Windows 10 keskustelu

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Solution 4 eteenpäin toimi. Eli nyt pääsee jo tuone virusten ja uhkien torjuntaan mutta ongelma jatkuu edelleen tällaisena:





Asian tutkintaa jatkettu ja Malwarebytes Support Tool ladattu, jossa on "repair" mutta tuo vaan junnaa paikallaan. Nyt menossa ESET Online Scannerin skannaus haittaohjelmien varalta.


Tällänen YT-video tuli vastaan kun pikaisesti Googlasin:
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Tällänen YT-video tuli vastaan kun pikaisesti Googlasin:

Kiitos, sain juuri alla olevalla neuvolla toimimaan. Tai oletan sen olleen tuo. Toki tuli muutakin säädettyä.

Click your Start Button, type regedit and hit Enter to open the Registry Editor

In the left pane, navigate to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SecurityHealthService

In the right hand pane, double click Start

Set its value to 2

Click OK and close the Registry Editor

Restart your PC
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Koko homma olisi varmaan lähtenyt rokkaamaan poistamalla oppilaitoksen tms. lisenssin ja jatkanut sen Office käyttöä pilven puolelta ja sitten lisännyt vain omat accountit sinne desktop softiin.

Mulla on sama edessä reilun kuukauden päästä.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Kiitos, sain juuri alla olevalla neuvolla toimimaan. Tai oletan sen olleen tuo. Toki tuli muutakin säädettyä.

Click your Start Button, type regedit and hit Enter to open the Registry Editor

In the left pane, navigate to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SecurityHealthService

In the right hand pane, double click Start

Set its value to 2

Click OK and close the Registry Editor

Restart your PC
Tuolla tulit enabloineeksi Windows Security -hallintasovelluksen, tosin se taisi olla jo ennestään käytössä (Start-arvona 2 tai 3). Arvoitukseksi jää, mikä oli se muu säätö tai toimenpide, jolla asia varsinaisesti korjaantui.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Prkl tämän kanssa. Eipä se alkanutkaan toimimaan.

Tällänen YT-video tuli vastaan kun pikaisesti Googlasin:
Tämäkään ei auta. Yritin vikasietotilassa, "suorita järjestelmänvalvojana".

1615435036355.png


Järjestelmänvalvojalla (minä) ei näemmä edes ole täysiä oikeuksia Windows Defenderiin enkä saa tuota muutettua:

1615442735672.png




Koko homma olisi varmaan lähtenyt rokkaamaan poistamalla oppilaitoksen tms. lisenssin ja jatkanut sen Office käyttöä pilven puolelta ja sitten lisännyt vain omat accountit sinne desktop softiin.

Mulla on sama edessä reilun kuukauden päästä.
Ei minulla ole oppilaitoksen tai kenenkään muunkaan lisenssiä, vaan ihan omat 365:et ja Outlookissa vain kirjautunut myös työ- ja oppilaitoksen sähköposteihin.
 
Viimeksi muokattu:

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Järjestelmänvalvojalla (minä) ei näemmä edes ole täysiä oikeuksia Windows Defenderiin enkä saa tuota muutettua:
Juu ei. Järjestelmänvalvoja ei ole kaikkivaltias. Monet asiat pitää tehdä "toimivaltaisen viranomaisen", tässä system-identiteetin, kautta. Jos esimerkiksi halutaan palauttaa Windos Security-sovelluksen asetukset alkuarvoihinsa, se pitää tehdä näin:

Ilmeisesti onnistuit jo tekemään windowsin korjausasennuksen. Sillä ei kaikkia ongelmia saa korjattua, koska korjausasennus nimenomaan säilyttää kaiken datan ja sovellukset ja niiden asetukset, eli toimii kuin käyttöjärjestelmän päivitys.

Windows Security -aihepiiristä on netissä valtavasti vanhentunutta tai suorastaan väärää tietoa. Viittaamani tenforums-saitti on varsin luotettava. Tärkein ohje on kuitenkin hyvin yksinkertainen: Älä asenna mitään ylimääräisiä virusvahteja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Juu ei. Järjestelmänvalvoja ei ole kaikkivaltias. Monet asiat pitää tehdä "toimivaltaisen viranomaisen", tässä system-identiteetin, kautta. Jos esimerkiksi halutaan palauttaa Windos Security-sovelluksen asetukset alkuarvoihinsa, se pitää tehdä näin:

Ilmeisesti onnistuit jo tekemään windowsin korjausasennuksen. Sillä ei kaikkia ongelmia saa korjattua, koska korjausasennus nimenomaan säilyttää kaiken datan ja sovellukset ja niiden asetukset, eli toimii kuin käyttöjärjestelmän päivitys.

