Vain vasemmisto ajattelee ettei leikkauskohteita ole. Kyllä niitä on jos halua löytyy. Jo maassa olevien mamujenkin kohdallakin aletaan saamaan massiivisia säästöjä kun annetaan niille velvollisuuksia pelkkien etuoikeuksien sijaan. Helsingissäkin työvoimapula mutta vieraskielisten tulijoiden työttömyysaste joku 20%. Vasemmisto tietysti tarvitsee myös huono-osaisia koska eihän niitä muuten kukaan äänestäisi jos kaikilla menisi hyvin.
No itse en ole vasemmistoa ja olen aika skeptinen sen suhteen että sieltä löytyy hirveästi leikkauskohteita jos ei haluta koskea asioihin kuten terveydenhuolto, koulutus ja vanhustenhoito. Rakenteellisia, menoja vähentäviä parannuksia kyllä, kuten tuon soten kohdalla.
Mamuilla on samat velvollisuudet ja edut kuin suomalaisillakin, pl. ne mitkä tulee kansalaisuuden myötä, mutta olen samaa mieltä siitä että maahanmuuttajien työttömyysastetta pitää pyrkiä parantamaan. Mutta tuo meneekin siihen mitä kirjoitin tuolla aiemmin, eli pitää löytää tapoja lisätä tuloja, eikä niinkään vähentää menoja. Koska jos se maahanmuuttaja saadaan töihin niin se lisää tuloja. Toki se samalla vähentää menoja kuin työttömyyskorvausten sijaan sille maksetaan palkkaa mutta tuo säästö saavutettiin sillä että pyrittiin lisäämään tuloja, ei leikkaamaan menoja.