Windows 10 keskustelu

Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 090
Pari ongelmaa Win 10:n kanssa.
1) Kone käynnistää itsensä öpaut joka toinen yö lepotilasta pois
2) Kone ei mene automaattisesti lepotilaan eikä sammuta monitoria

Eli pari kolme kertaa viikossa kone käynnistyy yöllä itsekseen lepotilasta. Mikähän tän aiheuttaa? Kaikki USB herätykset ja Wake lanit otettu pois päältä, ainoastaan näppistä painamalla pitäs palautua henkiin. Kuitenkin toi paska käynnistää itsensä öisin uudelleen. Mistähän sitä vois lähtee hakee vikaa tai ohjelmaa mikä ton aiheuttaa? Turhaa kuluttaa sähköä öisin kun menee randomisti päälle.

Ja toinen ongelma on että kone ei mene lepotilaan vaikka asetuksista olen sen laittanut päälle eikä myöskään monitori mene pois päältä. Mistähän tässä kannattaisi alkaa etsimään syypäätä?

Pari kuukautta vanha kokoonpano ja Win asennus. Jossain välissä alussa toi lepotila ainakin toimi mutta sitten se vaan yhtäkkiä lopetti toimimasta. Koneen itsekseen käynnistystä toi on tehny niin kauan kuin on ollu.

Rauta/softatietoja laitan jos niistä on hyötyä (ulkoa en nyt muista).
Ota control panel->power options kautta wake timers pois päältä.
Ja mahdollisesti ajastuksissa voi olla joku päivitysten tarkastus jossa on wake computer to run this task päällä.

Omaan koneesen auttoi wake timers, ei heräile enää itsekseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 855
Niin, mitähän haet tässä, kun itse aina sammutan koneen? Käynnistykseen menee n. 10 sekuntia.
Tee sä vaan niin, mä haluisin tehdä niin kuin toiminto on tarkoitettu.
Mulla on aina kone päällä kun oon himassa. En kuitenkaan aina ole koneen ääressä joten haluan että kone ja monitori menisi lepotilaan niinkuin toiminto on tarkoitettu. Se ei vaan toimi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 855
Ota control panel->power options kautta wake timers pois päältä.
Ja mahdollisesti ajastuksissa voi olla joku päivitysten tarkastus jossa on wake computer to run this task päällä.

Omaan koneesen auttoi wake timers, ei heräile enää itsekseen.
Pitää kokeilla. Jos vaan suomenkielisestä winusta noi löydän..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 154
Itselläni on ongelma lähinnä, että välillä ei sammuta monitoria ollenkaan automaattisesti. Välillä tuo taas toimii oikein. Koneen ei minulla tarvi mennä nukkumaan, mutta olisi erittäin mukavaa että monitori ei loistaisi turhaan yöllä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 408
Storessa sanoo ota yhteyttä it-tukeen tai järjestyksenvalvojaan kun yrittää poistua s-modesta? Tietääkseni koneessa on vain yksi tili.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 855
Storessa sanoo ota yhteyttä it-tukeen tai järjestyksenvalvojaan kun yrittää poistua s-modesta? Tietääkseni koneessa on vain yksi tili.
Mulla muuten herjaa myös jotain it tuesta ja järjestelmänvalvojasta jos yritän asentaa jotain ohjelmaa tai ajua DVDltä.. ja mullakaan tietääkseni ole kuin yksi tili jolla kaikki oikeudet..
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Löytyykö vanhalle ohjelman disable desktop composition compatibility -tilalle jotain uutta kikkaa kun MS meni suuressa viisaudessaan nuo hävittämään? Joissain peleissä kuva hajoilee ja tökkii niin huolella ilman vsync-asetusta ettei pysty katselemaan. Disable fulscreen optimizations ei tätä ongelmaa näytä poistavan.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 288
Mitä tarkoittaa Windowsin yhteydessä: "OEM - Ohjelmistoa voi käyttää vain yhdessä tietokoneessa, eikä lisenssillä ole siirto-oikeutta"?

Entä jos päivittää tietokonetta tai kone vaihtuu toiseen?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 221
OEM lisenssi sidotaan siihen rautaan, johon se asennetaan (MS palvelimella yhdistetään lisenssi ja hardware ID). Liittämällä kyseinen digitaalinen lisenssi MS tiliin on joissain tapauksissa mahdollistanut sen siirron toiseen koneeseen. Mutta tästä on paljon ristiriitaista tietoa, kun noita koodeja on monenlaisia eikä aina ole tiedossa mikä kun kysellään. Uudemmissa koneissa tuo OEM koodi on esimerkiksi BIOSissa, joten sen siirto ei onnistune.

Tästä aiheesta en ole löytänyt hyvää sivustoa, joka listaisi selkeästi eri tilanteet ja mahdollisuudet lisenssien siirtoihin jne... Liekkö MS itsekään tietää tarkasti!
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 029
Itselläni on ongelma lähinnä, että välillä ei sammuta monitoria ollenkaan automaattisesti. Välillä tuo taas toimii oikein. Koneen ei minulla tarvi mennä nukkumaan, mutta olisi erittäin mukavaa että monitori ei loistaisi turhaan yöllä.
Tuntuu olevan varsin herkkä toi monitorin sammutus. Sattuu jäämään joku video selaimeen pyörimään loopissa niin riittää estämään sammutuksen. Tai sitten joku taskbar notify esim discordista saattaa aiheuttaa. En ole ihan varma kumpi ittellä juuri tuossa pari päivää sitten esti monitor sleepin.
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 057
HUOM! ei windowsin ongelma!!

sainpahan W10:n jäätymään ekan kerran "täysin":geek:

hot-swappasin kovalevyn ja toista levyä sisään tunkiessa jotain meni pieleen.. toiselle näytölle jäi YT-vodi pyörimään, kursoria pystyi liikuttamaan mutta mitään ei voinut klikata ja näppäimistö ei totellut mitään loitsuja:beye:

tilanne raukesi vasta kun otin levyn ulos, jolloin työpöytä(explorer.exe) onnistuneesti käynnnisti itsensä uudelleen ja levykin tunnistui oikein seuraavalla yrityksellä:kippis:
 

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Mites sulla on editorissa? Mulla on näin, eikä heräile. Jos ei muu auta,niin uudelleen asennus auttaa.

Näyttökuva (6).png
 
Viimeksi muokattu:

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Etsi toiminnolla rekisterieditori järjestem. valv. oikeuksilla sieltä muokkaa ja etsi valikkoon powercfg/lastwake.
Mitä ajat tuolla takaa? Eikös ko. rekisteri ole vain lista viimeksi suoritetuista komennoista? Ja mitä tuolla Poweshellistä ajetulla, jo ehdotetulla komennolla tarkoitat? Ihan siis mielenkiinnosta kysyn, kun putosin kelkasta?:)


 
Viimeksi muokattu:

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
mitä tuolla Poweshellistä
Näytin vain miten mulla on rekisteri.Ei ole muusta kysymys. Powershell sijasta piti olla cmd. Osaatkos sinä helpata kyseistä kaveria, kun musta tuntuu, että vika taitaa olla ehkä, ei voi olla varma, setupissa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
579
Nyt on hyvä tilaisuus ostaa Win10 avain ebay:stä, kun koodilla P20BLACK saa -20% alennusta jos on rekisteröinyt tilin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 855
Ja jos on vielä seiska niin sen saa edelleen päivittää ilmaiseksi kymppiin mikkisoftan sivuilta.
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
61
Mikäli se automaattinen käynnistely on yhä ongelmana ja ratkaisua vailla niin kannattaa ottaa kokeeksi nopea käynnistys pois päältä. Muistelen kuulleeni vastaavasta keissistä ja autobuutit käsittääkseni loppui siihen.

Ohjauspaneeli/Laitteisto ja äänet/Muuta virtapainikkeen toimintaa/Ei käytettävissä olevien asetusten muuttaminen/Ota käyttöön nopea käynnistys [ruxi pois].
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
61
Juu, tuo on otettu muista syistä pois aikasemmin, kiitos kuitenkin. :kahvi: Tietääkseni Windowsilla vaan on ohjelmoitu tapa, että tietyn ajan kuluttua (1-2kk?) tulee pakonomainen tarve päivittää Windows "käyttäjän valitseman aktiivisen ajan sisällä" eli joku kellonaika, vaikka klo 06-23 välisenä aikana.
Heh - olin edellä vastaavinani nimimerkille Mikkos, mutta sähelsin kait jotenkin että tuli blanco-vastaus ;)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 006
Joku täällä aiemmin mainitsi, että sillä on alkanut toimimaan lockscreening windows spotlight.

Huomasin että näköjään mullakin!

Sen toiminta on kyllä jotenkin ihan randomia. Aiemmin oli 8 -> 10 päivitys ja siinä ei toiminu. Sit jostain syystä se alko yht'äkkiä toimimaan. Sit asensin keväällä 10 puhtaana, eikä toiminu, mutta nyt taas sitten toimii.

Mystinen juttu. :lol:
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
927
Tuli napattua 1909 tuolta MS sivulta suoraan taas, sitä ennen sitten eilen ja tuossa pari tuntia sitten blue screen Critical_Process_Died, toivotaan että tämä nyt sen korjaa.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
243
Mites on? Voiko nykyään vaihtaa ostetun oem Windows 10:n toiseen koneeseen, jos poistaa sen vanhasta? (tiedän, että piraattiversioita saa muutamalla eurolla, mutta en halua sellaista)

Aika sekavia selityksiä on internet pullollaan, enkä oikein saanut tuohon selvää vastausta.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
927
Siis siirtää emolta toiselle? Ainakin itsellä onnistui tuossa aikaisemmin syksyllä kympin siirto kun oli sidottuna tiliin se ja annoin sen avaimen uusiksi jolla aktivoitu. Oma siis päivitetty RETAIL kasista joka siis käsittääkseni tässä se määräävä tekijä.

OEM ei ehkä siirry mutta siinäkin on kuuema onnistuttu, ilman kokeilua et voi tietää että onnistutko omassa tapauksessasi vai et.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
243
Nytpä en olekaan enää varma onko toi mun versio OEM. Yritin löytää Windowsin asetuksista vinnkiä kumpi versio olisi, mutta en löytänyt mistään. Verkkokaupasta aikanaan ostettu USB-tikku kysymyksessä.
 
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
99
Joku täällä aiemmin mainitsi, että sillä on alkanut toimimaan lockscreening windows spotlight.

Huomasin että näköjään mullakin!

Sen toiminta on kyllä jotenkin ihan randomia. Aiemmin oli 8 -> 10 päivitys ja siinä ei toiminu. Sit jostain syystä se alko yht'äkkiä toimimaan. Sit asensin keväällä 10 puhtaana, eikä toiminu, mutta nyt taas sitten toimii.

Mystinen juttu. :lol:
Sama ilmiö havaittu.
Onko monella muullakin Windows spotlight_Lock screen herännyt koomasta viimepäivinä ?
Luulin omien reititinasennusten ja verkkotestien herättäneen toiminnon. Windows 10 keskustelu / 5028
 

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Nytpä en olekaan enää varma
Kyllä onnistuu. (ainakin itsellä),jos se on sidottu ms tiliin, oli sitten oem tai retail. Itse monta kertaa vaihtanut esim. emoa, ja aina
onnistunut. Muutaman kerran puhelimella. Joo, tällä tiedät , kuten edellisessä viestissä mainitaan, tai : Paina näppäimistöstä -R, kirjoita Suorita-ruutuun slmgr.vbs /dli
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
243
Kiitos paljon. Selvis näillä ohjeilla, että retail se on eli kaikki on paremmin kuin hyvin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Onko monella muullakin Windows spotlight_Lock screen herännyt koomasta viimepäivinä ?
Luulin omien reititinasennusten ja verkkotestien herättäneen toiminnon.
Ainakin omissa koneissani "maisemat" tosiaan alkoivat hiljattain taas vaihtua. Sinänsä minulle on suhteellisen samantekevää mitä siinä ruudulla näkyy tai ei näy, mutta ainakin jotain on jossain välissä tapahtunut koska itse en ole asialle aktiivisesti mitään tehnyt.
 
Liittynyt
11.11.2019
Viestejä
28
Käyttääkö kukaan LSTB -versiota? Saatteko päivityksiä vielä?

Mulla on neljässä koneessa ja yksikään ei päivitä. 2 asennusta vedetty uusiksi koska ei päivitä. Windows updaten korjaustyökalu menee läpi ilman mitään ongelmia ja youtuben ohjeet katottu, vaan mikään ei auta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 748
Tarviiko mitään kikkoja windowsin aktivointi kun vaihtaa emon/prossun ja uusi asennus nvme:lle? Retaili 7 jonka key päivitetty kympiksi. Asentaa vaan ja sukkana sisään?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 400
Haluaa uuden avaimen tuollaisen toimenpiteen jälkeen, onneks avaimet on halpoja.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Tarviiko mitään kikkoja windowsin aktivointi kun vaihtaa emon/prossun ja uusi asennus nvme:lle? Retaili 7 jonka key päivitetty kympiksi. Asentaa vaan ja sukkana sisään?
Retail-avaimilla pitäis onnistua ongelmitta. Kokeileminen ei maksa mitään.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
18
Minun Win 10 on versio 1909 x64, ongelmana on resurssienhallinnassa oleva hakupalkki. Se ei aktivoidu minulla aina ja en pysty kirjoittamaan siihen mitään. Käynnistä valikon haku toimii ihan normaalisti. Mitenköhän saisi käyttöön myös ton resurssienhallinnan haun? Se ei ole aina pois käytöstä, mutta aika ajoin se ei toimi.

Hakupalkki.jpg
 

UGo

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
34
Mikäs on halvin legitiimi tapa hankkia win 10? Tarve olisi tässä parin viikon sisällä asentaa uuteen koneeseen.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 822
Minun Win 10 on versio 1909 x64, ongelmana on resurssienhallinnassa oleva hakupalkki. Se ei aktivoidu minulla aina ja en pysty kirjoittamaan siihen mitään. Käynnistä valikon haku toimii ihan normaalisti. Mitenköhän saisi käyttöön myös ton resurssienhallinnan haun? Se ei ole aina pois käytöstä, mutta aika ajoin se ei toimi.
Oletko kokeillut, kun hakupalkki ei aktivoidu niin sammuttaa tuosta oikean ylänurkan ruksista? On meinaan itsellä todella kummallinen häiriö ollut muutaman kerran eli tuolta oikean reunan yläalueelta ei aktivoidu mikään eli ei saa sammutettua ohjelmia jne. Korjaantuu kun käyttelyttää työpöydän resoa jossain muussa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 329
Viestejä
4 194 494
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom