Reippaat kolmisen tuntia iRacing & AI-kisaamista takanapäin Crystal Lightilla ja täytyy todeta, että tähän saakka olen ollut erittäin tyytyväinen sekä varsinkin hyvin helpottunut Pimaxin maineen tietäen. Ero Q3:sen ja Lightin välillä on kuitenkin sen kuuluisan vertauskuvan mukainen, kuin yöllä ja päivällä, värimaailma ja terävyys ovat aivan ensiluokkaista vs Q3. Olen aiemmin lyhyesti testannut mm. 8KX & Varjo Aero settejä ja omasta mielestäni Light menee kirkkaasti näiden edelle, myös Varjon.
Asennus oli täysin vaivatonta, noudatin iRacing-foorumilla olevaa Crystal & 120fps opasta ja kaikki ongelmat mitä oli Q3:sen kanssa, ovat tipotiessään. Sulavaa kisaamista siis ainakin Skippyllä, mainittakoon Long Beach ajot 24 AI-kuskin & peilien kera. GT-autoja, sadetta tai esim. uudempia vaativampia ratoja en tosin ole vielä testaillut.
Sweetspotin löytäminen ei itselleni tuottanut hankaluuksia, kuten ei myöskään äänentoiston laadukkuus tai lähinnä sen puute mutta koska en paremmasta oikein tiedä, harkinnassa silti DMAS-kuulokkeet kunhan saanevat vain varastot täydennettyä. Käyttömukavuus toki on mitä on ja tähän täytyy hieman vielä perehtyä, lasit eivät kuitenkaan itselläni paina esim. nenän osalta ja valovuotoa ei ole laisinkaan. Luulen kylläkin että olisin täysin eri mieltä jos pelivalikoimaan kuuluisi Walkabout Mini Golf tai Eleven Table Tennis tms. liikkuvuutta vaativia pelejä kuten oli aiemmin Q3-puolella.
Ainoa negatiivinen ominaisuus jonka olen toistaiseksi huomioinut (kop, kop), on että lasit lämpiävät kovin nopeasti, rigissä kuitenkin wind generator (kahdella tuulettimella) jotka onneksi hieman helpottavat omaa tuskasteluani.
Toki negatiivisiin ominaisuuksiin voisi listata myös että lasit ovat fyysisesti tarpeettoman isot, ulkoisesti eivät myöskään ole premium- & 1k€ tasolla. Olen aika varma että ennen pitkää lista kuitenkin täydentyy alkuhuuman haihduttua.
Simulaattori käyttöön nämä itselleni siis tulivat, johon myös parhaiten varmaan sopinevat. Rehellisesti todeten on hieman vaikeata kuvitella, että pelaisin näillä oikeastaan mitään muuta mutta toki aion ajan myötä testata ainakin UEVR-modia & Steam-kirjastoa. Erillisiä ohjaimia en siis hankkinut, Xbox-ohjaimeen on jatkossakin "tyytyminen" jos jotain muuta haluaa pelata.
Pimaxin tulevat julkistukset (Super & 12K) eivät käyneet edes mielessä koska hankintahinta ylitti jo nyt oman kipukynnyksen mutta Q3:sen myynti toki helpotti hieman hankintapäätöstäni.
Loppukevennykseksi on vielä todettava että olen monasti hymähdellyt itsekseni "idiootti" kun olen lukaissut oled-tv ketjua jossa osa käyttäjistä on kertonut että eivät ole huomanneet poistaa televisoruudun suojakalvoa. Ensimmäisen illan jälkeen olin jo hyvinkin tyytyväinen näkemääni, ihmettelin tosin hieman väreilyjä kuvan reunoissa sekä tietynlaista "tahmaisuutta" taasen kuvan keskellä. Seuraavana päivänä ennen uutta ajosessiota olin aikeissa pyyhkiä linssit kun jouduin toteamaan itselleni, vit* idiootti