- Liittynyt
- 21.08.2018
- Viestejä
- 5 527
Ei selviä feikkejä kannata spekuloida.Oliko tästä jo spekulaatiota:
AMD Radeon RX 3000 Series Navi GPU Specs Leaked
Jos on totta ja löytyy crossfire niin meitsi vaihtaa leiriä!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei selviä feikkejä kannata spekuloida.Oliko tästä jo spekulaatiota:
AMD Radeon RX 3000 Series Navi GPU Specs Leaked
Jos on totta ja löytyy crossfire niin meitsi vaihtaa leiriä!
Muistelen että noiden RTX ON lelujen ostelua kovasti perusteltiin sillä että ovat future proof ja plah plah plah.
Et voi tietää millainen DLSS tai RT on esim vuonna 2020.Raytracing ja DLSS piti olla sellasia sateentekijöitä joilla se älytön hintojen nousu perusteltiin. Sitten kun se Raytracing osoittautui tuhnuksi niin alettiin puolustella "mutku ei olla vielä DLSS nähty". No nyt on kaikki kortit pöydässä ja täytyy sanoa että noista kahdesta jopa annan enemmän arvoa tuolle raytracingille. DLSS on täysin susi. Ja raytracing on mitä on. Kiva fyytsöri jolla on kiva hetken aikaa leikkiä mutta siihen se sitten jää kun ei leluissa ole vielä riittävästi jerkkua vääntämään kunnon raytracingiä eli jotakuinkin kaikki sädetettynä.
Varmaan sillä että sen hinta on pitkälti Nvidian määrittelemä. Ei AMD olisi tuonut ko. korttia markkinoille ilman RTX sarjan hinnannousua. Nykyhinnoilla AMD:n on kannattavaa purkata kasaan muisteiltaan ylimitoitettu ja hinnoiteltu laskentakortti ja markkinoida sitä ensimmäisenä 7nm pelikorttina. Korttihan on hinta-laatusuhteeltaan huono erityisesti AMD:ltä, joka on viimevuosina 'joutunut' panostamaan nimenomaan fps/€ markkinointiin. Nyt tuollaiselle tekeleellekin löytyi markkinarako hieman Vega64:ää nopeampana, samalla hinta/tehohaarukalla RTX 2080:n kanssa etenkin korkeammalla resoluutiolla missä em. ylimitoitetuista muisteista on edes jotakin hyötyä.Et voi tietää millainen DLSS tai RT on esim vuonna 2020.
Mutta miten perustelet Radeon VII hintaa, siinä kun ei ole kumpaistakaan, mutta ääntä piisaa niin täytyyhän sen olla nopee.
R7 oli välimalli ku hinnat oli tarpeeksi kovat et Instincteistä kannatti tehä pelikortteja. Uudet navit tulee sit korvaamaan Polarikset ehkä jo tänä vuonna ja oikea Vegan korvaaja joskus sen jälkeenEn nyt oo uusimpia uutisia muualta lukenu ,mut oliko tää Radeon 7 vain joku hätäinen välimalli ja nyt tulee ne viralliset uudet näyttikset?
Nyt kun tuo DLSS on paljastunut täydeksi tuhnuksi niin olisi kiva kuulla näiden nahkiksen palvojien kommentteja että onko edes vähän pettynyt olo kun "It just works!" lupaukset eivät täyttyneet?
Muistelen että noiden RTX ON lelujen ostelua kovasti perusteltiin sillä että ovat future proof ja plah plah plah.
Raytracing ja DLSS piti olla sellasia sateentekijöitä joilla se älytön hintojen nousu perusteltiin. Sitten kun se Raytracing osoittautui tuhnuksi niin alettiin puolustella "mutku ei olla vielä DLSS nähty". No nyt on kaikki kortit pöydässä ja täytyy sanoa että noista kahdesta jopa annan enemmän arvoa tuolle raytracingille. DLSS on täysin susi. Ja raytracing on mitä on. Kiva fyytsöri jolla on kiva hetken aikaa leikkiä mutta siihen se sitten jää kun ei leluissa ole vielä riittävästi jerkkua vääntämään kunnon raytracingiä eli jotakuinkin kaikki sädetettynä.
Nyt kun tuo DLSS on paljastunut täydeksi tuhnuksi niin olisi kiva kuulla näiden nahkiksen palvojien kommentteja että onko edes vähän pettynyt olo kun "It just works!" lupaukset eivät täyttyneet?