Windows Security -aihepiiristä on netissä valtavasti vanhentunutta tai suorastaan väärää tietoa. Viittaamani tenforums-saitti on varsin luotettava. Tärkein ohje on kuitenkin hyvin yksinkertainen: Älä asenna mitään ylimääräisiä virusvahteja.
Viimeisen ohjeen olen kyllä sisäistänyt tässä prosessin aikana hyvin selkeästi mutta valitettavasti se ei minua auta tässä hetkessä ollenkaan.

Pitääpä seuraavaksi tutustua tuohon laittamaasi linkkiin.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Viimeisen ohjeen olen kyllä sisäistänyt tässä prosessin aikana hyvin selkeästi mutta valitettavasti se ei minua auta tässä hetkessä ollenkaan.

Pitääpä seuraavaksi tutustua tuohon laittamaasi linkkiin.
Eipä ollut tuostakaan ohjeesta apua.

Kävin Office365:n sivuilla ja siellä koneeni ja tilini näkyy. Eihän ongelma voi mitenkään liittyä siihen?

Poistin jo varmuuden vuoksi myös Wireguard VPN:än ja VyprVPN:n, vaikka en usko, että ne voisivat tuohon liittyä. Kävin koko sovelluslistan läpi eikä sielläkään ollut mitään epäilyttävää tai antivirukseen liittyvää. ESET Online ... ajettu myös läpi eikä koneesta löytynyt perusteellinen skannauksen perusteella mitään epäilyttävää.

1615468209510.png
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Eipä ollut tuostakaan ohjeesta apua.

Kävin Office365:n sivuilla ja siellä koneeni ja tilini näkyy. Eihän ongelma voi mitenkään liittyä siihen?

Poistin jo varmuuden vuoksi myös Wireguard VPN:än ja VyprVPN:n, vaikka en usko, että ne voisivat tuohon liittyä. Kävin koko sovelluslistan läpi eikä sielläkään ollut mitään epäilyttävää tai antivirukseen liittyvää. ESET Online ... ajettu myös läpi eikä koneesta löytynyt perusteellinen skannauksen perusteella mitään epäilyttävää.

Mistä olet tuon Officen hankkinut? Jos joltain kolmannelta osapuolelta, joka jaettu tili systeemi, niin sitten et voi asialle mitään (näistä on täällä varoitettu aiemminkin ja samanlaisia ongelmia ollut), ellet poista tiliä käytöstä (mutta saattaa siltikin jäädä jumiin nuo asetukset, ku kerran päässyt Policyt koneelle).
Jos olet ostanut ihan virallisen Office365 koodin omalle tilille ja siellä on tuollainen, niin sitten on kyllä oudompi juttu. Vai onko kyseessä jostain koulusta saadusta Office tilistä, näissäkin on nähnyt samaa ongelmaa?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Mistä olet tuon Officen hankkinut? Jos joltain kolmannelta osapuolelta, joka jaettu tili systeemi, niin sitten et voi asialle mitään (näistä on täällä varoitettu aiemminkin ja samanlaisia ongelmia ollut), ellet poista tiliä käytöstä (mutta saattaa siltikin jäädä jumiin nuo asetukset, ku kerran päässyt Policyt koneelle).
Jos olet ostanut ihan virallisen Office365 koodin omalle tilille ja siellä on tuollainen, niin sitten on kyllä oudompi juttu. Vai onko kyseessä jostain koulusta saadusta Office tilistä, näissäkin on nähnyt samaa ongelmaa?
Soitin Windows-tukeen ja tämähän se ongelma olikin. Itsellä moiset varoitukset menneet ohi. Avain ostettu aikoinaan Murosta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 886
Soitin Windows-tukeen ja tämähän se ongelma olikin. Itsellä moiset varoitukset menneet ohi. Avain ostettu aikoinaan Murosta.
Tässä on myös vielä se juttu, että pääkäyttäjä voi käytäntöjen muokkailun lisäksi halutessaan vaihtaa tilisi salasanan ja päästä käsiksi myös Onedriveen. Eli kannattaa olla aika varovainen näiden harmaiden o365 tilien kanssa.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Tässä on myös vielä se juttu, että pääkäyttäjä voi käytäntöjen muokkailun lisäksi halutessaan vaihtaa tilisi salasanan ja päästä käsiksi myös Onedriveen. Eli kannattaa olla aika varovainen näiden harmaiden o365 tilien kanssa.
Ei ole harmaa 0365, vaan Windows. 365 on ihan Gigantista/Verkkiksestä ostettu.

