Se että Intel julkaisee 6-ytimisiä prosessoreita kuluttajaluokkaan ei ole sama asia kuin se, että kaikilla on sellaiset välittömästi sen jälkeen ja että pelin kehittäjät välittämästi yrittäisivät optimoida pelit niille. Vertaa esim, että 4 ytimiset prosessorit tuli jo 10 vuotta sitten, mutta kesti reippaasti aikansa ennen kuin peliteollisuudessa suurin osa peleistä alkoivat hyödyntää tuota määrää. Myöskin tämän päivän pelimoottorit on niin monimutkaisia ja monesta osasta koostuvia, että hyvin harvoin tasaisesti saa suorituskykyä säikeiden välille jaettua, joka johtaa siihen, että edelleen yhden säikeen suorituskyvyllä on paljon väliä.
Kumpikos kellottuu korkeemmalle _käytännössä_?
Pitäähän vertailu toki niin tehdä, että jos toinen kellotetaan niin kellotetaan toinenkin ja siinä tapauksessa 7700K on edelleen eellä peleissä.
Kyllä se etu näkyy niissä peleissä yleensä missä fps nousee korkealle, mutta jos taas gpu bottleneck tulee aikaisin (mikä yleensä on uusimmissa peleissä)- niin silloin etua ei yleensä näy.
Esimerkiksi Prey 2017 pelissä, avg fps ero on yli 20fps