- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 1 476
Tulipa tuo XCOM 2 poimittua itse myös IndieGalan puolelta, kun oli siellä 2 eurolla. Toki aiemmin oli Steamissa 3 eurolla, joten eipä tässä voittanut kuin euron aikaisempaan alennukseen.
Ensimmäinen toimi oli tehdä shortcut joka estää 2k launcherin (voi vitun launcherit), ja avaa pelin suoraan. Tämän kun lisäsi Steamin ulkopuolisena "pelinä" Steamiin, niin hyvin toimii. Steam yhä huomaa, mikä peli avataan oikeasti. Ihan hyvältä tuntuu, ei ole ärsyttävän tiukkoja aikarajojakaan tullut vastaan vielä lainkaan muutaman tunnin pelaamisella. Tosin yhden missionin hävisin jo, kun joku napin painaminen ei onnistunutkaan enää juoksen jälkeen.
Yleisesti tuntuu hyvin samalta kuin XCOM: Enemy Unknown, enkä ole huomannut erityisiä eroja. Tosin pelaamisesta on pitkä aika. Samat jutut tosin ärsyttävät edelleen. Minusta tuota taistelua on yksinkertaistettu vähän liiankin pitkälle. Kun vuorossa on useimmiten vain kaksi toimintoa, on todella hankala korjata virheitä kun peli sitten päättääkin, että tästä 5 metrin päästä viholliseen on heikompi osumatarkkuus kuin aiempaa 20 metrin päästä. Lisäksi en erityisesti pidä, että ampuminen on pakko olla vuoron viimeinen asia. Ja toisaalta vihaan tuota mekaniikkaa, että viholliset saavat heti liikkumisvuoron kun he osuvat näkökenttään. Jos vahingossa (tai aikarajojen vuoksi) viimeisellä sotilaallaan spottaa uusia vihollisia, viholliset saavat käytännössä ensin jokainen ilmaisen liikkumisen, ja tämän jälkeen vielä oman vuoronsa... Jotain parannuksia näihin olisi toivonut jatko-osassa tulleen, eikä taistelujen alussa oleva "concealment" mielestäni ole riittävä.
Ihan hyvä taktiikkaräiskyttely silti. Vaikea sanoa jaksanko loppuun asti, kun Enemy Unknowissa alkoi jo loppua kohti vähän maistumaan toisto.
Ensimmäinen toimi oli tehdä shortcut joka estää 2k launcherin (voi vitun launcherit), ja avaa pelin suoraan. Tämän kun lisäsi Steamin ulkopuolisena "pelinä" Steamiin, niin hyvin toimii. Steam yhä huomaa, mikä peli avataan oikeasti. Ihan hyvältä tuntuu, ei ole ärsyttävän tiukkoja aikarajojakaan tullut vastaan vielä lainkaan muutaman tunnin pelaamisella. Tosin yhden missionin hävisin jo, kun joku napin painaminen ei onnistunutkaan enää juoksen jälkeen.
Yleisesti tuntuu hyvin samalta kuin XCOM: Enemy Unknown, enkä ole huomannut erityisiä eroja. Tosin pelaamisesta on pitkä aika. Samat jutut tosin ärsyttävät edelleen. Minusta tuota taistelua on yksinkertaistettu vähän liiankin pitkälle. Kun vuorossa on useimmiten vain kaksi toimintoa, on todella hankala korjata virheitä kun peli sitten päättääkin, että tästä 5 metrin päästä viholliseen on heikompi osumatarkkuus kuin aiempaa 20 metrin päästä. Lisäksi en erityisesti pidä, että ampuminen on pakko olla vuoron viimeinen asia. Ja toisaalta vihaan tuota mekaniikkaa, että viholliset saavat heti liikkumisvuoron kun he osuvat näkökenttään. Jos vahingossa (tai aikarajojen vuoksi) viimeisellä sotilaallaan spottaa uusia vihollisia, viholliset saavat käytännössä ensin jokainen ilmaisen liikkumisen, ja tämän jälkeen vielä oman vuoronsa... Jotain parannuksia näihin olisi toivonut jatko-osassa tulleen, eikä taistelujen alussa oleva "concealment" mielestäni ole riittävä.
Ihan hyvä taktiikkaräiskyttely silti. Vaikea sanoa jaksanko loppuun asti, kun Enemy Unknowissa alkoi jo loppua kohti vähän maistumaan toisto.