E: Ja mistä netistä noita ylipäätään uskaltaa ostaa? Tälläkin foorumilla on näemmä myynnissä, samoin kuin esim. eBay. Eli mitä pitäisi saada/osata pyytää tai hakea, jotta saisi ihan legitin avaimen ja säästyisi tällaisilta ongelmilta jatkossa?

Firmalta on poistettu koneita, joten voisin niistä käydä onkimassa tänään lisenssin.. Niissä on muistaakseni tarrat kiinni.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 058
Jos kone sattuisi olemaan jonkun organisaation hallinnassa, se tili pitäisi näkyä uudessa Asetukset paneelissa -> tilit -> käytä työpaikan tai koulun resursseja. Sieltä tilin tietojen alta näkyisi jos sen tilin organisaatio hallitsee mitään laitteden asetuksia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 886
Ei ole harmaa 0365, vaan Windows. 365 on ihan Gigantista/Verkkiksestä ostettu.
Windows lisenssissä ei moista ongelmaa ole. Windows pitää manuaalisesti liittää toimialueeseen, jotta olisi hallinnassa. Pelkällä avaimen syötöllä tämä ei onnistu.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Prkl tämän kanssa. Eipä se alkanutkaan toimimaan.



Tämäkään ei auta. Yritin vikasietotilassa, "suorita järjestelmänvalvojana".



Järjestelmänvalvojalla (minä) ei näemmä edes ole täysiä oikeuksia Windows Defenderiin enkä saa tuota muutettua:







Ei minulla ole oppilaitoksen tai kenenkään muunkaan lisenssiä, vaan ihan omat 365:et ja Outlookissa vain kirjautunut myös työ- ja oppilaitoksen sähköposteihin.
Pakosti olet jossain domainissa ja sieltä ohjataan kirjautumisen jälkeen mitä saat tehdä.

Jos ei ole näin, tarkistaisin koneen mahdollisien haittaohjelmien varalta.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
543
Win 10 päivitykset saavat jotkin systeemit sekaisin. Itsellä mm. langaton tulostin kadotti yhteydet. Piti ajaa entiset ajurit ja ohjelmat pois ja ladata koko systeemi uudelleen. Meillä talossa on koko joukko toiskätisiä. Kun kuukauden kuluttua ajetaan Elisan kaapeliyhteydet nurin ja Telian talolaajakaista ja kaaåelitv tilalle -- huh -- tukihenkilötöitä meikäläiselle riittää:hmm:
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Taidan ihan varmuuden vuoksi vaihtaa lisenssiavaimen. Ei jaksa tätä säätöä enää toistamiseen. Windows-tuen mukaan vaatii joka tapauksessa puhtaan Windows-asennuksen, jotta korjaantuu eikä pelkällä avaimen vaihtamisella selviä.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Win 10 päivitykset saavat jotkin systeemit sekaisin. Itsellä mm. langaton tulostin kadotti yhteydet. Piti ajaa entiset ajurit ja ohjelmat pois ja ladata koko systeemi uudelleen. Meillä talossa on koko joukko toiskätisiä. Kun kuukauden kuluttua ajetaan Elisan kaapeliyhteydet nurin ja Telian talolaajakaista ja kaaåelitv tilalle -- huh -- tukihenkilötöitä meikäläiselle riittää:hmm:
TM kirjoittu jutun Windows-päivityksestä, joka aiheuttaa ongelmia verkkotulostinten kanssa. Oiskohan kyse samasta ongelmasta sulla?
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
347
Windows 10 ja Nvidian näytti + display-port.
Jos sammutan toisen näytön joka dp.llä kiinni niin resot alkaa vaihtuileen. Miten saisi ton lukittua niinkuin vga- ja dvi- johdollakin että voit hyvinkin sammuttaa näytön eikä koneen työpöytä ala järjestämään itseään uudestaan ?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Taidan ihan varmuuden vuoksi vaihtaa lisenssiavaimen. Ei jaksa tätä säätöä enää toistamiseen. Windows-tuen mukaan vaatii joka tapauksessa puhtaan Windows-asennuksen, jotta korjaantuu eikä pelkällä avaimen vaihtamisella selviä.
Siis tuon ei pitäisi johtua mistään Windows 10 avaimesta, vaan noista oudoista Office365 tileistä, joita myydään Ebayssa sun muualla, eli saat valmiit tilitiedot, joilla pitää kirjautua (ja täten sen myyjällä on sitten oikeus sinun koneeseen tietyin rajoituksin, ei suositeltavaa). Mutta, kerta sulla on ihan Gigantista ostettu koodi, joka yhdistetty omaan tiliin, niin tällöin tuollaista ongelmaa ei pitäisi olla.

