- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 24 243
Miten esim. blackwell:ssa uutena tulleet pakatut kolmioklusterit bvh-puun rakentamiseen ja läpikäymiseen. Uusi primitiivi hiuksiin, karvoihin yms.Lisää suorituskykyä kunhan peleihin tulee tukea, alan wake2, indiana jones yms. Kolmioklusterit mahdollistavat tiheämmän dynaamisen geometrian kun bvh-puun rakentaminen nopeutuu erittäin merkittävästi ja myös läpikäyminen nopeutuu. Läpinäkyvyyksiin oli nyös uutta juttua joka auttaa esim. ruohon yms. kanssa peleissä.
Tai toisella puolella hyötysoftiin kuten davinci resolve oli blackwell:ssa paljonkin uutta video purku, pakkaus puolelle ja fp4:en auttaa neuroverkkojuttujen kanssa kunhan saadaan fp4 optimoidut mallit.
Jo Quake käytti valaistuslaskennassa tilojen jakamista vastaaviin rakenteisiin viime vuosituhannella ja Doomissa oli BSP-puu.
Tässä on se käytännön ongelma, että tech brot aina keksii vanhoja asioita uudestaan, paketoi ne kauniiseen jargoniin ja siinä on vaan tarkoitus saada osakekursseja ylös.
--
Suuremman tason kuvassa kyse on kuitenkin siitä, että "perinteisiä arvoja", eli niinkuin kolmioprivitiimirasterointia ei kehitetä, vaan paukut on pistetty juuri tuonne RT-puolelle. Käytännössä tämä sitten tulee niin, että perinteiset pelit ei nopeudu, mutta uutta näytönohjainta pistetään puolipakolliseksi Alan Wake 3:ssa ja uusissa Indiana Jones -peleissä, kun vanhat näytönohjaimet tukevat niin huonosti RT:tä.
Sitten vanhoissa näytönohjaimissa ei tueta näitä uusia ominaisuuksia, vaikka siihen olisi mahdollisuus - ja annetaan ajurien päivittämättömyydellä niiden vaipua unholaan, kun kuluttaja on pakotettu päivittämään omansa.