Niin, mitähän haet tässä, kun itse aina sammutan koneen? Käynnistykseen menee n. 10 sekuntia.Rauta/softatietoja laitan jos niistä on hyötyä (ulkoa en nyt muista).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin, mitähän haet tässä, kun itse aina sammutan koneen? Käynnistykseen menee n. 10 sekuntia.Rauta/softatietoja laitan jos niistä on hyötyä (ulkoa en nyt muista).
Pari ongelmaa Win 10:n kanssa.
1) Kone käynnistää itsensä öpaut joka toinen yö lepotilasta pois
2) Kone ei mene automaattisesti lepotilaan eikä sammuta monitoria
Eli pari kolme kertaa viikossa kone käynnistyy yöllä itsekseen lepotilasta. Mikähän tän aiheuttaa? Kaikki USB herätykset ja Wake lanit otettu pois päältä, ainoastaan näppistä painamalla pitäs palautua henkiin. Kuitenkin toi paska käynnistää itsensä öisin uudelleen. Mistähän sitä vois lähtee hakee vikaa tai ohjelmaa mikä ton aiheuttaa? Turhaa kuluttaa sähköä öisin kun menee randomisti päälle.
Ja toinen ongelma on että kone ei mene lepotilaan vaikka asetuksista olen sen laittanut päälle eikä myöskään monitori mene pois päältä. Mistähän tässä kannattaisi alkaa etsimään syypäätä?
Pari kuukautta vanha kokoonpano ja Win asennus. Jossain välissä alussa toi lepotila ainakin toimi mutta sitten se vaan yhtäkkiä lopetti toimimasta. Koneen itsekseen käynnistystä toi on tehny niin kauan kuin on ollu.
Rauta/softatietoja laitan jos niistä on hyötyä (ulkoa en nyt muista).
Tee sä vaan niin, mä haluisin tehdä niin kuin toiminto on tarkoitettu.Niin, mitähän haet tässä, kun itse aina sammutan koneen? Käynnistykseen menee n. 10 sekuntia.
Pitää kokeilla. Jos vaan suomenkielisestä winusta noi löydän..Ota control panel->power options kautta wake timers pois päältä.
Ja mahdollisesti ajastuksissa voi olla joku päivitysten tarkastus jossa on wake computer to run this task päällä.
Omaan koneesen auttoi wake timers, ei heräile enää itsekseen.
ok,itsellä lepotila toimii täydellisesti.Se ei vaan toimi
Komentokehoitteeseen:Mistähän sitä vois lähtee hakee vikaa tai ohjelmaa mikä ton aiheuttaa? Turhaa kuluttaa sähköä öisin kun menee randomisti päälle.
Olisi toki suotavaa. Veikkaisin rauta vikaa.Rauta/softatietoja laitan jos niistä on hyötyä (ulkoa en nyt muista).
Mulla muuten herjaa myös jotain it tuesta ja järjestelmänvalvojasta jos yritän asentaa jotain ohjelmaa tai ajua DVDltä.. ja mullakaan tietääkseni ole kuin yksi tili jolla kaikki oikeudet..Storessa sanoo ota yhteyttä it-tukeen tai järjestyksenvalvojaan kun yrittää poistua s-modesta? Tietääkseni koneessa on vain yksi tili.
Itselläni on ongelma lähinnä, että välillä ei sammuta monitoria ollenkaan automaattisesti. Välillä tuo taas toimii oikein. Koneen ei minulla tarvi mennä nukkumaan, mutta olisi erittäin mukavaa että monitori ei loistaisi turhaan yöllä.
Taas yöllä käynnistyny ittellään.Komentokehoitteeseen:
powercfg /lastwake
Edit. Tässä melko kattava opas:
https://www.howtogeek.com/122954/how-to-prevent-your-computer-from-waking-up-accidentally/
Miten noi tiedot saa?
Etsi toiminnolla rekisterieditori järjestem. valv. oikeuksilla sieltä muokkaa ja etsi valikkoon powercfg /lastwakeMiten noi tiedot saa?
Mitä ajat tuolla takaa? Eikös ko. rekisteri ole vain lista viimeksi suoritetuista komennoista? Ja mitä tuolla Poweshellistä ajetulla, jo ehdotetulla komennolla tarkoitat? Ihan siis mielenkiinnosta kysyn, kun putosin kelkasta?Etsi toiminnolla rekisterieditori järjestem. valv. oikeuksilla sieltä muokkaa ja etsi valikkoon powercfg/lastwake.