Tuo ongelma saattaa aiheutua myös, jos ajat Windows 10 noita telemetry sun muita esto skriptejä, joita netti täynnä, eli niidenkin käytössä kannattaa olla tarkkana.

Esimerkiksi minullakin lukee Windows Update puolella, että "Some settings are managed by your organisation", mutta tämä on minun tietoinen muutos Group Policysta, että päivityksiä ei asenneta automaattisesti, vaan minun pitää ne manuaalisesti hyväksyä. Taasen tuolla Defender puolella minulla ei ole tuota tekstiä, koska en ole tehnyt sen puoleen mitään muutoksia Policyyn.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Taidan ihan varmuuden vuoksi vaihtaa lisenssiavaimen. Ei jaksa tätä säätöä enää toistamiseen. Windows-tuen mukaan vaatii joka tapauksessa puhtaan Windows-asennuksen, jotta korjaantuu eikä pelkällä avaimen vaihtamisella selviä.

Kysymys muuten WIn 7 (Pro) -avaimista: nehän pystyy päivittämään edelleen Windows 10:ksi, mutta miten noita käytetään Win10-asennuksen yhteydessä? Tarkoitus tehdä Media Creatorilla mahdollisimman valmis paketti tikulle, mutta ei jaksaisi asennuksen yhteydessä huomata, että avain ei toimi. Eli pitääkö moiselle ennakkoon tehdä jotain/voiko toimivuutta testata jotenkin ennakkoon? Tarkoitus olisi tosiaan käytöstä poistetulta työkoneelta ottaa Win7-lisenssi käyttöön.

E: Oli näemmä tuo aiempi vajavainen posti karannut.

E2: Saanko tällä esim. Windows 10:n asennettua?

Sieppaa.JPG


E3: Onnistuu näköjään hyvin. Vaihdoin tuoteavainta ja hoidin aktivoinnin jo ennen uudelleenasennusta ja hyvin wörkki.


1615485661409.png
 
Viimeksi muokattu:

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Taidan ihan varmuuden vuoksi vaihtaa lisenssiavaimen. Ei jaksa tätä säätöä enää toistamiseen. Windows-tuen mukaan vaatii joka tapauksessa puhtaan Windows-asennuksen, jotta korjaantuu eikä pelkällä avaimen vaihtamisella selviä.

Kysymys muuten WIn 7 (Pro) -avaimista: nehän pystyy päivittämään edelleen Windows 10:ksi, mutta miten noita käytetään Win10-asennuksen yhteydessä? Tarkoitus tehdä Media Creatorilla mahdollisimman valmis paketti tikulle, mutta ei jaksaisi asennuksen yhteydessä huomata, että avain ei toimi. Eli pitääkö moiselle ennakkoon tehdä jotain/voiko toimivuutta testata jotenkin ennakkoon? Tarkoitus olisi tosiaan käytöstä poistetulta työkoneelta ottaa Win7-lisenssi käyttöön.

E: Oli näemmä tuo aiempi vajavainen posti karannut.

E2: Saanko tällä esim. Windows 10:n asennettua?




E3: Onnistuu näköjään hyvin. Vaihdoin tuoteavainta ja hoidin aktivoinnin jo ennen uudelleenasennusta ja hyvin wörkki.


