VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Quest 2 kanssa on itsellä hieman langattoman PCVR kanssa ongelmaa. Lähinnä rallipeleissä.

Vaihdoin tuossa hetki sitten wlan boksini pykälää parempaan kun kaverilta sain hänen päivitettyä oman settinsä. Tuli siinä yhteydessä sitten käytyä jälleen kaikki pcvr vaihtoehdot eri asetuksineen läpi. Eli testasin Steam Link, Virtual Desktop, AirLink ja Link-kaapelin eri asetuksilla läpi. Siinä testaillessa sitten tajusin, että mulla tulee langattomana micro-(ja joskus isompaa) stutterointia pelissä kuin pelissä ja useimmiten päätä kääntäessä tai muuten liikuttaessa. Pienemmällä bitratella vähemmän, mutta ihan minimilläkin sitä tulee. Muissa hitaampitempoisissa peleissä sitä ei juuri edes huomaa ja jos huomaa, niin se ei haittaa mitään, mutta rallissa se haittaa vähän liikaakin. Aikani googleteltuani, huomasin että se on melko yleinen vaiva ja jotkut on siitä päässyt verkon asetuksilla eroon ja toiset ei millään. Link kaapelilla ajaessa ei sitä esiintynyt laisinkaan, niin nyt olen pohtinut piuhallisten lasien ostamista. Täytyy sitä ennen perehtyä vielä Link-kaapelilla pelatessa kuvanlaadun parannukseen. Vakio asetuksilla se on kamalaa suttua.

Reitittimenä on nyt Huawei OptiXstar K562 Wifi6 ja aiemmin oli D-Link joku Wifi5 reititin. Aika monet youtube videot aiheesta on katsottu läpi ja koitettu saada toimimaan, mutta saattaa olla tekemätön paikka.

Myös lasien päivittämistä Quest 3 olen miettinyt kun tykkään kuitenkin pelata muutakin kuin simupelejä tai PCVR-pelejä, mutta ilmeisesti myös Quest 3 kanssa voi olla lukemani perusteella samat ongelmat tiedossa.

Siksi voisikin olla jopa kahdet lasit. Toiset piuhalla simuhommiin ja toiset langattomasti kaikkeen muuhun.
Päivitä kolmoseen. Paranee kuvanlaatu selvästi niin kaapelilla kuin langattomanakin.
Mulla ei kyllä esiinny mitään stutterointia.
Onko sulla mikä prossu ja näyttis?
 
Päivitä kolmoseen. Paranee kuvanlaatu selvästi niin kaapelilla kuin langattomanakin.
Mulla ei kyllä esiinny mitään stutterointia.
Onko sulla mikä prossu ja näyttis?
5800x3d ja 7800xt.

Stutterointi on nimenomaan verkon latenssin piikkejä kun sitä seurailee SteamVR ja Virtual Desktop suorituskykykaaviot päällä pelatessa. Mulla on ollut bitrate 75-100 ja 300 on max minkä esim VD antaa tuolla h264+ eli headroomia pitäisi olla kyllä reilusti.

Tosiaan parilla eri 5GHz reitittimellä testattu. Voisihan se olla että oikeasti jykevällä reitittimellä ongelma poistuisi, mutta ei sellaistakaan haluaisi turhaan ostaa.
 
Tosiaan parilla eri 5GHz reitittimellä testattu. Voisihan se olla että oikeasti jykevällä reitittimellä ongelma poistuisi, mutta ei sellaistakaan haluaisi turhaan ostaa.

Mulla toiminut ongelmitta ihan 50€ TP-linkeilläkin. Jos naapureita lähellä niin koita valita DFS channelit jotta ei overlappaa naapureiden kanssa.
 
5800x3d ja 7800xt.

Stutterointi on nimenomaan verkon latenssin piikkejä kun sitä seurailee SteamVR ja Virtual Desktop suorituskykykaaviot päällä pelatessa. Mulla on ollut bitrate 75-100 ja 300 on max minkä esim VD antaa tuolla h264+ eli headroomia pitäisi olla kyllä reilusti.

