Minkälaisia pelejä varten hommasit Somniumit, ja minkälaisiin FOV-lukemiin pääset esim. WimFOV-mittarilla? Onko eye tracking toimiva?
Itse tuli hommattua XR-4 SteamVR-edition kesällä; pelien osalta oma käyttö on lähinnä simulaattoreita DCS, MSFS ja ACC.
en ole fov mitannut. itselle niin toisarvoinen asia. kaikki mikä on sumeeta on turhaa näyttöä. sen todisti jo starvr mikä ei luonut minkäänlaista vow efektiä fovillaan koska oli niin sumea. paskat linssit pilas koko komeuden.
Ostin kyllä tossa semmosen softan pätkän millä saa pelaajan pyörimisestä samaan suuntaan liian kauan hälytykset ja siinä oli joku fov mittarikin.
Mutta ns uimalasejahan nää kaikki on vielä pitkään tai muunlaisia kompromisseja.
itseä kiinnosti löhtökohtaiset muutamien shootereiden pelailu.
Metro, Alyx jne mutta vähän kyllä aattelin testata msf2020stä ja muutamia Ralli pelejä mitä löytyy.
Oon pelannu pitkään tupla projektori 3d systeemillä pelkästään 3dnä pelejä. Osittain mietin myös että uhkaisiko lasit yhtään tuota systeemiä laadullisesti. Tässä vaiheessa täytyy sanoa että kyllä nuo AAA vr titlet on upeita ja ihan kivoja pelata vr ymoäristössä tuollaisilla visualeilla mitä vaikka vr1 tarjoaa mutta tulen kyllä tulevaisuudessakin käyttämään vielä paljon enemmän tuota proektio settiä kun vrää monestakin syystä.
eye trackingin toimivuudesta en tiedä vielä sanoa mitään. Olen lähinnä muutaman kerran kerennyt testailemaan.
semmonen negatiivinen puoli unohtui mainita että mitään kunnon manualia ei kai kukaan ole saanut ja en oikein ole ikinä kerennyt kunnolla perehtymään vr hommiin kun kaikki maskit on ollu niin paskoja visualisesti että on lähteny takasin hyvin nopeasti että on aika määrä ihmettelemistö siinä softassa ja koska ei ole manualia niin saa vähän niinkun kaikki selvittää itse.
ja odottelen vielä ainakin yhtä head strappia ja muutmaa face gaskettia testiin. tarvis mallentaa oma face interface että pääsis kunnolla testaan.