Aivan,mutta ainakin päivityksiä voi muuttaa. Aktiivista aikaa voi muuttaa ja päivityksiä voi lykätä 35 päivää.Joten pitäisi olla helposti mahdollisuus sanoa "älä tee mitään itse vaan silloin kun minun mielestäni on sen aika".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aivan,mutta ainakin päivityksiä voi muuttaa. Aktiivista aikaa voi muuttaa ja päivityksiä voi lykätä 35 päivää.Joten pitäisi olla helposti mahdollisuus sanoa "älä tee mitään itse vaan silloin kun minun mielestäni on sen aika".
Asetukset vaan kohdilleen.Ai jumalauta että palaa käämit tähän paskaan.
..ja taas oli kone käynnistyny ittekseen yöllä. Ai jumalauta että palaa käämit tähän paskaan.
Melkein voisi suositella kuvan mukaista ratkaisua. Itsellä toiminut moitteettomasti..ja taas oli kone käynnistyny ittekseen yöllä. Ai jumalauta että palaa käämit tähän paskaan.
Rauhoitu hyvä mies. Peesaan @CodeRed :iä, internet on tässä suhteessa vessanseinä ( ellei jopa -pytty). Väännän tähän oman osani.
Koitas vielä tätä:
Ajasta tuo joko itsellesi sopivampaan aikaan tai poista toi "Salli ajoitetun..."-täppä. "Allow wake timers":in sanoit jo disabloineesi -joidenkin lähteiden mukaan se "kannattaa/pitää tehdä kaikille Virrankäyttösuunnitelmille - ja läppärissä pitäisi erikseen asettaa akulle & verkkovirralle. Hyvä kysymys tietysti on, että miksi "Automaattinen ylläpito" ei sitten kunnioittaisi tuota "Allow wake timers"-asetusta, en tiedä. En myöskään tiedä, pitääkö järjestelmälle tehdä reboot, kun olet tehnyt nämä asetukset (lähinnä mietin sitä, että missä vaiheessa Windows mahtaa asettaa noi ajastukset rautatasolle - ja osaako se muuttaa/poistaa ajastuksia kun asetuksia muutetaan. Sitä voit varmaan halutessasi tutkia noilla jo opastetuilla komennoilla).
Ilmeisesti haluat kaikesta huolimatta käyttää Sleep:iä - eli normaali sammuttaminen ja käynnistäminen on liian hidasta? Vaikka Windows 10 -oletettavasti SSD:llä varustettuna - onkin jo melko nopea käynnistymään.
Jotkin näistä käyttöliittymän kautta tehtävistä asetuksista muuttavat useita järjestelmän tarkempia asetuksia. Jos olet käynyt käsin säätämässä rekisteriä/*järjestelmän luomia* ajastettuja tehtäviä/tiedostojen oikeuksia ja ajanut erinäisiä netistä löytyneitä bat-skriptejä -eli tekemällä kaikkea "mitä kookkeli käski" - niin totuus on, että kukaan täällä ei voi kovin helposti sinua auttaa -eikä mikään käyttöjärjestelmä/ohjelmisto voi siitä selvitä loogisella tavalla. En sano tätä moittiakseni, vaan yritän sanoa että ei kannata tehdä kaikkea, jos juuri mitään, "mitä kookkeli käski".
Tän mäkin halusin tietää. Mä käytin sitä ps toolia että sain ton täpän pois kun en löytäny tota asetusta alunperin kirveelläkään mistään. Mutta yhtä kaikki, se pitäis olla disabloitu eikä sielä ole täppää.Ajasta tuo joko itsellesi sopivampaan aikaan tai poista toi "Salli ajoitetun..."-täppä. "Allow wake timers":in sanoit jo disabloineesi -joidenkin lähteiden mukaan se "kannattaa/pitää tehdä kaikille Virrankäyttösuunnitelmille - ja läppärissä pitäisi erikseen asettaa akulle & verkkovirralle. Hyvä kysymys tietysti on, että miksi "Automaattinen ylläpito" ei sitten kunnioittaisi tuota "Allow wake timers"-asetusta, en tiedä.