Ite oon tehny niin, että vasta W10 :nasennuksen jälkeen oon antanu sen W7/8/8.1 avaimen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Otin tossa työn alle vanhan Asuksen UL30A-läppärin, joka tullut Win 7 Home Prem OA-lisenssillä. Mulla löytyi 7 Home Prem FIN retail ISO, minkä kirjoitin USBille ja asensin Windowsin siitä buutaten. Nyt asennettu Windows ei suostu aktivoitumaan, vaan antaa ilmoituksen "Kirjoittamasi tuotetunnus (Windows 7 Home Premium) ei kelpaa aktivointiin".

Eli mitä helvettiä? Oliko se niin, että noiden OEM-lisenssien kanssa ei voinut käyttää retail-asennusmediaa? Milläs vituralla mä sitten asennan tohon orkkis Seiskan? Ja koko projektin pointti oli ajaa Seiskan päälle Win 10 päivitys. Onnistuuko se, eli saanko tuosta jymäytettyä toimivan Kymppi-lisenssin (ilm. siis Homen) ilmaiseksi Windows Media Creation -työkalulla tai muulla?
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
114
Eikös se Win 7 Home tarran lisenssi kelpaa, jos tekee puhtaan asennuksen (ilman nettiyhteyttä) ja vasta sen jälkeen kirjoittaa sen tuoteavaimen? Pariinkin vanhaan Vista-koneeseen olen tehnyt tuon jostain vanhoista W7 Home -läppäreiden (kierrätykseen lähetetyistä) takakannesta kopioimillani avaimilla.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Otin tossa työn alle vanhan Asuksen UL30A-läppärin, joka tullut Win 7 Home Prem OA-lisenssillä. Mulla löytyi 7 Home Prem FIN retail ISO, minkä kirjoitin USBille ja asensin Windowsin siitä buutaten. Nyt asennettu Windows ei suostu aktivoitumaan, vaan antaa ilmoituksen "Kirjoittamasi tuotetunnus (Windows 7 Home Premium) ei kelpaa aktivointiin".

Eli mitä helvettiä? Oliko se niin, että noiden OEM-lisenssien kanssa ei voinut käyttää retail-asennusmediaa? Milläs vituralla mä sitten asennan tohon orkkis Seiskan? Ja koko projektin pointti oli ajaa Seiskan päälle Win 10 päivitys. Onnistuuko se, eli saanko tuosta jymäytettyä toimivan Kymppi-lisenssin (ilm. siis Homen) ilmaiseksi Windows Media Creation -työkalulla tai muulla?
Asenna suoraan W10 Home ilman, että asennat ensin sitä W7:kaa. Asennuksen jälkeen käyt sitten antamassa sen Product Keyn ja aktivoit sen W10 Home:n.

Tuolta saa ladattua W10 asentimen: Lataa Windows 10
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371
Otin tossa työn alle vanhan Asuksen UL30A-läppärin, joka tullut Win 7 Home Prem OA-lisenssillä. Mulla löytyi 7 Home Prem FIN retail ISO, minkä kirjoitin USBille ja asensin Windowsin siitä buutaten. Nyt asennettu Windows ei suostu aktivoitumaan, vaan antaa ilmoituksen "Kirjoittamasi tuotetunnus (Windows 7 Home Premium) ei kelpaa aktivointiin".

