Tokkopa Venäjä oikeasti mitään lopullista voittoa tyyliin kaikkien alueiden valtaamista alun jälkeen on haaveillut. Nyt taitaa olla tähtäimessä lähinnä donbassin ja luhanskin valtaus ja siihen taitaa paukut riittää. Ja tokkopa se niiltä alueilta on enää pois lähdössä hetkeen, ellei jotain sisäistä vallankaappausta tule, ja uusi hallitsija
Mä luulen että jos nyt joku oikeesti löis niille pöytään että saatte pitää mitä ootte saaneet (kv tunnustuksella), sota loppuu heti, talouspakotteet lopetetaan ja Ukraina ei pääse Natoon (mikä nyt on ihan selvää muutenkin), mutta niiden mieliksi niille voidaan antaa jotkut ihan haistapaska turvatakuut lännen puolelta, niin Kremlissä kaivettais shampanjat esiin ja todettais että väistettiin jätkät tää luoti. Vaikka eivät sais senttiäkään lisää Donbassia ja Luhanskia. Niistä vois varmaan jopa luovuttaa palan takas Ukrainalle sitä Kurskista vallattua vastaan.
Venäjähän on aika lailla saavuttanut jo kaiken mitä se on väittänytkin hakeneensa, paitsi että siellä on vielä jotain hemmetin hoholeita jotka sitkeesti ammuskelee niitä. Ukraina ei ole missään länsiliittoumassa, EUssa Natosta puhumattakaan, Donetskin ja Luhanskin oikeasti (taloudellisessa mielessä) merkittävät osat on ryssillä, maakäytävä Krimille on ryssillä ja Krim on ryssillä. Mä en millään usko että ne tuollaisella kiloörkki/pv -kulutuksella oikeasti haluais noita turhia D/L rippeitä vallata, mutta pakkohan siellä on jotain koittaa kun ukrainalaiset ei meinaa millään uskoa että ne on hävinneet.
Enkä sinänsä yhtään epäile etteikö vallanvaihto Kiovassa ollut oikeasti se niiden reach target, ja hintahan on ollut vähän kova kun saavutuksia on vain nämä, mutta tikulla silmään joka vanhoja muistelee...
Ja tuo 600k paskottua ryssää vois olla ihan perusteltavissa oleva menetys, jos se tärkein juttu tapahtuu, eli
ampuminen loppuu. Sitten voidaan perustella että nää kaverit kuoli tai vammautui jotta se poloisten D/L alueiden venäläisten murhaaminen loppui. Oikeastaan julkaistuista tavoitteista olisi sort of riittänyt kansainvälinen tunnustus pre-22 status-quolle, eli Krim on venäjää, D/L separatistialueet on venäjää, nyt tuossa on vielä maakäytävä kirsikkana kakun päällä.
Paras vaihtoehto ryssille tietenkin olis se, että Zelensky heitettäis ikkunasta ja todettais että fuck this war, otetaan joku Kreml -puppetti takas, mutta en tiedä tehdäänkö Kremlissäkään niin toivotaan-toivotaan -politiikkaa että kuviteltaisi tuon toteutuvan edes Trump-skenaariossa. Toiseksi paras olisi Ukrainan romahdus sotilaallisesti, mutta en tiedä tapahtuisiko sitäkään edes Trump-skenaariossa. Ja jos Ukraina jatkaa taistelua no matter what, niin sitten kyllä ryssien pitää ymmärtää, että vaihtoehtoja on käytännössä kolme, pötkitään itse mäkeen häntä koipien välissä, oma hallinto kaatuu, ja maa taantuu Pohjois-Koreaksi, mahdollisesti kaikki kolme, vapaavalintaisessa järjestyksessä.
Ei ole väliä menettääkö Ukraina loputkin D/L, tai edes Harkovan, kunhan ampuminen ei lopu.