Ihan uutta rautaa tulilla mutta en haluu sammutella koska käytännössä kone on aina päällä, mutta kyllä se sais aina mennä nukkumaan kun sitä ei käytetä. Toinen syy on että käynnistyksessä ruudulle tulee kaikkea tauhkaa mikä mitää aina erikseen klikata trayhin ja sitten taas on paljon ohjelmia mitä pidän käynnissä mutta niissä ei ole optiota pistää käynnistymään koneen kanssa. Kolmas syy on se että käytän mobiilinettiä eli mulla on kännykkä kiinni aina koneessa ja sleepistä herättyään netti toimii heti, mutta buutatessa pitää aina laittaa kännykästä netti päälle.Ilmeisesti haluat kaikesta huolimatta käyttää Sleep:iä - eli normaali sammuttaminen ja käynnistäminen on liian hidasta? Vaikka Windows 10 -oletettavasti SSD:llä varustettuna - onkin jo melko nopea käynnistymään.
En ole mitään muuta säätänyt mistään muuta kuin ps toolilla ton updaterin pois koska niinkuin sanottu en löytäny sitä mistään eikä nettikään auttanu muuten kuin tolla batilla.Jos olet käynyt käsin säätämässä rekisteriä/*järjestelmän luomia* ajastettuja tehtäviä/tiedostojen oikeuksia ja ajanut erinäisiä netistä löytyneitä bat-skriptejä -eli tekemällä kaikkea "mitä kookkeli käski" - niin totuus on, että kukaan täällä ei voi kovin helposti sinua auttaa -eikä mikään käyttöjärjestelmä/ohjelmisto voi siitä selvitä loogisella tavalla.
Juu tän tiiän ittekkin enkä mene noita sisuskaluja muuttelemaan millään loitsuilla poislukien toi edellinen. Muuten ole ihan perusasetuksista säätäny mitä "kookkeli käskee" ja omalla järjellä. Mutta niinkuin sanottu noi asetukset on kympissä niin jumalattoman hajallaan että hulluks tulee. Sitten ei auta kuin ettiä kuukkelilla apua.En sano tätä moittiakseni, vaan yritän sanoa että ei kannata tehdä kaikkea, jos juuri mitään, "mitä kookkeli käski"
Voi hemmetti,itellä toiminta vielä kohtuullista,mutta kyllä näyttää huonolta,kun seuraa ketjua.Jaahas, omalla kohdalla tän päivän kumulatiivinen päivitys sitten lopetti USB3 porttien toiminnan
Klo 21.30 lähtien nyt päivittänyt 1909 ja 27% saanut päivitettyäWindows tarjosi ominaisuuspäivitystä(1909) update puolelta niin oli sitten pakko ladata ja asentaa se.
Virheeseen 0x80d02002 se sitten kuitenkin päättyi. En tiedä missä meni pieleen, tuskin enää yritän tuolta update puolelta tuota.
E: Jaa se alkoi näköjään uudestaan tekemään asennusta ilman mitään kyselyitä..
Kannattaa ottaa vaikka valokuva start menusta ennen päivitystä. Itsellä teki totaaliresetin kuvakkeille ja ryhmille.
Juu. Helpottaa kuvakkeiden ja ryhmien sijoittelua takaisin jos niille tulee resetti. En tiedä mikä tiedosto pitäisi backupata että sais sellaisesta tuon palautettua. Itsellä onneksi automaattinen varmuuskopiointi niin siitä on just menossa palautus kun tuntui et mukautuspuolen asiat oli aika jojossa.Valokuva? Start-menusta? Esim kännykällä?
Kiitos vinkistä!Oletteko ikinä painanut hiiren kakkosnappia startnapissa? Se auttaa paljon jos tarvitsee tarkistaa mitä tahansa rautaan tai softaan liittyen.
Tai sitten laittaa "Leikkaa ja luonnostele" työkalun käyttämään printscreen näppäintä.Nykyään saa helposti otettua ruudusta myös "snipin" painamalla win-näppäintä+vasen shift+s. Ei tarvitse kännykällä kuvailla ruutua.
Windows 10 "Leikkaa ja luonnostele" saa näköjään käynnistymään print screen näppäimellä.
Ohjelman asetuksista valitaan
Ja tuolta sitten käyttöön Print Screen pikakuvake.
Kätevää!
Nykyään saa helposti otettua ruudusta myös "snipin" painamalla win-näppäintä+vasen shift+s. Ei tarvitse kännykällä kuvailla ruutua.
