- Liittynyt
- 13.04.2017
- Viestejä
- 144
Sarkasmi on vaikea taiteenlaji. Tuo oli tarkoitettu vitsiksi pelin yhteysongelmista. Naputtelin viestin ihan samaan laatikkoon kuin kaikki muutkin täällä.
Oli osuvaa sarkasmia

--
Pistin pelit hetkeksi jäihin, kun huomasin sellaisen yhtälaisen puutumisen pelien kanssa, mitä kaikessa muussakin tässä sekavassa elämässä: pelasin useampaa peliä, aina vähän kerrallaan niin että ehdin jo unohtaa osan mitä jossain pelissä oli aiemmin tapahtunut. Jotain kymmentä peliä kerrallaan. Joten päätin pari kuukautta sitten rajoittaa pelaamista 1-2 peliin kerrallaan. Tähän liittyi myös pidempi tauko pelaamisesta kokonaan, joka virkisti mieltä pelien suhteen kummasti...
Forgotten Hope 2, eli vanhassa vara parempi
Aataminaikainen pelimoottori, kankeaa kaukaisten spawnipisteiden luota juoksua tai ajamista, piskuinen "palvelin täyttyy ehkä lauantai-iltaisin"-peliyhteisö ja silti edelleen yksi rautaisimmista FPS-peleistä omaan makuun. Poissa ovat nykypelien helppoudet: vihujen ja omien tunnistus tapahtuu enemmän siluetin ja animaation mukaan sekä pienen tähtäilyn jälkeen ilmestyvän nimen perusteella. Aikaa tunnistamiselle on millisekunteja, koska peli on raakaa yhteen osumaan kuolemista, tappavan tykistötulen alle kuolemista, taistelukenttien kuninkaitten eli tankkien tulitukseen kuolemista ja joskus ihan vaan liian korkealta putoamisen seurauksena hitaasti kuolemista, jos se yksi laastaripaketti on jo käytetty... Viihdyttävää siis, kertakaikkiaan. Hell Let Loosea arcadena
Kyseessä on modi vanhalle BF2-pelimoottorille ja se on venytetty aika lailla äärimmilleen. 100 pelaajan palvelin virkistää kummasti kenttiä, jotka ovat isoja, mutta eivät liian isoja ja kuitenkin yrittävät kovasti olla historiallisen tarkkoja pienoiskoossa (esimerkkinä vertailu-thread FH2 foorumilla.) Pelaan 4K:na jolla peli näyttää ikäisekseen hyvältä ja pyörii ripeästi.
En tiedä miten tämä valikoitui ensimmäiseksi peliksi tauon jälkeen, mutta siitä on tullut nautittua aina kun pelaajia on palvelimella riittävästi. Ehkä tämä on jotain nostalgian hakua, ehkä kyllästymistä nykypeleihin, mutta mitä ikinä se onkaan niin nautin siitä täysillä
Factorio
Tämä on valikoitunut toiseksi peliksi jolla täytetään FH2:n pienet pelaajamäärät arki-iltoina. Kaverin kanssa mukava rakennella ties kuinka monetta kertaa massiivista tehdasta, jossa on aina jotain puutteita ja parannettavaa. Tällä kertaa niin kovilla vihollisilla höystettynä että oli pakko vähän karsia modilistaa ja keventää vaikeusastetta. Menossa jo toinen "kartta", ensimmäinen yksinkertaisesti kuoli liian helppoon pelimaailmaan joka teki pelaamisesta aivan liian tylsää. Pelkän tehtaan kehitys ei vain riitä, pitää olla jotain vastusta ja tulipalotilanteita mielenkiinnon ylläpitämiseen.
Perus-modina Krastorio 2, josta on tullut go-to modi Factorioon, jotenkin paljon mielekkäämpää jo ajatuksen tasolla rakentaa tech cardeja kuin peruspelin beakereitä. Lisänä sopassa RSO-modi joka spawnaa resursseja hyvinkin harvakseltaan meidän asetuksilla. Lopputulos on kovaa vääntämistä elintilasta ja resursseista vihamielisessä maailmassa jossa on pakko rakentaa valtavia rautatieverkostoja ja miettiä pelin suuntaa koska kaikkeen tutkimukseen ei ole aina varaa. Jatkuva tavoitteiden asettaminen ja saavuttaminen on koko pelin ydin ja tämän uudemman kartan 120h peliaika näyttää numerona kovalta, mutta vielä on matkaa loppupeliin...
Itsellä joku fiksaatio juna-aiheisiin peleihin muutenkin, joten se ratojen vetäminen ja ratapihojen suunnittelu on pelin suola. Massiivisen tehtaan rakentaminen joka vaatii rautatietä toimiakseen on sivuseikka