Muistelen että noiden RTX ON lelujen ostelua kovasti perusteltiin sillä että ovat future proof ja plah plah plah.
Jos haluaa futureprooffia niin ostaa Nopeimman Nvidian kortin, ei Amd sitä kuitenkaan saa kiinni vuosiin.Muistelen että noiden RTX ON lelujen ostelua kovasti perusteltiin sillä että ovat future proof ja plah plah plah.
Ei kai kukaan täysipäinen osta esim. 2080Ti sen takia että on yksi tai ehkä kaksi RT peliä joita pelata?
Ei se jääkkään mutta tuskin yli 1000e maksetaan ohjaimesta pelkän RT takia joka löytyy toistaiseksi parista pelistä.Miten todennäköistä on että Rt tuki jää kahteen peliin?
Jos Rt tuki on pelissä ja kortista se puuttuu, näkeekö pelin semmoisena kuin se on "tarkoitettu pelattavaksi"? Eikö siitä puutu jotain olennaista.
En sitten tiedä mitä olennaista voi puuttua kun pelaa sulavasti huippu näytöllä ja huippu näytönohjaimella pelejä 1440p/144hz tai 4K.lla.Jos Rt tuki on pelissä ja kortista se puuttuu, näkeekö pelin semmoisena kuin se on "tarkoitettu pelattavaksi"? Eikö siitä puutu jotain olennaista.
DLSS on nvidialle hankala ja raskas ylläpidettävä ja tulee katoamaan jos sen laskemista ei saada kehittäjille itselleen järkevällä hinnalla.DLSS vaikuttaa uusimpien kuvien perusteella kaikelta muulta kuin täydeltä tuhnulta. Myöskin kehitys on edelleen kesken, joten turhaa arvostella tässä vaiheessa.
Olisko jotain linkkiä näihin "uusimpiin kuviin"? Uusimmat mitä itse olen nähnyt oli Bäfästä ja Metrosta ja ehtaa tuhnua ovat.DLSS vaikuttaa uusimpien kuvien perusteella kaikelta muulta kuin täydeltä tuhnulta.
Ei se jääkkään mutta tuskin yli 1000e maksetaan ohjaimesta pelkän RT takia joka löytyy toistaiseksi parista pelistä.
Luulis sen suorituskyvyn puhuttelevan hiukan enemmän.
En sitten tiedä mitä olennaista voi puuttua kun pelaa sulavasti huippu näytöllä ja huippu näytönohjaimella pelejä 1440p/144hz tai 4K.lla.
Luulisi sen riittävän kriteeriksi tuolle "Meant to be Played" iskulauseellekkin.
Suurimmassa osassa tulevista peleistä ei ole RT joten niitä pelejä joutuu pelamaan ilman RT, oli ne sitten julkaistuja tai julkaisemattomia.Voit olla oikeassa että moni ostaa näyttiksen niitä pelejä varten jotka on jo julkaistu. Itse olen kiinnostunut lähinnä niistä jotka on julkaisematta. Silloin harvoin kun tulee uutta tekniikkaa eikä vaan vanhan viilailua.
RT on ihan hyvä extra RTX korttien omistajille.Mun mielestä rt valaistus teki uuden Metron joistain ruutukaappauksista semmoisia joissa oli enemmän muualla olemisen tuntua. Immersio olisi varmaan oikea sana jos semmoinen suomen kielestä löytyy.
Suurimmassa osassa tulevista peleistä ei ole RT joten niitä pelejä joutuu pelamaan ilman RT, oli ne sitten julkaistuja tai julkaisemattomia.
Jx3+Justice on jotain kiina morppeja..Paljonko näitä jatkossa tulee onko yksi kysymys ja paljonko on paljon on toinen kysymys. Laskin huolimattomasti Digital trendsin listalta että tänä vuonna tulisi 7 rt peliä vielä. Jos pelaa 10 peliä vuodessa ja se on siinä (ei välttämättä harvinainen skenaario), rtx voi olla jollekin tärkeä. Jollekin voi riittää jos yksi itselle legendaarinen hittipeli tukee rt:tä. Mut vuosi on vasta alkamassa ja uusia rt julkaisuja voi tulla. Miltä 2020 mahtaa näyttää?
Uudet kortit, melko varmasti tuplat rt-tehoa jolloin näiden korttien rt:t on laittiversio.Miltä 2020 mahtaa näyttää?
Raytracing ja DLSS piti olla sellasia sateentekijöitä joilla se älytön hintojen nousu perusteltiin. Sitten kun se Raytracing osoittautui tuhnuksi niin alettiin puolustella "mutku ei olla vielä DLSS nähty".