Tiedättekö sen tunteen, kun emulaattoria pelatessa saatat pelata tuntikausia muistaen tallentaa pelin, mutta koska WIN10 ei suostu tallentamaan emulaattorin kansion kirjoitusoikeus asetusta, mikä estää kansiossa olevien tiedostojen muokkaamisen, eli on read-only tilassa. No luonnollisesti pelitallennukset haihtuu savuna ilmaan emulaattorin uudelleenkäynnistyksessä, ei vituta
Eli miten saan kansion kirjoitusoikat kuntoon? Tämä tosiaan antaa ensiksi asettaa kirjoitusoikat, mutta kansio palaa aina uudestaan ja uudestaan read-only tilaan.
Ei tunnut oimivan
Ei tunnut oimivan
Piti tovi sitten itsekin kysästä, että minne tuo emulaattori on asennettuna. Jos yrittää noihin Windowsin omiin hakemistoihin tehdä muutoksia, tykkää etenkin kymppi ottaa herneen nenään ja säätää itse.Ei tunnut oimivan
Se on työpöydällä, tiedostot kansion sisällä ja kokonaan toisella levyllä tismalleen sama tulos kaikissa.Onko kansio, mitä yrität säätää, Program Files -kansion alla? Muun muassa Program Filesia Windows suojaa normaalia tarkemmin.
Piti tovi sitten itsekin kysästä, että minne tuo emulaattori on asennettuna. Jos yrittää noihin Windowsin omiin hakemistoihin tehdä muutoksia, tykkää etenkin kymppi ottaa herneen nenään ja säätää itse.
Kokeile asentaa jonnekin toiselle asemalle, jonne sulla on täydet oikeudet tehdä mitä haluat.
Se on työpöydällä, tiedostot kansion sisällä ja kokonaan toisella levyllä tismalleen sama tulos kaikissa.
En mene vannomaan, kun en nyt pääse koneelle sitä tarkistaa, mutta luulis kaiken olevan ihan englannin kielléstä löytävillä kirjaimilla olevan kirjoitettuOnko tuon ongelmakansion hakemistopolussa missään kohtaa välilyöntejä tai skandeja? Tai mitään erikoismerkkejä.
Tiedättekö sen tunteen, kun emulaattoria pelatessa saatat pelata tuntikausia muistaen tallentaa pelin, mutta koska WIN10 ei suostu tallentamaan emulaattorin kansion kirjoitusoikeus asetusta, mikä estää kansiossa olevien tiedostojen muokkaamisen, eli on read-only tilassa. No luonnollisesti pelitallennukset haihtuu savuna ilmaan emulaattorin uudelleenkäynnistyksessä, ei vituta
Eli miten saan kansion kirjoitusoikat kuntoon? Tämä tosiaan antaa ensiksi asettaa kirjoitusoikat, mutta kansio palaa aina uudestaan ja uudestaan read-only tilaan.
Eli vaikka se sanookin jotain, että muutetaan myös kansion alla olevat tiedostot kirjoitettaviksi sen jälkeen kun sulen ikkunan OK:sta, tai painan "käytä", niin se ei ota? ose kummaa, no pitäneen kokeilla tiedosto kerralla käydä kliks kliksMistä kautta katsot tuon tilanteen? (Jos katsot kansion Properties:ia ja siellä on Read-only-kohdassa musta laatikko, niin se tarkoittaa eri asiaa kuin se että siinä olisi "tiksu". Musta laatikko tarkoittaa että kansio sisältää read-only:ksi merkattuja tiedostoja. Jostain luin tommosen väärinkäsityksen. Jossain jopa sanotaan, että "Windows ignores the read-only attribute for folders. It has no effect. Changing it it (if you could) would make no difference.")
Eli vaikka se sanookin jotain, että muutetaan myös kansion alla olevat tiedostot kirjoitettaviksi sen jälkeen kun sulen ikkunan OK:sta, tai painan "käytä", niin se ei ota? ose kummaa, no pitäneen kokeilla tiedosto kerralla käydä kliks kliks
Musta laatikko vai "tiksu"? Me muut emme näe sitä, minkä sinun silmäsi näkevät.
