokan koputtamista. Sopimusvapauteen kuuluu oleellisena oikeutena myös se, että ei ole sopimuspakkoa. Sopimus on molempien osapuolien tahdon ilmaisu. Kun tahto loppuu, niin silloin loppuu myös sopimus. Vapaassa maassa voit kävellä kenkäkauppaan ja sinut voidaan heittää sieltä pihalle, koska eivät sinulle kenkiä halua myydä. Itse en ole Twitterissä, koska minua ei voida pakottaa tekemään sopimusta heidän kanssaan. Twitterin ei myöskään ole minua pakko ottaa asiakkaaksi, jos naamani ei heitä miellytä.
Pääsenkin taas jälleen kerran toteamaan: nämä suurimmat ja äänekkäimmät kommunismin vastustajat ajavat todellisuudessa kommunismia edistävää politiikkaa.
Rillutteleeko ne sitten jotain mitenkään vastaavia asioita Twitterissä?
Tässä hyvin tiivistettynä. Olisi mukava kuulla @ATE ja @pewlo mielipiteet siitä minkä takia sosiaalisen median yritysten pitäisi olla valtion regulaation kohteena. Rautalangasta: Minkä takia valtion pitäisi määritellä se mitä kaikkea niiden pitää julkasta eikä niiden itse?
Teksteistä päätellen ette kuitenkaan kannata mitään Venäjän meininkiä jossa valtio sanelee kaiken.
Ihan lyhyesti että itsellä ainakin on suurempi luotto demokraattisesti valittuihin päättäjiin sekä oikeuslaitoksiin kuin yksityisyyden henkilöihin.
En nyt oikein tajunnut. Tarkoitatko siis että on parempi että valtio päättää mitä yksityiset kansalaiset saavat/heidän pitää julkaista (muista että yritykset ovat yksityisten kansalaisten omaisuutta)? Jos meinaat tätä niin saahan sitä olla mitä mieltä tahansa. Itse näen sananvapauden niin että jokaisella on vapaus sanoa ja olla sanomatta asioita kunhan eivät tee rikosta.
Mutta kuten sanottu, saahan sitä Twittter ajaa ihan mitä agendaa kenelle haluaa.
Jatkan tähän ajatustasi, olisi hyvin erikoista, jos vapaassa kapitalistisessa maassa jokin 3. osapuoli tulee sopimuspuolten väliin määrittelemään uudestaan sopimuksen ehtoja. Perinteisellä vasemmisto-oikeisto-akselille sijoitettuna: vasemmisto on aina ajanut kontrollia ja regulaatiota siihen, mitä ja millaisia sopimuksia osapuolet voivat tehdä. Oikeisto on aina ajanut sopimusvapautta, kuka tahansa voi tehdä millaisia sopimuksia tahansa eikä siihen ole muilla mitään nokan koputtamista. Sopimusvapauteen kuuluu oleellisena oikeutena myös se, että ei ole sopimuspakkoa. Sopimus on molempien osapuolien tahdon ilmaisu. Kun tahto loppuu, niin silloin loppuu myös sopimus. Vapaassa maassa voit kävellä kenkäkauppaan ja sinut voidaan heittää sieltä pihalle, koska eivät sinulle kenkiä halua myydä. Itse en ole Twitterissä, koska minua ei voida pakottaa tekemään sopimusta heidän kanssaan. Twitterin ei myöskään ole minua pakko ottaa asiakkaaksi, jos naamani ei heitä miellytä.
Pääsenkin taas jälleen kerran toteamaan: nämä suurimmat ja äänekkäimmät kommunismin vastustajat ajavat todellisuudessa kommunismia edistävää politiikkaa.
Ei se nyt käytännössä ole näin kun Twitterien ja Facebookin käyttäjämäärät ovat miljardiluokkaa ja muut alustat ovat täysin marginaalisia. Käytännössä nämä tahot reguloivat sitä mitä ihmiset saavat ja eivät saa sanoa. Tältä pohjalta ei ole hyvä että ihmisten sananvapaus on yksityisten käsissä.
USA:ssa kuten monessa muussakin maassa on kilpailuoikeus, eli antitrusti-, kartelli- jne. lainsäädäntöä. Eli kapitalistisessakin maassa kolmas osapuoli voi asettaa rajoituksia toiminnalle. Keskustelua voi käydä siitä onko Twitterillä monopoliasema viestityksessä, Googlella hakukoneena ja videoiden levityksessä (youtube) jne. siinä määrin, että puuttumalla joko yksittäisinä toimijoina tai yhdessä, kuten nyt on tapahtunut, tietyn käyttäjäkunnan toimitaan että tätä voidaan pitää lainvastaisena.
Miten tämä eroaa siitä, että Twitter lisää regulaatiota platformillaan, sen takia kun ihmiset ei osaa ajatella omilla aivoillaan?