No nyt on kaikki kortit pöydässä ja täytyy sanoa että noista kahdesta jopa annan enemmän arvoa tuolle raytracingille. DLSS on täysin susi. Ja raytracing on mitä on. Kiva fyytsöri jolla on kiva hetken aikaa leikkiä mutta siihen se sitten jää kun ei leluissa ole vielä riittävästi jerkkua vääntämään kunnon raytracingiä eli jotakuinkin kaikki sädetettynä.
Todellakin, tuo GF:n metro-pätkä tracetetusta global illumination valaistuksesta kertoo niin suuresta erosta valaistuksen laadussa, että kaikkien modernien AAA-engineiden on pakko tuoda vastaava valaistusmalli tarjolle.Jospa katsoisit tuon Speden pari viestiä ylempänä postaaman videon siitä, millaista kuvanlaatueroa säteenjäljityksellä saadaan Metro Exoduksen valaistukseen, ennen kuin alat väittelemään säteenjäljitystä "tuhnuksi".
Myös: Oleellisin asia, mikä erottaa nykyleffan efektit vuosituhannen vaihteen leffojen efekteistä on se, tehdäänkö ne rasteroimalla vai säteenjäljityksellä. Pelien reaaliaikaien grafiikka on perinteisesti tullut tekniikoiden suhteen reilut 10 vuotta elokuvien ei-reaaliaikaista grafiikkaaa jäljessä, Cars(ensimmäinen säteenjäljitetty leffa) tuli 2006.
Tulevaisuudessa 3D-pelit tulevat piirtämään kaiken säteenjäljityksellä, ja näyttikset tullaan optimoimaan yhä enemmän sitä silmälläpitäen; rasterointispesifisen raudan(ROPien ja kolmionalustusraudan) määrän lisääntyminen tulee joidenkin vuoden päästä pysähtymään, ja keskitytään siihen, että piirille niiden sijasta laitetaan lisää säteenjäljityksen törmäystarkastusyksiköitä. Shader-prosessorien määrä tulee jatkamaan myös kasvuaan, koska niitä voidaan käyttää molemmissa. Toki ne ROPit jää sinne näyttispiirille yhteensopivuussyistä, aivan kuten nyky-PCssä on vieläkin yhteensopivuussyistä tuki vaikka mille muinaiseille
Jospa katsoisit tuon Speden pari viestiä ylempänä postaaman videon siitä, millaista kuvanlaatueroa säteenjäljityksellä saadaan Metro Exoduksen valaistukseen, ennen kuin alat väittelemään säteenjäljitystä "tuhnuksi".
Tulevaisuudessa 3D-pelit tulevat piirtämään kaiken säteenjäljityksellä
rasterointispesifisen raudan(ROPien ja kolmionalustusraudan) määrän lisääntyminen tulee joidenkin vuoden päästä pysähtymään, ja keskitytään siihen, että piirille niiden sijasta laitetaan lisää säteenjäljityksen törmäystarkastusyksiköitä.
Kyllä noita on tullut katseltua ja toki ihan kivalta näyttää sädetetyt valaistukset jossain paikoissa, mutta kuten jo nvidian demojen pohjalta totesin niin sädetyt valaistukset väännetään pois päältä varsinkin PvP peleissä ihna puhtaasti siitä syystä että saat etua siitä kun et sädettele valaistusta. Sädettämällä jotkut paikat on niin tummia ettei sieltä erota mitään kun taas perinteisellä valaistus toteutuksella tätä "ongelmaa" ei ole. Tästä syystä toi on kiva lelu jolla on kiva hetki leikkiä mutta sitten se unohtuu.
Tällä samalla argumentilla kaikki kannattaisi vaan rendata cell-sheidauksella ilman juuri mitään efektejä, ja joku antiikkinäyttis riittäisi aivan kaikkeen. Silloin asiat vasta asiat erottuukin.
Eikös tässä justiinsa ollut joku kohu kun Battlefield 1:een tms joku julkaisi työkalun mikä teki kutakuinkin juuri tuon ja sitä sitten käytettiin hyväksi moninpelissä?Tällä samalla argumentilla kaikki kannattaisi vaan rendata cell-sheidauksella ilman juuri mitään efektejä, ja joku antiikkinäyttis riittäisi aivan kaikkeen. Silloin asiat vasta asiat erottuukin.