Eli mitä helvettiä? Oliko se niin, että noiden OEM-lisenssien kanssa ei voinut käyttää retail-asennusmediaa? Milläs vituralla mä sitten asennan tohon orkkis Seiskan? Ja koko projektin pointti oli ajaa Seiskan päälle Win 10 päivitys. Onnistuuko se, eli saanko tuosta jymäytettyä toimivan Kymppi-lisenssin (ilm. siis Homen) ilmaiseksi Windows Media Creation -työkalulla tai muulla?
Itse ainakin onnistuin asentamaan Win 10 nimenomaan Win 7 Home Prem OA -lisenssiavaimella, jonka kaivoin omasta vanhasta HP läppäristäni, ei mitään ongelmia. Latasin vain sen perusmedian Windowsin sivuilta ja tein puhtaan asennuksen. Kokeile siis ladata suoraan se kymppi, turhaan sitä seiskaa välissä asentelee?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Joo, niinhän se toimi. :thumbsup: Haki tuotetunnuksen automaattisesti (BIOS:sta), eikä sitä tarvinut syöttää missään vaiheessa. Valitsi asennuksessa vain, että "ohita - minulla ei ole tuotetunnusta". Aktivoitui automaattisesti nettiin yhdistäessä. Hieno juttu - kiitokset.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Tuli kokeiltua vielä tehdä uus accountti (viimeksi kun yritin niin puski jotain erroria) niin siellä toimi store ihan hyvin. Ei kyllä hirveesti kiinnostais ruveta mitään migraatiota tekemään mutta kaippa tolla puolella vois ne storen pelit pelailla.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
81
Tein eilen 20H2 päivityksen ja koko käyttis näyttää resetoituneen. Kaikki g-tilit kirjattu ulos, kaikki asetuksen päin seiniä, laskin ei toimi, levyt näkyy resurssien hallinnassa tuplina. Latauskansiot tyhjinä ja niiden filet siellä täällä. Jeesus mitä rapaa taas kerran.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Läppäri ilmoitti että windowsisi elinkaari loppuu, alapalkissa, klikkasin niin päivitysikkuna aukesi mutta eipä vain mitään päivityksiä tule ladattavaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 886
Läppäri ilmoitti että windowsisi elinkaari loppuu, alapalkissa, klikkasin niin päivitysikkuna aukesi mutta eipä vain mitään päivityksiä tule ladattavaksi.
Mikä versio on nyt asennettuna?: WIN + R -> winver ja OK

Täältä voit ladata päivitysohjelman, jos ei suoraan Windows updatesta löydy: Lataa Windows 10
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Mikä versio on nyt asennettuna?: WIN + R -> winver ja OK

Täältä voit ladata päivitysohjelman, jos ei suoraan Windows updatesta löydy: Lataa Windows 10
Kun ei edes sitä vuoden takaista kevään päivitystä ole saanut ladattua. Ei koskaan ole tarjonnut edes.

SIis voiko tuolla pakottaa sen päivityksen? Vai kannattaako ottaa koko juttu alusta asti puhtaalta pöydältä. Vai onko tuossa joku juttu että koska ei päivitä ei myöskään kannata uutta asentaa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Kun ei edes sitä vuoden takaista kevään päivitystä ole saanut ladattua. Ei koskaan ole tarjonnut edes.

SIis voiko tuolla pakottaa sen päivityksen? Vai kannattaako ottaa koko juttu alusta asti puhtaalta pöydältä. Vai onko tuossa joku juttu että koska ei päivitä ei myöskään kannata uutta asentaa?
Windows päivitysavustajalla voi pakkopäivittää sen windowksen.

!!KUITENKIN, TÄRKEÄÄ!!
Ennen päivityksen aloittaminta poista koneelta kaikki kolmansien osapuolien VIRUSKILLERIT ym haitakestopparit. Samoin kolmannen osapuolen palomuurit.
Ota myös !TÄRKEISTÄ! Tiedostoista ja salasanoista varmuuskopio.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Windows päivitysavustajalla voi pakkopäivittää sen windowksen.

!!KUITENKIN, TÄRKEÄÄ!!
Ennen päivityksen aloittaminta poista koneelta kaikki kolmansien osapuolien VIRUSKILLERIT ym haitakestopparit. Samoin kolmannen osapuolen palomuurit.
Ota myös !TÄRKEISTÄ! Tiedostoista ja salasanoista varmuuskopio.
Mitään tuolla koneella ei ole mitä haluaisin tai tarvitsisi säilyttää. Saako F-Securen Freedome olla päällä, SpywareBlaster myös blokkaa jotain haitallisia nettisivuja.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
543
Tein eilen 20H2 päivityksen ja koko käyttis näyttää resetoituneen. Kaikki g-tilit kirjattu ulos, kaikki asetuksen päin seiniä, laskin ei toimi, levyt näkyy resurssien hallinnassa tuplina. Latauskansiot tyhjinä ja niiden filet siellä täällä. Jeesus mitä rapaa taas kerran.
Taytyy puuta koputtaa: hyvin ovat kaikki asentuneet ja toimineet
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Onko kenelläkään kokemusta Intelin "firmware"-RAIDista Windows 10:n kanssa? Päivitin Windows 10:n yhteen koneeseen, jossa on RAID1-paketti tehty tuolla tavalla.

