Taas on saanut nauttia kuinka hyvin VW toimii talvella (VW Passat 1.8TSI Tiptronic v.2009) .
Apumiehen ovi on nyt kettuillut jo monta vuotta, eli jos ulkokahvasta avaa niin vaijeri ei palauta ja näin ovea ei saa kiinni ennen kuin kiskasi sisäkahvasta.
No tähän tottu sitten muutamassa vuodessa, eli aina ovi sisäkahvasta auki.
Mutta tammikuussa kun vein tuo katsastukseen niin katsastuksen pihassa ovi ei sitten toiminut enää kummastakaan vaan oli ja pystyi auki.
No ovesta löyty juuri ennen katsastusmiehen tuloa kolo mistä käänsin avaimilla (kotiavaimillani) oven väkisin lukkoon ja sen jälkeen se on ollutkin aika kaput.
Pari viikkoa myöhemmin auto.... anteeksi kulkuneuvo meni huoltoon ja kysyinkin paljon maksaa korjaus, no noin 225€ per ovi. Ja samalla huollossa vaihdatin laturin hihnan kun siltä osastolta kuuluu ärsyttävää ulinaa kun nostaa koneeseen kierroksia.
No uusi hihna ei auttanut, eikä huollossakaan oikein tiedä mistä se tulee. Kuuluu nimittäin sisälle todella selvästi mutta vieressä seistessä kyllä kuulee että ääni tulee laturin puolelta. Lopputulos -> ajetaan vika ulos.
No nyt viikko sitten kuskin ovi aukes ja kanssa pysyi auki... olikin kiva heittää lapset soittoharkkoihin pitämällä ovesta kiinni samalla.
Lopulta oven sai kiinni kun painoi ovet lukkoon ja veti ovea kiinni samalla. Ja sen jälkeen sekään ovi ei ole enää toiminut ollenkaan ulkokautta, mutta sentään sisäkahvasta vielä pelaa.... vielä...
Kaivoin viimeisenä ideana tuossa esille suojamuovin alta kuskinovenlukon ja kääntelin sitä avaimella.
Outona siitä tapahtui vain silloin jotain jos ovet oli lukossa/auki ja käänsi kiinnipäin/aukipäin, mutta jos ovet olivatkin lukossa/ tai auki ja yritti avata/ tai sulkea niin ei mitään tapahtumaa vaikka kuinka avainta pesässä käänteli.
Että jotain häikkää tuossa on...
Kaipa tuo pitää TAAS kiikuttaa huoltoon että saan noi etuovet pelaamaan, kun alkaa jo pikkasen ärsyttämään takaoven kautta oven avaaminen
Eikä tässä kaikki. Vuonna 2013 tohon koritakuuna maalattiin etuovet uudestaan kun maalit kuprusi oven sisäpinnalta kun ovet RUOSTU sisältäpäin. No kappas kun autoa pesetin viikonloppuna... sama juttu nyt mutta vuorostaan ulkopuolelta ja aivan samasta kohtaa ja kummastakin ovesta identtisesti.
Että on se hienoa omistaa saksalaista osaamista... ja vielä hienompaa kun ei mahdollisuuksia päivittää sitä tuoreempaan.
Muita ongemia vuosien saatosta en jaksa tähän uudestaan kirjoittaa kun olen ne kirjoittanut aikaisemmin.
Tai no tässä joitain mitä tulee äkkiä mieleeni:
-Viimekesältä pysäköintti jarru levis kaupan pihaan
-Jakoketju
-Imusarja (sen sisällä olevat ilman ohjaus läpät olivat kypsät)
-Vasentakakulma ruostuu (koritaakuuseen meni tämäkin)
-Vasen taka LEDI umpio mykisty (oikeakin myöhemmin mutta se lähti toimimaan kun leikin läppärin kanssa hetken)
noi tuli ekana mieleeni + tietenkin kaikki kuluvat siihen päälle... mitä nyt jäähydytys nesteet pihalle ja viimetteiks tuulilasin pesunesteet pihalle (letku vuoti).
Hinurin lavalla ollaan oltu kolme kertaa... Että ei muuta kuin etiä päin
Ai niin öljyä tuo imee sen 1l/7000km kohden.