Tällä samalla argumentilla kaikki kannattaisi vaan rendata cell-sheidauksella ilman juuri mitään efektejä, ja joku antiikkinäyttis riittäisi aivan kaikkeen. Silloin asiat vasta asiat erottuukin.
Eikös tässä justiinsa ollut joku kohu kun Battlefield 1:een tms joku julkaisi työkalun mikä teki kutakuinkin juuri tuon ja sitä sitten käytettiin hyväksi moninpelissä?
Mielestäni se pitäisi nyt jo jäädyttää tähän mitä nyt on tarjolla, aina kun rasterointiin lisätään paukkuja niin se siirtää täysin sadettettyyn aikaan siirtymistä eteenpäin koska sinunkin mainitsemasi yhteensopivuus tarvii säilyttää. Ellei sitten vaikka 5v päästä keksitä jotakin mullistavaa jolla nykyinen laskenta teho saadaan pakattua varsin pieneen tilaan.
Niin ja joillekkin ei edes riitä se että käytetään niitä mahdollisuuksia mitä peli itsessään tarjoaa vaan turvaudutaan koodaamiseen. Itsellä se raja kulkee siinä että kaikki hyöty revitään irti jonka pelin tarjoamat asetukset mahdollistaa.
Olennainen sana boldattu. Koska Sinä et halua hyvännäköistä vaan erottuvaa grafiikkaa, ignoraat täysin sen, että kymmenet miljoonat ihmiset ostavat nopeampia näyttiksiä jotta voivat nauttia paremmannäköisestä grafiikasta ja julistat merkittävät kuvanlaatuparannukset turhiksi.
No mutta kun en ole asian kanssa yksin. Sinä taas tunnut kuvittelevan että lähes kaikki nautiskelee peleistä kaikki karkit päällä.
Se on varmaan niin sellaisten kohdalla jotka kalja tai pilvipäissään joskus viikonloppuna satunnaisesti pelailee. Heti kun aletaan pelaamaan edes puolitosissaan niin alkaa karkin karsinta.
Tuli joskus lähes 10v klaanitoiminnassa oltua mukana ja kyllä se touhu oli jatkuvasti kuvailemani kaltaista asetuksilla kikkailua.
Millos nää skyrimit ja falloutit ovat moninpeleiksi muuttuneet? Ainakin se käsitys itselle tuli että kyse oli ainakin lähinnä moninpelipuolesta.Tänään opin, että pelien (skyrim, falloutit, jne.) ulkoasua parantavat modit ovat turhia, koska kukaan ei halua sellaisia käyttää.
Samaten high-settingit ovat peleissä turhia, koska tosipelurit pelaavat vain LOW:lla.
Selvä.
Jospa katsoisit tuon Speden pari viestiä ylempänä postaaman videon siitä, millaista kuvanlaatueroa säteenjäljityksellä saadaan Metro Exoduksen valaistukseen, ennen kuin alat väittelemään säteenjäljitystä "tuhnuksi".
Tulevaisuudessa 3D-pelit tulevat piirtämään kaiken säteenjäljityksellä, ja näyttikset tullaan optimoimaan yhä enemmän sitä silmälläpitäen; rasterointispesifisen raudan(ROPien ja kolmionalustusraudan) määrän lisääntyminen tulee joidenkin vuoden päästä pysähtymään, ja keskitytään siihen, että piirille niiden sijasta laitetaan lisää säteenjäljityksen törmäystarkastusyksiköitä. Shader-prosessorien määrä tulee jatkamaan myös kasvuaan, koska niitä voidaan käyttää molemmissa. Toki ne ROPit jää sinne näyttispiirille yhteensopivuussyistä, aivan kuten nyky-PCssä on vieläkin yhteensopivuussyistä tuki vaikka mille muinaiseille
Joku vaan yleisti, että kaikki pelaaminen on monin-kilpapelaamista ja kaikki muu on toissijaista ja tämän takia realistiset varjot ja valot ovat merkityksettömiä. Koitin vähän vihjailla, että ehkä muutakin pelaamista on.Millos nää skyrimit ja falloutit ovat moninpeleiksi muuttuneet? Ainakin se käsitys itselle tuli että kyse oli ainakin lähinnä moninpelipuolesta.
(Joo, Fallout 76 on moninpeli)
Tuon 5sek split-screen pätkän perusteella sivuutat koko aikaisemmassa videossa esitetyt aivan huimaavat edistysaskeleet valaistuksen realistisuudessa?Tuossa mainitussa metro videossa kohdassa 23:22 Alkaa DXR vs. 4k no DXR erot olemaan mielestäni pieniä.
Ehkä jopa raytracing valo on jopa suttuista mistä en tykkää ollenkaan (inhoan motion blurria).
Saa nähdä onko jo olevassa proto intelin GPU kortissa DXR tukea.
Metroon tuli juuri päivitys, jossa on Nvidian tuoreimmat DLSS-opetukset. Itse otin julkaisussa screenshotit sekä päällä että pois ja DLSS näytti silloin aivan karsealta. Nyt tällä uudella pätsillä se alkaa jo näyttämään aikas hyvältä kun huomioi myös positiivisen vaikutuksen suorituskykyyn.
Tässä 1.0 versiosta kuvat, päällä/pois, resoluutio 1440p:
1.0.1-patchi:
Kerkesin jo pelaamaan pelin läpi, mutta jos nyt aloittaisin uudelleen niin pelaisin kyllä DLSS päällä.
Jos katsoo tota aseen painemittaria tai hökkelin seinää, niin DLSS on -versio näyttää terävämmältä kuin natiivi 1440p. Jytky?
Tätä olen itsekkin koittanut täällä monille selittää. Nyt alkaa varmaan väki vähitellen tajuamaan, että ei kannata uutta teknologiaa heti lytätä, koska optimointi ja viilaus vie kanssa aikaa. Ja varmasti entisestään vielä paranee laatu. DLSS alkaa pikkuhiljaa tosissaan vaikuttaa GPU saran keksintöjen kaikkien aikojen jytkyltä.
Tuon 5sek split-screen pätkän perusteella sivuutat koko aikaisemmassa videossa esitetyt aivan huimaavat edistysaskeleet valaistuksen realistisuudessa?
Toisessa täysin flätti epärealistinen valaistus ja toisessa reaaliaikaiset pehmeät self-shadow ja valojen heijastukset. Erohan on aivan älytön.
Vaikka miten paljon sitä jytkyä hoet se ei muuta sitä että DLSS, myös korjausten jälkeen, tulee aina heikentämään kuvanlaatua. Kaikkien aikojen jytkyksi väittäminen on ehkä absurdeinta mitä olen TechBBS:ssä sen olemassa olon aikana lukenut.Tätä olen itsekkin koittanut täällä monille selittää. Nyt alkaa varmaan väki vähitellen tajuamaan, että ei kannata uutta teknologiaa heti lytätä, koska optimointi ja viilaus vie kanssa aikaa. Ja varmasti entisestään vielä paranee laatu. DLSS alkaa pikkuhiljaa tosissaan vaikuttaa GPU saran keksintöjen kaikkien aikojen jytkyltä.
Thieffin globaali valaistus ei ole dynaamista.Aivan, näyttää metron varjot olevan kokonaan disabloituna/ei varjoja, kuin peli olisi 15vuotta sitten tehty.
Eli aivan ääriesimerkkejä on vain hakemalla haettu. Kun se ei aina joka kohdassa ole noin disabloidun näköistä.
Viimeksi kun pelasin esimerkiksi Thief peliä vuonna 2014 oli peli täynnä varjoja ja pimeitä paikkoja mihin piiloutua valolta.
Myös tummemmat DXR pelit vaativat näytön värintoistolta enemmän.
Jollain esimerkiksi kehnolla 2000 vuoden tn paneelilla saattaa olla tummemmat mustan värisävyvivahteet olla kehnon karkeita.
Itsellä on tosin nykyaikainen näyttö joka toistaa värit mukavasti ero oli järkyttävän kirkas verrattuna 6vuotta vanhaan 750€ benq peli näyttöön.
Metrossa RT Ambient Occlusion rikkoo ihon renderöintiä (kts esim valkopartainen kaveri oikeassa reunassa)
AMD:llakin saa dlss:ää paremman skaalauksen ihan pelin sliderillaAlkaa olla kovin tarkoitushakuista tämä RT/DLSS dissaus ja kaikkihan johtuu siittä koska kyseessä on Nvidian tekniikka.
Kannattaa ehkä ihan pelata peliä ja kokea aivan itse toi RT
Amd.lla ei edes ole RT joten saa olla vaan tyytyväinen että kyseinen tekniikka on edes alustavasti olemassa ja sitä pääsee oikeasti kokeilemaan edes toisen valmistajan kortilla.
Amd.lla metrossa surkea suorituskykyky ja Radeon VII se tapahtuu 50db saattelemana.AMD:llakin saa dlss:ää paremman skaalauksen ihan pelin sliderilla