Tosiaan parilla eri 5GHz reitittimellä testattu. Voisihan se olla että oikeasti jykevällä reitittimellä ongelma poistuisi, mutta ei sellaistakaan haluaisi turhaan ostaa.
Itse en laitetta omista mutta yleisin suositushan tuntuu olevan dedikoitu wifi 6e reititin ihan vain tota yhteyttä varten, johon kelpaa joku kohtuuhintainenkin 50-100e vehje. Ootko semmoista siis kokeillut jos useampaakin reititintä on pyörinyt?
 
Itse en laitetta omista mutta yleisin suositushan tuntuu olevan dedikoitu wifi 6e reititin ihan vain tota yhteyttä varten, johon kelpaa joku kohtuuhintainenkin 50-100e vehje. Ootko semmoista siis kokeillut jos useampaakin reititintä on pyörinyt?
Quest 2 ei tue wifi 6e:tä.
Mä hommasin aikoinaan TP-Linkin 6E reitittimen pelkästään quest 3 kättöön enkä muutellut asetuksia siinä ollenkaan. Hienosti pelaa joka kerta.
Quest 2 kanssa oli aina pientä säätöä ja kyllä se vanha ja nuhainen rauta näkyi siinä selkeesti pullonkaulana. Quest kolmosen myötä poistui lähes kaikki pakatun kuvan virheet ja nyt kuva on todella terävä kun laittaa oculus debug toolista 1.6 kertoimen ja rupeaa pelaamaan tai mitä ikinä.
Itseasissa olen ruvennut käyttämään sovelluksissa joissa ei tarvi juuri liikkua tuota oculus link kaapelia. Sillä saa vielä terävämpää kuvaa ja värintoistokin on hivenen parempi.
 
Viimeksi muokattu:
Joo mulla on Questille dedikoitu reititin missä on pelkästään Quest2 ja peliä pyörittävä tietokone kiinni. Olen mä sillä nyt kuitenkin jo Q2 launchista asti pelannut langattomasti PCVR pelejäkin ja ihan hyvin se toimii, mutta ei aina täydellisesti. Q3 päivitys kyllä jonkun verran kiinnostelee jo paremman passtrough puolestakin.
Mulla toiminut ongelmitta ihan 50€ TP-linkeilläkin. Jos naapureita lähellä niin koita valita DFS channelit jotta ei overlappaa naapureiden kanssa.
Juu tätäkin on koitettu. Kai se vaan on oikeasti huippuhyvä reititin hommattava jos haluaa ne viimeisetkin latenssipiikit pois.
 
Tänään taas jatkoin vähän testailua ja tulin siihen tulokseen että se on tuo Steam Link mikä tekee sitä verkon stutterointia syystä tai toisesta. Nyt Virtual Desktopilla toimii tosi smoothisti ja Steam Linkillä nykii säännöllisesti päätä liikutettaessa ja sen pystyy myös toteamaan suorituskykykaaviosta network latency piikeistä. Siirryn siis selkeästi takaisin virtuaalitesktopiin mitä käytinkin muutaman ekan vuoden.
 
Tänään taas jatkoin vähän testailua ja tulin siihen tulokseen että se on tuo Steam Link mikä tekee sitä verkon stutterointia syystä tai toisesta. Nyt Virtual Desktopilla toimii tosi smoothisti ja Steam Linkillä nykii säännöllisesti päätä liikutettaessa ja sen pystyy myös toteamaan suorituskykykaaviosta network latency piikeistä. Siirryn siis selkeästi takaisin virtuaalitesktopiin mitä käytinkin muutaman ekan vuoden.
Näissä on hirveästi eroja kyllä. Jostain kummasta syystä itsellä pyörii esim. FS2020 paljon nätimmin ja paremmilla fps:llä steamlinkillä vaikka VD tukee openxr:ää ja sen pitäisi kai teoriassa olla parempi FS2020 käytössä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
256 723
Viestejä
4 459 189
Jäsenet
73 822
Uusin jäsen
divinephos

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom