Minusta aika överiä odottaa +100 % tehoa verrattuna RX 5700 XT riippuen toki taas taulukosta mitä tuijotetaan, mutta jos mennään vaikka sillä minkä itse
viimeksi linkitin, niin tulisihan sieltä aivan jäätävää tehoa. Olisi aivan turha haaveilla tuossa vaiheessa AMD:n tarjoavan edukasta tehoa, vaan hintalappu menisi suoraan yli tonnin luokkaan. Ymmärrän että tällaisia tuloksia saa kun puhtaasti matemaattisesti spekuloi, mutta onko matematiikalla ennenkään näissä asioissa päässyt maaliin asti? Ei ole, vaan käytännön tekijät vaikuttaa enempi kuten ajurit, tilanne tehtaalla, kilpailijan tarjonta, uusien pelien rajapinnat/käyttäytyminen, yms. Mehän olemme jonkin aikaa jo edenneet varsin maltillisilla tehohyppäyksillä varsinkin Ratukoiden suhteen. Nvidia on pistänyt joka sukupolvessa suht reilusti paukkuja, mutta tapansa mukaan nostaa myös kalleimman kortin hintalappua kuten varmaan nytkin. Tälläkään kertaa en voi mitenkään uskoa että pelkällä RDNA:n viilaamisella ja holtittomalla laskentayksiköiden lisäämisellä hypätään kuin aivan uuteen arkkitehtuuriin konsanaan. Todella pahasti tulee jotkin pettymään sanon minä ja pidän omaanikin +50 % RX 5700 XT:n tehoon varsin positiivisena lukemana. Katson asiaa niin että olen itse melko optimistinen ja toiset täällä ketjussa odottaa käytännössä jytkyplussaa.
Vaikeinta tässä on arvioida sitä paljonko Nvidia tulee nokittamaan lisää, koska heillä on varaa pelata piirin koon kanssa, eli himmata ja jarruttaa sen mukaan miten katsovat parhaaksi. Yhtälailla vaikeaa on arvioida Amperen tuomia parannuksia, joten mennään melkeinpä sen varassa mitä ollaan sukupolvesta toiseen pystytty hyppäämään sitten Maxwellin.
@Lepakomäyrä joskus pistät piikikästä settiä mutta nyt olet oikeilla linjoilla. Tosin lisättäköön että hintatehosuhteessa odotan pätevää tuotetta AMD:ltä.