Aikaisemmin siinä oli Windows 7 ja Intelin Rapid Storage-ohjelma, jolla voi hallita RAIDia. Päivitin sen versioon 14.xx ennen Windowsin päivitystä, kun aikaisempi oli jostain vuodelta 2010.

Windowsin päivityksen jälkeen kyseinen ohjelma katosi. Hain Intelin sivuilta uusimman version (18.xx), mutta ohjelmaa ei tullut siinäkään.

Kone toimii normaalisti ja käynnistyessä BIOS näyttää RAID-paketin tilaksi "normal" eli ilmeisesti kaikki on kunnossa, mutta millähän RAIDia hallitaan tästä eteenpäin? Olisiko pitänyt asentaa vanhempi versio tuosta Intel Rapid Storagesta (16.xx tms), vai eikö Intel yksinkertaisesti toimita hallintaohjelmaa enää Windows 10:lle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
598
Mitään tuolla koneella ei ole mitä haluaisin tai tarvitsisi säilyttää. Saako F-Securen Freedome olla päällä, SpywareBlaster myös blokkaa jotain haitallisia nettisivuja.
Freedomen ei pitäisi vaikuttaa, mutta ottaisin sen varmuuden vuoksi pois päältä. SpywareBlasterin laittaisin poistoon, ei sillä mitään tee. En olisi yllättynyt, vaikka se estäisi päivitykset. Jos ei päivity noilla ja mitään säilytettävää ei ole, tekisin puhtaan asennuksen.


Windowsin päivityksen jälkeen kyseinen ohjelma katosi. Hain Intelin sivuilta uusimman version (18.xx), mutta ohjelmaa ei tullut siinäkään.

Eli hallinta jatkossa Storesta saatavalla appilla.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Freedomen ei pitäisi vaikuttaa, mutta ottaisin sen varmuuden vuoksi pois päältä. SpywareBlasterin laittaisin poistoon, ei sillä mitään tee. En olisi yllättynyt, vaikka se estäisi päivitykset. Jos ei päivity noilla ja mitään säilytettävää ei ole, tekisin puhtaan asennuksen.
Siis tiedätkö varmasti, koska ei ton pitäisi vaikuttaa kun selaimiin.

Ei sillä, voin minä siitä luopuakin, mutta koska tuota on aina päivitetty ja siitä näkee mitä sivustoja se estää niin olen pitänyt, eikä tuo ole koskaan päällä, blokkaa vain tietyt sivut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305

Eli hallinta jatkossa Storesta saatavalla appilla.
Ok, eli versio 16, joka on saatavissa Intelin sivuilta, sisältäisi vielä tuon ohjelman. Ehkä pitää katsoa Storesta kuitenkin. Vaatiiko se jonkun käyttäjätilin tekemisen?



Media Creation Tool on muuten melko laiskasti suunniteltu, kun heti Windows 10:n asennuksen jälkeen tulee asennettavaksi iso läjä päivityksiä. Miksi Media creation tool ei voisi saman tien ladata uusinta Windows 10:tä, jolloin ei tarvitsisi päivittää?
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Mitään tuolla koneella ei ole mitä haluaisin tai tarvitsisi säilyttää. Saako F-Securen Freedome olla päällä, SpywareBlaster myös blokkaa jotain haitallisia nettisivuja.
Jos mitään ei tarvitse säilyttää niin helpoin, nopein, varmin ja yksinkertaisin tapa on tehdä uusimman version puhdas asennus tikulla (tikun luontityökalu Microsoftilta).
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Jos mitään ei tarvitse säilyttää niin helpoin, nopein, varmin ja yksinkertaisin tapa on tehdä uusimman version puhdas asennus tikulla (tikun luontityökalu Microsoftilta).
Onko tää se viimeisin 20H2 se on joka tikulta löytyis. En edes muista milloin tuon oon ladannut, mutta näitähän ei taideta päivittää ollenkaan että sama jos sen laittais?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
No nyt yritin avata Storea ja valittaa "Sivu ei latautunut. Yritä myöhemmin uudelleen."

Ei auta, että klikkaa "Päivitä sivua"-nappia, virheilmoitus tulee välittömästi uudelleen.