Näytin vain miten mulla on rekisteri.Ei ole muusta kysymys. Powershell sijasta piti olla cmd. Osaatkos sinä helpata kyseistä kaveria, kun musta tuntuu, että vika taitaa olla ehkä, ei voi olla varma, setupissa?mitä tuolla Poweshellistä
35 päivää voi estää, mutta sitten on päivitettävä ainakin pro versiossa. Eikös vanhaan voi sitten palata takaisin?Mitenhän voisin estää Windows 10 Home 1803
Juu, tuo on otettu muista syistä pois aikasemmin, kiitos kuitenkin. Tietääkseni Windowsilla vaan on ohjelmoitu tapa, että tietyn ajan kuluttua (1-2kk?) tulee pakonomainen tarve päivittää Windows "käyttäjän valitseman aktiivisen ajan sisällä" eli joku kellonaika, vaikka klo 06-23 välisenä aikana.
Sama ilmiö havaittu.Joku täällä aiemmin mainitsi, että sillä on alkanut toimimaan lockscreening windows spotlight.
Huomasin että näköjään mullakin!
Joku täällä aiemmin mainitsi, että sillä on alkanut toimimaan lockscreening windows spotlight.
Huomasin että näköjään mullakin!
Sen toiminta on kyllä jotenkin ihan randomia. Aiemmin oli 8 -> 10 päivitys ja siinä ei toiminu. Sit jostain syystä se alko yht'äkkiä toimimaan. Sit asensin keväällä 10 puhtaana, eikä toiminu, mutta nyt taas sitten toimii.
Mystinen juttu.
Sama ilmiö havaittu.
Kokeilepas josko tuo näyttäisi: Windows 10 keskusteluNytpä en olekaan enää varma onko toi mun versio OEM. Yritin löytää Windowsin asetuksista vinnkiä kumpi versio olisi, mutta en löytänyt mistään. Verkkokaupasta aikanaan ostettu USB-tikku kysymyksessä.
Kyllä onnistuu. (ainakin itsellä),jos se on sidottu ms tiliin, oli sitten oem tai retail. Itse monta kertaa vaihtanut esim. emoa, ja ainaNytpä en olekaan enää varma
Ainakin omissa koneissani "maisemat" tosiaan alkoivat hiljattain taas vaihtua. Sinänsä minulle on suhteellisen samantekevää mitä siinä ruudulla näkyy tai ei näy, mutta ainakin jotain on jossain välissä tapahtunut koska itse en ole asialle aktiivisesti mitään tehnyt.Onko monella muullakin Windows spotlight_Lock screen herännyt koomasta viimepäivinä ?
Luulin omien reititinasennusten ja verkkotestien herättäneen toiminnon.
Juu, kyllä ne silloin tällöin vaihtuu. Eipä sitä kerkiä ihastella, kun se vilahtaa niin nopeasti ja hyvä niin.alkoivat hiljattain taas vaihtua
Niin, mitä päivityksiä? Ominaisuuspäivityksiä vai ei mitään päivityksiä?yksikään ei päivitä
Tarviiko mitään kikkoja windowsin aktivointi kun vaihtaa emon/prossun ja uusi asennus nvme:lle? Retaili 7 jonka key päivitetty kympiksi. Asentaa vaan ja sukkana sisään?
Ei tarvi, kuin asentaa vain, varsinkin jos on sidottu ms tiliin.Retaili 7 jonka key
Niin, mitä päivityksiä? Ominaisuuspäivityksiä vai ei mitään päivityksiä?
https://answers.microsoft.com/en-us...t-update/5e95d709-3008-4c42-9082-ea799748fe8e
Koitahan asetuksista vianmääritystä,tai kansion määrityksistä voit myös etsiä.resurssienhallinnan haun?
Oletko kokeillut, kun hakupalkki ei aktivoidu niin sammuttaa tuosta oikean ylänurkan ruksista? On meinaan itsellä todella kummallinen häiriö ollut muutaman kerran eli tuolta oikean reunan yläalueelta ei aktivoidu mikään eli ei saa sammutettua ohjelmia jne. Korjaantuu kun käyttelyttää työpöydän resoa jossain muussa.Minun Win 10 on versio 1909 x64, ongelmana on resurssienhallinnassa oleva hakupalkki. Se ei aktivoidu minulla aina ja en pysty kirjoittamaan siihen mitään. Käynnistä valikon haku toimii ihan normaalisti. Mitenköhän saisi käyttöön myös ton resurssienhallinnan haun? Se ei ole aina pois käytöstä, mutta aika ajoin se ei toimi.
En laillisuudesta tiedä,mutta minulla on toiminut monta vuotta.Mikäs on halvin legitiimi tapa hankkia win 10