Tollanen siis
Epsxe uusin, olen siirtänyt sen ubuntukoneesta nykyisen koneen työpöydälle muistaakseni, mutta silloin se vielä toimi, tästä on kohta kaksi vuotta. Olen myös ladannut emulaattorin uudestaan sivulta tämän homman vuoksi, mutta tulos on sama, jokin rajoittaa kirjoitusoikeuksia.Ok. Sanoit että hakemisto sijaitsee varsinaisesti toisella levyllä. Haluatko kertoa siitä enemmän? Onko siirretty jostain toisesta koneesta? Onko usb-levy? Minkälainen homma oli?
Entäs se emulaattori, voitko siitä kertoa enempää? Mikä emulaattori? Oletko joskus saanut talletettua pelitilanteen?
Epsxe uusin, olen siirtänyt sen ubuntukoneesta nykyisen koneen työpöydälle muistaakseni, mutta silloin se vielä toimi, tästä on kohta kaksi vuotta. Olen myös ladannut emulaattorin uudestaan sivulta tämän homman vuoksi, mutta tulos on sama, jokin rajoittaa kirjoitusoikeuksia.
Se on työpöydällä, tiedostot kansion sisällä ja kokonaan toisella levyllä
sanoin aikaisemmin myös, että sama kansio on siirretty ainakin kolmeen paikkaan, koska olen testannut, että vaikuttaako se asiaan. Eli se on työpöydällä, tiedostotkansiossa ja D-asemalla, mikä on kokonaan oma levynsä.Niin mitä olet siirtänut? En nyt pysy ihan mukana, kun aikaisemmin sanoit kuitenkin, että:
Kyselen levyistäsi siksi, että joskus toisesta koneesta siirretyn levyn tiedostojen kanssa voi olla ownership:in vuoksi ongelmia.
sanoin aikaisemmin myös, että sama kansio on siirretty ainakin kolmeen paikkaan, koska olen testannut, että vaikuttaako se asiaan. Eli se on työpöydällä, tiedostotkansiossa ja D-asemalla, mikä on kokonaan oma levynsä.
ja kyllä, pistin ton pystyyn kyrpiintyessäni asian hankaluuteen, kun ainakaan aikaisemmin löytyneet niksit ei toimineet ollenkaan.
Se on työpöydällä, tiedostot kansion sisällä ja kokonaan toisella levyllä
Voihan tota kokeilla, vaikkakin voi olla, ettei tuo toimi 8 vuotta uudemmassa versiossa.@svk : et maininnut, oletko jo selvittänyt ongelmaasi tuon ePSXe:n puolelta. Yksi hyvä tarkistettava asia, ja kuvaus miten pelitallennus toimii: I can't save on my ePSXe emulator...
Voihan tota kokeilla, vaikkakin voi olla, ettei tuo toimi 8 vuotta uudemmassa versiossa.
Eli sama ongelma siis tulee, vaikka kaikki tiedostot on siirretty tuonne D -asemalle ja varmistanut vielä sen jälkeen oikeudet ja siltikin ne palautuu takaisin Read only sielläkin?sanoin aikaisemmin myös, että sama kansio on siirretty ainakin kolmeen paikkaan, koska olen testannut, että vaikuttaako se asiaan. Eli se on työpöydällä, tiedostotkansiossa ja D-asemalla, mikä on kokonaan oma levynsä.
ja kyllä, pistin ton pystyyn kyrpiintyessäni asian hankaluuteen, kun ainakaan aikaisemmin löytyneet niksit ei toimineet ollenkaan.
Kyllä omien testien mukaan.Eli sama ongelma siis tulee, vaikka kaikki tiedostot on siirretty tuonne D -asemalle ja varmistanut vielä sen jälkeen oikeudet ja siltikin ne palautuu takaisin Read only sielläkin?
No sitten ongelma on jossain muualla kuin käyttöjärjestelmässä, en usko että kymppi muuttelee jonkun random hakemiston oikeuksia toisella asemalla, eihän tuollaisessa olisi mitään järkeä. Sehän rikkoisi kaiken muunkin silloin, en ole tälläisestä kuullut ennen.Kyllä omien testien mukaan.
Mulla on vanha kiintolevy millä ollut windows, niin miten ihmeessä mä saan ton tyhjäksi kun windowsin oma ei suostu tätä tekemään?
Mulla on vanha kiintolevy millä ollut windows, niin miten ihmeessä mä saan ton tyhjäksi kun windowsin oma ei suostu tätä tekemään?