"Ilmoita tästä ongelmasta"-nappi avaa palautekeskuksen, jossa rinkeli pyörii mutta mitään muuta ei tapahdu. Melkoista kuraa.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Onko tää se viimeisin 20H2 se on joka tikulta löytyis. En edes muista milloin tuon oon ladannut, mutta näitähän ei taideta päivittää ollenkaan että sama jos sen laittais?
Juuh on, USB-työkalu päivittyy aina noiden puolivuotispäivitysten yhteydessä
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
81
Tein eilen 20H2 päivityksen ja koko käyttis näyttää resetoituneen. Kaikki g-tilit kirjattu ulos, kaikki asetuksen päin seiniä, laskin ei toimi, levyt näkyy resurssien hallinnassa tuplina. Latauskansiot tyhjinä ja niiden filet siellä täällä. Jeesus mitä rapaa taas kerran.
Olipas erikoista. Yhtäkkiä kone palautui normaaliksi. Kaikki oli paikallaan, taustakuvat, softat jne...ilmeisesti päivitys ei mennyt maaliin kun koneen käynnisti aamulla uudelleen päivityksen jälkeen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Pakko varmaan itsekin jossain vaiheessa siirtyä 1909:stä eteenpäin, sääli vaan kun kone toiminut hyvin jos sitten 2 jotain tekee pahojaan. Tuo että pitäisi virus(esim FS joka itsellä) tms ohjelmat disabloida kuulostaa oudolta, eihän koskaan windowsin päivityksissä ole sitä tarvinnut tehdä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Päivitystä taas tänään kokeiltu 1909->20H2 mutta eipä mennyt läpi taaskaan.

Tuli mieleen että voisiko defender vaikuttaa tuohon että blockaa päivittämisen. Pitää kokeilla seuraavan kerran defender pois päältä päivitystä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Siis tiedätkö varmasti, koska ei ton pitäisi vaikuttaa kun selaimiin.

Ei sillä, voin minä siitä luopuakin, mutta koska tuota on aina päivitetty ja siitä näkee mitä sivustoja se estää niin olen pitänyt, eikä tuo ole koskaan päällä, blokkaa vain tietyt sivut.
Voi asentaa takaisin päivityksen jälkeen.
Pakko varmaan itsekin jossain vaiheessa siirtyä 1909:stä eteenpäin, sääli vaan kun kone toiminut hyvin jos sitten 2 jotain tekee pahojaan. Tuo että pitäisi virus(esim FS joka itsellä) tms ohjelmat disabloida kuulostaa oudolta, eihän koskaan windowsin päivityksissä ole sitä tarvinnut tehdä.
Ei siinä mitään erikoista ole. Viruskilleri, palomuuri jne vastaavat softat on ryssineet lukuisia päivityksiä.
Itseasiassa kun kone käy huollossa, niin jos ei ole päivitykset ajantasalla, niin poistan aina ensin nuo ja varmuuskopioin ja sitten päivitän. On tullut törmättyä lukuisia kertoja ongelmiin, kun nuo kuvittelevat jostain tiedostosta jotain tai estävät jotain ja päivitys ei onnistu. Ongelmia on aiheuttanut toditetusti useita kertoja ainankin seuraavat:
Avast (hyvin usein)
Fsecure (toisinaan)
Norton (toisinaan)
Lisäksi käyttiasennus on onnistuttu rikkomaan enenmmän tai vähhemmän: CCleaner.

Pahimmillaan on joutunut käynnistämään boottiloopissa olevan koneen asennustikulla ja ensin Dismillä peruuttamaan asentumassa olevan päivityksen ja bootti. Sitten viruskilleri tms pois ja sitten päivitys ja sen jälkeen on onnistunut.

Viruskillerien poistoon joutuu käyttämään toisinaan valmistajan removal toolseja, varsinkin, jos kone on vielä sotkettu Ccleanerila, joka ainankin jokunen vuosi sitten rikkoi mm installerien ohjelmien poistopuolet tehokkaasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 815
Perhana, wintoosa päivitykset sekoile taas. Netissä ollut juttua KB5000802:n aiheuttamista blue screeneistä.
Mulla ko. päivityksen asennus jäi junnaamaan päälle, "asennetaan 20 %"- tilaan. Ei mennyt eteenpäin vaikka kuinka odotti ja huudatti prossua aika lailla , 50-70%. Tapoin tylysti updata prosessiin ja laitoin toistaiseksi updatet tauolle, sillä rauhottui.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 423
Viestejä
4 160 930
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom